User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: oil catch tank yapımı

  1. #1
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    oil catch tank yapımı

    • Proje Adı : Oil Catch Tank
    • Proje Yapımcısı : Çağrı SARIKAYA
    • Yapılan Araç Marka model / yıl : fiat 131 turbo / 1982 T
    • Projenin Konumu: Motor
    • Kullanılan Malzemeler:
      • boyut ve ölçülere göre aluminyum tabaka ve aluminyum boru
      • 2 adet L rekor
      • sert şeffaf silikon
      • yağ havalandırma için 2X 18mm çağ 20mm (torna da yapılan somunlar )
      • yağ seviye rekorları için 10 mm çap 10 mm boy
      • yağ tahliye için 20mm cap 10 mm boy somun
      • fırça işçiliği
      • vernik





    düz bir aluminyum borudan yapcaktım sonra yerde buldugum hilal değişik bir tasarım aklıma getirdi onuda üstüne koyarak daha agresif bir görüntü ortaya çıktı







    tornada yapılan malzemeler ve rekorlar

    yağ çıkış ve giriş 18mm çap 20mm boy

    rekor somunları 10mm çap 10 mm boy

    alt tahliye deliği 20mm çağ 10 mm boy



    alt üst kapağımız şablonları çizildi kesilmeye hazır



    sıra geldi kaynağa



    kaynakda bitti kalıbımız bitti sıra geldi süslemeye



    fırça ve vernikden sonraki son şeklimiz


    bilmeyenler için ek bilgi oil catch tank ne işe yarar

    Oil Catch Tank
    Catch can'lerin amacı, külbütör ve krankcase havalandırmadan çıkan yağ buharını, içinde yoğunlaştırıp, yağ damlaları halinde tutmaktır. Normalde bu havalandırma hortumları, turbo inlet'e, oradan da turbonun ağzına gider, böylelikle yağ buharı sisteme verilir ve silindire girip yakılır. Normal koşullar altında bunu hissetmezsiniz bile. Emisyon yasaları uyarınca, motordan dışarıya hiçbir uçucu madde veya hidrokarbon çıkışına izin verilmediği içinbu tür bir geri dönüş kullanılır ama eğer modlu bir araç sözkonusu ise, yüksek boost kullanılıyor, yatak ve segman toleransları yüksek bir yarış motoru sahibi iseniz, kranktan ve kapaklardan gelen yağ buharı miktarı artar. Bunu turbonun ağzına vermeniz durumunda, önce turbo emişi, sonra intercoolerin içi, ve manifold çeperleri yağlanır. Bu istenmeyen birşey olduğu için, emisyonu ve çevreyi koruma yasalarınca bu buharın yakılımını boşverip , belirli aralıklar ile boşaltmak üzere bu yağ buharı dışarıda bir kutuda yoğunlaştırılır tek olayı budur, catch can'lerin girişlerin farklı mm olması da, akım miktarı ile orantılıdır. Yüksek akım ve çok gaz miktarı için büyük, daha düşük gaz ve buhar gelişi için küçük hortum ve rekor kullanılır aslında bi işe daha yarar mesela conta yanınca seviye çubugundan anlayabiliyorsunuz vs vs..



  2. #2
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çağrı canım mümkünse lütfen okuyunuz bölümündeki Txt ye göre yazamrısın bilgilendirmeyi
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #3
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabiki yazarım

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline sağlık. Güzel olmuş. Elindeki malzemeleri değerlendirerek çok güzel, orjinal bir catch can yapmışsın. Tebrikler.

    Girişteki çağdan aşağıya tankın içine, derine boru uzattın mı? Seperatör görevi görecek birşey koydun mu? Ben resimde ve anlatımda göremedim de. Yoksa girişe de çıkışa da çağları birbirinin aynı şekilde doğrudan kapağa mı kaynattın? Yani içeride uzantısı yok mu? Eğer öyle ise çağların giriş ve çıkışlarının birbirine yakın ve aynı mesafede olması yüksek vakumda yağın yoğunlaşamadan doğrudan emişe kaçmasına sebep olmaz mı?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık. Güzel olmuş. Elindeki malzemeleri değerlendirerek çok güzel, orjinal bir catch can yapmışsın. Tebrikler.

    Girişteki çağdan aşağıya tankın içine, derine boru uzattın mı? Seperatör görevi görecek birşey koydun mu? Ben resimde ve anlatımda göremedim de. Yoksa girişe de çıkışa da çağları birbirinin aynı şekilde doğrudan kapağa mı kaynattın? Yani içeride uzantısı yok mu? Eğer öyle ise çağların giriş ve çıkışlarının birbirine yakın ve aynı mesafede olması yüksek vakumda yağın yoğunlaşamadan doğrudan emişe kaçmasına sebep olmaz mı?
    detaylara fazla inmedim çünkü resim dosyalarını kaybettim hepsini tek tek yazmadım kabaca tarif oldu girişden 5 cm düz boru uzattım ve ayrıca içine yarı seviye ye kadar çelik bulaşık teli doldurdum hem çalkantılarda dalga kıran görevi görsün diye hemde yüksek vakumda yağı çabuk yoğunlaştırsın diye

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çelik bulaşık teli güzel taktik. Yalnızca yağı bulaşık teli olan kısımdan boşaltmak biraz zor olabilir ve bulaşık teli pisliği tutabilir. Onun haricinde dalgakıran görevini ve hava geçirgenliği işlevini çok güzel yapar.

    Ben de yapmayı düşünüyorum ama sanırım birkaç noktasından delinmiş bir sac seperatör koyacağım. Veya yarısına kadar değil de belki tam yarısında, ortasına tek kat çelik bulaşık teli koyabilirim.

    Fikir verdiğin, görsel paylaştığın için teşekkürler.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #7
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rica ederim senin dediğin gibi alumınyum seperatör ve telli tork garaj kendi arabalarına yapıyo daha mantıklı ve daha işlevsel ama buda iş görür yani

  8. #8
    cellosi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    96
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi bi çalışma ...elinize sağlık

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    2.269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O nasıl parladı öle ya nasıl bi vernik o

  10. #10
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vernik değil ilk önce fırça yapıldı onun üstüne vernik atıldı vernik atılmadan önce daha parlakdı vernik matlaştırıyor biraz

  11. #11

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    2.269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vernik değil ilk önce fırça yapıldı onun üstüne vernik atıldı vernik atılmadan önce daha parlakdı vernik matlaştırıyor biraz
    Fırça derken nasıl oldu o au olmasından dolayı herhalde ?

  12. #12
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Fatih41 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fırça derken nasıl oldu o au olmasından dolayı herhalde ?
    fırça yani polisaj üstüne hiç bir asit sürmeden parlatılıyor sadece mavi tebeşiri vardır fırçaya sürersin sonra malzemeyi üstünde gezdirirsin o kadar . alumınyumla alakası yok 304 paslanmaz çelik malzemede aynı şekilde parlar polisajda

  13. #13
    berkayGLRN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Beykoz
    Mesaj
    4.093
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ellerinize sağlık cok güzel olmuş
    BG GARAGE
    34 KOR 81 RX8
    106GTİ 34 ZN 8402
    E21 34 SRT 17
    30 Binde Boyasız 96 SLX 34 SBG 70

  14. #14
    weST.27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne oldugu hakkında bilgim yok ama baya emek var elli emeğine sağlık

  15. #15
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne kadara mal oldu ürün gayet güzel cıkmış işlevi olarak bi fark yok sanırsam digerleri ile

  16. #16
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam olarak unuttum ama 80-90 tl gibi bi rakamlara mal olmuştu sanırım , işlev olarak daha işlevsel bana sorarsan ama görünüş itibari ile fabrikasyon yapımı gibi şaşalı durmuyor tek sıkıntı o

  17. #17
    BahattinS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ellerine sağlık kardeşim çok güzel olmuş M.İ.B
    Passat B5 TDI

  18. #18

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    56
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hacı bizim arabayada alalımmı bundan

  19. #19
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çağrı eline sağlık çok güzel paylaşım olmuş , dün yüz yüze de konuştuk nasıl yapıldığı hakkında.
    Ben de bu kitten almayı düşünüyorum hazır olanlarından.
    Şimdi kafama takılan bu tanklarda iki tane hortum girişi var , birisi karter havalandırmadan gelecek , diğerini yine emmeye mi vereceğiz yoksa boşta kalıp ufak filtre gibi bir mekanızma mı takılacak.
    Eğer boşa salınacaksa , karterdeki yağdaki hava buharı nasıl bu tankın içine gelecek , yani o buhar herhalukarda bu tanka ulaşacak mı , vakum yapmadığı için yeterince buharı çekebilecek mi ?

    Yani birde aşağıdaki linktteki gibi olan var.

    http://www.ebay.com/itm/Stainless-St...7834f1&vxp=mtr

    Teşekkürler...
    1.4 TSI GTX28 Loading...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •