Yahu , olmaz demek bir kac bahane uydurmak kanimca sacmalamak. Kac kez denediniz ? Wg side basincida hic birseyide sorun degil. Ben yazilim yapmadan taktim calisti.
Printable View
Yahu , olmaz demek bir kac bahane uydurmak kanimca sacmalamak. Kac kez denediniz ? Wg side basincida hic birseyide sorun degil. Ben yazilim yapmadan taktim calisti.
Konu sahibinin otomobili kendinin yazdığına göre 2008 model 1.6 HDI Peugeot 207. Buna göre:
1) Bu motor DV6ATED4 kodlu 1.6 HDI 16V 90 hp. Yeni 8V versiyon DV6 D kodlu 92 hp motor değil.
2) 2008 model DV6ATED4 90 hp versiyonda DPF yani partikül filtresi yok. Katalitik konvertör var.
3) 90 hp DV6ATED4 internal wastegate turboya sahiptir. Wastegate vakumla basınç selenoidi vasıtasıyla kontrol edilmektedir. 109 hp DV6TED4 VNT turboya sahiptir. Bu turboda wastegate yoktur. Bunun yerine açısı değişen kanatçıklar vardır bu kanatçıkların açısının değiştirilmesiyle turbonun üfleme basıncı değiştirilir, ve bu kanatçıklar basınç selenoidi ve motor kontrol ünitesi tarafından kontrol edilmektedir. Bundan dolayıda motor kontrol ünitesinin içindeki yazılım tamamen farklıdır. Yani siz 90 hp lik internal wastegate sistemli turboyu söküp, yerine bir VNT turbo takıp arabayada bir chip tuning işlemi yaparak yani kontrol ünitesinin içindeki bir takım değerlerde sadece değişiklik yaparak o motoru daha doğrusu VNT turboyu sağlıklı bir şekilde çalıştırazsınız. 90 lık motoru 109 hp lik versiyona çevirip ondan sonra modifiye ederek devam etmeniz için turbo, basınç selenoidi, vs dışında da bir takım parçaları değiştirmeniz gerek. Kısaca 90 hp lik versiyondan stok 109 hp lik versiyona geçiş o kadar basit değil ve yapılan masrafa değmez.
4) Internal wastegate li turboyu söküp yerine VNT turbo taktığınızda motorunuz çalışacaktır. Ancak turbonuz olması gerektiği gibi çalışmaz.
Sert çıkışımdan dolayı özür dilerim fakat , yanlışınız var. 1 )Aracım 16V ve dpf vardı iptal ettirdik down pipe yaptık.. 2008 modelindede aynı motor var. 207 de de fap var mı yok mu bilemem.
Garrett 15xx serisi turbo var şu an aracımda fakat üstünde wg var. Bir aralar 90 lığın turbosu piyasada yokmuş ve 90 lığınkinin yerine hep 110luk takmışlar.Gittiğim bir turbocu dedi. Banada bu sitede okuduklarım tüh olmazmış gibisinden geliyordu , bir kaç yazılımcı olur mu sabit geometrili turbo yerine değişken geometrili turbo (VGT_variable geometry turbo) takılır mı gibisinden konuşmuşlar. Ben illaki deniyecektim bunu.
aldık taktık çalıştı ayar yaptık devam ettik.https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...07968760_n.jpg
Turbom budur . Arkasındaki WG oluyor heralde sizin yok dediğiniz .
Olması gerektiği gibi çalışmaz derken ? 2 bara kadar basıyor .
Keşke deneseydiniz daha önceden. Bugün yine bir arkadaşıma bir yazılımcı turboyu benden almazsan araban çalışmaz istediğin gibi yürümez diyip 1300 lira para istemiş.
Esen kalın.
DPF konusu konu başlığının sahibinin aracı içindi. Sizin arabanızın model yılını bilmediğimden sizin aracınıza yönelik yazmadım.
O turbo GT1544V ise arkada görünen wastegate değil VNT sisteminin aktüatörüdür. Çünkü GT1544V VNT turboda wastegate yok.
Forumda dizel konusunda tecrübeli tunerlar ve mekanikerler bu konuda daha geniş bilgi vereceklerdir. Halen burada ise Mehmet Gazihan ilgili konuda çok birikimli bir dizel uzmanıdır. Kendisinin başka forumlarda hatta burada 90 lık ve 109 luk ve VNT üzerine epeyce yazısı vardı.
Tamam Ağabeyim wg yok :) O yüzden basınç için wg yi açmışızda turbo patlamış turbocumun bahanesi. WG yoksa nasıl açıyoruz :).
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...21737756_n.jpg
"Doğru bildiğiniz yanlışlar var . Eğer benim aracımda wg yok ise ben nasıl o vidayı çevirerek basınç kısıyorum , yahutta o dediğiniz parça aynen wg gibi mi çalışıyor?"
Özel mesajda sorduğunuz sorunuza buradan cevap vereyim belki başkalarınında işine yarar.
O parça VNT sisteminin aktüatörüve wastegate gibi çalışmıyor, wastegate basınç fazlasını tahliye ediyor, VNT turboda o parça vakum kontrolü vasıtasıyla çekilip itilerek VNT turbonun içindeki kanatçıkların açısı değiştiriliyor, bu şekilde de turbonun üfleme basıncı değiştiriliyor. Dolayısıyla basınç fazlasının tahliye edilmesi gibi bir durum VNT turboda yok.
VNT'nin çalışma animasyonu:
VNT Animation - YouTube - Elektronik kontrollü
www.youtube.com/watch?v=zKKNmGfmpuw - Vakum kontrollü
90 hp lik versiyonda ise ona benzer bir parça var ve yine vakumla çalışıyor, ancak o sabit turboda internal bir wastegate var onu açıp kapatıyor.
Animasyonlarda göreceğiniz üzere orada fazla basıncın tahliye edilmesi gibi bir durum yok. Vakum kontrollü VNT animasyonunda kanatçıkların açısının aktüatör vasıtasıyla nasıl değiştiğini ve buna paralel olarka turbo üfleme basıncının nasıl değiştiği daha doğrusu kontrol altında tutulduğu çok net olarak görülüyor.
Internal wastegate animasyonu:
Borg Warner K Series Turbo Animation - YouTube
Bu mu ?
Evet bu, benim linkini verdiğim vakum kontrollü VNT animasyonunda turbonun emme ve eksoz tarafı çok daha detaylı olarak gösterilmiş.
Wastegate animasyonunda göreceğiniz üzere eksoz tarafında oluşan fazla basınç bir valf vasıtasıyla tahliye ediliyor.
Sizin yaptığınız gibi sabit turbonun yerine değişken kanatçıklı VNT turbo taktığınızda aracınız wategate açmak için vakum sistemiyle kumanda verdiğinde taktığınız VNT turboda kanatçıkların açısı değişecek.
Yani aracınız ECU üzerinde bulunan haritadaki veriler dahilinde gerektiği yerde basınç tahliyesi için turbo basınç selenoidine wastegate i aç komutu vererek fazla basıncı tahliye etmesi emrini verecek ancak o da ne? Sizin taktığınız turboda wastegate yok bunun yerine değişken açılı kanatçıklar var.
Şimdi bunların neticesinde ben size sorayım, aracınızda takılı olan ve wastegate sistemine sahip bir turboyu söküp tamamen farklı çalışma mantığına sahip olan bir VNT turboyu takarak ve motorun bu turboyla olması gerektiği gibi çalışmasını sağlayacak donanım ve tamamen farklı ECU haritasına sahip olmadan nasıl verim alarak yani olması gerektiği gibi motorunuzu nasıl çalıştıracaksınız?
sımdı bu gt 1544v lerde vg varmı yokmu ?
90hp olan modelinde wastegate sistemi vakumla çalışır(istisna bir durum) o sebeble, vnt turboda taksanız çalıştırırsınız. 110luk turbosu bu sayede kullanılıyor.
Yukarıda vakum kontrollü VNT turbonun çalışma animasyonunun linkini vermiştim tekrar vereyim:
VNT Animation - YouTube
Animasyonda görüldiği üzere VNT turboda wastegate yok. Hadi neyin ne olduğunu ben yanlış biliyorsam bile videoda herşey ortada.
Kısa ve net, GT1544v turboda wastegate yok.
Evet takıyorsun çalışıyor ama 110 hp likte olduğu gibi yani olması gereken şekilde çalışmıyor. Çünkü VNT sisteminin kontrol edilmesi için 110 luğun ECU sundaki yazılım tamamen farklı. Bunun yanında başka farklılıklarda var.
Takarsın evet çalışır ama karadüzen çalışır. 90 hplik versiyonu dinamometreye çıkarın, gücünü ölçün. Hemen sonrada 110 luğun turbosunu yani GT1544v yi hiçbir değişiklik yapmadan takıp tekrar aynı dinamometrede ölçün bakalım kaç beygir alıyorsunuz.
Tum cevaplar cok faydali tum bilgi sahibi arkadaslara abilere tesekkur ediyorum. Gazihandan fiyat ve fikir aldim. Yebi turbo egr iptali kat sokulmesi downpipe ve yeni yazilimla yaklasik 150bg gibi almayi planliyoruz sadece fiyat biraz yuksek geldi. Bunun disinda burda banlanmis ama egeturboyla konustum bir tanidik araciligiyla oda mevcut turbom ustunde oynayarak diger islemleri yaparaj 140 civarnda guc alacak ve bu motora bu uygulamalari mevcut referanslari var. Gazihaninda dediginiz gibi turbo dizellerde saglam uygulamalari var birebir gordum.
Bunlar yapildiktan sonra ariza isigi gibi seyler yanarmi acaba.. sizin aciklamalardan sonra bu biraz basit oldu ama :)
Yazılım işini diğer tüm değişiklikler sonrası yaparsan ve yazılımı yapan işinin uzmanıysa arıza ikazın yanmaz. Yaptığın işlemler sonrası debriyajında büyük ihtimal sıkıntı yaşarsın artı olarak siyah duman atma durumu olacaktır, 120 - 130 hp arasında kalırsan hem daha az masraf edersin hemde debriyaj sıkıntısı yaşama ihtimalin kalmaz.
Turboyu takınca güç alamazsınız. Turbolar farklı olmasına karşın basınçları aynı zaten. Sanayi tabiri ile araca 110luk turbosu takıp, 110luk ecu dosyasını çaksanız dahi araba 110hp çıkmaz, enjektörleri daha küçük çünkü. Gerekli düzenlemeler yapılırsa kullanabilirsiniz ama...
benim araç 2008 citroen c4 hdi 90 lık... Günlük kullanıyorum... Ama tabi kağnı gibi yavaş araç... Daha büyük bir turbo alsam onu taktırsam , üstüne downpipe yapsam düz boru ile.Üstüne yazılım yaptırsam bu kadar konfigrasyonla sağlıklı binebilirmiyim ? Enejtorleri falan ellemek istemiyorum... Öyle çok hız veya güçde istemiyorum araç düzelsin biraz yeter.
Chip tuning uzmanları daha net cevap verecektir. Sizin hedefiniz için turboyu değiştirmenize gerek yok. Downpipe, egr iptali ve chip tuning yeterlidir. 120 - 125 hp civarında sıkıntısız kullanırsınız. Toplam kilometreniz 150.000 km civarı yada üstüyse emme manifoldunuda söktürüp temizletmenizi öneririm.
150 hp için turboyu değiştirmen gerekecektir, ancak iş sadece turboyla bitmicektir, debriyajındada modifikasyon gerekecektir, çünkü standart debriyajın özellikle 4. ve 5. viteslerde kaçırma yapacaktır, bronz debriyaj şehiriçi kullanım konforunu bozacaktır, bununla beraber turbonun büyütülmesi sonrasında intercooler ında büyütülmesi gerekebilecektir.
Kısaca, 120 - 125 hp aralığında bir güce razı olursanız, daha önce yazdığım az sayıda işlemi yapar sıkıntısızca binersiniz. Yok ben 150 hp yada üzeri isterim derseniz, sadece turboyu değil başka birçok parçayı da değiştirmeniz gerekir, masrafınız oldukça yukarı çıkar, arabanızın kullanım konforu bozulur.
Karar vermeniz gereken iki durum var:
1) Arabanızı bir mikrar güçlendirip (120 - 125 hp civarı) motorun üretim toleranslarından çok uzaklaşmadan, fazla para ve zaman harcayıp, oto sanayi sitesini de ikinci adres yapmadan, sıkıntısız günlük olarak kullanmaya devam etmek.
2) Otomobil üzerinde çok değişiklik yapmayı seven kullanıcılar gibi aşırı modifikasyon yapmak, bir yığın para, zaman ve emek harcamak, kesinlikle öngörülemeyen ve mutlaka önünüze bir seferde değil, aşama aşama çıkacak bir takım sıkıntılarla boğuşmak ve en sonunda "bu kadar uğraştım, başka bir araç alıp artık onunla uğraşırım" deyip harcadıklarınında tek kuruşunu geri alamadan, hatta orjinal yani stok hale dönmek içinde bir miktar para harcayıp en sonunda da arabayı satmak.
Karar sizin.
Turbo egr kat doz boru yazilim yapinca stage kac oluyor arac :)