User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
68 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: psa volvo ford 1.6 110lukları

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 hdi'mız var anlık turbo basıncı yüksek gibisine arıza veriyor, eskiden de birkaç defa vermişti sonrasında uzunca bi süre bir sıkıntı olmamıştı(ilk 40 binde verdi şuan 120 binde)

    Şuan turboda hafif bir ıslık sesi var çekişte sıkıntı yok fakat deli gibi arıza vermeye başladı turbo basıncı yüksek diye, ustalar klasik turbo değişecek diyor(yürüyün gidin diyesim geliyor) aklıma turbo selenoid valf geliyor ilk onu değiştirmekle mi başlasam? Tecrübesi olan var mı bu konuda?

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Euro 4 1.6 92hp olan motorlar 16v olması lazım.

  3. #22
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada overboost die bi fantazi vardı 307 hdi da ,, 260 anlık 280 oluyordu sanırım..bunun mantığı ne? ve c4 ve diğer 1.6 hdi larda da bu olay varmi

  4. #23

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada overboost die bi fantazi vardı 307 hdi da ,, 260 anlık 280 oluyordu sanırım..bunun mantığı ne? ve c4 ve diğer 1.6 hdi larda da bu olay varmi
    110luk olanlarda var 3. vitesten itibaren devreye giriyor 1 ve 2 de deaktif durumda.

  5. #24
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim c30 da 109 luk ilk jenerasyon tdci motor vardi verimli devri 1900-2000 civariydi.Simdi golf 6 1.6 tdi aldim.Onun motoru daha alt devirleri seviyor.Ozellikle board computer 1750 devire gelince ust vitese at diye uyariyor..Oysaki 1.gen psa motorunda 1750 de ust vitese atsam buyuk ihtmalle motor titremeye baslar cekis ve dolayisiyla devir duser stop ederdi nerdeyse rolanti devrinde 5.viteste gitmeye calismak gib birsey sonuca.. Mesela 1.6 tdi golf 5.vites 1500 rpm de 90 la seyrediyor.(vw ler 5 ileriye donmus nedense manuelde ama oranlar oldukca uzun)

    Anladigim kadariyla yeni jenerasyon tdci motorda vw tdi motorlar gibi daha alt devirlerde seyir icin yapilmis.

    Devir ekonomi ve dizel devri ve 5 sene sonraki jenerasyonda gorecegizki dizel araclar 1500 devir cevirirken 120 km hizla falan seyredip 3.5 litre yakabilecegiz..Su anda 90 bilemedin max 100 ile 3.5 litre yakiyor genelde bu motorlar.

  6. #25
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    30 liraya , aman aman bi dikkat göstermeden trafik saatleri beylikdüzü m.köy beşiktaş arası 165 km yaptım.Yavaş gidince gerçekten az yakıyor.Uzun yolda bu kadar sabırlı olamıyorum.Genelde süratli olduğum için bukadar az yakmıyor malesef ama şehir içi tüketimden gayet memununum.

  7. #26
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    75 olanlar 1.4 8.v
    92 olanlar 1.4 16v yada 1.6 8v
    110 hp olanlar 1.6 16v olması lazım

    1.6 hdi 75 HP de var eski kasa berlingolarda.
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uyması için öncelikle arabada bi beyin olması lazım oda senin arabada yok

  8. #27
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 bu arabaların hepsii..

    75 ile 90 çok benzer birbirine ama olduğu gibi aynı da değil.. Enj farklı v.s.

    110 ayrı bi cumhuriyet VNT turbo var DPF var v.s.

    90 alıcak olan 75 alabilir

    ama 110 çok farklı 90 lığı 140 yapamayız..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  9. #28
    kazım2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazılım diğer işlemlerden sonramı yapıldı?Dynoya çıkmadan işlem yapmıyor bildiğim kadarıyla mehmet abi ama dynoya çıktınızmı?

    yazılım en son bütün işlemlerin sonunda yapıldı dynoya çıkmadık ama 18 jant ve bagajda amfi kabinli woofer var o halde civic si gecemiyor . sanırım 16 orj jantları takıp arabayı boşaltsam standart vti lara kafa tutacak

  10. #29
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    75 olanlar 1.4 8.v
    92 olanlar 1.4 16v yada 1.6 8v
    110 hp olanlar 1.6 16v olması lazım



    Silindir hacmi (cc) 1560
    Çap x Strok (mm) 75 x 88

    ve bu değerler ortak. 3 güç grubunda ile. Demek ki aynı blok piston krank ama üst kapakta ne var bilmiyorum.

  11. #30
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Silindir hacmi (cc) 1560
    Çap x Strok (mm) 75 x 88

    ve bu değerler ortak. 3 güç grubunda ile. Demek ki aynı blok piston krank ama üst kapakta ne var bilmiyorum.
    Ust kapak turbo intercooler enjektor yazilim gibi `ufak` farklar mevcut

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 hdi'mız var anlık turbo basıncı yüksek gibisine arıza veriyor, eskiden de birkaç defa vermişti sonrasında uzunca bi süre bir sıkıntı olmamıştı(ilk 40 binde verdi şuan 120 binde)

    Şuan turboda hafif bir ıslık sesi var çekişte sıkıntı yok fakat deli gibi arıza vermeye başladı turbo basıncı yüksek diye, ustalar klasik turbo değişecek diyor(yürüyün gidin diyesim geliyor) aklıma turbo selenoid valf geliyor ilk onu değiştirmekle mi başlasam? Tecrübesi olan var mı bu konuda?
    Yok mu bilgisi olan?

  13. #32

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı YEY® Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim c30 da 109 luk ilk jenerasyon tdci motor vardi verimli devri 1900-2000 civariydi.Simdi golf 6 1.6 tdi aldim.Onun motoru daha alt devirleri seviyor.Ozellikle board computer 1750 devire gelince ust vitese at diye uyariyor..Oysaki 1.gen psa motorunda 1750 de ust vitese atsam buyuk ihtmalle motor titremeye baslar cekis ve dolayisiyla devir duser stop ederdi nerdeyse rolanti devrinde 5.viteste gitmeye calismak gib birsey sonuca.. Mesela 1.6 tdi golf 5.vites 1500 rpm de 90 la seyrediyor.(vw ler 5 ileriye donmus nedense manuelde ama oranlar oldukca uzun)

    Anladigim kadariyla yeni jenerasyon tdci motorda vw tdi motorlar gibi daha alt devirlerde seyir icin yapilmis.

    Devir ekonomi ve dizel devri ve 5 sene sonraki jenerasyonda gorecegizki dizel araclar 1500 devir cevirirken 120 km hizla falan seyredip 3.5 litre yakabilecegiz..Su anda 90 bilemedin max 100 ile 3.5 litre yakiyor genelde bu motorlar.
    O turbo ile ilgili. Yeni focuslardaki (dolayısı ile yeni Pug Citroen vs vs ) motor 8V ve turbo artık daha küçük. Eskisinde ***** 1544 vardı. Yenilerinde ise 1244 turbo var. Türbin tarafı daha küçük ama kompresör tarafı aynı. Golf 1.6 TDi ile turboları aynı. Türbin tarafı daha küçük olduğu için daha erken doluyor. Eskilerde olan o lag hissi daha az. Daha homojen bir dağılım olmuş. Ama o arkandan tekme yeme hisside DPF ve euro5 fantazisi ile kaybolup gitmiş. Kısacası artık focuslarda da aynı VW de olduğu gibi 1600-1700 devire geldiğinde vites büyüt diye bızıklıyor alet. Zaten maksimum torkun alındığı yerde orası..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #33
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O turbo ile ilgili. Yeni focuslardaki (dolayısı ile yeni Pug Citroen vs vs ) motor 8V ve turbo artık daha küçük. Eskisinde ***** 1544 vardı. Yenilerinde ise 1244 turbo var. Türbin tarafı daha küçük ama kompresör tarafı aynı. Golf 1.6 TDi ile turboları aynı. Türbin tarafı daha küçük olduğu için daha erken doluyor. Eskilerde olan o lag hissi daha az. Daha homojen bir dağılım olmuş. Ama o arkandan tekme yeme hisside DPF ve euro5 fantazisi ile kaybolup gitmiş. Kısacası artık focuslarda da aynı VW de olduğu gibi 1600-1700 devire geldiğinde vites büyüt diye bızıklıyor alet. Zaten maksimum torkun alındığı yerde orası..
    Evet aynen oyle abi.volvo c30 daki koltuga yapistiran tork golf tdi da yok.Oysaki volvo overboost ile 260 golf 250 torka sahip aman aman bisey yok arada..Tabi ama volvoyu 5.vites 1500 devirdede kullanmana izin vermiyordu turbosu.Zaten psa nin eski tdcilari 1750 de dolmaya basliyor golfdeki motor 1500 de dolmaya basliyor bu durumda haliyle seyir esnasinda dusuk devirlerde seyretmemizi sagliyor.Zaten on cam ve izolasyon konusunda vw sinifini asmis bunun yanida dusuk motor devride eklenince benzinli kadar bile iceri ses gelmiyor

    Homojenlik olarakta golf tdi motoru kesinlikle cok basarili.Hissettigim kadariyla egrisi oldukca duzgun.Eski gen d416d lar gibi buyuk bi hisimla dolup 3 saniye icinde guc dusmuyor Sanirim yeni gen tdcida artik bu usule yonelmis madem turbosu ayni..Bu arada benim volvodada dpf vardi ama yinede guc egrisi pek homojen sayilmaz..Demekki daha cok turbo karakteri ile ilgili bir durum.

    Bu arada bir sorum var.Arabayi devamli 1300 1500 civari kullanmak zararli midir ? Yol bilgisiyarina kalirsa 1600 lari falan gorur gormez ust vitese gec diyor ama yokus varsa onumde vites buyutmuyorum tabi..

    Birde abi sanirim f3 tdci var sende.En ust vites 2000 rpm ve 3000 rpm kac km ile seyrediyorsun ? golf 6 tdi 5.vites 2000 devirde 115-118 km ile seyrediyor.

  15. #34

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet bendeki f3 tdci.. focus 6 ileri ama açıkcası kaçla gidiyor diye hiç merak etmedim.. Bir ara denerim..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  16. #35
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet bendeki f3 tdci.. focus 6 ileri ama açıkcası kaçla gidiyor diye hiç merak etmedim.. Bir ara denerim..
    Eski golf tdi larda 6 ileriydi fakat su andaki guncel sanziman kadar uzun degildi 5.vitesi.O yuzden merak ettim.

  17. #36
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyler ben bakımı 15ooode bir sanıyorum ama 10ooode bir miş , 11oooküsür km olmuş , ve işin ilginci yağ kapkara ve çubuktaki yağ seviyesi yarıya inmiş.Duman , çekiş kaybı , aşırı tüketim vss hiçbişey yok.Çubuğun yarıya inmesi karterdeki yağın yarıya kadar eksilmesi demek mi yoksa yağın belli bi oranının eksilme seviyesini mi gösteriyor o çubuk?Bayaa dipgaz kullandığım dönemler oldu.Çok zamanda uzun soluklu dipgaz uzun yolculuklar yaptım.Bu normalmi?

  18. #37
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yarıya kadar inmesi sadece 0.4lt eksilmesi demek..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  19. #38
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yarıya kadar inmesi sadece 0.4lt eksilmesi demek..
    Aynen.. Sana kim 15000 dediki bakımı Citroen'i 10'000'de bi servise götürmezsen o seni götürüyo

    İlk bakımı sadece 15.000 km.. Ondan sonra her 10.000'de gidicen.. Birde yukarda bi soru sormuşsun.. Evet anlık overboost ile 240 olan tork 280 oluyor.. Ama arkadaşın da dediği gibi 1 ve 2. viteslerde bu sistem çalışmıyor.. SAdece 3.vitesten sonrasında mevcut..

    Zaten 3.viteste biraz doldurup alt devirlerde bastığın zaman farkı hissedebiliyorsun


    psa'ları yürütmenin en güzel yoluda 2.viteste 1800-2000 devir aralığında 10 sn gidin.. Ondan sora yapıştır gitsin.. Ben si'a kafa çıkarttığımı biliyorum Sora perişan ediyolar tabii ama olsun.. Altlarda yakaladın mı affetmeyeceksin

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •