emeklerinize sağlık. hayatımın en keyifli okumalarından birini yaptım.
sizin gibi değerli üstadların ülkemizde olmasından da ayrıca gurur duydum.
emeklerinize sağlık. hayatımın en keyifli okumalarından birini yaptım.
sizin gibi değerli üstadların ülkemizde olmasından da ayrıca gurur duydum.
Uzun zamandır TT ' de böyle konu okumamıştım.Elinize emeğinize sağlık.Sorunsuz binmeniz dileğiyle
SEN KAFAYI SIYIRMIŞSIN
2019 un En'lerinde 1.sıra belirlendi daha yılın ilk günlerinden. Eline emeğine sağlık abi.
- K -
________
Dr.Ecu
Muhteşem bir konu, ellerinize sağlık. Sponsorunuza da tebrik ederim. Yerinde hamle yapmış Borg Wagner.
Okuldayken seçmeli olarak Gas Turbines dersi almıştım, bir gün umarım işime yarar diye... bu konuda az buçuk işime yaradı galiba oturup bu turbo ile ilgili birkaç hesaplama yapılabilir gibi...
Hoş olmayan bir güncelleme...
Küçük turboya bir haller oldu.
Baştan alayım...
Aracı kullanıyorum, hala rodajdayım. 1000 Km yaptım, 500 kaldı.
Kullanırken 3500 devir civarında bir titreşim hissediyordum. Motorun bir tarafına deve kadar bir kütle asınca motorun dinamik rezonans karakterinin değişmesi çok doğal.
Bu titreşimi yok etmek için (önceden böyle bir olasılığı tahmin edip yapmış olduğum) ayarlı desteklerin ön yüklemeleri ile oynayıp titreşimi "tune out" edebilir miyim diye garaja gittim.
Garaja giderken motor mükemmel çalışıyordu bu arada...
Neyse.. Bir yandan desteklerin ayarları ile oynarken, bir yandan da elimle hafif hafif gaz verip bırakarak motoru dinliyordum.
Tamam, titreşim gerçekten azaldı, ama bu sefer de hafif bir "zırıltı" başladı. Ama ses her yerden yansıyarak geliyor, kaynağını bulamadım.
Aracı toparladım, eve dönmek için yola çıktım..
Basınç yok.
Büyük turboyu denedim, basınç geliyor, ama, küçük önceden dolduramadığı için geç geliyor.
Eve geldim, o duyduğum hafif zırıltı daha belirgin olmuş.
Hemen garaja gidip her şeyi söküp dağıtmam lazım, ama yapamıyorum.
Annemi her gün hastaneye götürmem gerekiyor. Radyoterapi alıyor...
Ben de küçük turbonun bypass klapelerini açtım, tamamen devreden çıkardım, aracı öyle kullandım.
Egzozdan duman da gelmiyor, bu da bence işlerin çok kötü olmadığına dair bir işaret.
Hastaneden çıktık, eve dönüyoruz, kırmızı ışıkta durduğumuz yerde öne fırladık...
Tok kapı sesli bir araç arkadan çotank diye geçirdi bize.
Uzun lafın kısası, bir de kaportacı beklemesi çıktı piyangodan. (Artık annemi taksi ile götürürüm. Olan oldu)
Planım, ilk fırsatta bütün turbo aksamını söküp, bir kenarda sakladığım header ve egzoz sistemini takmak ve aracı kaportacıya öyle götürmek.
Bu sayede turboları tezgahta söküp incelemeye götürebileceğim.
Daha 1000 Km oldu, bu turbo bu hale geldi ise büyük bir hata yapmış olabilirim. Sebebini bilmiyorum açıkçası.
Vakit bulur bulmaz ayrıntıları paylaşacağım.
*****
Bu arada, Sanayi Savaşları 2. Sezon başladı. TRT Belgesel sürekli tekrarlıyor.
Çok yakında Su Savaşları da yayına girecek. (Evet, iki ayrı, bambaşka, farklı program)
Su Savaşları için 2 defa Afrika'ya gittik, çok değişik bir konusu var.
Bu güne kadar bahsetmem yasaktı, ama dün tanıtımı yapıldı, artık bahsedebilirim.
Turbolar murbolar derken hayat geçiyor bir yandan...
Hoş olmayan bir güncelleme... kısmını okuyunca köprüde makas atarken takla atan mx5 mi acaba dedim, önceki fotoğraflara bakınca ve postun devamına bakınca sizin araç olmadığını anlayınca rahatladım.
Annenize de çok geçmiş olsun.
Takla atan aracı merak edenler için;
Son dakika: Makas atarken takla attı! Koprude dehşet! - Son Dakika Haberler
Çok geçmiş olsun, baştan sona büyük zevkle okudum bu arada. Ellerinize emeğinize bilginize sağlık. Muhteşem bir konu gerçekten. Böyle konuları görünce hayran oluyorum. Arkadaş kumda oynayan çocuk fotoğrafı koymuş, vallahi öyle.
Ya ben model bile yaparken küçük parçalar elimde kalıyor, elimden hiç böyle işler gelemiyor, ufak tefek sök tak işleri oluyor da, o bile sıkıntı.
Geçende arabanın halojen gündüz aydınlatmalarını led P21w turuncu ampullerle değiştireyim dedim. Amerikan park gibi dursun hesabı.
Çamurluk içindeki kapağı söktüm, hiç sökülmemişler tabi bugüne kadar, perçin gibi plastik tutacak yapmışlar iki parça, ortaya anahtar gibi giren parçayı bastırınca taaak diye kilitleniyor. Dedim ben bunları sökerken kesin kırılır elimde kalırlar. Neyse kırılmadı ama çatır çutur çıkardım.
Sol tarafın ampulü sıkıntısız değiştirdim, sağa geçtim, ampul soketi duy ile birlikte çevrilip çıkıyor. Sonrasında ampulü içinden alıp, yeni ampulle soketi tekrar yerine oturtuyorsunuz. Ampulü sökeceğim (zaten değişim zamanı gelmiş, ampul camı kapkara olmuş), ampulün duyu içeride kaldı, camı döndü. Eyvah dedim .ıçtık... Kalan duy teneke, az dokunuyorsun yamuluyor. Pense falan gibi bişey lazım, sökemedim. En son uğraş dur, ezdir, dişle çekmeye çalış falan, tornavidayla deldim, öyle çevirdim.
Bu arada duyun soketin plastik kenarının bir kısmını da kırmış oldum. Allahtan ana yapıyı etkileyecek veya elektrik vb anlamında sıkıntı yaratacak bişey olmadı.
Ha bu arada, tornavidayla duyu döndürdüm ama tabi teneke yamulduğu için, tırnaklar tutmasa da metal içeride duruyor, tornavidayı tekrar sapladım, yukarı doğru asıldım, bi anda çıktı, elim boşta kaldı, bi baktım duy boş, elimde tornavida duruyor, ama ampul parçası yok. 2-3 sn sonra komşunun arabasının kaputundan "daaannnnnnnnnnnnnn" diye ses geldi Baktım adamın arabasında bişey yok, ampulü taktım, hemen kapak mapak topladım, eve çıktım.
Bu yaşadıklarımı, yaptıklarımı düşününce, böyle bi projede başıma neler neler gelirdi, düşünemiyorum
öncelikle annenize geçmiş olsun diyorum, Allah şifasını versin...
kaza çok talihsiz olmuş, turbo konusunda ise ilk aklıma gelen, acaba işlemler yapılırken içeride talaş metal parça vs mi kaldı acaba? palleri görünce bir fikir yürütebiliriz elbette, eğer yağ basması yoksa muhtemelen pal ya da mil kırılmış olabilir...
Geçmiş olsun abi, acil şifa dilerim.
Çok geçmiş olsun abi, Hesap kitap yapıp kafa yormadan hiçbir işi yapmayan birisi olarak büyük bir hata yapma olasılığını sıfır olarak görüyorum.
Pallerle yada turbonun kendisiyle ilgili bir sorun olma ihtimali yüksek diye düşünüyorum. Anneyede acil şifalar diliyorum.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)