1749'dan direk takmak cesaret ister, dayanıklılık hususunda özellikle yüksek basınclarda dayanıyor mu internaller görmek lazım, 1244'le denenebilir bence :)
Printable View
115 lik 1.6 tdci / e-hdi larda gtc1244 var zaten.. motor verimi tdi ların daha iyi ;) aynı speclerde daha az güç çıkıyor, burdan da verime gidiyoruz.. thermal efficiency :)
mk7 platformlu 1.6 tdi larda gtd12 var diye hatırlıyorum.
140 lık leon u don lastiği yapmak kolay değil, hele ki 109 luk tdci turbo upgrade veya hybrid olmadan oem turbo ile o güçleri çıkarsa bile turbo ömrü çok kısa olur, gt1544 ün doğasına aykırı yüksek basınç..
Aynen 8v 115 tdcilerin turbosu gtc1244vz
Aynen dedigin gibi o zaman, volumetrik verimler termal verimler okulda beyin yakan konulardi :D
Ama belkide enjektor vs de buna sebep olabilir.
Ayrica 115 tdci hakkinda remap olayinda internette adam gibi veri bulamiyorum. Millet 109 tdcilerden sonra bunlarla pek ugrasmamis.
112 lık ve 115 lık lerde 1244 var ewet ama hıc ugrasan yok cunku hdı lar ve tdcı ler agır arac aynı guc cıksa bıle bı polo gıbı yuruymezler polonun 150 200 kılo avantajı var o yuzden kımse ugrasmamıs ugrasan olsa 115 lıklerde 1244vz lerle 160 fln cıkar bı dıger konuda dedgım focus o guclerde olmasaydı 140 lık leonu 1 dırek gecemezdı zaten 1 hafta fln kullandı turbo otmeye baslamıstı dedıgın gıbı 1544v ler fazla basınca gelemıo ama butun ıs turboda bıtıyo 1.6 dızellerde motor dayanaıklılıgı vag grubunun tabıkı daha saglam oldugunu bılıyoruz ama verımlıklık konusuna katılmıyorum
@cvk br-performance ın sitesini inceleyebilirsin, dd verileri hep var..
@ferro ; biliyoruz seviyorsun markayı ama yapılmışlarını da gördük, vag motoru ile en kötü 15-20 hp fark var vag lehine.
1.7-1.8 bar sonrası fön makinasına bağlıyor özellikle.. veya 1.5 üzeri diyelim kabaca.. Bendeki gt1444v de aynı şekilde; peak 1.4 lerde, cont 1.3 basıyorum.
Kısacası yeni nesil turbolar hem ömür bakımından hem de basınç basabilme yeteneği ile bizim ilk nesil vnt turbolardan çok daha verimli :)
1.4-1.6 turbo upgrade yapacak arkadaşların aklında bulunsun mitsubishi 2.0 did lerden ve dodge / chrysler 2.0 crd lerden çıkan gtb1646 güzel bi seçenek :)
1.6 tdci pal büyütme ve box ile 180 hp alanı gördük.
1544 var , 8v lerdede 1544 var diye biliyorum. nosmokenopoke.com da hdi dan alınan güçleri görebilirsiniz 1.6 tdci fiestadan 230 hp kadar güç alınmış.
115 hp olan 8v de gtc1244 var Sadık :)
Tr de de 240+ 1.6 TDi var ona bakarsak :) hdi ile de uğraşan çok ama özellikle 2.0 olanı ile uğraşıyorlar, vag 1.9-2.0 lara yine yakın güçler gelmiyor.
Vag TDi Honda gibi diyim, pazarda çok yeri var potansiyel sebebi ile daha fazla tercih ediliyor ki hdi Lara o kadar alternatif parça yok piyasada.
1.6 ya 2.0 nozzle/enjektör gibi örnek yapılmış işler var bitek.
Tr de merso dizel yükleyen bekliyorum esas :)
aracın turbo saglıgına gorede bıraz degerlendırmek lazım mısal bundan oncekı focusum 1.5 yıldır megachıps yazılımlı 1.8 peak 1.5 cont yuruyor daha turboda otme bıle yok :)
gtc/gtd serisine göre baya baya dayanıksız yüksek basınca..
Valla ben 1.6 110 luk volvo s40 gordum 250 liralik box vardi, sadece yazilimli dynamics 140 civari olan 1.6 tdilari geciyordu anlamadim bu isi :)
1.6 Tdci'den 170 Hp hayalmi :D her tülü alırım kağıtta ama tekerleğe giden Hp 155 bile zor diye düşünüyorum. 1.8tdci connect'den 172Hp aldı arkadaşım Downpipe komple krom ,filtre,Hard yazılım Sonuç bikere basıncı fazla açmadan bikere turbo patlattı Şuan araba 172 Hp İzmirde şuan araba.
Eski cayc motorda gtc1244 var,yeni tdida ise gtd1244 var
Honeywell Turbo Technologies » Honeywell Ball Bearing VNT Extends its Reach
Kaynağın ta kendisi, faydası olur.
Kısaca özetlersek GTD ler hem ball bearing yani bilyalı, hem vnt bir arada mevcut..
soğutması daha başarılı buna bağlı olarak verimleri daha yüksek, nvh seviyesi daha düşük yani noise, vibration, harshness (ses, titreşim, sertlik) olarak yüksek devirlerde hem daha sessiz hem daha titreşimsiz, bu da daha stabil çalışmasını sağlıyor kısaca özetlersek bu şekilde.