User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: 1.4 Hdi Turbonun geç dolması

  1. #1
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.4 Hdi Turbonun geç dolması

    Son zamanlarda aracımın turbosu geç dolmaya başladı daha önceden 1800-1900 devir arası dolan turbo şimdi 2500 dd gelmeye başladı,araç 76 binde tüm bakımları yapıldı,turboda üfleme yok sizce sebebi nedir ? Şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    htsipit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Şehir
    İzmir 35 1/2
    Mesaj
    623
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tavsiyelerim: hava filtresi kontrolü, maf sensörü temizliği egr borularının kontrolu hatta gerekirse iptali. Umarım önemli bir sıkıntısı yoktur.
    Aşk sözle baslar, dudak ile beslenir, dokuz ay sonra baba diye seslenir...

  3. #3
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava filtresi değişti egr ve kat iptali daha önceden yapılmıştı zaten,maf sensörüne bakılmadı ama arıza vermiyor bilgisayarda.

  4. #4
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo hortumunda kaçak falan olmasın kontrol ettin mi

  5. #5
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wastegate selenoidi, haftada 1 araç geliyor hdi ve tdci, yan sanayi takılırsa birkaç ay dayanmadan tekrar bozuyor.

    artık turbosu geç dolan hdi yada tdci gelirse inceleme bile yapmadan değişiyoruz düzeliyor. ben bu hdi araçların 100k olmadan selenoid bozmasını anlamış değilim.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba 307 1.4HDi mı?
    1,800'de dolduğuna emin misin?
    benimki 206HDi, 1,800 civarından aşırı besleme başlayıp 2,700'lerde doluyor (tam yazdığın gibi yani)
    nerden biliyosun dersen ekstra MAP sensörü var, net net görüyorum.

  7. #7
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wastegate selenoidi, haftada 1 araç geliyor hdi ve tdci, yan sanayi takılırsa birkaç ay dayanmadan tekrar bozuyor.

    artık turbosu geç dolan hdi yada tdci gelirse inceleme bile yapmadan değişiyoruz düzeliyor. ben bu hdi araçların 100k olmadan selenoid bozmasını anlamış değilim.

    Peki fiyatı nedir bu parçanın?
    pazartesi bide oraya baktırayım.

  8. #8
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araba 307 1.4HDi mı?
    1,800'de dolduğuna emin misin?
    benimki 206HDi, 1,800 civarından aşırı besleme başlayıp 2,700'lerde doluyor (tam yazdığın gibi yani)
    nerden biliyosun dersen ekstra MAP sensörü var, net net görüyorum.
    Evet önceden net 1800-1900 arası doluyordu 3000 e kadarda devam ediyordu.

  9. #9

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpeRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet önceden net 1800-1900 arası doluyordu 3000 e kadarda devam ediyordu.
    206'daki motor kodu DV4 diye geçiyor. peugeot bir sürü motor yapmaz, sende de aynı motor olduğunu tahmin ederim.

    basınç düşüklüğünü nasıl anlıyorsun?

  10. #10
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    206'daki motor kodu DV4 diye geçiyor. peugeot bir sürü motor yapmaz, sende de aynı motor olduğunu tahmin ederim.

    basınç düşüklüğünü nasıl anlıyorsun?
    Aynı motor zaten,önceden 1800-1900 dd arası besbelli aracı çekip götüren turbo şimdi 2500 e kadar neredeyse etkisiz eleman 2400-2500 arası dolu dolu gelmeye başlıyor.

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.281
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güç kaybını kafanda turboya bağlamışsın ama ilgisi olmayabilir.
    aşırı besleme 1,800RPM'lerden başlayıp 2,700RPM'lerde 1barın biraz üstüne geliyor. yani dediğinde bir gariplik yok.
    çekiş kaybının bir sürü sebebi olabilir. çözüm=servis.

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 hdi da turbo selenoid yok, basıncı ecu kontrol etmiyor. Sorun maf sensörü olabilir fişini çekip birde öyle sürün düzelme olacak mı?

  13. #13
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alpeRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki fiyatı nedir bu parçanın?
    pazartesi bide oraya baktırayım.
    emp nin dediği gibi 1.4 de eğer selenoid yoksa maf ve egr selenoidide yapabilir. net tespit cihaz bağlanıp test edilebilir. maf sensörünüde söylediği şekilde birde soketini çekip deneyebilirsin. değişen bişey yoksa cihazla bağlanıp test sürüşüne çıkılmalı. düzgün servisler mutlaka tespit eder sorunu.

    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4 hdi da turbo selenoid yok, basıncı ecu kontrol etmiyor. Sorun maf sensörü olabilir fişini çekip birde öyle sürün düzelme olacak mı?
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  14. #14
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz alakasız ama hybrid turbodan bahsediyorum;
    westegate den salyangozun cooler a havayı üfleyen kısmına giren hortumu çıkarır salyangozdaki yeri tıkarsak. turbo basabildiği max basıncı basar sanıyorum? bunun motora basılan aşırı basınçdan başka zararı varmıdır? ve bu durumda turbonun içindeki fazla havayı egsozdan attığı delik sürekli kapalı durumda oluyor değilmi?

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz alakasız ama hybrid turbodan bahsediyorum;
    westegate den salyangozun cooler a havayı üfleyen kısmına giren hortumu çıkarır salyangozdaki yeri tıkarsak. turbo basabildiği max basıncı basar sanıyorum? bunun motora basılan aşırı basınçdan başka zararı varmıdır? ve bu durumda turbonun içindeki fazla havayı egsozdan attığı delik sürekli kapalı durumda oluyor değilmi?
    Wastegate hortumu sökünce Allah ne verdiyse basıyor. Turboya da zararı var.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •