User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
98 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Modifiye YARDIM/ 1.6 dizel fiesta 95hp

  1. #1
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Modifiye YARDIM/ 1.6 dizel fiesta 95hp

    95 hp 1.6 dizel motor araca ne gibi modifiyeler yapabilirim? amacım 140hp mümkünse 150hp. maksat şu c180leri, 140hplik araçları tokatlamak. ancak "motora ilerde zarar verir" gibi çok zorlamak istemiyorum. çip ile 118 gibi oluyor araştırdığım kadarıyla. ancak bazı yerlerde 90 hpl,k olanı 118 hp yazıyor bu 5 bg daha kuvvetli olduğuna göre bunada 123 hp olur diyebilirmiyiz?

    -çipin dışında hava filtresi, katalitik iptali, düz boru ve büyük intercooler düşünüyorum.

    -intercooler focusların çıkma intercooleri daha büyükmü ve buna olurmu? deneyen oldumu? kaç hp güç alabilirim peki?

    -egsoz sistemi için katalitiği söküp, yer,ne komple düz boru yaptırsam avantaj dezavantaj neler olabilir?

    -normal focus dizeller 110hp ve çiple birlikte 140 hp oluyor. bu fiesta ile focus motoru arasındaki farklar neler bilen varmı?
    N2O4-spec

  2. #2
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    45-55 hp gibi rakamları chip egsoz filtre cooler ile alabileceğini sanmıyorum. umudunu kırmak istemem ama bi gerçek var malesef.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    onların turbosu vgt seninki değil, fark bu yazılım haricinde. o yüzden turboda revizyona gidilmeden 109lukların ulaştığı güçler senin için hayal olarak kalır.

  4. #4
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onların turbosu vgt seninki değil, fark bu yazılım haricinde. o yüzden turboda revizyona gidilmeden 109lukların ulaştığı güçler senin için hayal olarak kalır.
    aynen katılıyorum. turboyu büyütp ondan sonra bu dediğin işlemleri yaparsan dediğin güçlere ulaşabilrisin.

  5. #5
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo vgt nedemek?

    peki mesela focusun çıkma turbosunu alıp bu araca takabilirmiyiz? bu sök takla bitermi? motorlar birbirine uyumlumu? beraberinde neler değişmesi gerekir?
    N2O4-spec

  6. #6
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.968
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    VGT = değişken geometrili turbo

  7. #7
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    95 hp 1.6 dizel motor araca ne gibi modifiyeler yapabilirim? amacım 140hp mümkünse 150hp. maksat şu c180leri, 140hplik araçları tokatlamak. ancak "motora ilerde zarar verir" gibi çok zorlamak istemiyorum. çip ile 118 gibi oluyor araştırdığım kadarıyla. ancak bazı yerlerde 90 hpl,k olanı 118 hp yazıyor bu 5 bg daha kuvvetli olduğuna göre bunada 123 hp olur diyebilirmiyiz?

    -çipin dışında hava filtresi, katalitik iptali, düz boru ve büyük intercooler düşünüyorum.

    -intercooler focusların çıkma intercooleri daha büyükmü ve buna olurmu? deneyen oldumu? kaç hp güç alabilirim peki?

    -egsoz sistemi için katalitiği söküp, yer,ne komple düz boru yaptırsam avantaj dezavantaj neler olabilir?

    -normal focus dizeller 110hp ve çiple birlikte 140 hp oluyor. bu fiesta ile focus motoru arasındaki farklar neler bilen varmı?
    Yazilim yaptir cok faydasini görürsün.

    Kat iptali ve düz boru ile beygir artişi almak denilmez ama rahatlatmiş olursun arabayi kutu içi filtreninde etkisi var yazilim dişinda yapacaklarindan beygir artişi belki 2 hp gelir ama tavsiye ederim kat iptal duz boru son susturucuya benim gibi gidip 200 lira verme al uygun bişey tak yada sadece kafa al düz borunun sonuna.

    dezavantajlarini sorarsan yazilim sonrasi duman oluyor mu fiestalarda onu tam bilmiyorum güç artişina göre dumanda atiyor haliyle
    Duman atiyorsa gidiyordur
    kat iptal ve Düz boru ile duman spec diyeceklerdir.

  8. #8
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo vgt nedemek?

    peki mesela focusun çıkma turbosunu alıp bu araca takabilirmiyiz? bu sök takla bitermi? motorlar birbirine uyumlumu? beraberinde neler değişmesi gerekir?
    Egeturbo nickli ardamiz var bizim onunla irtibata geç ki konuyu görünce dayanamaz yazar zaten

  9. #9
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Direkt enjeksiyonlu araçlarda kullanılan Turbo kompresörlerin, en yaygın iki türü vardır.

    .Bypass valflı Turbo kompresör (waste-gate)

    .Değişken geometrilı turbo kompresör( buna VGT Deniyor)

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    wastegate turbo basıncını sabit tutmaya yarayan araçtır yanlış bilgi verme kardeşim.

  11. #11
    by serçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Şehir
    BAYRAMPAŞA
    Mesaj
    4.828
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu acan arkadasımızı tebrık edıyorum ve yakından takip ediyorum

  12. #12
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    58
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_HaNNibaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egeturbo nickli ardamiz var bizim onunla irtibata geç ki konuyu görünce dayanamaz yazar zaten
    eheheh içinde turbo olan herşey ilgimi çekiyor sağolasın kankacım
    90 hpliklerinde turboları 110luk gibi wastegateleri emiş ile çalışmakta.
    Eğer 110 luğun turbosunu takıp güç alırım diye düşünüyorsan sakın yeltenme turbo malesef dolmuyor bizzat denedim arkadaşımın arabasında.
    Biz arkadaşımın aracına
    Büyütülmüş emme ve egzoz pali devil marka son susturucu chip tuning kutu içi filtre ile gayet zevkliydi.Dynomuz olmadığı için malesef pek ölçüm yapamıyoruz.Ama psa grubu motor kullanıcılarını kızdıracak bi olay var malesef turboları yüksek hplere uygun değiller.Bunun nedeni turbonun vnt sisteminin içindeki klepelerin iç tarafı boş dolu tip takıldığındada fazla yüksek basınçtan dolayı turbo mili eğilebiliyor.
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  13. #13
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eheheh içinde turbo olan herşey ilgimi çekiyor sağolasın kankacım
    90 hpliklerinde turboları 110luk gibi wastegateleri emiş ile çalışmakta.
    Eğer 110 luğun turbosunu takıp güç alırım diye düşünüyorsan sakın yeltenme turbo malesef dolmuyor bizzat denedim arkadaşımın arabasında.
    Biz arkadaşımın aracına
    Büyütülmüş emme ve egzoz pali devil marka son susturucu chip tuning kutu içi filtre ile gayet zevkliydi.Dynomuz olmadığı için malesef pek ölçüm yapamıyoruz.Ama psa grubu motor kullanıcılarını kızdıracak bi olay var malesef turboları yüksek hplere uygun değiller.Bunun nedeni turbonun vnt sisteminin içindeki klepelerin iç tarafı boş dolu tip takıldığındada fazla yüksek basınçtan dolayı turbo mili eğilebiliyor.
    Haha kanka gene kitap gibi aciklama

  14. #14
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tşk. o halde turbo değişecek anlaşılan. değişmesi gereken parçalar nelerdir peki maliyetleri ve bulunabilirliği nedir? turbo ile birlikte intercoolerda değişmesi gerekirmi? ne kadar faydası olabilir?

    çıkmak istediğim güç 150hp civarı. bu güçlere çıkınca ve bu parçalar değişirse ne gibi problemler yaşayabilirim?
    N2O4-spec

  15. #15
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fiesta ile focusun motoru ve turbosu vs herşeyi aynımı? aynı ise focus 90 hplik motorun hava filtresi fiestaya uyarmı? kısacası bu araca nerden filtre bulabilirim?

    buarada kn nin sitesinden bu araca uygun 2 adet kn filtre buldum. heralde bunlar benim araca göre. kn33-2955 100tl ve kn57-0686 300tl. elif tuningde var görünüyor.
    N2O4-spec

  16. #16

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o gucler o araçta güzel olmaz çünkü oranları cok kısa.

  17. #17
    cemal arslan
    Misafir
    transit v347 lerde 200 ps haric
    diğer tdci motorların hepsi aynı tek fark yazılım

    Recep Karakaya
    Samsun Ford Yetkili Servis (tekniker)

    bu bana gelen bir mail....

    aracın 125hp civarına yazılımla çıkabilir...
    dereceli egzantrik
    hava filtresi
    headers
    downpipe
    kat iptali gibi (arıza lambası yakarsa söndürmek gerekir)

    bu işlemlerle 150-160hp yakalarsın...

    tabi birde garanti durumu servis mevzuu var...bu işlemlerle bunu nasıl halledersin bilemem...


    eğer sorumluluğu alırsan özel yazılımla (custom remap) daha fazlası yapılabilir...

  18. #18
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    transit v347 lerde 200 ps haric
    diğer tdci motorların hepsi aynı tek fark yazılım

    Recep Karakaya
    Samsun Ford Yetkili Servis (tekniker)

    bu bana gelen bir mail....

    aracın 125hp civarına yazılımla çıkabilir...
    dereceli egzantrik
    hava filtresi
    headers
    downpipe
    kat iptali gibi (arıza lambası yakarsa söndürmek gerekir)

    bu işlemlerle 150-160hp yakalarsın...

    tabi birde garanti durumu servis mevzuu var...bu işlemlerle bunu nasıl halledersin bilemem...


    eğer sorumluluğu alırsan özel yazılımla (custom remap) daha fazlası yapılabilir...

    turbo-benzinli yüklüyoruz sandım.


    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eheheh içinde turbo olan herşey ilgimi çekiyor sağolasın kankacım
    90 hpliklerinde turboları 110luk gibi wastegateleri emiş ile çalışmakta.
    Eğer 110 luğun turbosunu takıp güç alırım diye düşünüyorsan sakın yeltenme turbo malesef dolmuyor bizzat denedim arkadaşımın arabasında.
    Biz arkadaşımın aracına
    Büyütülmüş emme ve egzoz pali devil marka son susturucu chip tuning kutu içi filtre ile gayet zevkliydi.Dynomuz olmadığı için malesef pek ölçüm yapamıyoruz.Ama psa grubu motor kullanıcılarını kızdıracak bi olay var malesef turboları yüksek hplere uygun değiller.Bunun nedeni turbonun vnt sisteminin içindeki klepelerin iç tarafı boş dolu tip takıldığındada fazla yüksek basınçtan dolayı turbo mili eğilebiliyor.
    demekki o güçlere gelmek istiyorsan turbon değişicek daha hacimli bir intercooler lazım.dowpipe'da değişicek.Komple egsoz sistemide değişmesi gerekicek.Hee bide egz.manifoldunda sıfırdan yapılması ya da flans uydurarak yeni turbonun adapte edilmesi gerekebilir.Tabi orj manifolda uymaz ise.Yazılımı söylemeye lüzm duymuyorum.Kısaca en kaba taslak bu.

    150-160 hp almak ve maksat şu c180leri, 140hplik araçları tokatlamak. amacın ise
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  19. #19
    cemal arslan
    Misafir
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo-benzinli yüklüyoruz sandım.
    neden şaşırdınız ??

    renault megane II 1.5 dizel araca benzer işlemleri yaptılar
    hatta hızlarını alamadılar chipin üzerine bir de box taktılar...


    valla yapan öyle bir güzel yapıyor ki...

    yalnız..filtre dediysem...açık hava değil...kutu içi
    serviste sorun olmasın ....


    hatta birinde gördüm inanamadım...intercooler ve bir çok hortumları adam borudan yapmış...ve oldukçada güzel olmuş...

    şimdi ben desem millet dalga geçer...silikon olacak esneyecek falan filan ama yapanlar öyle bir uyduruyor ki....

    unutmadan birde komple egzozt...şart...

    olmazsa olmaz...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •