User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Ford fİesta 1.4 tdİ

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ford fİesta 1.4 tdİ

    Arkadaşlar 2007 Model Ford fiesta 150.000 de Van bir aracim var elimizden geldıgı kadar bir şeyler yapmaya çalıştık.Şimdiyse turboyu büyültüp enjektör felan sırasıyla gidecegim ama yeterli bilgi bulamadım kımse paylaşmıyor.Hiç çevrenizde 1.4 tdi ile ugraşan oldu mu ?

  2. #2
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Etrafımda yok ama turboyu büyütmekten ziyade daha önemli olan turboyu doldurabilmek

    Bunun için büyük intercooler'da şart.

    Arabayı o kadar hızlandırdık diyelim fren aksamınada el atmak gerekiyor.. Arabayı durdurmak sıkıntı olmasın sonra

    Yanlış anlamayın beni.. O araca yapacağınız bu kadar masrafa değecek bir güç elde edilmeyecek bana göre.. Hepi topu 1,4 dizel bir araç çünkü.. Sağlıklı olarak en baba ne kadar güç alıcaz? 130 - 150 HP belki..

    Onun yerine şöyle 1,9 dizel bir araç alıp bahsettiğiniz işlemleri uygularsanız harika bir yürür beygir - tork eğilimi yakalamış olursunuz.

    Bu arada yanlış olmasın fiesta TDI değil TDCi motordur

    Uğraşmaya niyetlendiğiniz motor ise yalan olmasın 68 HP diye hatırlıyorum. 70 HP diyenlerde var..
    - Bize Her Yer TRABZON

  3. #3
    OrcunInce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.735
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 sene kullandım kendisini. Intercooler yok 1.4 tdcı'da ve şanzıman ib5 modeli (dayanıksız). Size tavsiyem 1.6 tdci sport almanız. Yüklemesi kolay, yol tutuş yüksek, şanzıman ib5+. Çok daha keyifli olur.

  4. #4
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biz gayetde ugrastık.Aynı motor 1.4 hdi.

    Motor 68hpdir.

    150hp'den de güclüydü.Dynoları mevcut.Kullanıcı yeterkı istesin

    Turbo , enjektor , debriyaj , egzost , yazılım , cooler , göstegeler vs..
    DynoDynamics in Ecutuned

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyup Duygun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biz gayetde ugrastık.Aynı motor 1.4 hdi.

    Motor 68hpdir.

    150hp'den de güclüydü.Dynoları mevcut.Kullanıcı yeterkı istesin

    Turbo , enjektor , debriyaj , egzost , yazılım , cooler , göstegeler vs..

    Eyüp abi nasıl bir yol izlediniz neler kullandınız emmemanifolduna kadar işlem yaptınız mı detaylı bir bilgiye ulaşırsam bu işe kalkışcam abi şuan Egr iptal yazılım var dumansız 90 hp veriyor daynoda ve keyif veriyor sürerken bu arabanın 150 hp olması beni mutlu eder.

  6. #6
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    150hp ıcın turbo degişimi kesin şart.

    Haricinde düz boru gerekecek.Cooler ucuz peugeot cıkması takabilirsiniz.

    Debriyajda el yapımı yapılacak pahalı bırseye gerek yok.Tabiiki yenıden bır yazılım yapılacak.

    Emme manifoldu standart kalabilir.
    DynoDynamics in Ecutuned

  7. #7
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    günlük kullanabiliceğim şekilde orjinal emme ile methanolsüz kullanıyorum. fazla basınç istiyorsan custom emmeye vs girmen gerekir çünkü emme plastik. şuan kaç hp bilmiyorum fakat 106 206 306 gti lar vti gsi vs. lardan hızlı. ve şehiriçi 25kuruş yakıyorum
    birkan istanbuldaysan müsait bigün yapılmışına binebilirsin ayrıca sanırım yanlış yazdın intercooler ne kadar büyük olursa o kadar geç doldurur.

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    günlük kullanabiliceğim şekilde orjinal emme ile methanolsüz kullanıyorum. fazla basınç istiyorsan custom emmeye vs girmen gerekir çünkü emme plastik. şuan kaç hp bilmiyorum fakat 106 206 306 gti lar vti gsi vs. lardan hızlı. ve şehiriçi 25kuruş yakıyorum
    birkan istanbuldaysan müsait bigün yapılmışına binebilirsin ayrıca sanırım yanlış yazdın intercooler ne kadar büyük olursa o kadar geç doldurur.
    Cruel Merhaba;

    Sizin aracınızla fiestanın motorunun aynı oldugunu söylüyorlar.Eger öyle bir durum varsa aracınızda ne gibi degişiklikler yaptınız bu konuda yardımcı olabilir misiniz ?

  9. #9
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    günlük kullanabiliceğim şekilde orjinal emme ile methanolsüz kullanıyorum. fazla basınç istiyorsan custom emmeye vs girmen gerekir çünkü emme plastik. şuan kaç hp bilmiyorum fakat 106 206 306 gti lar vti gsi vs. lardan hızlı. ve şehiriçi 25kuruş yakıyorum
    birkan istanbuldaysan müsait bigün yapılmışına binebilirsin ayrıca sanırım yanlış yazdın intercooler ne kadar büyük olursa o kadar geç doldurur.
    Bana mı yazdınız burayı ?

    Banaysa eger o bindiginiz arabanın heryerını bılıyorum.2.5-3 lt coolerın yapacagı lagdan bırsey olmaz.

    Emmesinede hic birsey olmaz. 2.5 2.7 bas.
    DynoDynamics in Ecutuned

  10. #10
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyup Duygun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana mı yazdınız burayı ?

    Banaysa eger o bindiginiz arabanın heryerını bılıyorum.2.5-3 lt coolerın yapacagı lagdan bırsey olmaz.

    Emmesinede hic birsey olmaz. 2.5 2.7 bas.
    senin adın birkanmı? birkan die başladığım cümleyi nasıl üstünüze alındınız anlamadım ve konu benim aracım olduğunuda sanmıyorum? dip not belirtmek isterimki hala aracı toparlamaya çalışıyorum..
    birkanın yukarda yazdığını okursan ne amaçla yazdığımı anlarsın herhalde büyük cooler ile daha çabuk doldurabiliceği tarzında yazmış yada yanlş anlatmş onu düzelttim.
    bu arada herşeyini bildiğin aracın emmeyi çatlattığınıda bilmen lazım

  11. #11
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cümle biraz enteresan olmus haklısın.arac ne durumda ben suan bılmıyorum ve ılgılendırmıyorda bizden sonra el degistirdi ne yapıldı edıldı hıc bır fıkrım yok.kendi tecrübelerimden aktarıyorum arkadasa.manifold sonradan catladysada uzun bi süre dayandı.bu arkadasta o beygırlerde gözü olmadıgı ıcın manifolda uzaktan yakından ıhtıyacı yok.
    DynoDynamics in Ecutuned

  12. #12
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyüp bi ara uğrarım dükkana konuşuruz burdan yazmaya gerek yok eksik bildğin konular var

  13. #13
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eyüp bi ara uğrarım dükkana konuşuruz burdan yazmaya gerek yok eksik bildğin konular var
    Her zaman beklerım
    DynoDynamics in Ecutuned

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eyüp Fiesta motoru hakkında bize nasıl yardımcı olabilirsiniz ? Neler yapılabilir mesala ?

  15. #15
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha önce yazdıgın 150 hp hedefi icin ;

    Turbo , cooler , egzost veya cutout ilerlıyen zamanlarda debrıyaj e bıde yazılım tabiiki.
    DynoDynamics in Ecutuned

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Eyup Duygun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha önce yazdıgın 150 hp hedefi icin ;

    Turbo , cooler , egzost veya cutout ilerlıyen zamanlarda debrıyaj e bıde yazılım tabiiki.
    Eyüp bunlar icin neler kullanabiliriz turbo ve intercooler ne olmali yazilim var suanda dumansiz cok az acilmis hali dediler
    Birde egzost ve cutout ne demek yani biraz daha aciklayabilirsen sewinirim

  17. #17
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo ıcın kendımız emme tarafını egzost tarafını araca uygun secerek yapabiliriz.Egzost tarafı kuculdukce spool artar ama eksileride olur tam ıdelı bulunur.

    Tam basınc sızın ıcın kac olmalı ? Bu nokta önemlı.Dersenizki alt devir önemlı degil 2500 rpmde dolduracak 2.0-2.2 bar basınc basacak turbo cok.

    İntercooler orjınal peugeotda kullanılan 1.6 makyajlı hdi araclarınkı olur.Borulama ıcın cok ıdeal.Aynı cooler 156hp RCZ de de kullanılıyor gayet yeterli.

    Komple duz boru egzost cok ses yaptıgı ıcın cutout demek vanalı halde kapalı ıken son susturucu aktif acık ıken dumduz borudan tahlıye olacak Y boru gibi.

    Üzerindekı yazılımın bir önemi yok cok hal degiştirecek
    DynoDynamics in Ecutuned

  18. #18
    kaan megi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    630
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o motorda intercoler bile epey farkettiriyo alt yapı yapmadan turbo büyütme bence yoksa doldurana işin var
    Bmw Nankördür Bakmazsan İnkar Eder.Mercedes Çilekeştir Bakmazsan İdare Eder,Bakarsan İhya Eder..

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    42
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eyüp 1.5 barin üstü sikintili degilm8 bu 1.4 motorlarda yani map sensoru kapatmiyormu birde enjektorler turboyu cozdugumuz zaman kac hp ye kadar gorebiliriz sence ? Yardimlarin icin tesekkurler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •