User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Renault Clio RS Air Duct & Air Feed Project

  1. #1
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Renault Clio RS Air Duct & Air Feed Project

    Proje Adı : Clio RS Air Duct & Air Feed Project
    Proje Yapımcısı : DetailEF
    Yapılan Araç Marka / model / yıl : Renault Clio RS 2001
    Projenin Konumu: Motor
    Kullanılan Malzemeler: 1 adet plastik dosya (bildiğimiz kapaklı içinde şeffaf poşetler olan dosyanın kapakları), düz tornavida, cırt kelepçe, makas, falçata, metre ve elinden her iş gelen her arabaya lazım ben

    Clio RS ile kıllatmaktan keyif alıyorum arkadaşlar, ön tampondaki kanalı kullandım hava için, oraya 70mm çapında 90 derece dirsekli silikon hortum yerleştirdim, üzerini alüminyum bant ile kapladım ne olur ne olmaz diye, daha sonra dosyayı tamamen o borunun çevresine yerleştirdim, ve başladım kalıp almaya, elimizde tükenmez kalemimiz çizdim çizdim durdum Daha sonra oraya göre kestim ve üstte kalan tarafı 2 cm uzun bıraktımki üzerine kapak olarak kullanacağım plastik cisim oturmalıydı, açık hali bu



    Tabi filtreye bakan uçlara doğru bir kasa görüyorsunuz, akünün kasasına sabitledim bu parçayı cırt kelepçelerle, daha sonra aynı malzemeden üzerine kapak kestim ve daha sağlam olması için epoxy kararak yapıştırdım. Geç kuruyan bir ürün olduğu için bantladım ve belli bir süre aracı kullanmadım.



    Bantları çıkarttığımda yapışmıştı zaten



    Stickerları yapıştırdım



    ve son hali..



    Bonus Şaftı kaymış ben



    Herkese değerli yorumları için şimdiden teşekkürler, seri üretime geçebilirim isterseniz
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  2. #2
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür butonu olmadığından dolayı,tebrik ederim kankacım

    Stickerlı hali fabrikasyon gibi durmuş
    Serdar TURGUT

  3. #3
    C2VTS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    493
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel uygulama olmuş abicim anlatım aynı şekilde açık ve net

    Son resimde uygulamadan bir etap mı abi

  4. #4
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orjinal filtre sisteminizin iki tane o hava kanallarına inen hortumu olacak.. onlar yokmu sizde acaba? aynı işi onlarda görüyordu ama? tam olarak farklı olan nedir burada
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  5. #5
    Driver
    Misafir
    aracın orjinal filtre sistemi yok galba elinizde

  6. #6
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın orjinal filtre sistemi elimizde söktük onu zaten ama sebeplerimiz vardı, o borular farın arkasında kalıyor ben direk tamponun oradaki iki cizgi seklindeki yerden soguk hava cekmesini sagladım, ayrıca o borular dolandıgı ve kazana baglı oldugu zaman arabanın hava cekis hızına da negatif etkisi vardı

    Şimdi kazanın iki adet cıkısı acık ve orayı direk soguk hava ile besliyoruz gaz tepkisi ve performans olarak hissedilir bir artıs yakaladık

    cliosport.net te de tavsiye edilen bu kazana baglı OEM hortumların takılmaması seklinde
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  7. #7
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnce ince dokunuşlar fena değile benziyor
    Hava emiş değerinin artmasını her hangi bir alet ile mi yoksa hissiyat ile mi sağladınız
    Manifold basıncı ve iat lara bakıldı mı öncesi sonrası ?
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  8. #8
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnce ince dokunuşlar fena değile benziyor
    Hava emiş değerinin artmasını her hangi bir alet ile mi yoksa hissiyat ile mi sağladınız
    Manifold basıncı ve iat lara bakıldı mı öncesi sonrası ?
    Maksat soğuk hava aldırmaktı, hız arttıkça eskiye göre hissedilir bir fark var gerçekten, hava emiş değerinin artmasını beklemek böyle bir sistemde pek mümkün değil, çünkü direkt olarak bağlanmış birşey yok, sadece soğuk hava kutusu gibi birşey yaparak çevresel sıcak havanın emişine engel olduk bir nebze, eskiden mesela borular filtre kutusu falan ısınıyorken şu an borulara kadar her yer soğuk, bunu da nasıl test ettik, normal şekilde giderken hemen sağda durduk ve kaputu açtık, daha önce kutu içi filtreyi koyarkende aynı şekilde bakıyorduk, kendi boruları varken de bakmıştık gerçekten sıcaktı, iat yi gözlemleyeceğimiz bir sistem şu anlık elimizde yok, ama almayı düşünüyoruz herşeyi görmek açısından
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  9. #9
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maksat soğuk hava aldırmaktı, hız arttıkça eskiye göre hissedilir bir fark var gerçekten, hava emiş değerinin artmasını beklemek böyle bir sistemde pek mümkün değil, çünkü direkt olarak bağlanmış birşey yok, sadece soğuk hava kutusu gibi birşey yaparak çevresel sıcak havanın emişine engel olduk bir nebze, eskiden mesela borular filtre kutusu falan ısınıyorken şu an borulara kadar her yer soğuk, bunu da nasıl test ettik, normal şekilde giderken hemen sağda durduk ve kaputu açtık, daha önce kutu içi filtreyi koyarkende aynı şekilde bakıyorduk, kendi boruları varken de bakmıştık gerçekten sıcaktı, iat yi gözlemleyeceğimiz bir sistem şu anlık elimizde yok, ama almayı düşünüyoruz herşeyi görmek açısından
    Kutu içi orjinal filtreyi söküp İTG yi taktıysanız ve iat ölçümlerini her hangi bir RS tuner bulup öncesi sonrası ölçebilirsiniz
    Dediğim gibi bir sürü etken var
    Şu ilana bak
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...3226390/detay/
    Bizde en son bundan alıp 182 Clio rs e takmıştık
    İçine sizinki gibi itg takmıştık
    Orjinal kutuya göre çok güzel faydalar saglamıştık rs tuner ölçümlerinde
    Tekrar hayırlı olsun güle güle kullanın
    Araç tanıdık bir rs mi
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  10. #10
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ...Araç tanıdık bir rs mi
    Selcuk selam arac benim...Gecenlerde denk geldi Can'la emmeye giren havayı Onden gelen havayla sogutalım dedik Afr degerimiz az da olsa biraz fakir oldu ve araba usterlde daha iyi asılıyor. Bu da yaptıgımız işin az da olsa işe yaradıgını gosteriyor. Bir sonraki adım emmeye matched intake icin port polish ve bu ıslem sonrası thermal emme contası kullanmak olacak...

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel çalışma
    ancak arabayı tanımıyorum, havayı nereden çekiyor?
    tampon resimleri olmadığı için bilmeyen birisi anlayamıyor...

  12. #12
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet ya tampon resmini cekmemiz ve koyamamız lazım :S

  13. #13
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elinize saglik orj den bi nebze iyi olacagi kesin.

    ama afr degerinde hic bi fark olmaz olamaz bu islemme.

  14. #14
    cembasmaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Temsili resim koydum. Arabanın yanına giderseniz boru direk o tampon deliklerinin bulundugu yerin hemen arkasından gorebiliyorsunuz. Su an orada havayı mis gibi alıyor. Clio nun kendi ikili borusunda hava aldıgı yer far ayaklarının arkasında kalıyor. Hava girisi elbetteki var ama su anki kadar duzgun ve soguk hava girisi olmuyor.

    Psikolojik de olabilir tabi ama sanki dip de 0,2 afr civarı farketti gibi.


  15. #15
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava girişini far altına koyduysanız gayet güzel olmuştur diye tahmin ediyorum. şuna benzer bişi de öle olabilir... direk hava hortumlarını kazana bağlayabilirsiniz. sanırım siz kazana direkt olarak bağlamadınız. vakum yapmasını sağladınız. bence gayet güzel. eminim fark etmiştir.

    Bu arada iTG candır bende de var emiş sesi çok güzel...


  16. #16
    CUB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    568
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel çalışma olmuş emeğinize sağlık
    Abicim yanlış anlama ama bu Rs imi gerçekten çok özlüyorum , sende olduğunu ve iyi baktığını bilmek güzel. Kazasız belasız kullan abicim.
    Sessizliği anlatmanın en iyi yolu sessizliği haykırmaktır. www.wolfson-music.com

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •