User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: C3 HDI Kat ve EGR iptali

  1. #20
    EfeTopcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Kayseri , TR
    Mesaj
    1.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba arkdaşlar biraz cahilce olacak ama egr nedir geçen servise gittiğimde bana da kat ve egr yi iptal etmemi söylediler. bu arada arabam corsa c 1.7
    Aslında EGR'nin amacı tam yanmayı sağlamaktan çok, yanma odasına egzoz gazlarının bir kısmını geri göndererek yanma verimini bir miktar düşürerek egzoz gazlarında NOx oranını düşürmektir. Yani aslında yanma kalitesini arttırmaz, azaltır...

    EGR zatn tam gazda devre dışı kalan bir sistem olduğu için motorun maksimum gücünde bir artış sağlamaz. Sadece kısmi yük (mesela sabit hızda uzun yol gibi) durumlarda yanma verimini arttırdığı için bir güç artışı olmuş gibi gözükebilir.


    ALINTIDIR.

  2. #21
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İcini bosaltmak arabaya hic bir katki saglamaz cok yanlis bir secim duz boru olmali yerinde bosuna masraf etmeyin icini bosaltarak

  3. #22
    EfeTopcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Kayseri , TR
    Mesaj
    1.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada, aracımın katalitik konvektörünü ve egr sini iptal ettim ve alışılmışın dışında açık hava filtresi taktım Bu 3 işlemi aynı anda yaptığım için hangisinin ne kadar etkisi oldugunu bilmiyorum ancak aracım bu işlemlerden önceki haline bakarak gaza tepkisi gerçekten çok değişti.

    İşlemler sonrasında yaptığımız denemeler sonucunda;

    93 Model AE101 Toyota Corolla 1.6 110hp (karbüratörlü) ile denediğimizde, yaklaşık 1 boy kadar geçiyor beni. (benım aracım 2 kişi, toyota tek kişi denenmiştir.)

    2008 model Polo 1.4 80hp 6 ileri triptonik ile denediğimizde ise polonun şanzuman avantajı olmasına ramen sadece burun farkıyla önde gidebiliyor. (iki araç da birer kişiyle denenmiştir.)

    2011 Fiat Doblo 1.3 75hp ile denediğimizde ise tahminen 5-6 boy kadar geçiyorum dobloyu. (2 araç da 3er kişi ile denenmiştir.)

    NOT: Araç 2004 model 1.4 72hp HDI Citroen C3.

  4. #23
    EfeTopcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Kayseri , TR
    Mesaj
    1.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İcini bosaltmak arabaya hic bir katki saglamaz cok yanlis bir secim duz boru olmali yerinde bosuna masraf etmeyin icini bosaltarak
    bende ilk önce düz boru yapmayı düşündüm ama sonradan fikrim değişti içini boşalttırdım fakat söylediğinizin aksine aracımın gidişi fazlasıyla değişti, stock haliyle arasında dağlar kadar fark var şuan.

  5. #24
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sen birde boru yapip dene istersen

  6. #25
    EfeTopcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Kayseri , TR
    Mesaj
    1.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen birde boru yapip dene istersen
    Tavsiyeniz üzerine en kısa zamanda düz boru yaptırıcam, aynı araçlarla tekrar deniycem o zaman farkı çok merak ettim şimdi

  7. #26
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 hdi da farkli islemler deneyen biri olarak tavsiyem ise yarar kanisindayim

  8. #27
    EfeTopcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Kayseri , TR
    Mesaj
    1.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4 hdi da farkli islemler deneyen biri olarak tavsiyem ise yarar kanisindayim
    Peki tavsiye edeceğiniz başka şeyler varmı? Aracım 160000km de bu arada, o yüzden fazla yüklenmek istemiyorum motoru kucaklamaya gerek yok

  9. #28
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yag bakimlarini falan nasil yaptiriyorsun soft bi yazilim yaptir derim misss gibi olur filtre orjinalde kalabilir kati duz boru yaptiktan sonra 51 lik duz boru sona kadar devam ettirebilirsin onu yazilimdan once emme manifoldunu temizletirsen onunda faydasi olur

  10. #29
    EfeTopcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Kayseri , TR
    Mesaj
    1.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yag bakimlarini falan nasil yaptiriyorsun soft bi yazilim yaptir derim misss gibi olur filtre orjinalde kalabilir kati duz boru yaptiktan sonra 51 lik duz boru sona kadar devam ettirebilirsin onu yazilimdan once emme manifoldunu temizletirsen onunda faydasi olur
    Yağını geçen gün değiştirdim, yazılım olarak da superchips yazılımda 28hp + 50nm tork alıyorum. Şu sıralar aracı satma düşüncem var o yüzden yazılım konusunda kararsızım, eğer kalıcı olacağı kesinleşirse ilk işim yazılım yapmak olucak. Düz boruyu da en kısa zamanda yapıcam, sonucunu gerçekten merak ettim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •