Dizel araçlarda spor veya kutu ici filtre cokta gerekli degil,benzinl olsun dizel olsun devir cevirmedikce motora daha fazla hava vermenin cok bir getirisi olmaz filtre sesi disinda
Printable View
Dizel araçlarda spor veya kutu ici filtre cokta gerekli degil,benzinl olsun dizel olsun devir cevirmedikce motora daha fazla hava vermenin cok bir getirisi olmaz filtre sesi disinda
bence yanlıs dusunuosun abi dızellerde devır cevırmeden gelıyo tork
o zaman en mantıklısı orjinal fitreyi 5k da bir değiştirmek
arkadaşlar abiler . benzinli motordan cok dizel motorun havaya ihtiyacı vardır . çünkü dizel motor havanın sıkıştırılmasıyla yakıtı yakar.. bunu göz önünde bulundurun. orjinal filtre cok ısınır ve turbo girişinde hava sıcak olur birde buna turbonun ısıtma derecesi eklenince cok yüksek değerler ortaya cıkar. methanol kit veya nos kiti neden var emmedeki havayı soğutmak için var. bunun nedeni nedir soğuk hava az yer kaplar ve daha fazla hava taneciği silindire yollanır . bu sebeble orjinal filtreler cok ısınır ve az hava gecirdiği için aracın yüksek devirlerde hava yetiştiremeyebilir azda olsa 2 hp bile olsa aynı güçteki araçlarda uzun vadede 1 boya kadar fark gösterir. sonuç olarak aracı yüklicekseniz orjinal takmayın en kötü k&n kutu içi takın .
AEM dryflow takmıstım cok memnundum yeri sesi emişi cok iyidi ama kışın zor oluyor davlunbazda fılıtre o yuzden cupraya takmıstım aracın ustunde de gitti :)
motor 1.6 mjet
green kutu içi filtresini kullanıyorum, her 5000km de temizlettiriyorum...
green için ibs motorsport ile görüşebilirsiniz, işik abi gerekli bilgiyi size vericektir...
anladığım kadarıyla dızelde de soğuk hava lazım, motor ıçıne açık hava fıltresı koyarsak sıcak hava çeker, pekı bu tarz bı fıltre kullansak ış gorurmu..?
http://i.hizliresim.com/xYWpW6.jpg
uygun bı zmnda arayıp bılgı alacam, tşk edrm..
Aem dry flow kullandim cok uzun sure 1.6 mjtd motorda direk sis farinin arkasindaydi , belli devirlerde cufflama yapiyordu , ust devirlerdere emis(spool) sesi geliyordu. -/+ oldugunu sanmiyorum ilk dizel arabamdi benzinliden alistigim icin almistim pek bir espirisi yok bence . Emis miktarinida obd den bakmistim ama sensor belli bir grama kadar olcebiliyorsu sanirim 120 yada 140 gibi birsedi daha ustunu goremiyordum
Dizel araç sahiplerinin filtre için herhangi bir artısı eksisi yok demesi çok şaşırttı beni. Yan sanayi filtreyle filan 1000 km kullandıktan sonra devirlenmede sıkıntı oluyor benim araçta sanki akışmetre arızası varmış gibi. Simota kutu içi taktım huzura erdim. Filtre dizellerin kalbidir. Yakıt tüketimiyle belli ediyor olayı zaten.
Orjinal filtreyi her 5k km de degistirip yola dvm...
her 7500 de bir yağ, yağ filtresi ve hava filtresini değiştiririm en güzeli orj filtre :)
ben green kutu içi kullanıyorum cok memnunum
bende orjınal fıltremden memnunum bı sıkıntısı yok :D
bende orjinal kullanıyorum aracımı sıkıştırıyorumda hiç filtre eksikliğini hissetmedim çok takılmanı gerektircek birşey değil kullanan bütün arkadaşlarımda pişman oldu söktü herkes bir hevesle alıp kısa süre sonra orjinale dönüyor tabii bu benim düşüncem
Benim 1.3cdti Corsamda yazılım ve son susturucu değişimi vardı. Performansından memnundum ama K&N kutu içi filtre takınca özellikle alt devirler ciddi derecede iyileşti. Siyah duman da azaldı. Ben kutu içi filtre öneririm..
kutu ıçı fıltreler, yağlı fıltre olduğu ıçın sensorlere zarar verebılıo sanırım..
pekı şu tarz bu sıstem yapsak nasl olur? açık hava fıltresının sıcak hava almamasını garantılersek kutu ıçı fıltreden daha fazla ış gorur mu..
http://i.hizliresim.com/x8PoAa.jpg
tabiki görür deneyin dynoda farkı görürsünüz
orj filtreyi 5 binde bir değiştiriyorum yola devam
önceliği kutu içine verin, hiç olmuyorsa sık sık filtre değiştirin