User Tag List

Sayfa 16 Toplam 24 Sayfadan BirinciBirinci ... 61415161718 ... SonuncuSonuncu
Toplam 448 adet sonuctan sayfa basi 286 ile 304 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: "Velet" yeni motoruna kavusuyor...

  1. #286
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Ocak.2006
    Yaş
    28
    Şehir
    Alanya/Edirne
    Mesaj
    17,518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Güneş'in Evo'da yaşadılar diye tahmin ediyorum bu olayı.

  2. #287
    Godless Commie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    55
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O motor inecek.
    O kadar.


    Velet'in motorunu - hani bütün bu konunun ana fikri olan motorunu - indirip tekrar açmam lazım geldi.
    Yarın başlıyorum.

    Motoru yaparken bilmediğim, hatta en ufak bir fikrimin olmadığı bir sorun başıma epey dert açtı.

    Bu sorun, yapılan tüm araştırma ve işlemlerin ayrıntılı bir şekilde belgelendiği Miata camiasında da yeni yeni öğrenilip fark ediliyor aslında.

    Özetle, bu aracın motor bloğunun içinde, pistonları alttan yağlamak üzere tasarlanmış yağ püskürtücü nozüller var.

    Şöyle:


    (Burada blok baş aşağı duruyor)

    Bu yağ püskürtücüler, pistonun altına yağ püskürterek hem pistonu soğutuyorlar, hem de silindir çeperi ve piston eteğinde ilave yağlama yapıyorlar.

    Ancak ben pistonları değiştirip yüksek performanslı forged JE piston kullandım.
    işte bu noktada meğerse yağ püskürtücüleri iptal etmek lazımmış.

    Bu ve bu tasarımdaki forged pistonların en alt segman yuvalarında yağ tahliye delikleri var.



    Fotoğraf temsili, ama bahsettiğim tahliye delikleri çok iyi görülebiliyor.

    Bu tasarımdaki pistonlara alttan yağ püskürtüldüğünde yağ bu deliklerden çıkıp yağ kontrol segmanlarını işlevsiz hale getiriyor.
    Fazla yağ segmanların içinde kalıyor, motor durduğunda ise orada vernikleşiyor, segmanlar içeride sıkışıp işe yaramaz hale geliyorlar.


    Sonuç, kompresyon güzel, güç var, ama motor deli gibi yağ tüketiyor. İçiyor hatta.
    Daha motoru yapalı aşağı yukarı 50.000 Km oldu.
    Bir anda yağ yakmaya başladı... Önce 1000 kilometrede 1 litre.
    Yuh dedim.

    Sonra bir baktım, 200 kilometrede 1 litre yağ yakmışıııım.
    Acele park edip bıraktım arabayı, araştırmaya başladım.
    Sonunda bu bahsettiğim konuya ulaştım.

    Emin olmak için testler yaptım.

    Leakdown testi rezaletti, segman yokmuş gibi kaçırıyordu.
    Bunu da teyit etmek için başka bir test yaptım.

    Vernikleşitiğini düşündüğüm yağ kalıntılarını çözüp yağ kontrol segmanlarını serbest bırakacak bir karışım yaptım.
    WD-40 türü çözücülerden daha güçlü bir karışım elde etmek çok kolay aslında.

    Eczaneden saf aseton alıyorsunuz, bunu eşit miktarda Dexron ATF ile karıştırıyorsunuz, çok güzel oluyor.

    Bujileri söküp bu karışımı silindirlerin içine boşalttım. Pistonların üzerlerini iki parmak kadar doldurdum hatta.
    Ardından 24 saat bekledim, baktığımda silindirlerde pek birşey kalmamıştı. Kalanı da vakumla iyice temizledim.
    Motoru çalıştırıp ısıttım, hemen yağ değiştirdim,

    Çıkıp kullandım, o yağ içen motor yağ mağ yakmadı.
    Bir daha OHA dedim.

    Ama, içim de rahatladı. Sorun artık belliydi.

    Hemen gerekli conta takımlarının ve yeni bir segman takımının siparişlerini verdim.
    Şu anda ihtiyacım olan her şey elimde.

    E, garaj, lift, alet, çay ve müzik de var.

    Yani, diyeceğim o ki, o motor i-ne-cek.

    Yarın başlıyorum, gelişmeleri bol fotoğraf eşiliğinde buradan paylaşmaya devam edeceğim.

    Haber vereyim dedim.
    MP62 SC, AA I/C, Borla, Çift boğaz kelebeği, COP, Port W/I, büyük frenler, CAI, Tein Street Advance Coilover & Tein EDFC Active Pro, Forged parçalar ile yeni motor, Elektrik direksiyon dönüşümü…

  3. #288
    R.S.C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18.Temmuz.2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sayenizde güzel detaylar öğreniyoruz.

    kolay gele

  4. #289

    Üyelik
    17.Ocak.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    310
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ilginc bir detay. Sadece je pustondami bu sogutma yag delikleri var? Ilginc bir bilgi. Anladigim kadariyla piston segman gomlekde hasar yok. Motor inince neler yapilcak

  5. #290
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Ocak.2006
    Yaş
    28
    Şehir
    Alanya/Edirne
    Mesaj
    17,518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı omer_yildir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ilginc bir detay. Sadece je pustondami bu sogutma yag delikleri var? Ilginc bir bilgi. Anladigim kadariyla piston segman gomlekde hasar yok. Motor inince neler yapilcak
    Sadece JE değil, genel olarak tüm forged pistonlarda var diyebiliriz ki Hakan abi o şekilde belirtmiş.

    Örn, Manley : http://www.hptmotorsports.com/images...ed/7/61200.jpg

    Wiseco : http://www.jscspeed.com/images/catal...thumb_full.jpg

    Mahle : http://www.lohen.co.uk/images/shop/p...lohen-mini.jpg

    gibi..
    #under3 @ İstanbulPark ; Corolla D-4D EcuTuned
    #under2.50 @ İstanbulPark ; Polo 1.6 TDi Megachips

  6. #291

    Üyelik
    02.Ekim.2016
    Yaş
    22
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun . Bu saatte denk gelip baştan sona okudum ve son sayfalar biraz üzdü . Kolay gelsin.

  7. #292
    Godless Commie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    55
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Akşam gittim, paşa paşa bıraktım yerine.




    Yarın başlarım.

    Acelem yok.
    MP62 SC, AA I/C, Borla, Çift boğaz kelebeği, COP, Port W/I, büyük frenler, CAI, Tein Street Advance Coilover & Tein EDFC Active Pro, Forged parçalar ile yeni motor, Elektrik direksiyon dönüşümü…

  8. #293
    SMT09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01.Kasım.2016
    Şehir
    SAMSUN
    Mesaj
    62
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sona doğru biraz aksilikler yaşanmış kolay gelsin

  9. #294
    Godless Commie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    55
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada, bir de sorum olacak...

    Aramızda elinde segman törpüleme/aşındırma aleti olan var mı acaba?

    Aletin asıl adı "piston ring filer"





    Segman açıklıklarını çok hassas bir şekilde ayarlamak için kullanılır.

    Varsa, bir günlüğüne ödünç alabilmem mümkün olur mu?

    Çok önemli olmasa sormazdım yeminle.
    MP62 SC, AA I/C, Borla, Çift boğaz kelebeği, COP, Port W/I, büyük frenler, CAI, Tein Street Advance Coilover & Tein EDFC Active Pro, Forged parçalar ile yeni motor, Elektrik direksiyon dönüşümü…

  10. #295
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Mayıs.2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4,762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi segman filleri ancak sanayideki segmancıda bulursun hiç sanmam bizden birinde olacağını.
    ayrıca daha önce konuştuğumuz gibi senin o piston delikleri mevzusu benim kafama hala yatmıyor!
    benim arabada da yağ kanalı delikli wossner piston var ve blokta yağ jetleri var ama gram yağ yakmıyor?

  11. #296
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18.Ağustos.2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O alet Ankara'da birkaç garajda var, tork garaj vs kullanıyor bildiğim kadarıyla.

  12. #297

    Üyelik
    27.Ocak.2011
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi hastasıyım şu işlerin anlatımının ayrı hayranıyım selam ederim.

  13. #298
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mart.2011
    Yaş
    30
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1,479
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi yağ jeti dışında başka bir sebepten dolayı olabilir mi bu bahsettiğin durum?
    yani ne bileyim bir çok yağ jetli motorda kullanılıyor bu pistonlar, ilk kez duyuyorum bu tarz bi yorumu. mantıksız da gelmedi değil ama ne bileyim..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  14. #299
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Kasım.2006
    Yaş
    29
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konuda piston üreticisinin bir uyarısı olması lazım. Bunca zamandır onca forged motor toplandı mutlaka birisinde bu durum oluşurdu. Benim kafama da pek yatmadı bu olay. Rektifiye ile ilgili bir sorun olabilir mi veya seğamanlarda?

  15. #300
    Godless Commie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    55
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgisayar basina gecince detayli anlatirim.
    MP62 SC, AA I/C, Borla, Çift boğaz kelebeği, COP, Port W/I, büyük frenler, CAI, Tein Street Advance Coilover & Tein EDFC Active Pro, Forged parçalar ile yeni motor, Elektrik direksiyon dönüşümü…

  16. #301

    Üyelik
    28.Mart.2016
    Şehir
    TÜRKİYE İSTANBUL
    Mesaj
    120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sayfa 5 rez eski konu ama öğrenilcek baya şey var emeğinize sağlık

  17. #302
    Godless Commie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    55
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başladım...





    Böyle daha iyi oldu.
    (Fonda Led Zeppelin var bu arada)




    Yavaş yavaş kenarda bir şeyler birikmeye başladı.




    Acele etmeden, itina ile sökmeye devam...

    MP62 SC, AA I/C, Borla, Çift boğaz kelebeği, COP, Port W/I, büyük frenler, CAI, Tein Street Advance Coilover & Tein EDFC Active Pro, Forged parçalar ile yeni motor, Elektrik direksiyon dönüşümü…

  18. #303
    Godless Commie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    55
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun çıkmadan, çayla, müzikle motoru çıkaracak aşamaya geldim.

    Planım, motor ile şanzımanı birlikte çıkarıp hem ikisini dışarıda rahat rahat ayırmak, hem de güzel bir temizlik yapmak.
    O sayede marş motoru vs ile de uğraşmak gerekmiyor.








    Kenarda duran yığın da büyüyor bir yandan.




    Her parçayı yere koyuvermiyorum tabi.

    MP62 SC, AA I/C, Borla, Çift boğaz kelebeği, COP, Port W/I, büyük frenler, CAI, Tein Street Advance Coilover & Tein EDFC Active Pro, Forged parçalar ile yeni motor, Elektrik direksiyon dönüşümü…

  19. #304
    Godless Commie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    55
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)



    MP62 SC, AA I/C, Borla, Çift boğaz kelebeği, COP, Port W/I, büyük frenler, CAI, Tein Street Advance Coilover & Tein EDFC Active Pro, Forged parçalar ile yeni motor, Elektrik direksiyon dönüşümü…

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •