ruslar sıkıntılı insanlar hep diyorum abi. amfibi sanki mübarek.
Printable View
ruslar sıkıntılı insanlar hep diyorum abi. amfibi sanki mübarek.
OTOBUS - YouTube
buna çok gülüyorum ya :D koca otobüsü bırakıyor adam zannedersem batman seyahatin şöförüymüş geçmişte işine son verilmiş filan diye duymuştum
http://img856.imageshack.us/img856/6262/3888.jpg
http://img194.imageshack.us/img194/3...2rawcliffe.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/4...8444volvof.jpg
http://img824.imageshack.us/img824/1...vof12400hp.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/4290/94785830.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/7137/volvof12.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/1973/58111677.jpg
Bunlarda VOLVO nun 1987-1993 yılları arasında ürettiği efsane F serisi Türk şoförlerin tabiri ile namıdeğer KARAKAFA
saxo vts ile yürüyen scania vardı videosu falan vardı nette.
Bunlarda Bizim Oğlanlar :D
http://i39.tinypic.com/wapt0g.jpg
http://i42.tinypic.com/19tczm.jpg
http://i41.tinypic.com/33ww5l0.jpg
Buda Çok Severek Kullandığım Gözüm Gibi Baktığım Arabamız :) Geçen sene Sattık Malesef
http://i39.tinypic.com/2wg98br.jpg
http://i42.tinypic.com/zu34hw.jpg
http://i42.tinypic.com/qqnvwh.jpg
Isuzu bambaşka bişeydi be murat
bu hino lar ısuzu alt yapılımıydı ?
edit: öğrendim. toyota'nın hino ve ısuzu ile ortaklıkları olmuş. :)
mix atak panpa
http://www.arabaresimleri.somee.com/...yonlar/tir.jpg
http://www.resimland.com/data/media/...cania-tir2.jpg
http://www.kamyonalsat.com/galeri/da...%20Turkiye.jpg
http://www.tiroyunlari.tk/wp-content...irmizi-tir.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...03931286_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...42647818_n.jpgash4/432035_303572046374221_100001642853066_838913_1866 800155_n.jpg[/IMG]
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...59002635_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...71816595_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...18784429_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...28812050_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...03539397_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...21694986_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...96252086_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...31211199_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...77153118_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...06426271_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...99117978_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...07429545_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...98714424_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...78405831_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...14782435_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...84518755_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...76290221_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...60048573_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...44200027_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...80103377_n.jpg
Benim ilgimi tırların iç mekanı yani yaşam alanı konsepti oluşturduğu kısım çekti adamlar resmen küçük bir modern yaşam alanı sunmuş tırın içinde bir an içimden keşke böyle bir tır ım olsa dedim :d
Çekicide işin zirvesi VOLVO
yani tır aldık bizde 2012 mercedes actros 1844 tam otomatik henüz 300 km de :D
Merak ettiğim 2 şey var;
Bu tır yüklüyken tekeri patlasa nası değiştirilir?
Bide bu vites olaylarını otomatiğe neden bağlanamıyor?
bu aragazı videoları neyin kafasıymış yaw.. hatatatatatataaaa hatatatatatataaa eeee so what?
Pehlivan krikolar var yada çift kriko ile kaldırıp değiştiriyorlar
Tam otomatik ve yarı otomatik olarak var zaten
buda rizeden gelsin :)
R420
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...R-serisi-3.jpg
http://kamyonlar.org/data/media/13/s...420_kamyon.jpg
R420 Topline
http://img236.imageshack.us/img236/3016/10670259kq5.jpg
http://img49.imageshack.us/img49/1562/38163680rw5.jpg
http://img236.imageshack.us/img236/124/19731639xg7.jpg
http://img49.imageshack.us/img49/3530/66343275xe7.jpg
http://img236.imageshack.us/img236/505/54962769wd6.jpg
http://www.fahrzeugbilder.de/1024/sc...prte-53594.jpg
http://www.westwardscania.com/Images...006_200233.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-23.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-22.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-20.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-19.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-21.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-18.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-16.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-15.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-14.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...topline-11.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...-topline-9.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...-topline-8.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...-topline-6.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...-topline-2.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...-topline-1.jpg
http://www.kamyontr.com/wp-content/u...ia-topline.jpg
http://www.fahrzeugbilder.de/1024/ei...r420-42410.jpg
R420 Highline
http://static.pagenstecher.de/upload...highline12.jpg
+bonus
R620 V8
http://www.hqresimler.com/data/media...cania_R620.jpg
http://img208.imageshack.us/img208/1...igned20nt3.jpg
http://www.kamyonalsat.com/galeri/da...20modifiye.jpg
http://www.classytrucks.org/Scania/scania.2004.R620.jpg
http://l.yimg.com/g/images/spaceout.gif
http://img.donanimhaber.com/upfiles/...191EC9E32E.jpg
http://img.donanimhaber.com/upfiles/...BD6C6CD464.jpg
http://www.araba-resimleri.org/resim...-680-86683.jpg
http://static.skynetblogs.be/media/1...f83956846e.jpg
http://www3.picturepush.com/photo/a/...rbeek-(NL).jpg
http://www.ditzj.de/assets/images/sc...620klepp02.jpg
http://www.ditzj.de/assets/images/sc...620klepp01.jpg
http://www.ditzj.de/assets/images/sc...620klepp02.jpg
http://www.ditzj.de/assets/images/sc...620klepp03.jpg
http://www.ditzj.de/assets/images/sc...620klepp04.jpg
http://www.ditzj.de/assets/images/sc...620klepp09.jpg
http://www.ditzj.de/assets/images/sc...620klepp11.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3472/4...40a190a4_o.jpg
http://www3.picturepush.com/photo/a/...cania-R620.jpg
http://img184.imageshack.us/img184/6646/king009vp2.jpg
http://img115.imageshack.us/img115/4706/king008es2.jpg
http://img133.imageshack.us/img133/6568/king005lr2.jpg
http://img184.imageshack.us/img184/7308/king004uj0.jpg
http://img133.imageshack.us/img133/2508/king006cy3.jpg
http://img184.imageshack.us/img184/5584/king001mk9.jpg
http://img115.imageshack.us/img115/6480/king010nt1.jpg
bu tırlar kaç km hıza kadar çıkabiliyor ? geçen yaz t.dağ giderken 140 150 falan dorseli bi tır kıçıma girip sellektör atmıştıda ondan soruyorum
Arkada cam yoktu bide v8 lerde farklıydı ayrıydı o yüzdende :) Bizde yapma kasa v6 vardı (motor şanzıma 302 kasa v6) amcamda da yine yapma kasa v8 vardı 302 motoru üstüne.Hasta olurdum heybetine daha 6 yaşında falandım ama dün gibi aklımdadır. Kendi ağırlığı kadar römork çeker tın demez demişti babam uzun yıllar önce v8 için..vurgusuyla aklımda kalmış o lafı. v8 nasip olmadı hiç 87 model orjinal v6 mız olmuştu sonra 304. V6Sıfır ayarındaydı yepyeniydi 10 yıllık olsada.Ey gidi çocukluk..Yıkarken fırçayı vermezdi babam elimden kaçırırım boyasına zarar veririm diye oturur bir köşeye küserdim biri gelsede lastikleri yıkasa derdi sonra benim duyabileceğim şekil , koşardım , dünyada daha güzel bir şey olamazdı o yaşlarda benim için :) Dev gibiydi o lastikler canım çıkardı koca fırça :D Hayallerimden koparttılar beni ya gecenin bu saatinde bitirme tezi için bina tasarlıyorum :D Lanet olsun böle sisteme
daf otobüs vardı bizde 1.5 katlı jumbo diye geçiyor piyasada aynı şanzıman onda vardı ama man şanzımanıydı sanırım sonradan gelmişti o otobüse. 4ağır 4seri.Seri 4. vitesin sonu yok derdi babam hep ne v8 gelebilirdi yanında ne 403 :) Tabi yakıt alırkende farkını koyuyodu ortaya..Sağ kolunda hatırası kaldı babamın sızlar söylenir arada eskiden kalma hatıralarım diye :)
Daf fena gidiyodu yolu buldumu. 4 ağır 4 seri 8 vites.Kastamonuya gidiyoduk hiç unutmam 160 ı çok rahat geçmişti dahada gideri vardı bir gram zorlanma yok.Bir vınlaması var o hızda dün gibi hatırlıyorum yarıp geçiyodu koca araba rüzgarı.Trevogadan 10 cm daha yüksekti sanırım 403 yanında yavru kalıyodu :D Çok yakıyodu ama ya kullanmaya şöförde bulunmuyodu.hasta etti o araba babamı.Az kalmadı yollarda gereksiz şöförler in şanzımana acemilikleri yüzünden .
tabi şimdiki gibi değil imkanlar o zamanlar foto vs pek yok.Bunun alt katı iptal edilip bagaj + vip salon yapılmış haliydi bizdeki.Köşeli koltuk , wc , mikrodalga , buzdolabı falan ev gibiydi.Televizyonlar bilgisayar monitöründendi hiç unutmam :D En güzel yanıda şöför köşkü ayrıydı yolcudan.Üst katın en önünde yolculuk ap ayrı bişeydi zaten.. önü arkası 403e benzetilmeye çalışılmıştı bizdekinin birde. Ölçüleri büyük olduğundan orjinal 403ün bi kaç ölçek büyütülmşüş haliydi :)
http://i1085.photobucket.com/albums/...otoraf0232.jpg
buda sınırlı sayıda çıkan özel seriydi dark diamond
http://www.westwardscania.com/Images...006_200233.jpg
mercedeslere kök söktüren hız delisi motor
http://1.bp.blogspot.com/_YwRYjoITGY...4/s400/8dc.jpg
Zannedersem Maraton'larda vardı. Yazıldığı gibi MB'lere kök söktürürlermiş. Çok otobüsçüden dinlemiştim.:) O304'leri filan sallamazmış Maraton'lar. Zaten 90'ların başında artık neredeyse her Mitsubishi'de "Yıldızlar da kayar.." diye yazı yazdırılırmış arkalarına. Sebebi ise Mitsubishi'ler kuvvetli, sağlam, bastın mı gidiyor. 304'ler ise motorlarındaki kronik bir arıza(?) yüzünden hep rampalarda fire verirlermiş, bu araçlar gibi dayanıklı değillermiş. Ama 304 hikayesi de kısa sürdü ve 403'le piyasaya bomba gibi düştü MB. Sonra zaten diğer markaları bildiğin sildi piyasadan. 90'ların ortasından 2000'lerin ortasına kadar otobüsçülük 403 oldu. Tıpkı 70'lerdeki 302 furyası gibi. Yani Mitsubishi'nin sağlamlığı da yetmedi..:)
sektörden çekilmedi devam ediyor ama temsa olarak çıkıyor artık.genelde diğer markaların motorunu kullanıyor.safirler var mesala daf motoru kullanıyor.ben 35 kişilik temsa powerbus aldım bi kaç hafta önce ondada man motor var.
midibuslarda kendi motorunu kullanıyor prestijlerde.
maraton ve prenses düzde efsaneydi ama rampası çok kötüydü kamyonla kafa burun yürüyodu rampada :D birde yardımcı fren yoktu arabayı durdurmak için 2 vites birden küçültüyodun :D
Freightliner'ın yeri bir başka. Bende en sevdiğim modellerini paylaşayım.
http://i42.tinypic.com/1zvbxgp.jpg
http://i41.tinypic.com/jajnnl.jpg
http://i42.tinypic.com/2nm0z9s.jpg
http://i41.tinypic.com/33z34aw.jpg
http://i43.tinypic.com/14o7yg2.jpg
http://i40.tinypic.com/wk4jnc.jpg
http://i43.tinypic.com/30mr9t1.jpg
maraton ve prenses motorları aynı. v8 275 hp.kasa olarakta maratonlar daha hafifti yanlış hatırlamıyorsam mercedeslerden.maratonların en zayıf yönü açık ara başarısız frenleri.(tipik japon:D)birde şasinin mercedeslere göre daha fazla salınım yapması sebebiyle yoltutuşta mercedese göre bir parça dezavantajı vardı.
140 km kadrana ve mercedesten daha devirli motora sahipti.düzde açık ara hızlıydı.rampada 7 ileri olması avantaj sağlıyordu maratonun, 6 ileri mercedeslere göre. orda burada maratona kafa tutmaya çalışıp hararet yapan,kol çıkaran yada daha yavaş olduğu belli olan mercedesler imaj kaybetmeye başladı.bu sırada yeni 2 katlı otobüs furyası+daha hızlı olan ve kötü bir otobüs olmayan mitsubishiler 303 ve 304ten ciddi pazar çalmaya başladı.403 gibi bir otobüsün karşısında mitsubishinin parlayan imajından dolayı daha başarız bir otobüs olan safir bile ekmek yedi.403ün kalitesi ve safirin fazla yakan,maratonlardan birkaç ışık yılı kadar geride olan hızı,hala kötü frenleri ile pazar yine mercedese döndü.
eskiden denetim azdı.uçak biletleri pahalıydı.karayolu önemli taşımacılık koluydu.gerçi hala öyle.
bugün bir travegoyla, yada marka farketmez izmirden tekirdağa gelirken 00:00 aracının 06:00 gemisi ile eceabata geçeceği belli.yolda 90 km hızı gerekmedikçe geçmeyeceği belli.zaten heryerde radar var.gökdelen gibi otobüslere perona yakışıyor diye aldılar kısa mesafe çalışanlar bile.alçak versiyonları hiç tutmadılar.şimdi mazot pahalılanınca aklı başına gelmeye başladı hepsinin.kısa mesafe çalışanlar alçalttı otobüsleri.
önceden yan yana gelince 2 otobüs yarış ortamı olurdu sanki.şoförle muavinin muhabbet bile değişirdi.şimdi ise perona girip çıkacağı saat belli,mola vereceği saat belli.vs vs.
maratonla yolculuk etmek için etmediğim dua kalmazdı hatırlıyorum.sonrasında da prensesle.mercedese binmekten nefret ederdim.ama maraton kullananlarda hakkını verirdi.7 saatte 1 mola 1 gemi ile gece yolculuğu 520 km yol yaptığımız bilirim.izmir-tekirdağ.şimdi aynı yolu 2 mola 1 gemi ile 10 saatten aşağı gitmenin imkanı yok.prenses ile gelirdik.7 de redline yapmadan 140a dayanırdı saat.sonra devir artardı ama hız nedir allah bilir.kuşa çarpardık aynanın üstündeki plastik parça kırılırdı o hızda şoför ayağını gazdan çekmeden göz ucuyla bir bakış atardı noldu diye ama yinede o mercedesi geçerdi:D
mitsubishi şuan üretim yapıyormu bilmiyorum ama temsa amerikan marka paccar motorla safiri üretmeye başladı.ulusoy bile kullanıyor.
ya arkadaşlar tekrardan mesajı kopyalamadım, bu Sciania tırların bazı fotolarında vites yok, debriyaj var_? nasıl oluyor_? otomatik dicem neden debriyaj var_?
bilen söylerse çok iyi olur
saygılar
ek bilgi düşeyim daf,man,yarımbüslerde mitsubishi motoru haricinde usa pazarına giden otobüslerde cummins motoru kullanıyor. ve msır,belçika da fabrikaları temsanın ne ara büyüdü o kadar anlamadım.