8v altlarda daha sağlam olabilir.pump duse vag 1.9 tdi larda 8v
Printable View
8v altlarda daha sağlam olabilir.pump duse vag 1.9 tdi larda 8v
PD130 lar kaç valf?
Şehir içi 10 litre :ramo :D
8v olmalı,öyle biliyorum
110 luk Fluence ler kaç V ?
megane : karışık 4.8 basarsan 6 civarı yakıyor
Fluence : işte o yakıyor basmazsan 6.5 basarsan basarsan 9 ları görmek bile mümkün :D gerçi daha 8 binde daha tam açılmadı :)
Renault'un 110 hp 16v motoru yok,
Hepsi 8v motor, 105 ile 110 hp arasında yazılım farkı var, 110 luklarda partikül filtresi var.
Renault'un 1.5 motoru sınıfının en ekonomiği, açık ara. Eğer aranan şey ekonomiyse. Sadece bugün istanbul şehir içinde 255 km yol yaptım toplam 13.5 litre yakıtla mesela, gerçi benimki yazılımlı standart araç biraz daha fazla yakabilir.
Fakat Ford'un 16v motoru daha lineer tork eğrisine sahip günlük kullanım için, biraz fazla tüketiyor ama.
evet pardon,baktığım kaynak yanlışmış:)renault sitesindede 8v diyor zaten.
edit:kafam karıştı şimdi tekrar bakınca.ransada 16v bir kapak mı kullanılmaya başlandı acaba?yoksa sadece yazım yanlışımı?
2010 model 1,5 dci lere sahip bütün araçlara 16v yazılmış,2009 ve öncesi bütün 1,5 dci araçlara 8v yazılmış
2010 megane cc
http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=214940
2009 fluence
http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=209913
2. edit::D
renault fransa sitesinde de 1,5 lere 8v diyor:)yani carfolio yanlış biliyormuş
dizelde az tüketmek tamamen sürüş karakteriniz ile alakalı
bir de aracınızın tork eğrinisin iyi bilmeniz lazım , verimli devir aralıklarının altına veya üstü kullanmadan ve diğer standart olan "az tüketim teknikleri"ni yerinde ve verimli kullanarak kendi rekorlarınızı egale edebilirsiniz :)
bütün olay sizde :)
vti'a typeR'a az yaktırmış biri bunu söylemesin bence
:)
benim 1,9 da 8v:)
Valf sayısının az yakması veya performanslı olmasıyla birebir ilgisi yok çünkü değişken turbo vgt ve değişken subap zamanlaması teknolojileride var günümüzde :) Basit bi mantıkla 8valf alt deviri ,16 valf üst deviri güçlü diyebiliriz ama bahsettiğim diğer durumlar sonucu tam tersinede çevirebilir aradaki farkı açabilirde...Dolayısıyla 0-100 değerleri ve ortalama yakıt tüketimini baz almamız daha doğru olur.
Ayrıca dizeller benzinli gibi devir çevirmiyor ve üst devirlerde tork dramatik bir şekilde düşüyor. Belki de PSA'da 16V den 8V e dönüş birazda bu yüzden...
Dizellerde 8v uygulamaları gayet iyi çalışıyor. Swirl hareketini tek ve büyük bir valf ile gayet iyi yaratabiliyorlar, hatta bazı durumlarda 2 tane küçük valften daha avantajlı. Benzinlilerde ise bu hareketi kullanmadığımızdan işin boyutu biraz değişir.
Ford yeni 1.6 TDCI 115 lik motorlarda 8v e geçti ama diğer yandan 6.7 v8 de silindir başına 4 subap var bu biraz da silindir çapının büyüklüğü ile alakalı. Optimum alev yayılımını sağlamak amaç.
hocam eski sirket aracım mondeo idi tdci 07 model duz 6 ileri ankaraya giderken sıfırlardım 180-200 sabit hızda 8 lt civarı ortalama tuketim ile giderdim .
simdiki astra da otomatik 6 ileri 180 sabit zor gidiyor hemde aynı veya fazla yakıyor
diyecegim yuksek hızda surekli uzun yapıyorsan dizel kesinlike cok avantajlı diyorum ben ..
bizim atmosferik 1.9D turbosuz'da 8V. :)