User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Fiesta 1.4 tdci - contasız EGR iptali !

  1. #1
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Fiesta 1.4 tdci - contasız EGR iptali !

    SAĞLIKLI BİR İŞLEM OLMADIĞI KANAATİNDEYİM, FRENLERİMDE ZAYIFLAMA OLDU ÖZELLİKLE YÜKSEK HIZLARDA,TAVSİYEM; UYGULAYAN ARKADAŞLARIN SİSTEMİ ESKİ HALİNE GETİRİP EGR Yİ ESKİ USUL CONTA İLE İPTAL ETMELERİ..

    KONU SİLİNEBİLİR...



    Merhaba arkadaşlar başka bir forumda yeterince bilgili arkadaşlardan yeni bir egr iptali tekniği öğrendim kendimde uyguladım ve sizlerle paylaşmak istedim;

    ALINTIDIR

    Arkadaşlar EGR iptali ile ilgili çok önemli bir unsuru yazıyorum. İptal eden arkadaşlar buna dikkat etsinler. Basit bir nokta ama dikkat edilmediğinde frenleme ile ilgili ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.
    En sağlıklısı sistemin nasıl işlediğini bilip iptal etmek. O yüzden basit bir şekilde anlatıyorum.

    EGR çalışması ve fren merkezi için vakum gerekli. Bu iki kaynağa vakum sağlayan tek bir vakum pompası var, oda motor üzerinde. Resim 1'de sarı yuvarlak içine aldığım parça vakum poması. Tek bir vakumlu çıkış hattı var. Bu hat bir dağıtıcı parça ile iki yola ayrılıyor. Biri fren merkezine, diğeride vakum regülatörüne güdüyor. Vaküm regülatöründen de EGR valfine gidiyor. Vakum regületörü beyinden gelen sinyale göre EGR'yi kontrol ediyor. EGR'yi iptal edip hortumları körlediğinizde kesinlike hiçbir noktadan hava emişi olmalaı. Aksi halde vakum değeri düşerek fren merkezinine gerekli vakum sağlanamaz. Sistemde kaçak olmadığına tamamen emin olun.
    Resim 1 (vakum pompası)


    sistem şeması


    Sarı renk(vakum pompası ve vakum çıkış hattı), Kırmızı renk(Fren merkezine giden hat), Mavi hat(vakum regületörüne giden hat), Yeşilhat( EGR'ye giden hat)




    Alttaki resimde gördüğünüz boru egr valfinden çıkıp emme manifoltuna giren boru yani sıcak egsoz gazı olduğu için bu boru motor soğukken bile çalıştıktan sonra 2-3 dk içinde gayet ısınmış oluyor..



    Bende aynı şekilde vakum regülatörüne giden hattı körledim ve egr yi conta gerekmeden iptal etmiş oldum,üst resimdeki boru artık ısınmıyor yani emmeye giren sıcak egsoz gazı artık yok birde yazılım ve kat iptalinden sonra attığım kara duman artık yok denecek kadar az hatta yok bile neredeyse 2 vites 1500 devirlerde titreme oluyordu artık yok gaz tepkim baya iyi kısacası bu kadar basit bir işlemle resmen egr yi iptal etmiş oluyoruz...Buda benim araç;


  2. #2
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    degısık bı yontem ılk defa gordum ıns sorunsuz kulanırsınız

  3. #3
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıkıntı yok mantık olarak çok doğru bence, egr nin çalışmasını sağlayan vakum sistemini körlüyorsun sadece ve egr çalışmıyor.

  4. #4
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada yazılımı yatıktan sonra dynoya cıktınızmı?

  5. #5
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok çıkmadım perşembe günü güncellicez, büyük ihtimal çıkarım intercoolerdan önce farkı görmek istiyorum

  6. #6
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    degerleri bekliyoruz

  7. #7
    Faruk_Vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Mesaj
    2.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    hdı motorlar ıçın bu geçerlımı..?
    F&F CAR CLEAN - Detailing Center

    Vtec II ES7 | Accord 2.4 EX. | C2 HDI | GPunto MJET 3K | Dizel Otomatik ERA...

  8. #8
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egr valfinin açılıp, motora egzoz gazını göndermesi için , vakuma ihtiyacı var. bu vakum kesilirse egr sistemdide iptal oluyo. egr valfi katran gibi olmasın, valfe kadar tepen egzoz gazı ile ? gerçi normalde de katran gibi ya zaten valf kapalı olucağa için tıkanıklık yapabilir .

  9. #9
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tıkanıklık yapacağını sanmıyorum çünkü bu işlemden sonra egr çalışmıyor bunuda emmeye giden egr hattının ısınmadığını görünce gayet net anlıyoruz, tıkansa bile off konumda olduğu için bi sıkıntı olmaz herhalde..

    Hdi motorda nasıl olduğunu bilmiyorum ama genel blok sistemi aynı olduğu için vakum hattını iyi inceleyip doğru hat bulunursa ondada aynı şekilde iptal yapılabilir..

  10. #10
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılımda egr iptal etmedinizmi

  11. #11
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılım yaparken komple stok tum iptal işlemlerini sonradan yaptım, perşembe günü yazılımı güncellicez sonra belki dyno ya çıkarım

  12. #12
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben yazilimdan egr iptal ettirdim sadece.tamamen devre disi kalmis olmadimi simdi

  13. #13
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mekanik iptal şart

  14. #14
    McKrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vakum regulatörüne gidien sinyali beyinden kesersen egr yi tamamen iptal etmiş olursun. Mekanik iptal sadece içini rahatlatır

  15. #15
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı McKrop Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vakum regulatörüne gidien sinyali beyinden kesersen egr yi tamamen iptal etmiş olursun. Mekanik iptal sadece içini rahatlatır
    oda yazılımla olmuyomu zaten?

  16. #16
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı McKrop Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vakum regulatörüne gidien sinyali beyinden kesersen egr yi tamamen iptal etmiş olursun. Mekanik iptal sadece içini rahatlatır
    Senin dediğin şekilde sadece beyinden kapattığın zaman egr yi vakum sisteminde boşluk oluşuyor ve fren merkezine giden hatta vakum eksikliği oluşuyor dolayısıyla frenlerin zayıflıyor..

    Adamlar bunu iyice araştırmışlar denemişler yapan kişilerde otomotiv okuyan kişiler, bizim araçlarda mekanik olarak bunu iptal etmek bu kadar basitken neden şart olmasın ? Sadece vakum regülatörüne giden hortumu körlüyosun ve fren merkezine giden vakum hortumuda durumdan etkilenmiyor bütün herşey normal şekilde çalışmaya devam ediyor sonrasında yazılımdan zaten kapatıyorsun egr yi bu yapılan işlem hem diğer sistemlerin çalışma prensibinin bozulmamasını sağlıyor sonuçta tek bir vakum sistemimiz var

  17. #17
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben frenlerde zayıflama hissetmedim ama hala aynı

  18. #18
    Ko®ay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben frenlerde zayıflama hissetmedim ama hala aynı
    Zayıflama hissetmek zaten %100 bi olasılık değilki hissedilebilir demişler, bu arada senin araç fiestamı ? Çünkü bahsettiğim olay fiestalarda oluyormuş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •