User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Fiesta 1.4 P0299 Hatası

  1. #1
    gkhnkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Fiesta 1.4 P0299 Hatası

    Merhaba arkadaşlar,

    2012 Ford Fiesta 1.4 TDCI aracım var. Yaklaşık 2 aydır çözemediğim bir arıza mevcut. Otobanda 180 km ile giderken uyarı ekranında "Motor Arızası/Servise Götürün" uyarısı aldım. Bu hatayı verdikten sonrada turbo devreden çıktı, araç 2bin deviri geçmemeye başladı. Aracı stop etmeden ustaya götürdüm bilgisayara bağladı ve turbo basıncı düşük uyarısı verdi. Bağlantı hortumlarını kontrol ettiler ve kaçak bulamadılar. Yaklaşık bir hafta sonra aynı hatayı tekrar verdi. Özellikle yüksek hızlarda ve ya bayır yukarı çıkarken bu hatayı veriyor daha sonra araç çekişten düşüyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırınca arıza lambası sönüyor ve araç normal çekişine geri dönüyor. Araç yeteri kadar hava ememediğinde akışmetre bu hatayı verdirir dediler. Hava filtresini söktük(bayağı tozlanmıştı) ve yeni hava filtresi taktık. Sorun gene çözülmedi. Dün aracı tekrar bilgisayara bağladılar ve aşağıdaki hatayı verdi. Bu hataya sebep olan parçayı değiştireceklerini söylediler. Eğer sorun gene çözülmezse problem turbodadır diyorlar. Parçayı henüz değiştirtmedim. Aynı durumla karşılaşan ya da bir çözüm önerisi olan var mıdır?


  2. #2
    ugurcan52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence sensorsel durum , araba kendini korumaya aliyor, renaultta basima cok geldi
    EE 2100 Modus 1.5 dCi -->
    BZ 9640 Fiesta 1.4 TDCİ-->
    DK 9104 Megane 1.5 dCi 105 -->
    D 6222 Megane 1.6 dCi Gt-line Energy

  3. #3
    By_Engin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo basınç sensörünü kontrol edin. Borularda kaçak yoksa ve turbo sağlamsa sensörde sorun olabilir. Motoru yıkattınız mı?
    Peugeot 406 sport pack 2.0 16v. It isn't stock.

  4. #4
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç limp moda geçiyor, n75 solenoid. yukarda yazıldığı gibi.

  5. #5
    gkhnkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet motoru Kasım sonu gibi yıkattım. Arızayı yıkattıktan 2 ay sonra verdi. Arkadaşların yazdığı turbo basınç sensörünü bozmuş olabilir mi?

  6. #6
    By_Engin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gkhnkaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet motoru Kasım sonu gibi yıkattım. Arızayı yıkattıktan 2 ay sonra verdi. Arkadaşların yazdığı turbo basınç sensörünü bozmuş olabilir mi?
    Basınc sensörünü kontrol edin. Temizliği sorunu çözebilir.
    Peugeot 406 sport pack 2.0 16v. It isn't stock.

  7. #7
    Ahmetfikri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1,6 hdide aynı tarife uyan sorun yaşadım yakıt basınç müşürü arızalıydı turbo devreye girince kapatıyordu arabayı

  8. #8
    By_Engin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmetfikri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1,6 hdide aynı tarife uyan sorun yaşadım yakıt basınç müşürü arızalıydı turbo devreye girince kapatıyordu arabayı
    2009 Partner tepee motor yağ içinde diye yıkadılar. Sensör su almış. Aradaki turbo hortumu alt kısmından tornavida ucu kadar yerden yırtılmış. Düz yolda sorun yok rampaya vurunca antipollution fault, turbo basınç ile ilgili hata veriyordu. Sensörü temizleyip turbo hortumunu değiştirdik, şu ana kadar (birkaç ay oldu) sorun tekrarlamadı.
    Peugeot 406 sport pack 2.0 16v. It isn't stock.

  9. #9
    gkhnkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_Engin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Basınc sensörünü kontrol edin. Temizliği sorunu çözebilir.
    Az önce arabayı bir yakınımın yönlendirmesiyle aslında Opel servisi olan biryere götürdüm. Orjinal basınç sensörü taktı. Parçayı tanıttı ama araba aynı hatayı vermeye devam etti. Sensörden değil, turbonun elektronik kısmında arıza var dedi. Bu kısım onarılmıyor turbonun komple değişmesi lazım diyip 2500 TL masraf çıkardı. Sonrasında olanlar daha enteresan. Ben düşüneyim deyip çıktım arabaya bindim arıza sürekli yanıyor. Önceden sönüyordu. Akabinde motor lambasınıda yaktı. Geri döndüm durumu anlattım. Elimizdeki yazılım orjinal değil tanıtamadık diyor. Başka bir yere götürdü ve tanıttı. Şuanda araba eskiden olduğu gibi arıza ışığı ve motor ışığı söndü çekişinde bir problem yok. Zorlayınca gene arızaya geçecek muhtemelen. Sormak istediğim bu kadar acemice iş yapan bir servis sizce basınç sensörünü taktıktan sonra parçayı tanıtamadığından arıza vermeye devam etmiş ve sonucu turbonun değişmesine bağlamış olabilir mi?

  10. #10
    By_Engin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana sorarsaniz yetkili veya elinde yazilimi olan aracinizin markasina ozel bir servise gidin. Turbo basinc sensorunde tanimlamaya gerek oldugunu sanmiyorum. Universal ariza okuma cihazlari bazi arizalarda sonuc vermeyebiliyor. Taktigi farkli bir sensor olabilir o sebeple arac hata vermistir.
    Peugeot 406 sport pack 2.0 16v. It isn't stock.

  11. #11
    gkhnkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_Engin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana sorarsaniz yetkili veya elinde yazilimi olan aracinizin markasina ozel bir servise gidin. Turbo basinc sensorunde tanimlamaya gerek oldugunu sanmiyorum. Universal ariza okuma cihazlari bazi arizalarda sonuc vermeyebiliyor. Taktigi farkli bir sensor olabilir o sebeple arac hata vermistir.
    Problemi çözdük. Arabanın dizel partikul filtresi tıkanmış. Ben arabayı 50.000 de aldım. Şuan 57 binde. Benden önceki sahibi düşük devirde kullanıp arabayı boğmuş. Filtre için 3.000 tl fiyat verdiler. Egzozcu 2 kimyasal kullanıp temizlerim dedi. 500 tl ye halletti. Şuan araba eski performansına döndü ve hata vermiyor.

  12. #12
    By_Engin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gkhnkaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Problemi çözdük. Arabanın dizel partikul filtresi tıkanmış. Ben arabayı 50.000 de aldım. Şuan 57 binde. Benden önceki sahibi düşük devirde kullanıp arabayı boğmuş. Filtre için 3.000 tl fiyat verdiler. Egzozcu 2 kimyasal kullanıp temizlerim dedi. 500 tl ye halletti. Şuan araba eski performansına döndü ve hata vermiyor.
    Geçmiş olsun, ucuza hallolmuş yine. DPF hiç aklıma gelmedi. Tıkalı olduğundan basıncı düşürüyormuş demekki.
    Peugeot 406 sport pack 2.0 16v. It isn't stock.

  13. #13
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dpf-egr iptali peşinede yazılım

    kesin çözüm bence

  14. #14
    tolgaaydın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    1.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dpf-egr iptali peşinede yazılım

    kesin çözüm bence
    Bende kendisine whatsapp'tan aynısını yazdım, araştırmalara başladı hemen
    Eğer burada durup daha ileri gitmeyeceksek, niçin bu noktaya kadar geldik?

  15. #15
    gkhnkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolgaaydın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende kendisine whatsapp'tan aynısını yazdım, araştırmalara başladı hemen
    Aynen Bursa'da bu işi hakkıyla yapabilecek bir tanıdığı olan varmıdır?

  16. #16
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.584
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gkhnkaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Problemi çözdük. Arabanın dizel partikul filtresi tıkanmış. Ben arabayı 50.000 de aldım. Şuan 57 binde. Benden önceki sahibi düşük devirde kullanıp arabayı boğmuş. Filtre için 3.000 tl fiyat verdiler. Egzozcu 2 kimyasal kullanıp temizlerim dedi. 500 tl ye halletti. Şuan araba eski performansına döndü ve hata vermiyor.
    pqartıkul fıltresı arızası dıye yazmak ıcın gırdım ama problemı kısmen cozmussunuz

    partıkul u temızletmek gecıcı cozumdur
    yaklasık 3000 4000 km sonra yıne aynı sorunu yasayabılırsınız bılgınız olsun

    kesın cozum partıkul un ıcını bosaltmak ve dpf ı yazılım ıle kapatmak gerekır

  17. #17
    gkhnkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2016
    Yaş
    35
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pqartıkul fıltresı arızası dıye yazmak ıcın gırdım ama problemı kısmen cozmussunuz

    partıkul u temızletmek gecıcı cozumdur
    yaklasık 3000 4000 km sonra yıne aynı sorunu yasayabılırsınız bılgınız olsun

    kesın cozum partıkul un ıcını bosaltmak ve dpf ı yazılım ıle kapatmak gerekır
    Bende öyle düşünüyorum. Bursa'da bu işi yapabilecek bir yer bakmaya başladım.

  18. #18
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.584
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dr ecu bursa Semih ile gorusebılırsın yardımcı olur sana

  19. #19
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılım firmalarının hemen hepsi yapabilir,

    Dpf iptalini yaptırmışken mutlaka yazılımınızı da yaptırın.

    geçmiş olsun. dpf tıkalı araçta rölantide anlık yakıt tüketimi fazla gözlemnebiliyor. Siz gördünüz mü yada anlık tüketim ekranı var mı araçta

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •