Konu sahibi,tartışmanın motor üzerinden devam etmesini vurguladığı halde fren ve yol tutuş yorumları geliyor.
Printable View
Konu sahibi,tartışmanın motor üzerinden devam etmesini vurguladığı halde fren ve yol tutuş yorumları geliyor.
VW gruptan gelen baş tasarımcııydı 09-10 dan beri hyundai kia baş tasarımcısı ayrıca 2013'de yönetim başkanıda oldu. durup durup red dot tasarım ödülü alabilen kişilik ürettiklerinden belli zaten
98 TT, a6. eos, new beetle, golf 4, 2009-10 dan itibaren sorento, sportage, optima, picanto, rio, ceed ve son çıkan i20, Tucson'u tasarlayan abinin ta kendisidir
Alıntı:
2007’deki bir röportajında eski Kia tasarımları için, “Çok nötr duruyorlar. Uzaktan bakınca Koreli mi yoksa Japon mu oldukları bile belli değil” diyen Schreyer bugün tamamen özgün kimliklere sahip otomobillerle Kia’nın satış grafiğini de çok ciddi ölçüde yükseltti.
Bence bu arabaları yüklemeden önce iyi bir lastik iyi bir jant, güzel bir süspansiyon lazım.
200hp araba yapıyorsun jant 14 15 lastik 175 185 şaka gibi :)
Adam belki rolling kasiyo? Yoltutus yada fren herkes icin oncelik olmayabilir. Benim icin vardir ben viraj severim ama ark. Belki otoban kasiyodur. Suan hep konu disi konusuluyo adam kizsa hakli yani :)
Otoban kasılması durumlarındada süspansiyon önemli. Carismayla otobanda 200 le bir yayvan kasise girmiştim. Bayağı bir yusuf yusuf etmişti ve carisme accente göre çok iyi yol tutuyor. En azından düzgün spolier lazım. Ha otobanda yayvan kasis ne arıyor derseniz, burası Türkiye derim.
Bencede sacma sadece motora yuklenmek fakat konuda adam motoorun giderini sormus bunu nasil daha iyi hale getirirm dememis. Yukarda okuduysan ben viraj kasmayi severim sert araba kullaniyorum topspeed gitmek yerine seri kullanmak daha adrenlin verici. Ama konu bu degil
Gereken her şey söylenmiş ben konusmus olmak için konusuyor olacam ama altını cizmekte fayda var . Jant, lastik, süspansiyon, fren ekipmanları, şasi burulma direnci çok önemli seyler hızlanmak kadar da durabilmek lazım, ister roll kasılsın, ister viraj veya vb seyler her ne olursa olsun hızlanan aracı durdura bilmek için bu modifikasyonların yapılması gerekir
Bu forumda her konuda illaki sorulanı cevaplamak gerekmiyor.
Arkadaş nasıl yürütürüm demiş biz de o aracı o kadar güçlendirmeden önce yol tutuşu ve frenleri güçlendir diyoruz, ileride başına kötü birşey gelmemesi için tavsiyeler veriyoruz.
Bikaç kişiden daha duydum yağın çok ısındığını. yağ soğutucusunu nasıl güçlendirebliriz ki ?
Aracimi aldigimda 4 lastik yeniydi.
Cikardim attim kafama yatan kendimce en iyi lastik hangisiyse gittim 4 adet aldim.
Aracim yagi 500 km once degismisti.ama yinede yagini kendi bildigim gibi degistirdim.
yag sicaklik sorununu Liqui Moly 5w-30 toptec 4200 le cozduk.
Yay siparis verdim suan icin 210 u gecmemeye duzluk harici basmamaya ozen gosteriyorum.
Performans harici yazismalariniz bittiyse gelelim konuya.
Bugun yazilim yapildi.orjinal olarak 127.4 cikan araci saglikli bi sekilde 168 aldik.(daha fazla gucleri gorduk suan dp siz en sagliklisi bu)tamamen dumansiz suan 500 km oldu gazliyorum dumamnun d si yok.
Bu aksamli denemlerim.
Megane tce yazilim egzoz 175 hp (serp)
Rocco 160 stock
Polo gt-150 stock
Linea 1.4 t yazilim.
En cok megane tutundu.
http://youtu.be/4pXL6QZsql8
Accent 3 65
Megane 2 65
210 a kadar 5-6 boy tertemiz.
Dp egzoz dan sonra hedef 190 hp ustu.
hayırlı olsun güven iyi günlerde kullan...Stock şekilde de scirocco ile yürür gibi geliyor bana :)
Maşallah çok iyi gitmiş. Alakasız ama bişey sorcam, polo blue gt mi hızlı Rocco mu ? İkisiylede denediginiz için belli olmuştur
Sagolasin oncelikle ;) rocco ile de denedim 160 a kadar denk yuruyoruz sonra bi 5 boy kadar geciyorum.
Sagolasin.
İlk gaza oturdugumuzda polo gt 1 boya yakin cikardi bana fakat gelip gecmem uzun surmedi.
Rocco buyuk ihtimal 170-180 den sonra aerodinamik ten yurur gider.
Accent blue - yazilim
Linea 1.4 T - yazilim
http://youtu.be/deoPFApsl9U
Bi sure boyle dumansiz kullandiktan sonra Dp ile birlikte Mehmet abi'nin (Megachips) ellerinden oper :))
Ozellikle elinden geldigince ilgilendigi icin tesekkur ediyorum :)
Sanzumani kisa kalicak guven. guzel gucler alicaksin com verimli guzeldir. Baski kacirma ihtimali yuksek hedefledigin guclerde.(200+) Kolay gelsin
Uzerindeki turbo gt 1544v 1.6 hdi tdci gruptaki turbolar benim merak ettigim tdci hdi 1.6 larda ayni hacim ayni turbo var olmasina ragmen neden 180 hp ler dp ve yazilimla alinamiyor 128 lik crdi lerde gt1544v olduguna eminmisiniz?
128liktekini bulamıyorm birtülü hangi turbo oldugunu ama bu 115lik için gecerli. tdci'da vgt turbomu var
önce şu : http://www.dieselevante.it/turbochar...o=740611-5002S
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=GT15
Baskiyi 20k-30k da bir degistirmeyi goze aldim :)
Aslinda sanzuman tam istedigim gibi.Turbo yeterli oldugu icin bu sinif bir dizele gore devir bandim daha genis.
6. Vitesde 230 km/h i gordum kadran sapmamda cok degil %3-4 falan.
Hedef uzerindeki oem turbo ile 190+ (serp)
Sagolasin baskan :)
Benimde arastirmalarim bu yonde gt1544v
Tabi daha farkli bisey cikarsa sasirmam.
Guzel gucler veriyor.
konu dışı olucak ama liqui moly 5w-30 toptech in özelligi nedir?
ben 5-40 castrol edge kullanıyorum.
kia ceed pro stock 128hp downpipe+yazılım 168hp.sizin deger birde katlı tebrikler.turbo kaç bar basıyor.bence 190 hp ler için gene ekstra buyuk cooler gerekebilir.top speedde emme sıcaklıgını ülçebildinizmi.
Yuksek ve dusuk sicakliklarda yuksek basinc altinda en iyi sekilde yaglamaya devam etmesi vs..
Suan sadece yazlim ile (tamamen dumansiz)evet 168 hp aldi Mehmet abi.(serp dyno)
Denemelerime ve kiloma gore kesinlikle dogru bi guc.
Bu aksam obd den baglanip yolda tum degerlerine bakicam kismetse.
Bakalim duruma gore cooler lazim olursa elimizde var takicaz.
Tesekkurler
akşam bi gelde bakalım neymiş iat vs. güzel olcak inşallah
gt1544v
1.1 75hp-1.5 88-110hp-1.6 105hp
gta1444v
1.6 115hp
gtb1444vz
1.6 128hp
bildiklerim bunlar.
güven obd den baglanıp.top speed teki verilerini paylaşırsan sevinirim.ben elm327 kullanıyorum.
Bu araçta hangi beyin bulunuyor , bosch delphi ?
Tamamen dumansız demişsiniz de bu yazılımcinin maharetini değil arabadaki dpfnin çalıştığını gösterir. Dumansız bu gucteysek diye düz mantık düşünmek yanlış. Sokun DPFYİ bakın belkide araba zibille duman basıyor...
Tam emin degilim yanlis bilgilendirmek istemem.
Ayni aractan baska bi firmanin attigi yazlimda var dpf uzerinde yaklasik 100 km sonra dumanlamaya basladi ve benim aracimdan 5 boy kadar geri.
Benim 1000 km den fazla oldu dumanin d si yok.
Ayrica oyle bisey iddia etmedim ben memnun oldugumu belirttim.
Yinede paylastiginiz bilgi icin tesekkurler
mesela bende egr-kat yok...shell nitro duman 0 5.vites 4000-4200 sonları hafiften duman oluyor.zaten 4600de devir bitiyor.
diger mazotlar 4.5.vites üst devirlerde hafiften duman oluyor.kesinlikle corsa-polo gibi degil.
dizellerde kat sokmeyın arkadaşlar yazık günah kara tren gibi geziyorsunuz.
Hem görüntü çok kötü oluyor hem de çevreye büyük zarar veriyorsunuz.
Onun haricinde araç iyi gidiyor maşallah diyelim kazasız belasız olsun.
bu motorla daha önce tecrübem oldu, yeni kasa ceed dizel otomatik alıp 6 ay kadar kullanmıştım.
aracın herkesin söylediği gibi bencede frenleri zayıf, ayrıca 128 hp gibi yürümüyordu tork konvertörlü şanzıman ve kasa ağır olduğundan sanırım.
herkes yazılımla çokiyi olduğunu söylesede frenlere güvenmedim ve vag grubundan sonrada sarmadığından satmıştım.
Benimde arkadaşımda var stock şekilde biniyor gayet tatminkar bir araç
Top speedlerde iat 75 i goruyor.hemen 30 lara dusuyor sabit 120 lere dusunce.
1.3-1.4 cont yuruyorum.
hava sıcaklıgı na göre iat dahada yukseklere çıkar.aynı dert bendede var.temmuz sıcagında aydın otobanında 85leri gördüm.şuan hava sıcaklıgının düşmesiyle 50-55lerde.ama kesinlikle iat 25-35 arasındayken perf.çok iiii.hız düşünce sıcaklıkta düşüyor.cooler tam rüzgar alamıyordur diye tamponu söküp denedim.ısı yukselmesi daha yavaş oluyor fakat sonuçta yine 75-80leri görüyor.birde dikkatimi çeken olay 4.viteste 4600 de biten araç iat düşükken (tampon sökükken)4.viteste 4700 e kadar devir dönebiliyor.fakat 5.e atıp gazlamaya devam ettiginden iat yukselmeye devam ettiginden 4600 de takılı kalıyor son hız göstergede 190civarı.cooler şart gibi ;)
benim dyno güç egrim 2000de tırmanışta 2500d/dk dan 4300d/dk ya kadar sabit gidiyor.1.3cont 1.5peak