Maşallah kardesim guzel gidiyor da arac triptonik mi ?
Printable View
Pert etmiştim, oem yayları hala durur kömürlükte :) çok güzel ve keyifli bir araba. Güle güle kullanın.
Konuya bi guncel cekelim.
İnceden tatli bir ses gelsin istiyorum. Kat iptali var hic bir sey degismedi. Yani en azindan iceriden duyulmuyor. Son susturucu iptalinde de cok ses cikiyor. Ne yapsak ki? Sona spor susturucu taksam nasil olur deneyen var mi?
Kardesim yapacagin tek bisey var komple 51duz boru son susturucu orjinal kalacak o zaman cok guzel ses alınıyor. Numarani gonder bana whatsapp tan aracimin sesini atim sana . Duz boru bizim araclarda cok kolay yapiliyor 200 250 tl tutar tutmaz duz boru max. V6 sesi almazsan ben bise bilmiyorum :)
Abilerim kardeşlerim arkadaşlarım, uzun aradan sonra konuyu hortlatacağım ama. Ben Seat İbiza 1.4 Tdi Pd80 bir motorlu bir araç alıp, motora yapabileceğim değişikliklerle kendime yetim güzel güçler yakalamak istiyorum. Kafama takılan bir konu bu aracın 70,75,80 hp olan motorlarının iç aksanında farklılıklar mevcut mu ? Ve hangi modeller hangi motor kodlarını ve hp özelliğini kapsıyor bilgisi olan var mıdır ? Bu araçlarla ilgili doğru düzgün bir konu yok ya da ben bulamadım. Şimdiden teşekkürler..
3 silindirli , gayet dayanıklı, biraz sesli çalışan bi motor 1.4 Tdı lar dostum, detaylı şekilde arkadaşlar yazar zaten ama yazılım + dp ile çok keyifli olur
Tesekkur ederim hocam verdigin bilgiler icin ama saydigim hp seceneklerindeki motorlarin hepsi ayni sekilde dayaniklimi, buyuk turbo enjektor pompa girildiginde dayanbilecek kapasitedemi ogrenmek istedigim asil olay bu tekrardan tesekkurler
Merhaba
Oncelikle srider ve stylence modelleri en dolu modeller. ben 2008 stylence BMF motor kodlu 80hp olan modelini kullandım ve yazlım+duz boru+filtre vardı ve yaklaşık 110 hp civarında idi. cok guzel gidiyordu ve sesi cok tatlıydı fakat biraz motor sesi fazlaydı
şu anda 1.9 pd130 kullanıyorum ve bundeki motorla tek farkı 1 silindir eksik olması ve daha küçük turbo oluşu.
1.4 tdi70 75 hp olanlarında turbo ve yazılım farkı var sadece
yuklenildiği taktirde 160 hp krankta güç alına biliyor turbo+cooler+yazılım ile
enjektör işine girersen daha fazlasıda alınır.
samsunda 1.4 tdi cooler+yazılım+düz boru ile cok güzel yürüyen bir araç yaptılar zaten
sana şu kadarını söyleyeyim. motorunu kıramazsın!
80lik ise motor kodu bnv 75lik ise amf dir abi.Kodlar karışmış gibi:)
Benim aracım stage 1 idi.105hp civarı yazılım kat iptali ile.Hiç açık değildi arkadaşımda da var 75lik amf.Ciddi atarlı.120hp'ye çok ama çok yakın:) Cooler falan yok sadece yazılım ve kat iptali.Üstündeki cooler iyi zaten.Değişmesine gerek bile yok.
Var mı hâlâ aydınlatmak isteyen kullanıcılar. Güncel spec kullanım performans öneri neler var Pd80 polo almayı düşünüyorum
Bu motordan 200 hp gibi değerler almak hayal değil.
Kendi aracımda pd80 Ibiza.
Turbo, intercooler, KN filtre ve güzel bir yazılım ile 2.0 bar'da 190 HP 355NM güç aldım. Ve bu güçte bu motordan beklemeyecek şekilde az dumanlı bir sonuç çıktı.
190 hp gücü aldığımda henüz debriyajım orijinaldi. Ve aşırı derecede kaçırıyordu.
Daha sonrasında bronz olmayan custom bi debriyaj kiti takıldı. Ardından da büyük enjektör memesi takarak 233HP 420NM güç aldım (duman artık kaçınılmaz :)).
Şuanki hedefim 250 üstü güç almak. Ve çıkacağına inanıyorum şuan 2.2 barda 233 HP verebiliyorsa 3.0 barda neler olacağını kestiremiyorum :).
Bence en kaliteli çözüm iyi bi marka coilover. Çok tuzlu gelirse custom coiloverda iş görür.
Benimkiler custom, sekmeler yumuşak buda istenmeyen durum. Tabi dalgalı yollarda yumuşak sekmeler yapıyor şehir içinde bişey hissettirmiyor.
Tabi bam.. güm.. sesler yine aynı sertlikte pek değişme olmadı. İlk başta yay yeni olduğu için yumuşak gibi geldi ancak zaman sonra aynı hissiyatı veriyor.
jom dusundum sonra bosluk yapıyormus ses gelıyormus falan fılan derken customda karar kıldım gibi. suan 5 lık yay var amortısorler orj oldugu ıcın pek gorev yapmıyor uzun zamandır boyle kullandım artık onlere coıl yaptırmanın zamanı geldı. cok basmadıgım surece pek sorun cıkarmaz umarım
Pop corn ile taçlandırın şu efsaneleri :)
Video ve fotoğraf var ama çok kaliteli değiller. ***** telefon tost makinesi gibi çekiyor :)
Setup yüzünden sıkıntı yaşamadım çok şükür. Sadece bi kaç kez cooler hortumu çıktı bi kez de yarıldı. Birde farklı bir aracın debriyajını denemiştik onda da bi çalışıp çalışmadıydı onuda çözdük artık sıkıntımız yok.
Şuan alt yapı geliştirmesi yapıyorum. Onlarıda tamamladığımda elimde olan materyallerle proje konusu açmayı planlıyorum.
Belki arabamı satıp harcadığım parayla pd130 alıp yükleyebilirdim. Ama neredeyse olmayan bir projeden yapmak daha zevkli.
Son yapacağım geliştirmelerle 4 silindirli yüklü araçlar ile koşabileceğim inşAllah.
Popcorn herkes te var. Bizde böyle.
https://www.youtube.com/watch?v=UsSlJU9HbBw&feature=youtu.be
Mekanik olarak PD motorların hepsi aynı denebilir, 130-150-160 ın krankı daha sağlam deniliyor sadece.
PD75/80 1.9 TDi PD100 ün 1 silindir kesilmiş hali direk olarak. Sadece enjektörleri farklı PD100 den. Şöyle enjektör bilgisi veriyim, OEM PD75 enjektörleri 465cc
038 130 073 BA - AWX, AVF, BLT - 530er - 1.9TDI 130PS in Polo, Passat, A4, A6 038 130 073 BA - ATL, - 530er - 1.4TDi 90PS in A2 038 130 073 AA - ASZ, ARL - 550er - 1.9TDI 130 und 150PS in Polo, Golf, Bora bis MJ2001 038 130 073 AL - ASZ, ARL - 550er - 1.9TDI 130 und 150PS in Polo, Golf, Bora ab MJ2002 038 130 073 J - ATD - 425er - 1.9TDI 100PS in Golf, NewBeetle bis MJ2001 038 130 073 AJ - ATD - 425er - 1.9TDI 100PS in Golf, NewBeetle ab MJ2002 038 130 073 AJ - ATD - 425er - 1.9TDI 100PS in Polo, Bora, Passat, A3 und A4 038 130 073 F - AJM, AUY - 465er - 1.9TDI 115PS in Golf, NewBeetle bis MJ2001 038 130 073 T - AJM, AUY - 465er - 1.9TDI 115PS in Golf, NewBeetle ab MJ2002 045 130 073 T - AMF - 465er - 1.4TDI 75PS in Lupo, Polo, A2 045 130 073 T - AJM - 465er - 1.9TDI 115PS in Passat, A4, A6 045 130 073 AA - ANY - 360er - 1.2TDI 61PS in Lupo, A2 03G 130 073 B/G- BKD - 475er - 2.0TDI 140PS in Golf, A3, Bora, Touran 07Z 130 073 D/F- BAC - 520er - 2.5TDI 174PS in T5, Touareg 07Z 130 073 D/F - AYH - 520er - 5.0TDI 313PS in Phaeton, Touareg bis MJ2003 07Z 130 073 H - AYH - 560er - 5.0TDI 313PS in Phaeton, Touareg ab MJ2004
Evet krankta farklılık var. Yanlış hatırlamıyorsam 1.9 pd130'ların piston kollarının krank'a bağlantı boyutu 53mm gibi bişey idi.
1.4 lerin 47mm gibi bi boyutu vardı. Bu durumdan 1.9 ve 1.4 ün kollarınında farklı olduğu çıkıyor. Belki sadece boyut farkıda olabilir.
Amaç gazlamaksa 2001 kasa pololarda da 1.4 var onlar daha hafif diye biliyorum.
https://i.ytimg.com/vi/OxW_grD6uyw/maxresdefault.jpg
Pd 80 de bu tür güçler alınması gerçekten muhteşem . Konu çok yararlı teşekkürler .
PD 80 lerin turbosu max kaç bar basıyor? Bilen var mı?
Burası biraz tozlu kalmış :)
İzmir içi hem baktırmak için, alırsak bakım vs. için kime gitmek lazım var mı tanıdığı olan ya da yardımcı olabilcek birileri?
Selamlar, big & hibrit turbo vs bir şeyler yapan oldu mu bu motorlara ?
Selamlar konuyu hortlatıyorum ancak 1.4 amf motor 3 silindir polo aracım var. Bu araç ile ilgili kat iptali yazılım yapan var mıdır ? Bu konu başlığında ki araç 4 silindir sanırım farklı motor
yeni konu açmak istemedim,pekte anladığım nokta değil dizel makine
3 silindirlerin 70-75-80 diye versiyonları varmış,bunların herhangi bir kronik sorunları varmı,vibrasyonlu çalıştığı için balans şaftı krank sarabiliyor diye sanayide ustanın teki söyledi ama pekte inanasım gelmedi yorumlarınız nelerdir ?
teşekkür ederim
Balans şaftı krank sarması ne demek üstad? nasıl sorun anlayamadım ama diğer konuyla ilgili 75 ile 80 tamamen aynı, 70 farklı diye aklımda kalmış.
Ben 80 kullanmıştım tabii o zamanlar araba 4-5 yaşlarındaydı, titreşim ve ses dışında çok memnundum.
Makyajlılar 80 hp, ayrıca makyajlıların far ve tamponları da daha güzel, FRımsı diyeyim.