Bende baya baktım konuyu bulamadım heralde yanlış hatırlıyorum.
Printable View
http://forum.donanimhaber.com/m_65564205/tm.htm
Bravo 1.6 Mjet 200 hp
Belki konu sahibinin işine yarayacak bilgiler çıkar.
Bu arada yanlış anlaşılma olmasın bu araç motor kırmadı diye biliyorum.
Biri sabit geometrili, diğeri değişken. Dizel inki tamamen farklı diye biliyorum, siz yine de araştırın.Boşuna uğraşmamış olursunuz.
Revizyonlu isterseniz sizi bir yere yönlendirebilirim, sıfırları çok pahalı.
Arkadaşın konusunu kirletmeyelim fazla, kusura bakmasın.
GTB1756 da düşünebilirsin, bulması hem 2056 dan daha kolay, hem 1.6 motorda 20 takınca spool baya baya gecikecektir diye düşünüyorum. 2052 ben düşünmem çünkü eski nesil oluşu etkisi ile de birlikte 2056 dan daha da zor doldurabilirsin, 2056 ile ise biraz altlarda agresif avans değerleri ile yine spool up zamanı mümkün olan en erkene çekilebilir gibi geliyor bana, yani olay çoğunlukla mapper da bitecek :)
O tork egrisi niye dag gibi olmus ki Birden sonmus
Motor karakteri ile ilgili olabilir, 1.6 mjet ilk çıktığında test ederken de kafayı kaldırıp kaldırıp indirmesine sinir olmuştum, araba 2500-3500 arasında şahlanıyor birden dibe düşüyordu sonra.. Ben lineer seviyorum, tork düşse de o kadar sert düşmemeli bence..
Gerçi arkadaşın araçta şimdi tam tork düşerken güç bandı hemen hemen sabitleniyor o bakımdan baya akıcıdır diye tahmin ediyorum :)
benim araçta ss takılı , emme pallerinde aşınma oluştu revizyona verdim turbocu tutup dizelin pallerini takmış, sonuç 1 km. gittim bir gazladım turbo cort ve bir duman sorma.300 tl. lik iş oldu 1000 tl.
bir de ss turbosu 270-280 hp. ye kadar önü açık, benzin dizel farkını bilmiyorum, doğrudur belki ben yanlış biliyordurum, hayırlısı olsun.
Merhaba,
3 yıl önce Mehmet Gazihan tarafından yapılan aracımı 70.000km dir Hunharca kullanıyorum roll drag pist fark etmeden :) 200Hp 440nm olarak
Motor kirmayi birak marsa bastığımda almadığı olmadi
Gt1749
Yakıttan bahsedeyim şehir ici gazlamali 5.8 lerde. Geçen hafta didime geldim ortalama 110 120 km ile ortalama yakıt 4 litre
Turbocunuz revizyonu biraz kacirmis herhalde :) turboda bi farklilik yok gt1446 , simdi 270 280 beygir onu acikta neye gore kime gore ? S2000e tak o turboyu olur sana 250 260 beygir , he puntoya tak olsun sana 180 beygir aracina motoruna gore degisir ama gt 1446 150 ile 300 beygirlik verim alinabilecek bir turbo ***** kendi specleri bu sekilde zaten garettin sitesinde daha fazla bilgii bulabiliriz..
Gt1749a kac litre intercooler kullandiniz ?/
http://garrett.honeywell.com/TurboPi...11-5002S_1.jpg
http://garrett.honeywell.com/TurboPi...11-5002S_5.jpg
http://garrett.honeywell.com/TurboPi...311-5002S_6.jp
bu benzinli turbosu
http://garrett.honeywell.com/TurboPi...68-5001S_1.jpg
http://garrett.honeywell.com/TurboPi...8-5001S_10.jpg
http://garrett.honeywell.com/TurboPi...68-5001S_7.jpg
http://garrett.honeywell.com/TurboPi...68-5001S_8.jpg
bu dizel,
aslında elimde verileride vardı ama kaybettim, 1.5 sene oldu
İntercooler değiştirmedik
200 nasıl alıyon o arabadan hiç anlamadım reis dragda geçmeyen kalmadı seni hala 200 diyosun :)
Abi sadece egzos housing bolumu ve air vac bolumu fiziksel yapisi farkli turbonun specler ayni fiziksel yapisinin farkli olmasinin sebebide dizel motorun egzos manifoldundan kaynakli :) vacumu peeki countu tamamen ayni zaten garrette kod usulu bandrol oldugu icin 14 (airvac) 46 (egzost housing) gt (garrett) : gt1446 :) seklinde eger yanlisim varsa beni uyarin ; ben bu sekilde biliyorum..
Neleri degistirdini peki ? İntercooler ndn degistirmediniz yeterli buyukluktemiki?
sanırım buradaki bir takım sorunların sebebi yayınlanan veriler, spesifik belli bir model marka turbo için konuşamıyorum ama genelde belli bir turbo benzinde 150hp üretebiliyorsa dizelde aynı yada aşağı değil daha yüksek bir değerde güç üretir tabi bu değer yada fark için yorum yapamıyorum çünkü spek yok.
sebeb şudur aynı turbo benzinde mesela 120,000rpmde dönerken afaki konuşuyorum 10 birim sıcaklığına ulaşır çünkü bir kendi dönmesinden dolay oluşan ısı vardır iki bide benzinli motorun kendi üretiği sıcak egsoz gazından dolayı aldığı sıcak vardır.
fakat aynı turbo dizele takıldığında benzinlinin üretiği ısıyı 120,000rpmde değilde mesela 140,000 rpmde üretir çünkü dizel çok daha soğuk çalışan içten yanmalı motordur.
özetle (yine örnek olarak veriyorum data yok elimde sadece afaki konuşuyorum) belli bir turbo 200hp üretebiliyorsa bu değer genelde benzin içindir mesela o turbo benzinli bir 1.8 motorda atıyorum 18 psida 200hpde şişiyordur gibi gibi.
ama aynı turboyu bir 3lt dizel motora tak 20psida mesela 225 hp üretebilir .
umarım anlatmaya çalıştığımı anlatabildim çok komplike oldu gibi :)