iyi tamamda ben al buna turbo tak garanti ver turboya demiyorumki. bukadar arızanın üstüne bir sıkıntı oldugunu hepimiz mütabıkız ben o sorunu bulup turbomu takacak ve yaptığı işe buldugu sorunun doğru oldugunu düzgün bir şekilde çözdüğünün garantisini isitiyorum.
Diyelimki yağlama borusu tıkalı bunu buldu yapan şahıs fakat enjektörün birtanesi aşırı işeme yapıyormuş yağ borusu düzeldi yağlamadan değilde enjektörün işemesinden dolayı bu turbo arızalanırsa bu sefer? ilkinde bulsa idi probelm olmıyacaktı mesela örnek verdim. Şimdi işini bilen birisi kendi yaptığı işe kendi kefil olan birisi bu araçta bir sıkıntı varsa sıkıntının nereden kaynaklandığını bulur çözer başka sıkıntı yaratabilecek taraflarada bakar kontrol eder sorun çıkmıyacağına bildiği iş kadar emin olur kefilde olur garantide verir benim bildiğim.
Ben ekstradan bişiler istemiyorumki ben demiyorumki bu araca şunu bunu yapalim 250-300 hp olsun ama bana sorun cıkarmasın, veya turbo arızalanmasın.
Birde şunu merak ediyorum servisde araca turbo taktırdık diyelim; arızalandı gittik garantiden değiştirdiler peki sonra tekrar arızalandı tekrar değiştiricekmi? veya şöyle; garantiden takılan yeni parçanın garantisi sıfırlanıyormu yoksa ilk takılan parça üzerinden devam ediyorda ilk takılan parçanın garantisi süresi bitinceye kadarmı garantide sayılıyor 2. veya 3. takılan parça?
Peki sana şöyle bir soru; bu araç senin olsa bu olaylar senın başından geçse ve şu an benim yerimde olsan sen ne yapardın? ne isterdin? yetkili servistemi yaptırırdın yoksa benim gibi işine kefil olacak işin ehli birinimi bulmaya çalışırdın?
(tamamen fikir amaclı soruyorum artık kafam çorba. yanlış anlama)![]()
servisi kısaca unut derim( şunana kadar 4/4 lük servise rastlamadım yetkili)
sıfır km aldığımız hyundai accent era aracımıza ortalama 10.000 km de bir turbo değiştirler ( tam 8 kez )her seferinde ayrı ayrı parcalarda takdılar ( kat,enjektor,yaglama boruları vs..) sorunu bulamadılar aracımızı 1 hafta servısde tutdular fabrıkadan muhendısler geldı halen bulamadılararacda yazılım var
ford focus aracımızda 90 bın kmde yazılım yapıldı 1.000 km sonra turbonun milini kırdı servisden degıl dısardan revızyonlu turbo aldım ( garantılı) takdım 1.000 km sonra tekrar mılı kırdı soktum yolladım sıfırlanıp gerı geldı aradan 1500 km gectı tekrar kırıldı kırıkken uzerınde yuruduk pıston erıttı ( mecburduk ) sıfır motor yapıldı yag pompası yag boruları vs.. degıstı( turbocu turboyu yapıyor fakat hep bır seye bahane buluyordu ucret almıyordu ama allah varmotor toplandıkdan sonra turbo tekrar gitti turbocuya tekrar yolladım tekrar sıfırladı yolladı
( 4 yada 5. kez ) gecenlerde yetkılı servıse gıttım servıs bakdı yazılımı guncelledı hersey normalk dedi gonderdı baska bır yetkılı servise götürdüm olayı anlattım yazılım oldugunu söyledim ıkı arac ıle kıyaslama yaptılar pompa basıncımın ve turbo basıncımın fazla oldugunu gördüler
![]()
2. ford focusumuzda 110 bınde turbo dagıldı aynı yazılım var servisden 1.100 tl ye aldıgımız turbo ıle halen devam tık yok maşallah
“Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
valla boşuna gelse napardın dedin.
çünkü zaten geldi. usta 3 kere aynı turboyu revize etti yaptığım işe kefilim diyip gene patlak verdi.
bende son çare yurt dışından turbo getirttim. getirtmişkende daha büyüğünü getirttim. revizyon görmüş küçük turbodansa orjinal amerikan büyük turboyu tercih ettim.
ve montajına kadar usta bi arkadaşımla kendim yapıcam artık ustalardan iyi oldum nerdeyse turbo montajı konusunda. yetkili servisteki ustaların bile turbonun parçalarının ismini bile bilmediklerini görünce soğudum.
kendi kendime yapıyorum yurt dışındanda biraz araştırma yaptım. nasip kısmetse 2 gün sonra kusursuz ve 280 hp lik bi aracım olucak
umarım sende çözersin. yağlama hortumlarını sağlam temizle derim hatta başında dur. usta milletini ben anlayamıyorum artık sen dürtmedikce herşeyi hızlıca yapıp bırakmaya çalışıyorlar. kafasına vurabileceğin herşeyine dikkat ettirebileceğin sözün geçen yere yaptıracan.
hele arkadaş milletine hiç böyle oto bakımıymış montajmış işinde uzak durucan. elin adamına daha iyi iş yapar. sana nazı geçiyor diye sallar dururlar.
bu arada serviste takılan her parçanın garantisi sıfırlanır 2 yıl uzar parça garantisi diye biliyorum ben. reno öyle söyledi.
ayrıca turbo arızalarında hep bir kılıf buluyorlar. ama yetkilinin şöyle bir faydası var, aynı şey kısa süre içinde tekrar arızalanırsa ve ücret almadan tamir etmezler ise bi ihtarname çekersin dava açılacaktır diye. sözlü değil noterden. ondan sonra hemen ilgilenirler. olurda ilgilenmezlersede kazanırsın zaten dava açarsan. sen sorununu anlatacan onlar çözmek zorundalar. sen gidip dersenki turbo bozuldu değiştirin o zaman sadece turbo değiştirler arıza başka biyerdense de gene arızalanır.
dediğim gibi bu sefer işin başında dur turbo soğutma yağlama hortumlarını ve yağ geri dönüş hortumlarına kadar herşeyi tek tek temizlettir. fiyatı ucuzsada değiştir bile derim ama genelde pahalıdır.
It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)
bu turbo revizyon işi tr de olmaz olursada ilk dönemeçte patlar. yazık insanların parasını zamanını harcıyolar. en güzeli sıfır turbodur.
hayırlı olsun inşallah sorunsuz istediğin gibi olur aracın.
ama bende 0 turbo aldım 2 kere onlarda mefta
bu seferde alıcam mecburen ama işte bu sefer onu yemesin yanı gönül rahatlığı ile bineyim artık sorun istemiyorum burama geldı artık.
sıfır turboda alındı kac kere ilk mesajımı okuduysan görebilirsin başka sıkıntı var işte onu bulmak istediğim. onu halletsek bence revizyonlu turbo ile yine sorunsuz yurur ha omru sıfır turbo kadar uzun olurmu? olmaz.
daha bügün 925 tl ye sıfır orjınal turbosunu aldım focusun bursadakı .GARATTE bayisinden adama sadece sordum revizyon yapıyormusunuz evet dedi westgateyi neye göre ayarlıyorsunuz adam suratıma bakdı kem küm dedi işte ordan burdan falan filan tamam dedim sen ver turboyu aldım garantisi varmı dedim yok dedi yetkili servis bile Turboya garanti vermiyo en azından revizyon yapanlar veriyo
takdım ıslık sesi var sabah gelip bakıcak araca daha elimi sürmem![]()
“Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
abı eger turbo bulamadıysan bana haber et ben galıba garrett olarak buldum bana manıfoldun flanşının resmını cekersen super olucak
www.egeturbo.com
Turbo asker
www.egeturbo.com
Turbo asker
pekı sole basıt bi ornek verelım fabrıka turboya garantı vermesken turbocu nasıl verıyor ?
orn 1.6 tdci hdi motorlarda turboya gelen yağlama borularında tıkanıklık oluyor ve turbo yağsızlıktan dolayı sarıp dağıtıyor.Ben diyelımkı ordan turbo aldım taktım sonra bole bı problem yaşadım gene turbomu karşılıyormu yoksa karsılayacakmı
www.egeturbo.com
Turbo asker
geçmiş olsunöncelikle sadece yazılanları okudum ... ve turbo araçmı
almam arkadaş
bu neya sorun üstüne sorun Allah kolaylık versin.. inş. çözülür problemin ...
low is low
www.egeturbo.com
Turbo asker
:F ozaman turbocular :=) bayram ... böle sıkıntılı bişi olurmu yawcart ne o turbo gitti vay anam çizildi tıkandı yağlanmadı az hava girdi çok hava çıktı hava çıkamadı
benmi güzmde büyüttüm bu işi acaba
bu kadar sorunlu bir meleti motora niye koyarlar arkadaş
bir ara planlarım vardı iyiki girmemişim bu iş içine baksana bırak sonradan turboyu orjinali bile süründürüyor
![]()
low is low
aslında turbolu aracı kullanmak oldukça zevkli ve keyifli bir halde ama bakımları düzgün yapılsın orjinal parça yada kaliteli yan sanayi ürünler kullanıdğı sürece bakımlarda hiç bi problem çıkartmaz 500.000 km de bakımları düzgün yapılmış ve daha kapağı açılmasış 1.3 mjetbiliyorum.Aynı şekilde 276 000 de stage 2 turbo ile bakımları çook düzgün ve aksamadan yapılıyor o şekilde ortalama 120 hp de kullanıyor maşallah daha tık demedi
www.egeturbo.com
Turbo asker
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)