User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
61 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: BIKTIM ARTIK (tubro sorun sorun=sorun)

  1. #20

    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir l Bornova...
    Mesaj
    752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her arabanın bir doktoru var.
    belki biraz iddialı olucak ama
    o arabanın dilindende İzmir Çukurunda en İyi Gökhan Aguş anlar.

    bi gidip görüşmenizde fayda var.

    Geçmiş olsn bu arada.... çok can sıkıcı olmuş
    Alıntı Mfactory Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Torque = Acceleration. Torque is your best friend.

  2. #21
    embiya26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    297
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım bı ark da berlıngo vardı 1,6 hdı 40,00 km ıkı defa turbo yedı ve sorun cok fala alt devır kullandıgı ııcn turbo yaglamama sorunu cıktı yanı ust devır yapmadıgı cın yaglama olmuodu ve turbo yıyodu belkı buna benzer bı sorun vardr

  3. #22
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı embiya26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benım bı ark da berlıngo vardı 1,6 hdı 40,00 km ıkı defa turbo yedı ve sorun cok fala alt devır kullandıgı ııcn turbo yaglamama sorunu cıktı yanı ust devır yapmadıgı cın yaglama olmuodu ve turbo yıyodu belkı buna benzer bı sorun vardr
    sürekli alt devir sürücüsü olsak fabia vrs gibi bir araç alırmıyız sence atmosferik bir dizel alır tıkır tıkır rölanti spec gideriz. yok öyle bir durum olma ihitmali yok biz araçlarımız yormadan süreriz aracın dilinden anlarız devirsiz kullanma bu yüksek sıkıştırmalı dizel motorlarda turbodan ziyade daha ciddi sorunlar yaratır onlarla uğraşırdık.teşekkürler.

  4. #23
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ausch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sürekli alt devir sürücüsü olsak fabia vrs gibi bir araç alırmıyız sence atmosferik bir dizel alır tıkır tıkır rölanti spec gideriz. yok öyle bir durum olma ihitmali yok biz araçlarımız yormadan süreriz aracın dilinden anlarız devirsiz kullanma bu yüksek sıkıştırmalı dizel motorlarda turbodan ziyade daha ciddi sorunlar yaratır onlarla uğraşırdık.teşekkürler.
    Ne gibi sorunlar yaşatır acaba düşük devir?

  5. #24
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Enes-x Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne gibi sorunlar yaşatır acaba düşük devir?
    Düşük devir = Düşük yağ basıncı,
    Düşük yağ basıncı = aşırıı sıcakta yağlayamama ve turboda yatak sarma ihtimali

  6. #25
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağlama problemi yada westgate'in fazla açık olması olabilir mi acaba?
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  7. #26

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oz katılıyorum bence iyi bir tamirci sorunu bulur ben borular diyorum yağ veya turbonun
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  8. #27
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    düşük devirde kullanmak tabiki turboda arızaya sebebiyet verir ama bukadar yenilen turbonun yanında başka sorunlarda çıkartırdı devamlı düşük devirli kullanılsa. şimdiye kadar böyle bir durumdan sorun yaşamadım ama düşük devirden anladığım ve kasdettiğim torq başlanıcı devri altı 1600 dd altında kullanmak motoru aşırı yorar strese sokar yüksek bir titreşim sağlar bir yerlerde bi çatlama kırılma meydana getirebilir uzun sürede, enjektörler kısa sürede tıkanır çok daha hızlı kurum bağlar ve normal devirden daha fazla aşınma sağlar başıma gelmediği için sadece tahmin ve bildiklerimi yazıyorum internalde bir sorun yaratır ki amcam dan biliyorum aşırı düşük devirli kullanır c3 hdi da kol kırdırmıştı ve sonrasında bmc yi sürdüm senelerce bisi olmadı çakma dizel bunlar diyip çıkmıştı
    dediğim gibi sabit bi tecrübeye dayanarak söylemiyorum ama bildiğim bu yanlışşa affola.

  9. #28
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba,
    sizi hatırlıyor gibiyim hatta askerdeydiniz izine geldiğinizde bize ulaşmıştınız yanlış hatırlamıyorsam probleminizin hala çözülmediğine çok üzüldüm geçmiş olsun eğer yardımcı olabileceğimiz bi sorun ise zevkle vag grubunda yardımcı olurum

  10. #29
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo yağ ve yağ geriş dönüş hortumunda sorun olma ihtimali gibi geldi bana anlatılan konu. mutlaka bu boruları bi kontrol ettiriver temizletiver turboyu tekrar yapmadan önce. kaybın olmadığı gibi kazancın olur sorun ordan değilse bile.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  11. #30

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni takılan turboların VNT actuator kalibrasyonu yapıldı mı? stop screw ayarları ne durumda ani peak atıp sonradan basıncı dengeleyemiyor olması yüksek ihtimal.
    RACE WERKS

  12. #31
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu okurken direk aklıma yağlam boruları yada yağ pompası geldi. Bence turbonun yağ borusuna geçici yada olarak bir yağ basınç saati takılıp gözlemlenebilir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #32
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    sizi hatırlıyor gibiyim hatta askerdeydiniz izine geldiğinizde bize ulaşmıştınız yanlış hatırlamıyorsam probleminizin hala çözülmediğine çok üzüldüm geçmiş olsun eğer yardımcı olabileceğimiz bi sorun ise zevkle vag grubunda yardımcı olurum
    Teşekkür ederim. evet askerden izine geldiğimde görüşememiştik şehir dışındaydın.Görüşücez inşallah ardacım yardımcı olup olamıyacagını sen biliyosun sorunumu çözebilecek yaptığı işe kefil olacak bir işin erbabını arıyorum.
    Alıntı billie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeni takılan turboların VNT actuator kalibrasyonu yapıldı mı? stop screw ayarları ne durumda ani peak atıp sonradan basıncı dengeleyemiyor olması yüksek ihtimal.
    bunu biraz daha açabilirmisin ben böyle birşeyi ilk defa duyuyorum kalibrasyon? yani doğru noktaya parmak basmış olabilirsin ilk defa sen bahsettin vtn için kalibrasyondan ki bunu servisin yaptını değil bildiğini duydugunu bile zannetmyiyorum.
    birde stop crew ayarı nedir?
    (olabilecek problemler ve kontrol edilecek noktalar arasına not aldım bunuda saol)

  14. #33

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ausch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim. evet askerden izine geldiğimde görüşememiştik şehir dışındaydın.Görüşücez inşallah ardacım yardımcı olup olamıyacagını sen biliyosun sorunumu çözebilecek yaptığı işe kefil olacak bir işin erbabını arıyorum.

    bunu biraz daha açabilirmisin ben böyle birşeyi ilk defa duyuyorum kalibrasyon? yani doğru noktaya parmak basmış olabilirsin ilk defa sen bahsettin vtn için kalibrasyondan ki bunu servisin yaptını değil bildiğini duydugunu bile zannetmyiyorum.
    birde stop crew ayarı nedir?
    (olabilecek problemler ve kontrol edilecek noktalar arasına not aldım bunuda saol)
    bu araçlardaki turbolar değişken geometri yapısına sahip vnt sistemiyle basınç dengeliyor. basitçe alt devirlerde egzoz palinin etrafını kapatarak oldukça yüksek basınçlar elde edilmesini sağlar bu sistem. fakat istenen basınç geldiğinde araç bunu algıladığı anda kanatları açtırarak basıncı sabit tutmalıdır.

    şimdi bu zamanlamaların doğru olması için sistemi kontrol eden actuator yani vakumla çalışan zımbırtı turbonun üstündeki onun düzgün kalibre edilmesi gerekir. kalibre bozuksa alt devirde istenenden fazla basınç üretir sonra basıncı kısmak için acı çeker .. birde stop screw var oda basitçe bu vakumla çalışan actuator ün limitlemesini yapar vakum çektiği anda ne kadar çekileceğini basıncı ne kadar ani zıplatabileceğini belirler buda bozuksa yine saçma tepkiler verecektir araç. bu ayarlar bozukken turbo zaten sağlıklı basamayacak ve kısa süre içerisinde ya kendini yada başka yerleri bozacaktır. basitçe anlatmaya çalıştım bunu zaten servislerinde pek bildiğini düşünmüyorum ki birçok turbocuda rastgele ayarlıyor..
    RACE WERKS

  15. #34
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vnt nin çalışma sistemini biliyorum içindeki kanatları bizzat görmek için turbo söktüm yani
    ama actuator un kalibre edildiğini bilmiyordum teşekkür ederim bilgilendirmen için

  16. #35

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kalibre edilmez olurmu az uğraşmadım
    RACE WERKS

  17. #36
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı billie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kalibre edilmez olurmu az uğraşmadım
    peki nasıl kalibre ediliyor?

  18. #37
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wastegate test meter larda turbo wastegatesinin numarasını yada turbo numarsını ngirdğimizde bize bi test sayfası açar bu makineye wastegate bağlanır ve test başlar durum gözükür bide şu var wastegateyi kontrol eden n75 valfindede sıkıntı olabilir eski dağılan turbonla beraber gelirsen neden arıza yaptığını çözebiliriz sana yardımcı olurum problem değil

  19. #38
    Omak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet yapıcaklarımı liste haline getirdim aracı yapmak için başlıcaz
    ilk öncelikle beyin den başlıyacam başlıyacamda Oz' e ulaşamadım bir türlü (beni burdan duyuyorsan bir ses ver
    daha sonra bunlar kontrol edilecek bakılacak gerekirse değişicek
    yeni turbo alınacak
    yağ pompası,yağ basıncı ve turbo yağlama boruları kontrol edilkecek
    intercooler ve hava boruları kontrol edilecek temizlenecek
    emme manifoltu kontrol edilecek temizlenecek
    egsoz kontrol edilecek gerekirse açılacak içindeki parçalar çıkarılacak.
    n75 valfi ve vakum sistemi kontrol edilecek
    basınç sernsorleri kontrol edilecek.
    enjektörler kontrol edilecek.

    Bunlardan başka aklına gelen bir parça veya bir sorun paylaşırsanız sevinirim.

    Nerede yaptıracağımı işin açıkcası daha karar veremedim kimse yaptığı işe garanti veremiyor. diyorumki bunları yaptık peki tekrar 3-5 10 bin km de turbo yerse neolucak; neden yesinki, yemez canım, yersee şans, vs vs gibi cevaplar aldığımdan korkuyorum tekrar birton masraf edip bozulucak sonundada ben aracı yakıcam

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •