Evet %100 katılıyorum önce can güvenliği teşekkür ederim çok doğru tespit hemde bir K20 kullanıcısından :)
Printable View
disk büyütmenin kuvvetten çok fren ısısını azaltmaya yönelik bir faydası vardır diyebilirmiyiz bu durumda? dediğiniz gibi lastik kilitliyorsa, fren gücünü arttırmak çok faydalı değil fakat disk çapını büyüttüğümüz için balata - disk arası sürtünme hızı düşecek, daha az ısı ortaya çıkacak..
bu durumda fren performansının ısı dolayısıyla düşmemesine katkısı olur diyebiliriz.
+ diğer bir bakış açısıda 50 km ile giderken veya 200 km ile giderken uygulayabileceğimiz maksimum fren gücü aynı değil, hız yükseldikçe artan downforce ile uygulanabilecek maks güç te artar, bu durumda yetersiz bir fren gücünden ise, daha fazla fren gücü uygulayabiliyor olmak fren performansı açısından katkı olacaktır.
kısaca büyük fren iyidir :)
PriSoner inde dediği gibi yüksek hızlarda küçük balata sıkı bir frende kolay yanabilir gerçi arkadaş yakmış zaten :) Allah göstermesin bu durum çok tehlikeli gerçekten...
peki total maliyet ne oldu bu işlemlerde ?
total maliyet: 750 tl
Diskler: 210 tl
Kaliperler: 300tl (ingiltere'den geldi.Ben bakmadım ama çıkmacılarda da olabilir.Ama istediğin zaman kıymete biner sonra sana 500 çekerler ag..)
Balatalar: 90tl
Torna,freze: 50tl
İşçilik: 100tl
eski bi rover kullanıcısı olarak benimde rover forumlarından hatırladıgım 220 t nin frenlerini güçlendirmek için 620t nin fren westinghouse unu taktıklarını söylüyorlardı.
Evet yaptık oldu :)