peki özel kimyasallar ile temizleyenler var, yakarak kendi temizlemesi bence bi yere kadar etkili oluyor illa tıkanacak yakıp atamadığı kurumu kimyasal daha iyi temizlemez mi ?
Birde söküp attığı kurum gözenekleri tıkar mı acaba?
Printable View
peki özel kimyasallar ile temizleyenler var, yakarak kendi temizlemesi bence bi yere kadar etkili oluyor illa tıkanacak yakıp atamadığı kurumu kimyasal daha iyi temizlemez mi ?
Birde söküp attığı kurum gözenekleri tıkar mı acaba?
taksiciler bu konuyla ilgili bayağı sıkıntıdalar..jenerasyon yapıyoruz hemen hemen 2 günde 1. bazen seviye 2 ye geçiyor o zaman program bile yapmıyor.. az gazlayıp dönüyoruz sonrasında yapıyor.. gazlayınca az da olsa etkisi oluyor açılmasına.. ilaç ile sökülüp temizlense dahi mutlaka bi süre sonra tıkanıyor malesef.. en güzeli komple iptal etmek..
1.6 dizel(tdcı) volvo s40 aracımız dpf uyarısı verdi.Araba 3bin devri geçmiyor ve 3bin devre kadar ölü.Nasıl bir yol izlemeliyiz?Temizleme mi iptal mi? 500lira civarı istiyorlar temizlemeye kalıcı bir çözüm olur mu temizleme?
Arkadaşlar başka bir forumda detaylı olarak DPF tecrübelerimi, bilinmeyenleri ve yapılması gerekenleri yazdım. Burada da paylaşıyorum;
Değişiminin, onarmaya çalışmanın veya iptalinin masraflı veya sakıncalı ama neredeyse her dizel kullanıcısının kabusu olan meşhur DPF ile ilgili yaklaşık 6 aydır yerli ve yabancı forumlarda arştırma yapıyorum. Dpf nedir zaten detaylı anlatılmış. Benimkisi bir "dpf'e sahip araç kullanım rehberi" detaylı sonuçlar aşağıdadır, bilginize
Marşa ilk bastığımız andan itibaren motorda yanma oluşur. Yanma sonucunda mutlaka kurum oluşacağından, motor çalışmaya başladığı andan itibaren kurum üreterek filtreyi tıkamaya başlar.
DPF i en çabuk dolduracak kullanım şekli, motor tam ısınmadan veya tam da ısınmışken varış yerine ulaşıp kontağı kapatmak ve tekrar tekrar bunu devam ettirmek. Örneğin çalıştırdınız motoru 2 kilometre ileri gittiniz. Yarım saat işiniz vardı hallettiniz, tekrar çalıştırdınız motoru 2 kilometre ileri gittiniz. Yarım saat işiniz vardı hallettiniz geldiniz. 5 kilometre ileri gittiniz bunu tekrar ettiniz. 3 km sonra eve döndünüz ve günü tamamladınız. Bunu yaparken motor hiçbir zaman ısınmadığı ve egzos kurumları yakarak atamadığı için filtreniz kısa sürede dolar.
DPF i dolduran şey şehir için dur-kalk kullanım değil, motoru uzun süre çalışma sıcaklığında tutacak şekilde kullanım yapılmayan tarzdır. Yani bütün gün sabahtan akşama dur-kalk yaptınız büyük ihtimalle filtreniz dolmaz.
Nasıl ki DGG şanzıman "attım D ye gerisine karışmam" şeklinde bir kullanımı affetmiyor, dururken frene tam basıp kavramayı ayırmak, çok yavaş giderken D2 de ısrar etmeyip manuel 1 e almak gerekiyor gibi sürekli tetikte olup kendisine kulak vermemizi istiyorsa DPF de aynı. Örneğin motor çalışma sıcaklığında klima-rezistans gibi yük bindirecek bir donanım açık değilken vitesi boşa aldık veya viteste dururken frene tam bastık. Bu durumda eğer rölanti 1.000 devir civarındaysa ve tüketim 0.6lt/h ve üzeri değerlerdeyse araç beyni kendini filtre temizleme moduna almış olabilir. İnip arabadan egzos dumanının sıcaklığını elle kontrol etmeliyiz. 2-3 saniye tutunca elimizi yakacak kadar sıcaksa ve pis bir koku varsa motoru durdurmamalıyız. Gezinmeye devam etmeli veya zaman zaman rölantiyi 2.000 devire çıkartarak kurum atılmasına yardımcı olmalıyız. Ne kadar elimizi egzosa tutarsak tutalım elimiz sıcaktan yanmıyorsa temizleme işlemi yapılmıyor demektir. Bu durumda araç durdurulabilir.
Bazı durumlarda DPF ışığı yanmıyorken de yukarıdaki gibi araç kendini temizleme moduna almış olabilir. Arkamızdan pis dumanlar çıkabilir. Bu gibi durumlarda aracı durdurmamalısınız. Bu, DPF ışığı yanacak kadar (%80 civarı doluluk) tıkanma olmamış ama belli seviyeye ulaştığı için temizleme gerektiği durumlarda karşılaşılır. Yukarıdaki kontroller yapılıp rölanti tüketimi 0.5-0.6lt/h durumuna gelene kadar ve devir 700 devir/dakika olana kadar beklenmelidir.
"Şöyle arada bir çevre yoluna çıkayım da bir gazlayıp kurumları temizleyeyim" demenin kurum temizliğine bir faydası yoktur. O an kurum oluşması engellenebilir ama mevcut kurumlar yukarıda belirttiğim gibi "araç beyni kendini temizleme moduna alıp egzos sıcaklığını artırmasıyla" oluşur. DPF ışığı yanarken veya ışık henüz yanmıyor ama ön temizleme moduna geçildiğinde "çevre yoluna çıkıp gazlama" yapılabilir.
Araç kitapçığında ve yurtdışında bazı sertifikalı ustaların videolarında dpf temizlemek için aracı 60 km saate çıkarın, otomatikse S moduna -ki o durumda S4 oluyor- manuelse 3 vitese alın deniyor. Hiçbir güvenilir teknik kaynakta aracın ciğerini sökercesine "çevreyolunda gazlama" durumuna geçin diye bir ibare görmedim. Yok. Araç zaten çok hızlanırsa alttan geçen hava da çok olacağından zaten egzos ısınamıyor. Biraz yavaş gitmek şart. Belirttiğim viteslerde de araç 2.200-2.500 devirde oluyor. 3.000-4.000 devire çıkartmaya dair hiçbir kaynakta bilgi yok. (Yerli forumlarda apaçi tavsiyeler hariç)
Güvenilir ve bilindik markaların dpf temizleyici katkıları var. Kendilerinin yayınları haricinde hiçbir kaynakta bu katkıların işe yaradığına dair somut bilgi bulamadım. Bazı videolarda temizlendiği gösteriliyor ama birden fazla araçta bağımsız kuruluş gözetiminde hiçbir delil yok. Hiçbir üretici de bunları tavsiye ediyorum dememiş. Yok.
Yine de bu katkılar kullanılacaksa akıl yürütürsek yakıt katkısı olanlar "bence" tercih edilmemeli. Ölçüyü tam tuttursak bile yanma odasından gaz halinde egzosa giden bir katkının dpf temizlemesi pek olası değil. Doğrudan dpf içine enjekte edilebilen ürünler var. (Tamam söyleyeyim würth marka) Bu ürün de kullanılırken, "araç bilgisayara bağlanılıp, beyin dpf temizleme moduna getirilmelidir" Yoksa bir işe yaramıyor. Yaramaz. Yarayamaz. Bu şekilde kullanmayacaksanız boşa almayın. Zaten bu ürünü yapanlar da bu şekilde kullanın diye üzerine yazmış.
Kurumlar yanarken bol miktarda yakıt kullanılarak egzos sıcaklığı artırılması hedeflenir. Temizleme sırasında (kafanıza göre değil araç bu moddayken) düşük viteste dik yokuş çıkmak işe yarayabilir düşüncesindeyim.
Kendi ve üreticilerin tavsiyesi tüm bunlara rağmen dpf ışığınız yanmışsa kesinlikle aracınızı durdurmamanız yönündedir. Dpf temizlenme ışığı yanarken eve varıp kontağı kapattıysan kendini camdan at. Ha annesini hastaneye götüreceği için arabayı başka arkadaşıma verdiğim bir gün (nadir bir durumdur oysa) adam yolda aradı ışık yandı diye, kullanması gereken şartları belirttim, sakın durma dedim. Hastaneye varınca 5 dakka daha gezeyim sonra kapatacam dedi, annesiyle beraber arabada kendisini engellemek vicdansızlık olduğu için kapat in ziyanı yok dedim. Başka bir durum olsa yapmazdım.
Dediklerime inanın ve güvenin arkadaşlar. Araştırdım, sonuçları yazdım. Başka bilgi hatırlarsam ilave ederim.
Yukarıda önceden yazdığım yazıma yeni öğrendiğim bir bilgiyi eklemek isterim;
Geçen gün uyarı ışığım yandı. Arabada yaklaşık 50 km lik mazot vardı ve ben de mazot bitene kadar zaten rejenerasyon işlemi tamamlanır diye düşündüm. Uyarı ışığı yanarken gezmeye başladım. Ara ara inip egzosun duman sıcaklığını elle kontrol ettim. Normalde ciddi manada el yakan egzos dumanı az bir sıcaklıktaydı. Araba rölantisi 1.000 devir değil normal 700 devirde falan çalışıyordu. 1 saat 20 dakikada İstanbul içinde 55 km yol yaptım. Yok arkadaş ışık sönmedi. Nerelere nerelere gittim. Yok. Sinirlendim kapattım motoru eve geldim.
Yine gözümüzün bebeği yabancı forumlarından birinde adam videoya çekmiş ve yakıt deposunun en az çeyrek depo olması gerektiğini söylemiş. Eve gidip puanlarla beraber 130 liralık mazot aldım. Tekrar çıktım yollara ve 30 km civarı bir kullanımdan sonra ışık söndü.
DPF temizlenirken fazlaca mazot harcanacağından eğer yakıt azsa rejenerasyon işlemi başlatılmıyormuş. Tekrardan dumanlar, arkadan sellektör, yanımdan geçerken el kol derken DPF ışığı söndü. Bu bilgiyi de hizmete sunarım. Önemli bir ayrıntı. Yakıt yokken boş yere dolandım durdum.
Kötü araba insanı usta yapar lafı boşuna değil demek ki. Epey bir DPF bilgisini hatmettim
Özetle VAG Grubu TDI motorlar için konuşuyorum.
-Rolantide 1000 devirde çalışıyorsa , rejenerasyon yapıyordur(kadranda herhangi bir ibare belirmez).Egzozu falan koklamaya gerek yok yani.Kontağı kapatırsanız iptal olur , sorun değil.Bir sonraki marşta uygun şartlar sağlanırsa temizliğe kaldığı yerden devam eder.
-Siz bu temizlik tamamlanmadan gideceğiniz yere varıp , sürekli kontak kapattığınızda dolayısıyla temizlik tamamlanamayacaktır.Buda sorun değil , bu şekilde sürekli yarım kesildiğinde belli bir doluluk oranına ulaştığında ekranda DPF uyarı ışığı yanıp , kullanma kılavuzunu okuyun diyecektir.Bu çöp olduğu anlamına gelmez DPF'in , Işık sönene kadar sürdüğünüzde sorun çözülecektir.
-DPF temizliği yapmıyorken araç , otobana çıkıp gazlamanız DPF'i temizlemez.Hatta üstüne doldurursunuzda , DPF'in temizlenmesi için rejenerasyon modunda olması gerekli aracın.
-Birde yakıt ışığı yanınca DPF rejenerasyonu gerçekleştirmez araç , Yada rejenerasyon yaparken ışık yanarsa iptal eder.Sürekli ışık yanarak geziyorsanız(atıyorum 30 lira alıp sürekli) DPF rejenasyona gene geçmeyecektir ama sorun değil gene belli bir doluluğun üstüne ulaştığında ekranda uyarı yakacaktır.Sürünce geçer.Yani çeyrek depo demeyelimde ışık yandığı anda iptal olur , ışık yanarken temizlik olmuyor
-Birde ömrünü tamamlayan DPF vardır , ilk önce sürekli 1000 devir rolantide çalışarak temizlik yapmaya çalışır.Sonrasında kızdırma bujisi işareti ve DPF işaretiyle ömrünü tamamlar.Olay şöyle gerçekleşiyor , rakamları sallıyorum
DPF'in ömrünün tamamlaması için max kül miktarı 40gr diyelim.DPF ışığının yanma limitide 25gr diyelim.Işıksız , 1000 devirde çalışarak temizlenen DPF temizliğinede 17gr diyelim.
*Aracınızı kullandınız içerideki miktar 17gr'ı geçti ve 1000 devirde kadranda ışık yakmadan temizlemeye başladı kendi.Ttemizliğin sonuna kadar araba çalışır kaldı ve temizlik tamamlandı diyelim.İçeride 1 gr atık , temizlenemeyen kül kaldı diyelim.Bir sonraki çevrime kadar temizlik olmayacaktır.
*Gelelim diğer duruma , 17gr'ı geçtik.Temizlik başladı ama siz gideceğiniz yere vardınız kontağı kapattınız yarım kaldı.Bunu 25gr'a kadar tekrarlarsanız , araç kadranda DPF ışığı yakacaktır.Sönene kadar sürdüğünüzde işlem tamam.
*Bu döngü sürekli devam edecek , taaki DPF'in içinde temizlenemeyen kül miktarları limite gelene kadar.İlk önce sürekli pasif rejenarasyon limitinde , geri yakılamayan kül kaldığı için sürekli 1000 devirde çalışacaktır.Ardından DPF ışığı seviyesine geldiğinde , ekranda ışıkla belirerek temizlik yapmaya çalışacaktır.Üst limite geldiğinde ise kızdırma bujisi işaretiyle birlikte yanıp , artık korumaya alıp kendini DPF değiştirmenizi isteyecektir.
*VCDS ile kül oranına rahatlıkla bakılabilir , rejenerasyon cihaz ile başlatılabilir.Araç üstünde temizlenemeyen atık kurumlar için sökülüp , losyonlar ile temizlenmesi gereklidir.
Sistem temizlik sicakligina ulasinca post injection yapmadan kendini temizlemeye basliyor. Bircok defa vag dpf programindan gormuslugum var.
http://www.hizliresimyukle.com/image...36_VAG-DPF.jpg
bazı crdi lerde tq.dan egt görülüyor.ısıya göre rejenerasyon yaptığını anlıyoruz.devir falan yükselmiyor.
dpf ışığı falanda yakmıyor.eğer doluysa direk yağa mazot karışıyor :)
özellikle 1.4crdi ler bu olaydan çok muzdaripler
dizelde üst devirler 3000+daha çok kurum demektir.
Yazdıklarınıza katılıyorum.zaten bu olay aslında kullanma kılavuzunda da yazıyor. Ama kimse okumadiğı için bilmiyor.bende punto var oda hiç ışık yakmadan 500 -1000 km falan olunca yolda salıyor beyaz dumanı. Şuana kadar hiç ışık yakmadı.hatta yazılım yaptırınca dejenerasyonu azaldı arabanın.
Benim A3'te 71000de arıza ışığı yaktı. Würth kullandım, pasif rejenerasyon yaptırdım iki gün sonra yine ışık yaktı. Şu an Dpf üstüne yazılımdan kapalı gidiyorum, önümüz ay içini boşalttıracağım.
Şirkette 110-120k'da iki Jetta var, hiç de dikkat edilmez. Onlarda sıkıntı olmadı. Biraz nasip işi gibi.
Ne yaparsanız yapın ne kullanırsanız kullanın hiç biri sökülüp temizlenmiş gibi olmaz en etkili ve zahmetli yöntem söküp temizlemek.
Temizlenince neden uzun ömürlü olmasın? Temizlenme ihtiyacı olduğunda motorun km side artmış oluyor km si yüksek motor tabikide daha erken pislik dolduracaktır.Ama bu bir kaç bin de bir dolacak anlamına da gelmez.
Çok güzel bilgiler çok teşekkür ederim.
Bende sabah ve akşamları eşimi şirketin servisine götürüyorum (eşimi evimden yaklaşık 1km uzaktan aldığı için servis)
bu sürede tabi aracı 1 max 2 dk ısınarak hareket edip, stop edip tekrar eve dönüyorum.
Bu yüzden biraz çabuk doluyor kurum. Bazen bu ses rahatsız edebiliyor :) dışarıdan tabiki
dpf-egr dizellere zulldür.
5-6 senedir dizel kullanıyorum.iptal ettirir,soft yazdırır sıkıntısız binerim.
Ben egsozcularla konuştum. Hepsi de temkinli konuşuyor. Sensör bozulabiliyor diyen de egsozcuydu. Birisi dedi ki ben bir de hava tutuyorum iyi oluyor :)
Benim anladığım bu iş halen deneme yanılma sürecinde. Yurtdışında egsozdan köpük çıkaranlar var nasıl işse. Türkiyede öyle bir şey görmedim.
dpf içindeki maddeler sebebiyle yıkanarak temizlenmesi ilerde rejenerasyon işleminde sorun çıkartabilir
bendeki cihaz aşağıdaki, aynı işi yapan benzer cihazlar da piyasada bolca mevcut.
*
Vgate iCar2 WIFI Universal ELM 327 V2.1 OBDII Car code Reader automotive Scanner OBD 2 II OBD2 EOBD Auto Scan Tool V 2.1 Scaner-in Code Readers & Scan Tools from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
*
*
*
Teşekkürler. Ürün güzelmiş ama vagcom söyleyeceğim, durduğu yerde bakabileceğim ama başka işleri de yapabileceğimden daha ekonomik olacak benim için.
Benim aracımda Dpf uyarı verince yazılımdan kapattırdım. Ama kararsızlıktan üstünden sökemedim. Downpipe için bana göre çok para istiyorlar(2-3 bin tl arası)Muayenede sök tak yine sıkıntı.
Haftada 2-3 aracın partikülünü kırıp içini boşaltıyorum bir daha problem yaşamazsın diyen var, geri dönüşü olmadığı için cesaret edemiyorum. Öylecene biniyorum araca.
Seramiği kırdırdıktan sonra koku, duman vs olur diye çekiniyorum.
temizlik için ilk adım olarak depoya katkı koyarak denemenizi tavsiye ederim.
I'm not a bot | Hepsiburada
bu işinizi tamamen çözecektir.
Niye geri alıyorsunuz, kötü bir şey mi dedim
Kusura bakacak bir durum da yok:)
Bu markanın diğer ürünleri de iyi mi? Mesela dizel sistem temizleyici vs diyor onlar da kaliteli mi? Tavsiye eder misiniz?
Partikül seramiği boşaltılmış katalitiği duran bir dpf buldum aracıma uyan. Onu taktırıp kendiminkini kenara koyacağım. Yarın öbürgün satarken vs standarda dönmek istersem temizletir onu taktırırım artık. Yazılımla euro 6 araca binmek sıkıntı oluyor en azından benim tecrübe ettiğim kadarıyla.
Megachips:)
Bilsem ki yazılımdan dolayı bu oluyor, komple yazılımı orjinale dönüp sonra tekrar başka bir yerde yazdırabilirim. Ama 1.6 tdi gibi çok yazılan bir arabada yazılım bu kadar fark etmemeli diye de bir fikrim var, bilmiyorum yanılıyor muyum?
edit:siz kaç kmdir kullanıyorsunuz A3'ü yazılımla? Şehiriçi mi, gazlama var mı?