Bir kaç ay würthün katkısını kullandım.Pek bir fark sezemediğimden bıraktım ben.
Printable View
Bir kaç ay würthün katkısını kullandım.Pek bir fark sezemediğimden bıraktım ben.
Wurth'un Oktan artırıcısını kulanan var mı?
Bende GT3'de kullanmak icin 1 koli alayim diyorum. Tavsiye edermisin?
200.000 deki golf 4 kullandım ben epey bi faydasını gördüm bütün kurumları attı arabanın nefes alışı bile değişmiş eksi bi yanını görmedim ben
Tatile cikarken wurt katki attim aracin sesi bayagi degisti faydasini gordum tavsiye ederim
Bundan önceki aracımda da şimdiki aracımda da hep shellden alırdım, full depo ve her ikisinde bir wurth katkı koyardım. Önceki aracımı alan kişi dua etmiştir kaputu dışında bir kere açılmamıştır motoru bu da keza öyle... Etkisi uzun vadede görülen net belli olmayan herşeyde bu tür şehir efsaneleri yaratmayı sever millet...
ekleme: bugüne kadar rahat 4 5 depo parası sadece wurth katkısına vermişimdir sanırım. Hiç de pişman olmadım... Kendi aracınızın aynısından başka araca binerseniz fark bariz belli oluyor. Tabii bunda sizin ne kadar titiz baktığınız da ilgisi var. Sürekli aynı yerden yakıt alan ve kaliteli yakıt kullanan her iki depoda bir katkı kullanan ve bakımlarını düzenli yaptıran aracın diğerlerine nazaran mutlaka farkı olacaktır. Sadece katkı mucize yaratmaz tabii, ama söylediğim gibi bakımlıysanız bunun da mutlaka artısı olacaktır diye düşünüyorum...
ben 5000-7000 km de bir uzun yola çıkmadan önce koyuyorum. şehiriçi kullanımda çok faydası olacağını düşünmüyorum açıkçası. örneğin bursa'dan istanbula giderken würth koyuyorum üstüne depoyu fullüyorum. izmite kadar 100 120 sakin gidiyorum. izmitte otobana dalınca 3-4-5 Allah ne verdiyse istanbula kadar :) yaklaşık 15 20 km sıkıştırmanın etkisiyle dumanı görüyorum sonra biranda tamamen kesiliyor. ta ki bir daha würth koyana kadar hiçbir devirde duman atmıyorum. aracım 140 000 de alındığı günden bu yana opetten ve aynı pompadan alıyorum. istanbula gittiğimde ise üsküdar selimiyede belediyeye ait bir opet var ordan alıyorum. hiçbir sorun yaşamadım mazottan yana. würth candır :)
arkadaşlar aman ha aman hattaa amaaaannnn amann amannn uzak durun.
size yılda 200-300 dizel motoru komple rektifiye eden, 13 senelik tecrübem ve bir makine mühendisi olarak diyebilirimki sakın ha!
motorunuzda biriken kurum zift / katran gibidir ve würth gibi bir katkı maddesini deponuzda koyduğunuz zaman sırasıyla yaşanabilecekler:
1) mazot pompasına adeta tecavüz edercesine zararlıdır, pompada ne segman nede yay,yağ tabakası bırakır adeta ölümüne bir atlayıştır bu pompa namına
2) mazot pompasından geçen bu würth katkı maddesi motor yanma odasına ulaştımı evet temelde görevini gerçekten yaparak kurumu söker, peki bu istediğimiz birşeymidirki? EVET de HAYIRda , eğer komple sistemden çıkabilecek ise kesinlikle evet, ama eğer bir gram bile içeride kalacaksa kesinlikle HAYIR!
Kurum bir şekilde sağlıklı kurtulunur oda eski usül sökme, temizleme ve geri takmadır, en ama en fazla sökemedğin parçaların içersindeki kurumu çözmek için 1-2 kereye mahsus (motor ömrü boyunca) carbon clean yapılabilir (oda çok kısa ve sadece yanma odası için).
geriye kalan, turbo,emme manifoldu, egsoz manifoldu, egr valfi, katalitik yada dizel partiküler filtresi tamamen el ile sökülerek ve önce sabunlu suda birkaç saat bırakılıp sonra fren temizleyici ile temizletilerek temiz şekilde yeni contalar kullanılarak geri takılır.
bunu bu şekilde yapmayarak başınıza nemi gelir? yanma odasında dumana dönüşen kurumu sanmayınki sigara dumanı gibi hafif ve hüttt dedinmi uçacak cinsten bir gaza dönüşüyor, bu gaz son derece yoğun,ağır ve aslında %40-50 gaz %50-60 sıvı katran haline dönüşür ve çok büyük bir hızla tekrar soğur ve yine kurumlaşır.
bu sefer peki o eriyen yanma odasındaki kurum nereyemi gitti? % 40 egsozdan dışarı %60 motordan çıkarak turbo kanatlarına, egsoz ekipmanlarına, en ama en çokta katalitik ve dizel partiküler filtresi denilen parçaya.
hatta diyebilirimki eğer dizel partiküler filtresi olan bir araca sahipseniz ve würth kullanmış iseniz resmen kumar oynamışsınız.
arkadaşlar bu ürünler çok mantıklı ürünler olsa bugün kardeşimin çalıştığı borusan, benim eskiden çalıştığım temsa, bugün çalıştığım Volvo kullanırdı hatta bu tenekede çözüm olan ürünlerin genelini toplasanız adeta ustaya gereğiniz kalmazdı adamlarda klima,mazot,kurum,güç, vs vs vs için herşey için çözüm var.
bu kurum için konuşuyorum, işini yapıp belli bir bölgedeki kurumu gerçekten temizliyormu evet!
işe yarayıp tamamen zararsız ve bir uzmanın kullanacağı sıkıntısız bir ürünmü , getirisi götürüsünden fazlamı , KESİNLİKLE HAYIR!!!!
şimdiki aracıma kadar hepsine düzenli olarak würth mazot katkısını kullanırdım, bir zararını görmedim. fakat şuanki aracımda dpf olduğu için kullanmakta tereddüt ettim ve kullanmadım. siz de aynı şekilde problem olabileceğini belirtmişsiniz zaten.
Bu durumda aklıma şu geliyor, motoru temizlediğini iddia eden katkılı yakıtlarda durum ne olur? Evet etken madde würth kadar yoğun değil ama o yakıtı da uzun vadeli kullanıyoruz
Bu kadar yorumdan sonra ben de her benzin istasyonuna uğradım ama bulamadığım için alamadım henüz. Şimdi üstteki postu görünce benim de aklım karıştı. Bana da carbon clean yanlış geliyor, siz de onu yapabilirsiniz demişsiniz. Nedir bu işin aslı astarı?
İngilizce bir deyim var bir şey kulağa çok iyi ve kolay yada ucuz geliyorsa iyi değildir diye yada Türkçe bir laf var ben bu ucuz ürünü kullanacak kadar zengin değilim diye :) hangisini anlarsan diyeyim.
her işi erbabıne bırakacaksın be kardeşim, eğer bu ürünü profosyoneller kullanmıyor ise, dünyanın bu soruna çözümü bu olmamış işe vardır bir sebebi.
ben carbon clean iyidir demedim hatta yazdığımından onu nasıl anladınızki be kardeşim :) tam aksine dedimki eğer zorda kalınır sökülemeyen bir parçada kurum var ise (mesela silindir başı sökmek pahalıdır ve yanma odası kurum bağlamış ise) ozaman çok az miktarda püskürterek çok nadiren öyle sık sık olmamak kaydı ile carbon clean kötünün iyisidir demeye getirdim.
elinde sonun istediğin şu:
1) kurumdan kesinlikle kurtulmak, güç çalar,silkemele yapar, yakıt artırır,birçok parçayı mekanik anlamda zorlar, mesela turbo basıncını belli sensörler belirler, eğer emme kurum bağlamış ise, yada yanma odası vs kurum dolu ise sensör yeteri kadar hava gelmedi bas abi bas der turboya ve turbo onu eskiden sağlıklı motorken 1 birim zorlanma(devir) ile besliyorsa şimdi 1.2-1.5 katı kadar zorlanarak besleyecek ve ömrü çok kısalacak.
2) kurumdan kurtulmak amacınız ama bunu kesinlikle bir yerden gevşeterek sonradan yine motorun içersinden,turbodan ,egsozdan geçerek kurtulmamak lazım çünkğ oralardan geçerken orada yoğunlaşır yada soğur ise bu sefer orayı tıkayacaktır.
o sebeble amacınız kesinlikle mekanik anlamda sök tak ve temizle mantığı ile elle yapılmalı
3) carbon clean'de, würth spreyde kurumu bile sökebilen son derece agresif bir madde olup ne mazot pompası,ne segman,ne kauçuk dinler ve o parçaları zayıflatır.
en kötüsüde enjektör başlarınıda zorlar, bu ürünün anlık gücü artırması için içinde yakıt artırıcı etkiside vardır o sebeble alanlar kullanırken evet arabam daha sağlıklı oldu hissi verir fakat onun üzerinden 1-2 depo yakıt geçtimi araç eskiye döner yada daha kötü olur.
özetle en ufak mekanik tecrübesi olan adamın kullanacağı ürün değil hocam sen beni dinle aracında sorun yok ise ikisindende uzak dur.
ülkemizde işçilik ucuz beyler gidin adam gibi el emeği verin emme manifoldunuzu, egsoz manifoldunuzu, katalitiği, egr valfini söktürün hatta geometrik turbo ise aracınızdaki turbo onuda söktürün ve kanatlarını açtırın hepsini bir güzel sabunlu suya yatırın sonra fren temizleyici ile temizletin.
bu adımlar 1 gün sürer abartmayan usta bulursanızda en fazla 300tl tutar sonuç ise sizi şok ötesi şok eder arkadaşlar emin olun (özellikle 90bin üstü araçlarda)
istanbul avrupa yakasında bu işlemleri yapababilcek usta tavsiyesi varmıdır?
Arac 2012 1.4crdi kia rio 75000 km.
Bu tür katkıların hiç bir işe yaramadığını düşünüyorum tamamı para tuzağı.Bir kaç ay önce iş gereği her gün istanbul gebze arası gidip geldim 2 ay sonunda 5000 küsür km yaptım her depo dolumunda depo içerisine stp nin fuel system cleaner ürününü döktüm.Dökmeden önce buji yuvasından içeriye endoskopi kamera sokup silindirlerin yüzeylerini gözlemlemiştim 5000 km sonra tekrar gözlemlediğimde en ufak bir değişimin olmadığını gördüm.
Ayrıca şöyle bir şey var katkı dökülmüş depodaki benzin daha çabuk bitiyor araç daha fazla yakıyor bilginiz olsun.
Kullandığım ürün buydu ;
http://images.armorallstpstore.com/i...p/p204613z.png
Bir de işin ilginç tarafı ürünün üzerinde her 5000 km de bir kullanın yazıyordu :D
Ben 300 ml common rail enjektör temizleyiciyi 180.000 km'deki dizel aracıma 500 ml motorinle karıştırarak karbon temizleme makinası ile direk vererek temizlik yaptım. Aracın çalışması rahatladı, ancak güç kaybı oluştu ve ortalama yakıt tüketimi 6.3 litreden 7.4 litreye çıkarak 1 litreden biraz fazla artış kaydetti. Enjektörlerden birini temizlemeden önce söktüm, püskürtme yapılan ucun etrafında kurum vardı, temizlikten sonra 10 km kadar aracı kullanıp tekrar aynı enjektörü söktüğümde o uç etrafında hemen hiç kurum kalmamıştı yani işlem sırasında ordaki kurumlar bile gitmişti. Araba kilometre yaptıkça yakıt tüketimi düştü ve kendini toparladı ve yaklaşık 5.000 km sonunda eskisinden daha atak oldu, gaza çok daha iyi tepki vermeye başladı. Ortalama yakıt tüketimi karbon temizliği yapılmadan önceki seviyesinden de aşağı inerek 6.0 litre oldu.
Makinayla kurum temizliği işlemini kendim yaptım, dışarıda yapanlar genelde ilacı daha fazla motorinle karıştırıyor ve etkili bir temizlik işlemi yapılmamış oluyor. Ben kimyasalın üzerinde tarif edilenden biraz daha az motorin koyarak konsantrasyon oranını çok az da olsa yüksek tuttum.
Kurum yada enjektör temizleyici sıvılar çözücü kimyasallar. Bu tür kimyasalların aracın yakıt deposuna karştırılarak sürekli yada çok sık olarak kullanılması yakıt sistemindeki elemanlara zarar verecektir. Ayrıca bu çözücü kiyasallar deponuz doluyken kullanılırsa yeterli temizleme özelliği sağlamicaktır, bazı kullanıcıların yaptığı gibi depoda 10 litre yakıt varken kullanılırsa bu defa da eğer araç yüksek kilometreli ise depoda, yakıt borularında oluşmuş olan kirleri çözerek söker ve enjektörleri temizleyim derken daha çok tıkanmasına sebep olabilir, ayrıca eğer yakıt filtrenizi değiştikten sonra epeyce yol yapmışsanız bu çözücü kimyasal depodan gelen yakıtla birlikte filtreden geçecek ve filtre içindeki kirleri sökerek yine enjektörlerinize taşınmasına neden olacaktır.
Kısacası bu tarz kimyasalları aracınızın deposuna dökerek kullanırken özellikle konsatrasyon konusunda yukarıda yazdıklarıma dikkat edilmesi gerekir. Depoya dökerek kullanmak yerine harici olarak makinaya bağlayarak kullanıp öyle temizlik işlemi yapılması gerekir. 50 litre yakıta koyacağınız bir kutu kimyasal hiçbir şekilde işinize yaramaz.
Benzinli ve dizel için 6 şar kutu var elimde
Adet 40tl toplu alım 360 tl ye veririm
Ayrıca başka würth malzemeleride,lastik parlatıcı,cam spreyi,air fresher vs..
2000 model 740 için yarım depoya 1 kutu kullandık,etkisi hissedilir derecede.1,5 dci cliodada ve e 250 w124 dizeldede aynıydı.
Uzun yola çıkarken 1 depoya bir kutu kullandırdım ben
N11 gibi sitelerde tanesi 25tl ye kargo dahil var herkesin bilgisine... Ben aldım kullandım hiçbirşey hissetmedim. Hatta etkisi artsın diye mazot ışığı yanarken koydum ve o şekilde kullanıp bitirdim fakat pek birşey değişmedi...
210 k da 1.4 hdi motora koysak nasil olur.. suan motor indiriyoruz emme vs temizlikleride yapilip yeni conta takip kapaticaz.. wurth kullanalimmi hangisini kullanalim
ürünün üreticisi neden tam dolu depoya 1 kutu ilave edin diye belirtmiş peki?
Arkadaşın bahsettiği gibi diğer yakıt elemanlarına bir zarar gelmesin diye, yani adam uyarmış görevini yapmış
kullanım talimatlarında belirtilen şekilde kullanmak zararlı/riskli ve bu nedenle depoda kullanım için üretilmiş(firmanın beyanı bu) bir ürünü daha konsantre halde yakıt sisteminden ayırarak kullanalım. doğru mu anladım?
Citroen c2 HDi aracımda kullanmıştım. Daha önce 1 yıl hiç bu tür katkılar kullanmadım. Sonraki 1 yıl boyunca 2 ayda bir tam depoya 1 kutu kullandım. Gayet faydası olduğunu düşünüyorum çünkü kullanımda bile motor hissettirir şekilde rahat çalışıyordu. Ben zararını görmedim faydasını gördüm. Kullanımda önemli olan üzerinde yazılan şekilde uygulamak. Gider vatandaş 10lt. mazota bir tüp boşaltırsa işlem hızlı olsun diye o zamanda fayda beklemek yanlış olur.
Yakıt katkılarının bir işe yaradıklarını düşünmüyorum ama hadi würth bir kenara olsun en azından stp marka para tuzağı.Bir kaç ay önce eski aracımın buji yuvasından piston üzerini endoskopi kamera ile fotolayıp 2000 km boyunca her depo dolumunda stp enjektör ve yakıt hattı temizleyici katkı kullandım.
2000 km sonunda aynı silindire kamera işlemini tekrarladım zerre farklılık yoktu.Bu iş için en iyi çözüm carbon clean yada zirvesi söküp temizlemek.
Öncelikle bir konuya açıklık getirmek gerek, kullanıcıların Würth Common Rail dizel yakıt katkısını ekleme amacı enjektörleri ve motorda oluşmuş kurumları temizlemek. 45 lt depo hacmi olan aracın deposuna 500 ml benzin koyun, yakıtı inceltin, motorun sesinde ve gaz tepkilerinde yine aynı farkı hissedersiniz. Önemli olan o katığı kullandıktan sonraki depo dolumlarını katıksız yaptığınızda olumlu bir fark hissetmeniz. Çünkü katığı enjektörlerinizi ve motorunuzdaki kurumları temizlesin diye koydunuz. Bu katıkların hiçbiri mucize ürünler değil, sonuçta çeşitli solventlerin karışımlarıdır. Katıklardan gerekli faydayı sağlamak için o kimyasalı aracın yakıt sistemine en fazla o katığın 2 katı oranında motorinle karıştırarak haricen vermeniz gerekir.
Kısa ve net, 45 lt depoya bir kutu katık dökerek enjektörleri yada kurumları temizleyemezsiniz, ancak katığı eklediğniz yakıt bitene kadar olumlu yada olumsuz araçtan tepki farklılıkları almanız mümkündür.
Ben yakıt katkılarının işe yaradığını düşünüyorum, würth de çalışan abimiz var çok şey anlattı ve denedim bir çok kez farklı zamanlarda gerçekten kendi aracımı en iyi tanıyan biri olarak farkını hissettim en basiti alt devirlerdeki titremeler, enjektör seslerinin kesilmesi gibi.. Herkesin kendi bedeni kendi kararı tabi :) bir de 20 liralık mazot alıp würth kullananlar, depoyu fulleyip yarısını kullananlar da var...
https://www.youtube.com/watch?v=u6UeJXkzDW8
Aracım dizel 190kda bende araştırdım biraz kimi carbonclean yaptırın diyor, kimi çok memnun kimi değil arabanın düzenini bozdu bile diyen var. O yüzden daha az etkisi olduğunu düşündüğüm bu tip ürünlere baktım ama burada bile düzgün, elle tutulur bir sonuç elde eden yok. Dizel araçlar için de böyle videolu kanıtı olan bir ürün bulursam kullanmayı düşünüyorum.
O zaman aracı sıfır aldığımızdan beri depoyu hep full şekilde doldursak, her dolumda da bu katkıdan kullansan anca amacımıza ulaşmış mı olacağız? Zaten kurum dediğimiz şey yüzeyi kaplıyor, kurum üzerine kurum olmuyor. O zaman 200k görmüş bir arabada zaten kurum kaplayacak yer kalmamıştır kullanıldığında hiçbir farkını görmememiz gerek, yanlış mıyım?
Yanlış anlamayın, öğrenmek için soruyorum.
Gidin enjektörlerinizi bosch diesel centerda sokturup temizletin. 120 lira fiyati var. 1 kutu wurth 30 lira desen üstüne 100 lira benzin alıyorsun zaten aynı hesaba geliyor.
Kurum üzerine kurum olmaz değil. Kurum oluştuğu noktada devamlı birikme yapıyor, hatta bazen öyle bir noktaya geliyor ki aşırı biriken kurum toplandığı bölgeyi tamamen tıkıyor. Bu durum emme manifoldunda olabilir, EGR valfinde olabilir yada emme ve eksoz subapları üzerinde olup kompresyon kaçağına sebep olabilir.
Devamlı olarak her depo dolumunda kullanırsanız, temizleyicilerin içerisinde bulunan çözücü solventler özellikle plastik hortum ve contalar olmak üzere, yakıt sistemi elemanlarınıza zarar verecektir.
Enjektör temizliğiyle kurum temizliği yapmış olmuyorsunuz. Sadece enjektörler temizleniyor, subaplar etrafında oluşan kuruma işlem yapılmamış oluyor. İyi şekilde enjektör temizliği için enjektörlerin sökülerek temizlenmesi şart, ancak bu işlem mecbur kalınması durumunda yapılmalıdır. Buna sebep özellikle yüksek kilometre yapmış araçlarda enjektörler üst kapağa kaynamış oluyor, bu durumda enjektörleri dizel enjektör servisleri aracın üzerinde dağıtıyor ve kalan alt gövdeyi bir aparat yardımıyla zorlayarak söküyor. Bu yapılan işlem sonucunda motor üst kapağında çatlama olabiliyor ki tamiri oldukça sıkıntılı ve masraflı oluyor. Ayrıca hassas olan dizel enjektörü dağıtılmış oluyor. Sonuç olarak mecbur kalınmadıkça dizel enjektörü kesinlikle sökülerek temizlik işlemi yapılmamalıdır.
gidin açtırın emmenizi falan filan temizletin adam gibi.. geçen hafta conta yaktım.. araba şuan 210k da, motoru indirdik kuzenle emme manifoldunun içini görseniz kusardınız.. 4 girişten biri komple kapanmış pislikten kurumdan o silindirin ordanda yakmışız contayı içi yağ ve su karışımı doluydu silindirin.. neyseki blok sağlamdı erken farkettik herşeyi.. silindir kapak, üst kapak, manifolt contası + yağ + sıvı conta + temizlik için balata spreyi zımpara vs.. hepsi 200tl tuttu.. motoruda kendimiz indirip toplayınca başka masrafım olmadı.. araba şimdi bir gidiyor akıllara zarar.. dumanı falanda kesti sadece yazılımdan dolayı yüklenince inceden siyah atıyo oda olsun artık :D
5 ay kadar pompacılık yaptım bir arkadaşımız yüzbin kilometredeki golf 6 dizele benzin koydu araç gitti, kaldı zaten bir süre gittikten sonra araç sabah tamirciye çekildi yakıt deposu açıldı ve 100.000 deki aracın deposu boşaltıldı son kalan yakıtı da süngerle çektiler ki size daha önceki çekilen yakıtın rengini söylemiyorum sonrasını söylüyorum sarı sünger simsiyahtı artık tortu doluştu deponun içi... insan onu görünce ister istemez diyor kendine ara sıra depoyu temizlesek mi diye :)) burası böyleyse o turbodaki motordaki borulardaki kurumları düşünün ;) bazen ne kadar ürün kullanırsan kullan ara sıra düzgün bir temizlik yapılmadıktan sonra onların hiç bir anlamı kalmaz.... sözüm meclisten dışarı yanlış anlamayın da yok nitroymuş pro dizelmiş ultra forceymiş geç onları ben her zaman dandik yakıt alırım arabama.. Dandikten kastım normal euro dizel (eco force, fuel save) gibi çünkü çoğu zaman iki yakıtta aynı olabiliyor farklı olsa bile asla kötü yakıt olamaz :)
Ben de dizel aracımda her 5.000 de würth, protec ve liqui moly markalarını sırayla kullandım hepsinin de faydasını gördüm.
Bunu 2-3 bin km de bir kullanmanın ne gibi zararı olabilir?
Kaçtan alıyorsunuz harem opet te 25 liraya satıyorum bilginiz olsun 35 yaz dediler yazmadım
Şimdi reklamlar yolunuz düşerse çaya da beklerim
ben 30 dan alıyordum hep en son 1 ay ıcınde 2 farklı yerden almıstım araclara ıkısıde 35 ten aldım.
Arkadaslar wurth bana 35 ten sat dedi diğer istasyonlar bu paraya satiyir mus ben dedim yüzde 40 beni kurtarıyor.
Müşteri kazanmam lazım yolu düşen i beklerim cumartesi pazar müşteriler kendi araçlarını kendi yıkamak istiyor izin de veriyoruz bilginiz olsun.