https://youtu.be/9DEBhsLq_Bk
https://youtu.be/t37PUql05xc
205 40 17 jant +100kg ses yalitimi
1.video A noktasından B noktasına
2.video B noktasından A noktasına
Printable View
https://youtu.be/9DEBhsLq_Bk
https://youtu.be/t37PUql05xc
205 40 17 jant +100kg ses yalitimi
1.video A noktasından B noktasına
2.video B noktasından A noktasına
Harika bir değer tabiki
Şayet genel toplam 21 km'lik ortalaması çok doğrusal bir sonuç vermez diye düşünüyorum
Trabzonda yayladan inerken bulutların üstünde ortalamayı sıfırlayıp merkeze indiğimde 19 km'lik virajli yolda 1.8lt/100km ortalama ile inmiştim Peugeot 406 2.0 dizel araçla :)
Yaylaya çıkarken ortalama 8de olur 9da olur belki onda sorun yok abi
Demek istediğim 15-20 km'lik veriler net bir sonuç vermiyor
He dersenizki ben bu videosunu çektiğim tüketimlerimde depom fulldü, şu kadar km yapıp şu kadar mazot aldım hesabıma göre yol bilgisayarı verisi tutuyor, eyvallah :)
o jant lastiğe ağırlığa rağmen ciddi manada harika bir tüketimi var aracınızın Maaşallah
Ahali merhaba, bu ara eski konuları canlandırıp duruyorum. Eh ***** fakirlikte 10-15 yıl öncesine döndüğümüzden o günkü konular sanırım tekrar ortaya çıkıyor.
Konum şu, Bursa'da yaşıyorum Astra K 1.6 Dizel otomatik araca sahibim. Yollarda araba mahfoldu 1,5 senede ön takımların zarar gördüğünü anlar oldum ki çok dikkat eden bir adamım.
Bana LPG/Dizel/Benzin fark etmeksizin at arabası gibi binebileceğim, bam güm çukurlara girebileceğim az yakan bir araç lazım.
Max limitim 200.000 tl görüşlerinize ihtiyacım var.
Benim görüşüme göre palio/punto vs lpgli olabilir. Ama aklıma gelmeyen araç varsa sizde bir el atın ya.
25bin km.de bakımları yeni 5 ileri vites 1.3mjet fiorino ile Mersin'den İstanbul'a gidip gelelim dedik, yeni otoyolu kullandık hız limiti olan 130-140 kmh bandında gidip geldik, ara ara 150-160 a çıktık, gidiş 7.1 dönüş 6.9 lt /100km yaktık, şehir içinde 5 lt yakan araç bizi uzunda ciddi üzdü...
Şu an yakıt olarak en makul LPG'li araçlar, mazot fiyatından dolayı.
200 bini bulmadan ben olsam Astra F bakarım tüplü. Çok nazlı arabalar değiller. Arkadaşım şehir içi yoğun trafikte 8-9 litre ortalama ile geziyor.
Ben c1 ile dikkat etmeden (genelde orta halli kullanırım ne çok sakin ne çok agresif) bakımlarını da yeni yaptım aracın, o şekilde aynı pompadan tık dediğinde bırakacak şekilde 4.5 LT ile dolaşmışım. Topla km 500 aldığım yakıt 580 TL.
TL sine bakmıyorum çünkü yakıt fiyatı değiştiği için yanıltıyor. Litre hesabı yaptığımda aldığım rakam 4.5 abisi olan c5 ile de şehir içi 6.5 LT civarında tüketiyorum.
c1 uzun yolda 3.8x leri görür c5 de 4.5x leri görür. LPG li araçlar şu fiyatlar ile biraz daha iyi sanırım, zira bakım maliyetleri de dizele göre düşük kalıyor.
Dizel reno bakardim ben. Sumbul olur, megane olur, clio olur, ihtiyaci karsilayan hangisiyse artik.
Söylediğiniz kulllanım koşullarına ve günümüz şartlarına bakınca kesinlikle benzin/lpg işinize yarayan çözüm olacaktır. Bir de japon denk getirirseniz hem sorunsuz hem yakıt konusundan da bayağı memnun kullanırısınız bence :)
Lancia Ypsilon yakıt konusunda baya iyidir.
1.3 Mjet 95hp / 200nm
Araç 950-1000 kilo falandır sanırıım donanım tipine göre
Örnek ilan :)
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...6169985/detay/
Ben de bir soru sorayım müsadenizle. 1.5 dci 80lik megane uzun yolda hız sabitleyiciyi kaça sabitleyerek giderse en ekonomik şekilde gider? Mesela 90 ile gidiyorum ben, daha ekonomik gidilecek bir değer var mıdır mesela 95 veya 100 gibi.
1.5 dci clio4 aracım egr ve dpf iptal yazılım var düz boru var
18 jant bagaj dolu tesisat esyalar + arka koltukta valiz vs
istanbul izmir arası 100-110 bandında gittim
https://i.ibb.co/SR8kkDb/DEFF00-D9-9...CBB7333-E0.jpg
c elysse şehir içi her fırsatta cruise 80 ile
3,9 ortalama
her seferinde tutar bu seviye
trafiğe de girerim hem sabah hem akşam
herşeyi standart
hizdan ziyade devirle alakali bir soru bu, bir de az bucuk motorun karakterini biliyor olmaniz lazim. 1.6 110 hp dizel C4'um ile 1750 devir civarinda en ekonomik tuketimi elde ediyordum, ancak yol duz ise. Hafif rampaya geldigi zaman 1750 devir yeterli olmuyordu arac icin. 1750 devir 110 hp 1.6 HDi motorlar icin turbonun henuz tatli tatli donuyor oldugu devirdir, basinc olarak negatiften pozitife gectigi devirdir yani. Sizin aracta bu tatli deviri bulup duz yolda o devire sabitlerseniz aracin ne yaktigina inanamazsiniz. Ama iste bu devirin denk geldigi hiz 70-80 civari ise yol cekilmez olur, orasi baska :)
2016 Citroen C3 1.6 Bluehdi ile ş.içi ort hız:29 tüketim 4.8
Ş.dışı ort hız:85 tüketim:3,8
Aracın dpf iptal ve soft yazılımlı.Bu tüketimler aşırı kasmadan ve dikkatsiz kullanımda.Hatta ş.içi olan kadın kullanımı.
Aracın vites oranları harika ayarlanmış.Alt devirler ciddi şekilde canlı , yazılımla daha da keyifli oldu.Ayrıca 5 ileri olmasına rağmen 5.vites 2k hızı 120 km/h.
80'liğim varken çok tecrübe etmiştim , 84-88 arası daha mantıklı oluyor güzergahta iniş çıkış çok yoksa
uzun yola bir de gece çıkarsan bu hızla pıtı pıtı gidersin sakin sakin
mesela benim şirket aracım c-elysse de 72-77 arası seviyor benim ev-iş rotamda , deniz seviyesi-düz yol
208, her şey iptal + cooler yazılım
uzun yol 3.5 kasmadan
şiçi 5
gazlamalı 6.1
2018 A3 1.6 tdi paşaoğlu stage 1 gece gezmelerin de 70 i geçmeden dur kalksız trafik 2.8 - 3 L ortalama. Ankara izmir 150 kmh minimum altına inmeden 5 L
2010 clio 3 karma kullanım 100km'de 4.8lt
c elysse veya 301 dizeller hakkında önerisi olan var mıdır? 1.5dci megane'dan sonra 301 1.6hdi allure tarzı bir şey bakıyorum model yılı olarak yeni olması bakımından. 2017 2018 model gibi.
alınır mı? veya yerine ne tavsiye edersiniz?
megane2 1.5 dci manuel kullanıyorum ben de. bir dönem 301 şirket aracımdı. megane'dan sonra uçan teneke hissiyatı olacak, gerçekten hızlı, ama bir o kadar da hafif ve ciddi anlamda "oturaksız" hissettirecek
alırsanız da 301 allure'du galiba veya muadili dolu celiz seçerseniz hız sabitleme, otomatik klima, arka kamera ve yanlış hatırlamıyorsam yağmur sensörü falan da vardı tatminkar bi paketle geliyor. benim megane otantık en boş paket olduğu için o açıdan gelişme sayılabilir bir tek :D
fiyatlarını bilmiyorum ama sedan ve dizel şart değilse 1.3 icon clio olabilir. kız arkadaşımda vardı genel sürüş hissiyatı ve konforuyla beraber donanımlarıyla şehir içinde ve dışında çoook beğendiğim bir arabaydı
Hali hazırda 2018 301 active paket kullanıcısıyım. Arabanın en güzel yanı az yakması. İzolasyon neredeyse yok. Yol sesi olduğu gibi içerde.
Yol tutuşu 16" jant ile 195 veya 205 taban lastikle biraz düzeliyor. 15" saç jantlıların arkası çok oynak ancak ESP si çok iyi çalışıyor.
Frenleri çok iyi değil disk balata ve el freni ayarını iyi yaparsanız oda bir miktar düzeliyor.
Bagaj hacmi inanılmaz geniş. Gayet büyük, derin ve kullanışlı. Tek kötü yanı bagaj kapağının bağlantı noktaları kapağı kapatınca bagaj içine doğru geliyor o noktalara yükleme yapamıyorsunuz.
Parçası ucuz, her yerde bulabilirsiniz. Her usta bakımını yapar. Motoru bence gayet seri ve yakıtı oldukça düşük. Bende ilave birde yazılım mevcut şehir içi 5.5 - 6 lt ile kullanıyorum sakin kullanımda. Uzun yolda 4 lt civarı yakıyor.
4 yetişkin ile 5. vites 90 la %7 eğimli rampaları rahatça çıkabiliyorsunuz vites düşmenize gerek kalmıyor. Çekiş olarak gayet iyi rampa bayırda üzmüyor.
Cruise ve limitörü mevcut. Camlarına ısı kontrollü film uygularsanız kliması çok verimli hale geliyor. Aksi halde soğutması yazın zayıf kalıyor.
Allure paketlerde orta kol dayama arka tavan lambası krom cam çıtaları dijital klima çelik jant piano black iç trimler multimedia tarzı bir teyp gibi ekstralar geliyor. Active paketler de bunlar yok.
Alınır mı diye sorarsanız kullanım amacınıza bağlı. Uzun süre bineceğim derseniz bence tatmin etmez kısa süre sonra başka arabalara bakarsınız benim gibi :)
Ama sağa sola gideyim az yaksın sürüş zevki vs önemli değil ayağı yerden kessin yeter düşüncesindeyseniz ideal bir otomobil.
Konfor olarak megane'ı kesin aratır. Ama mekanik ve yakıt olarak üzmez.
EDİT:
Birde bahsetmeyi unutmuşum iç hacmi çok geniş. Ben 1.82 boyundayım sürücü koltuğu bana göre ayarlıyken arka koltuğa geçtiğimde çok rahat oturabiliyorum.
Arka diz mesafesi çok çok iyi. Benim en çok rahat ettiğim nokta bagaj ve iç hacim oldu.
Benimde 4 senem oldu. Gidişi iyi parçası ucuz. Lüx konfor beklemiyorsanız on numara bir araba. Lüx bekliyorsan hiç bulaşma.
egeanın 130hp lik multijetleri ne yakar bilgisi olan varmı? cross wagon düşünüyorum ama yakıtı beni düşündürüyor
active paket şirket aracı olarak kullanıyorum
bagaj hacmi güzel ama söylendiği gibi kapağın kolları içeride ciddi yer gaspediyor öküz gibi bir tasarımı var kolların :)
iç hacim boyda iyi , ende zayıf
yani diz mesafesinde darlamaz arkadakileri ama yanyana biraz samimiyet hissiyatını arttırır megane2'ye göre
:D
parça ucuz , bol , tamir bakım kolay , ustası bol , çarpılmışı düzeltilmişi ve eklenmişi de bol tabii tıpkı megane2 gibi :D
yakıt fena değil , ayağına hakimsen hele gayet iyi
özellikle sakin kullanımda araç da boşsa , mesela her gün işe git gel kullanımında ,az biraz da açık yol yakalarsan 4 litrenin altında geziyorum 2 senedir :D
sessiz değil kesinlikle , izolasyonu kötü
saç kalitesi , genl burulma direnci vs iyi değil
hafif bir araba zaten bunun da sebebi ve buna katkı sağlayan şeyler belli :)
arkası dansa müsait , çok rahat yanlıyor , esp sert müdahale ediyor ve topluyor eğer fazla saçmaladıysan toplayamıyor o da saçmalıyor haliyle
ıslak zeminde kafadan kayarak başlıyor ciddi oranda
ama iyi bir lastikle biraz düzelecektir bu durum
40.000km kadar otomatik dizel sedan kullandım şirket arabası olarak
sıklıkla istanbul-izmir otobanı kullanıyordum
otobanda 95-110 arası gidilirse 4,5-4,7 gibi , 120-130 sabit giderken 5,5 civarı geliyor , 150 sabitte 6'lı rakamlar geliyordu
şehir içi ciddi sakin kullanımda istanbul trafiğinde de 6'ya yakın geliyordu
cross wagon kilosunu sedan ile kıyaslamak lazım , ona göre fark olabilir
yakıttan korkulacak bir araba değil 130hp multijet egea'lar , çünkü hafifler
aynı motoru gruptaki başka bir markada daha yüksek yakarken bulabilirsiniz mesela
performans olarak oha dedirten bir arabadır
ayrıca bir yeni nesil tofaş olarak enteresan derecede kalite hissi yüksektir
kapıların kapanması , genel tokluk vs enteresandır
ama egea da dansa yatkındır , dikkatli olmak gerek o atikliğe karşı
Dizelin Litresi artık 38.66, LPG'nin ise 18.44 (en azından Adana'da : Adana Benzin, Akaryakıt ve LPG Fiyatları | Petrol Ofisi)
5.5lt dizel= 11.5lt LPG
LPG uyumu güzel olan Turbo benzinli araçlarada bakılabilir bence, zamanında Dizel Benzinden %10-20 ucuzdu şimdi nerdeyse %10 daha pahalı yani makas %20-30 değişmiş ve şahsi fikrim bu makas sadece dahada artacak yıllar içersinde.
dizel uzun yolda 4.7 yaksa LPG'nin 9.8ltsine, şehir içinde 6lt yaksa LPG'nin 12.6ltsine denk geliyor bunlarda hayli hayli oldukça güçlü turbo benzinli araçları kurtacak sarfiyatlar.
ne rakamlarda araç aradığınızı bilmiyorum ama mesela Opel Astra J 1.4 Turbo bakılabilir her türlü C Elysee'den daha başarılıdır ,çok yakarmı evet hatta turbolu araçların en yakanlarından ama yinede bu rakamları rahat rahat kurtarıyor sonuçta ve atmosferik araçtanda çok daha tok,torquelu bir araç
1 senedir şirket aracı olarak kullanıyorum sedan olanını. Yakıtından ve gidişinden çok memnunum. Tam bir görev arabası. Uzun yolda tabi 130'dan sonra ses alıyor ancak yine de 160-170 sabit gittim ve çok yorulmadım. Crosslar bir miktar daha çok yakacaktır ancak 1.6 dizel yakıtı düşük bir araba. Kullanmadan önce inanılmaz ön yargım vardı ama şu an memnunum. Beklentiyi düşük tuttuktan sonra güzel araba.
egea mantıklı bir arabadır , sw istediğinize göre kullanım ihtiyacınız da az çok belli
bu sebeple egea sw yerine , her zaman söylediğim gibi bir tık daha eski ve belki km biraz daha yüksek ihtimalli de olsa octavia 1,6tdi-dsg derim
hem yakıt hem kalite hem performans hem iç hacim , bagaj hacmi rakipsiz bana göre
egea sw kıyasla ikinci eli çok daha kuvvetlidir ayrıca
ooooofffhhhşşşş
:D:D:D:D:D
S.a. arkadaşlar. ***** yakıt fiyatları ülkemizde aldı başını gidiyor, hali hazırda 2021 1.4mpi otomatik i20 aracımı çok yaktığı için satıp yine otomatik olmak şartıyla benzin dizel LPG farketmeksizin az yakan 1 milyona kadar araç tavsiyesi istiycem sizlerden. bunun için yeni bir konu acmayip burdan siz sevgili forumdan arkadaşlarımın kullandığı az yakan sorunsuz araçlari yazarsanız sevinirim.