blow off taktıranlardan yorumlarını alabilir miyim kararsızım taktırsam mı taktırmasam mı
blow off taktıranlardan yorumlarını alabilir miyim kararsızım taktırsam mı taktırmasam mı
19 gun sonra ankaradayim allah izin verirse ankarada stock 1.6 dizellerle deneyebilirim konuya yazym dedim
Yazdığım soru arada kaynamış galiba1.4 hdi al tak ne turbosu olur ? Mnfltu yğlma hortumudu uğraşmadn
1.4 1.6 hdi ayni makineler . beyin ayni ise her biseyi olur . tutupta 16 v nin egzanttirigini 8v yye takamazsiniz
Merhabalar 2006 mondeo 2.0 tdci araca sahibim. Araca yaklaşık 10bin km önce yazılım yaptırmıştım (Soft olarak) . Ayrıca EGR valfini de beyinden iptal ettirdim. Aracı genellikle uzun yolda kullanıyorum.(Eskişehir - Ankara) Son gidip gelişimde 200km üstü süratlerde dip gaz konumunda veya orantılı gaza bastığımda (3/4 oranında) belli bir süreden sonra hararet yükseliyor. Yavaşlıyorum (160km-170km) hararet normal sıcaklık olan orta kısımda kalıyor. 160km-170km hızla seyirlerde bu olay olmuyor.
Araç 198bin km'de acaba katalitik konvertör tıkandığından dolayı mı yapıyor? (Araca kat iptali yaptırsam mı diye düşünüyorum ama muayenesine bir kaç ay kaldı)
Emme temizliği yaptırmalı mıyım? (Motor ısısını pek etkileyeceğini düşünmüyorum ama)
Aklıma da başka bir şey gelmiyor. Onun dışında 1hafta önce araç servisteydi. Radyatör (yeni değişmişti),su devirdaim hepsine bakıldı,egzozdan olabileceği söylendi.
Ayrıca araç 210-215km gibi süratlere oldukça güzel ivme ile hızlanıyor. Her ne kadar top speed'e yakın da olsa bir anda o süratten sonra duvar oluyor. O ivme bir anda kayboluyor. Sanki aracı tutan bir şey var gibi.
Yardımlarınız için teşekkürler.
aracınızdaki hararet yazılımdan öncede varmıydı? yazılımı aktifden normal stock hale çevirmek oldukça kolay aracınıza göre 10dk ile 1 saat arası bir işlem, yazılımı atan firmaya gidip stock halini yükletip tekrar aynı koşullarda deneyin derim.
eğer halen yapıyorsa bilirsinki yazılımdan kaynaklı değil, ama şunuda unutma yazılımdan yada yazılımdan dolayı değil her türlü 198bin kmde 9 yaşında bir araç için yazılım zaten ağır kaçacaktır üstüne birde hararet eklersen bence soruna davetiye çıkarmış oluyorsun.
Yazılımsız halini bırakın, yazılımlı halinde bile daha yeni yapmaya başladı bu sorunu, yazılımdan olsa ilk yapıldığında bu sorunu verir ki. Bahsettğim süratlerde daha fazla gitmişliğim mevcut. Bu sorunun yazılımdan kaynaklanabileceğini düşünmüyorum. 198binde 9 yaşında bir araç için soft bir yazılım niye ağır kaçsın ki. Yazılım aracın durumu ile ilgilidir ki. Yazılım yaptırmadan önce turbonun değerlerine (turbo daha önceki bakımında orijinali ile yetkili serviste değiştirilmişti.) ve enjektör değerlerine bakılmış ,düzgün çıkmış (yaşı gereği yıpranma değerleri göz önünde bulundurularak) ve genel bakımdan sonra yapılmıştır.
Araç 0 olarak çıktığından itibaren genellikle uzun yol yapmıştır. Bende de o şekilde kullanılmaktadır. Yazılımdan sonra bakım aralıkları daha da sıklaştırılmıştır.
Kısaca aracın km sinin ve yaşının ne kadar büyük olmasından ziyade nasıl , hangi şartlarda kullanıldığı önemlidir bence. Bakınız 0 alınan İstanbul trafiğinde kullanılan kiralık filo araçları
2008 model (2007 çıkışlı) Focus 2 1.6 tdi 109bg aracımız var. Araç şuan 80K km civarlarına geldi. Henüz triger değişmedi. Servise göre 5yıl/90.000km süreyi doldurunca değişmesi gerekiyor. Bu sene uzun yola çıkmadan değiştirelim diye düşünüyoruz. Yurt dışı sitelerde de aynı motor olan araçlar için 10yıl/200.000km süre söyleniyor. Bu konuda tecrübesi olanlar var mı kaç km de değiştirmek gerekiyor.
Birde servis 1500 e yakın fiyat verdi. Netten parça fiyatlarına bakıyorum 5 de biri bile tutmuyor. Güvenilir, göçertmeyen Anadolu Yakasın'da Ford özel servis tanıdığı olan var mı?
yazılımı iptal etmek, yeniden fabrika ayarlarına getirmek bedavamı? bedava değilmi? o halde o hale getirip denemekle kaybedecek birşeyiniz varmı? bence yok yinede size kalmış ne diyim.
yazılım ile zaten yaptırdım çat motor indi gibi bir durum olmazki, yanlış atılan bir yazılım yavaş yavaşta zarar verebilir ve belli bir süre sorun baş gösterebilir, keza turbonun ve/veya motorun durumuda yavaiş yavaş sorun gösterecek şekilde yazılımdan zarar görmüş olabilir.
turbo değiştirmek,enjektör değerinin iyi çıkması yanlış anlamayın ama koca bir yanardağda bir ağaç kadar kısa kalacak bir cümle olur yazılıma uygundu aracım demeye.
yazılım aracınızdaki turbo basıncını yükseltir, pulse yani enjektör püskürtme süresini uzatır, enjektörün mazot püskürtme basıncını artırır, bunuda pompa en başta sağlar.
özetle en başta motorunuzun kompresyonu önemli sıfırında 220psi gelen bir piston,komresyon ölçüsünde motor ikinci el 170-160 altındayda hemde 1 tek silindirde bile çöptür ya valf yada segman kaçırıyordur.
ama sanırsam bu sizde yoktur çünkü zaten yeni ustadan radyatör için gelmişsiniz adam eşşek değilse görürdü.
yalnız dediğim gibi turbo basıncı artı 10 yıllık turbo hortumumu çatladı, turbo intercooler kaynak noktalarımı sızdırıyor, pompamı koyuverdi, enjektör değerinin en başta iyi olması hiçbirşey ifade etmez yanlış birkaç adımla sıfır bile enjektör arıza verebilir, yada dün sapasağlamdı demek değil dün alınan iyi değer siz basıncı atırırak o iyi değeri zaten bozma riskini artırıyorsunuz.
özetle yerinizde olsam öncellikle denemesi bedava diye gider yazılımı fabrika ayarına getirtirdim kime yaptırdıysanız ve bir güzel 1000-2000km öyle sürer bakardım sorun gidiyormu, gitmiyorsa akabinde radyatör değişti diyorsun belki usta işi sağlam yapamadı sonuçta tesadüf belki ama hararet ve radyatör doğru noktalar sanki o sebeble adamın işçiliğini kullanılan malzeme kalitesini bir başka ustaya danışırdım.
acep su pompası gitmiş yada gidiyor olabilirmi, radyatör suyunda hava olabilirmi? suda fazla konsantre antifriz olabilirmi yada korozyon olabilirmi su kanallarında.
sonra en son dediğim parçalara bakardım enjektör,pompa vs
Peugeot, Citroen kullanan arkadaşlar
Yolda giderken, araç vitesteyken gazı bırakınca yol bilgisayarında 0'ı göremiyorum 40-50saniye sonra anca 0'a geliyor o süreçte 1.1-1.5 arası tüketim gösteriyor. Normalde gazı bırakınca 0 olması lazım. Sizde nasıl bu durum ?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)