User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Turbo Basınçları ve Limitleri

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Basınçları ve Limitleri

    Merhaba arkadaşlar , merak ettiğim şeylerden birisi araçlara yazılım yapılırken basınçlar neye göre belirlenerek ayarlanıyor ..Araçtaki turbo nedir ?Ne kadar basınca kadar uzun ömürlüdür , mapper'lar nereden anlıyor bu durumu acaba?Tşk'ler

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    IAT sensörünün amacı budur. intercoolerdan sonraki havanın sıcaklığı ölçülür. buna göre maksimum değerler var. turbonun basıncını arttırdıkça çıkan hava sıcaklaşır intercolerla bunu soğutursun. intercoolerı verimlisi ile değiştirim intake temp i düşürebilirsin. yada turboyu büyültüp intercoolera girmeden önceki sıcaklığı düşürtebilrsin . fakat bilindiği üzere ne kadar büyük turbo o kadar lag. optimum u bulmak da denemeyle oluyor.

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    IAT sensörünün amacı budur. intercoolerdan sonraki havanın sıcaklığı ölçülür. buna göre maksimum değerler var. turbonun basıncını arttırdıkça çıkan hava sıcaklaşır intercolerla bunu soğutursun. intercoolerı verimlisi ile değiştirim intake temp i düşürebilirsin. yada turboyu büyültüp intercoolera girmeden önceki sıcaklığı düşürtebilrsin . fakat bilindiği üzere ne kadar büyük turbo o kadar lag. optimum u bulmak da denemeyle oluyor.
    tşk'ler IAT sensörü nedir?

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    intake air temperature sensor, yani emilen havanın sıcaklığını ölçmeye yarayan sensör.

    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    AIT (Air intake temperature) = Hava Giriş ısı sensoru
    • İçeriye çekilen/basılan havanın sıcaklığını ölçer. Ve ecu ya o şekilde düzeltmeleri yapmasında yardım eder

    detaylar ve diğerleri için ; http://www.techturkey.com/forum/187344-post1.html

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunu mu kullanıyorlar her araca harita hazırlarlarken yani levent

  6. #6
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bu değerler ve diğer birçok şey göz önüne alınıyor, mapper olmadığım için bilmiyorum açıkçası ama mantıken düşününce, stok bi dizel araçta beyindeki boost cut limiti, yakıt pompası basıncı, iat değeri, motor hacmi , turbo flowu, kapak flowu gibi birçok etken söz konusudur bunda

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben sanmıyorum hepsinin bu kadar detay uğraştıklarını hatta çok azı uğraşıyodur.kafadan açıyolar ufaktan ufaktan bitiyo gidiyo işte.atıyorum yüzde 10 enj,yuzde 5 turbo dıyo,yuzde bılmem kac enjektör daya gitsin benzinli turboda.o kadar detay değilde zaten adam bu arabada sağlıklı ne alınır yada ne oluyor o değeri biliyorsa pek riske düşmez.yüklendiği miktar bellidir.turbonun sağlamlığı anca tecrübe olur 10 tane araba yaptıysa ona göre bi sonuca varır.turbonun ne bastığını da wg i söker dener artık bi tane kobay araç bulursa

  8. #8
    BlackEmperor
    Misafir
    ..... edit

  9. #9
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    turbo comp. map o turboyu ne kadar koşturabileceğiniz konusunda yardımcı olur.. yağ sıcaklığı dizel turboları için dikkat edilmesi gereken ikinci unsurdur.. Eksoz Manifold Basıncı özellike VNT turbolara aşırı yüklenirken kontrol edilmesi gereken bir baska nokta..

    işin özeti bilgisayar bilmekle bitmiyor.. mekaniği iyi tanımak gerekiyor.. yakıt sisteminin basınc kapasitesini hidrolik karakteristigini v.s.
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  10. #10
    turgaymete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    48
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    27
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mehmet Bey;Ford Focus 1.6 tdci 109 pslere yaptığınız standart yazılım da kaç bara kadar çıkıyo bu basınç (gt 1544v turbo(vnt) ?Araç dpfli 2011 model.

  11. #11
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal Table



    Genelde uyguladığım

    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •