diğer arkadaşların yorumunun aksine bende tam tersi kati iptal etme sakın diyeceklerdenim.
kat iptali her devirde güç katmaz araca, özellikle alt devirleri öldürür çünkü araç back pressure kaybeder, araba biraz his mevzusudur ve psikolojik etkisi çoktur.
arabası biraz seslice çalışan,motoru biraz daha rahat devirlnenlere his olarak aracı daha güçlü gelmiş olabilir.
fakar gerçek şuki dynoda (dpf iptali değil) kat iptallerin %90ında 1500rpm altında hatta araca göre 2000rpm altında bırakın güç kazanmayı güç kaybedersiniz çünkü çıkan gazlar çok rahatça serbestçe dağıldıkları için egsoz aşamasından sonra gelen emme aşamasında valfler açıldığında yanma odasına geri dolar ve bu hiçte iyi bir durum değildir.
tam gazlamalarda, 2000rpm üzerinde elbetde güç kazancı olur, özelliklede araçta 100bin km üzeri ise ve kat dolu ise fark dahada hissedilir ama alt devirler cansızlaşır.
bunun yanısıra kat iptali hem daha fazla masraf olacaktır çünkü ya katin içi boşaltılacak yada düz boru çekilecektir vede yazılımsal anlamda müdahale gerekecektir.
son olarakta kat iptali ile aracın sesi egsoz sesi azda olsa yükselecek çevreye zarar vereceksiniz, aracınızda arıza varmışçasına arkadan kara duman çıkacak, muyane den geçme derdi olacka vs vs
ve bunların hepsi topu topu kazanılacak 1-2 hp için açıkçası bence değmez oğlu değmez, adamlar 1.3 multijetlerde dyno ile göstermişler bırakın 75liği 90lıkta bile bırakın kati koca dpf iptal edip kazandığı 5hp, 75likte kat en fazla 2 hp fark ederse eder derim ben