User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Bmw E90 320d 184hp kaput içi sıcaklık ölçümlerim.

  1. #1
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bmw E90 320d 184hp kaput içi sıcaklık ölçümlerim. Kutu içi eklendi

    Yaklaşık 1 haftadır k&n firmasının benim aracıma uygun olarak ürettiği k57i açık kitini kullanıyorum. Motorun iç ısısının performansı düşüreceğine ilişkin çokca paylaşım var. Benim kullandığım kitde filtre tam turbonun üst tarafına denk geldiğinden acaba ortamdaki ısı ne kadar yüksek oluyor diyerek ölçüm yapmak istedim. Ben aracımda hiç yığılma, bayılma vs yaşamadım. Yorumu sizlere bırakıyorum.

    ısı sensörü kırmızı dairenin içerisinde, sarı olan yerden böbreklerden giren hava çıkıyor.



    otobanda 130km sabit hızda giderken kaput içi sıcaklık 17 dereceyi geçmedi, bu sabit hızla 30dk gittim ve dışarısı 15 dereceydi.


    otobandan çıkıp şehir içine girdiğimdeyse 60km hızı geçmeden 30dk dur kalklı bir sürüş yaptım kaput içi sıcaklık 30-33 derece arasındaydı. Bunun fotosunu çekemedim maalesef.

    30dk lık şehir içi bol dur kalklı, kırmızı ışık beklemeli yolculukdan sonra aracımı stop edip park ettim, arkadaşımın yanında 15dk geyik muhabbeti sonrasındaki kaput içi sıcaklık;

    (araç durağan halde ve motor çalışmıyorken)
    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  2. #2
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.772
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Güzel bir ölçüm olmuş teşekkürler. Dur kalk trafikte baya sıcaklık farkı oluyor.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  3. #3
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel bir ölçüm olmuş teşekkürler. Dur kalk trafikte baya sıcaklık farkı oluyor.
    evet, uzun yol ile şehir içinde %100 sıcaklık artışı oluyor. Üşenmezsem birde orjinal kapalı kutu hava filtresini takıp kutunun içinin sıcaklığını ölçmeyi planlıyorum.
    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  4. #4
    Juggernaut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    2.842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel paylaşım olmuş.bu tarz etrafında yalıtım olmayan sistemlerde zaten asıl performans kaybı şehir içi dur kalk trafikte yasanıyor.Yüksek süratte öyle yada böyle sağdan soldan illaki hava giriyor kaput altına.

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi bir noktaya değinmişsiniz.Bence orjinal kutusunun içine sensör koyabiliyorsanız onu deneyin değerler ne olacak acaba ?
    47 derece hava çeken stock arabanın iat sı de ortamdan 10 derece sıcak olsa minimum 57 derece yüksek bir değer.Benim aracımda(a3 1.4t) dış ortam sıcaklığından ortalama 20 derece fazla iat görünüyor.

  6. #6
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    süper paylaşım. elinize sağlık
    AmcaPolo

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Faydalı bir paylaşım olmuş ama kutu içinide görmek lazım etkisi + yöndemi yoksa - yönde mi görmüş oluruz

  8. #8
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kutu içine ısı sensörünü koyarım koymasınada birde debiyi ölçebilsem
    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  9. #9
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı slowmotion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    süper paylaşım. elinize sağlık
    Eyvallah emrah kardeşim
    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  10. #10
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Juggernaut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel paylaşım olmuş.bu tarz etrafında yalıtım olmayan sistemlerde zaten asıl performans kaybı şehir içi dur kalk trafikte yasanıyor.Yüksek süratte öyle yada böyle sağdan soldan illaki hava giriyor kaput altına.
    Şehir içinde araç az bir hızla hareket bile etse sıcaklık hemen düşmeye başlıyor yeterki biraz yürüsün. Tampon tampona ilerleyen köprü trafiğinde motor bölümü ısısı baya yükselir. Şu orjinal kutu içini bir ölçelim bakalım o zaman herşey belli olacak. Tahminleri alim bu arada
    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kullandığınız sensör bizim eskiden işlemcilerin sıcaklığını ölçmekte kullandıklarımıza benziyor. Ama bu sensörler temas ile çalışıyor. Yani bir yüzeye dokunmak hatta bastırmak lazım gerçek değer için. Havanın sıcaklığını ölçmeye elverişli değil. IAT sensörü tarzı bir sensör ile daha doğru ölçümler yapılabilir. Bence okuduğunuz değerlerin üzerine +5 derece daha üsttündeymiş gibi düşünürseniz daha isabetli olur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kullandığınız sensör bizim eskiden işlemcilerin sıcaklığını ölçmekte kullandıklarımıza benziyor. Ama bu sensörler temas ile çalışıyor. Yani bir yüzeye dokunmak hatta bastırmak lazım gerçek değer için. Havanın sıcaklığını ölçmeye elverişli değil. IAT sensörü tarzı bir sensör ile daha doğru ölçümler yapılabilir. Bence okuduğunuz değerlerin üzerine +5 derece daha üsttündeymiş gibi düşünürseniz daha isabetli olur.
    Ortam sıcaklığı içinde kullanıyorum, işyerinde büyük upslerin olduğu bir oda var orada hem klasik civalı termometre hemde bu termometreyi kullanıyorum +/-1 derece oynuyor. Ortam sıcaklığı için sabit bir şekilde biraz daha uzun bir süre kalması gerekiyor. Aynı termometreden sağlık ocağında da gördüm aşıların konduğu buzdolabına koymuşlardı + Birde kasabın birinde gördüm oda etlerin konduğu dolabın iç ısısını görmek için kullanıyordu sensörü havada boştaydı.
    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  13. #13
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İçinizde şüphe kalmasın

    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  14. #14
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cumartesi günü orjinal hava filtresi kutusunu takıp iç sıcaklık ölçümlerini yaptım. İşte değerler ;

    Araçda ekstra olarak GruppeM hava emiş başlığı var



    Hava sıcaklığı 20 derece

    130km sabit hızda


    Şehir içi yoğun trafikde


    Araç stop ettikden 45dk sonra
    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  15. #15
    izmirli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kutu içi daha iyi olucak sanırım... bence dizelde kutu içi benzinlide açık filtre olmalı tabi bu benim fikrim..

  16. #16
    HaTToRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    TÜRKİYE/ADANA
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izmirli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kutu içi daha iyi olucak sanırım... bence dizelde kutu içi benzinlide açık filtre olmalı tabi bu benim fikrim..
    Kutu içinin değerleri uzun yolda aynı ama şehir içinde çok çok daha iyi. İntercooleri unutmamak lazım, bu sıcaklık değerleri havanın motora girmeden intercoolera gireceğinden dolayı dahada düşecektir. Benzinlide o da yok. Turbo dizel, turbo benzinli araçlarda açık filtre kullanımı, atmoferiklere göre daha verimli olacaktır. Sonucu tam olarak yorumlayamadım daha tecrübeli arkadaşlardan konuya bakan olursa yorum bekliyorum.

    Daha çok ama sıcak havamı iyi?

    Daha az ama daha soğuk havamı?
    Yamaha DSP-AX1 varsa gerisi teferruattır...

  17. #17
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başarılı ve önemli bi çalışma olmuş yararlı bilgiler var bi çoğumuzun işine yarıcaktır teşekkürler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •