stop ederken volanın içindeki o yaylanma sistemi ısıdan dolayı daha esnek bir hal aldıgı için stop ederken yapıyor muhtemelen volan fiyatını parcacıya sorsan daha iyi olur
Printable View
Yolda giderken gaza bascek yaptiğindada tak diye ses gelir dediğin kadar rahatsizlik veriyorsa.Arka takoz sanzuman takozu vb biton ismi var :D
Volant,baskı balata değişti. Motor,şanzıman takozlarımıdır kulaklarımıdır nedir onlarda yeniymiş usta öyle dedi. Ama hala sarsılıyoruz :D
stop ederken oluyosa egzozdan olabilir kat la egzozun birleştiği yerde bi conta oluyo ona baktır bence yaylı vida oluyo gevşemiş olabilir. basit bişey gibi dursada egzoz takozu arabanın kasasını titreticek kadar sarsıntı yapabiliyo yaşadım ordan biliyorum :)
volant yazmıştım bende ilk fakat değiştirmişsiniz motor kulakları yan sanayi mi peki? oda çok etkiliyor vibrasyon konusunu
Servıste motor arıza kayıtlarına baktır,gaz kelebek arızası mevcutmu ? Kelebek elektronık kontrollu tam kapanmadıgı zaman stop ederken halaa hava almaya calıstıgı ıcın arac sarsılarak stop eder,hemen hemen hergun bır landrover freelander 2 ye bu arıza ıcın kelebek degısımı uygularız.not: freelander 2 cıtroen 2.2 t4 motoru kullanılmaktadır.gecmıs olsun,dıger seceneklerıde goz ardı etme tabı.
110 luk psa grubunun çoğunda stop ederken aşırı sarsıntı var.sıkıntı çıkaracak bir durum değil;)
Enjektoring kontroling bence :)
şanzuman takozunuda kontrol ettir ordanda yapabilir
Aynen katılıyorum Fatih abiye. 110luk psalarda , 307 110 ve c4 110da stop ederken normal bir sarsıntı var. 90 lık veya baska araclar kafanızı karıştırmasın. En sağlıklı 110luklarda bile olması normal hiç bir anormallik olmayan sarsıntısı var. Başka araçlardan yola çıkarak yapılan yorumlara da takılmayın. 110luk Focus'ta yoktu mesela ama fransızlarda var bu ve ustam 25 yıllık atolye sefi harfiyen güvendiğim kafası çalışan biridir. PSA konusunda da gerçekten bilgilidir. İçiniz rahat olsun stop etme konusunda.
Ha diğer konuda gaza yüklen bırak durumundaki sarsılma şanzıman yada motor takozlarından olabilir , rölantide anormal sarsıntı motor takozu vs olabilir tabii ki. Ancak stop ederkenki bunlardan bağımsız bir durum.
Bakım yapılırken genel olarak kontrol edildi hepsi. :)
Ona da baskı balata ve volant değiştirirken baktırdım bi problem yokmuş onda da :)
Gaza yüklenip bıraktığımda oluşan sarsıntı baskı balata ve volantın değişmesiyle ortadan kalktı. Anlamadığım şey bu stop ederkenki sarsıntı bazen oluyor bazen hiç olmuyor bazen öyle bi oluyorki taş olsa düşürür insan. :) Ama anladığım kadarıyla bi problem değilmiş bu.
Konu biraz geride kalmış ama dostum, %90 volantdan kaynaklı. 1.6 focus motoru var üzerinde. Aynı sorunu focuslarda volantta problem olduğu zaman yapıyor. Baskı balata değişiminde volant ihtiyacında olur.
Volantı değiştirdim zaten,geçmedi. :)
Egr iptali sana ilac gibi gelecek :hahaha: