User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
63 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Mazda RX7-8 kullanıcı bilgileri yorumlar

  1. #1
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Mazda RX7-8 kullanıcı bilgileri yorumlar

    selamlar

    sitede arattım ama ilgili bir konu bulamadım
    genelde herkes almadan önce çokmu yakar motor sorunlumu yada s2000 ile kıyaslanırmı gibi konular açmış

    Ben aracımı alalı 2 aya yakın oluyor ama son 1-2 gündür aktif kullanmaya başladım ve her geçen gün sorularım oluyor bu sebeple sitede diğer RX8 kullanan bilgili kişilerin yardımının olacağını düşündüğüm için bu konuyu açma gereği duydun

    Bugün servisten yağ aldım.aracımı alalı 1700 km oldu izmirden getirdim 1 kere haftasonu edirneye gittim geldim bu kmyi bu şekilde yaptım
    ortalam yarım litre yağ ilave ettim bugün.
    Yağ çubuğunda en altta bir yuvarlak deli ve üstte bir yuvarlak delik var.Ben ilavem ile yukarıdaki yuvarlak deliğe çok yakın hale getirdim bu normal mi yoksa tam delik hizasındamı olmalı

    ayrıca aracım için öncelikle filtre düşünüyorum sesi kesmez ve tatmin etmezse egzoz almayı da düşünüyorum.
    kesinlikle cırtlak tiz bir ses değil daha mütevazi ortalığı yıkmadan tok bir ses istiyorum amacım filtre egzoz takarak 10 hp almak değil kendimi tatmin etmek

    motor üzerindeki koruma kapağının ekstra bir tırnağı varmı? ben saseye bağlı somunlara denk getirip oturtup alt tarafıda kule gergisinin olduğu yere taktım oturdu ama çok sağlam gelmedi bana

    kullanıcı arkadaşlar fikir verirse çok sevinirim daha kamyonla sorum olacak kullanmaya başladıkça
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  2. #2
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayirli ugurlu olsun, rx8 imi satali baya oluyo ama aklimda kaldigi kadar yardimci olmaya calisayim. ustteki yuvarlak full anlamina gelir onu asmamaya calis yag basincin cok yukselir, zaten belli bir seviyenin altinda dustugunde arac sana yag uyarisi veriyo yanip sonerek bip bip bip diye. sen her zaman bagajinda yag bulundur. Zorunda kalmadikca dexeliadan baska yag kullanma. Motor kapaginin hic bir islevi yok sadece goruntu normalde aracta orjinal filtre ve aku kapagi duruyorsa iyi oturmasi gerekir ama takmasanda olur. Filtre olarak KN kesinlikle tercih etme sicak hava cekiyor benim sana tavsiyem aem olur. Egzos olarak bahsettigin tarzda ses icin son susturucu alman yeterli olacaktir, bence iskender ustayla konus onda bi ara guzel bir son susturucu vardi gayet tok ve mutevazi bir ses verir. Eger kat iptali ve headers yaparsan ses tizlesip ziriltilasir. Araci kapatirken 4000 devire getirip motoru kapatman motor sagligin icin yararli olur ama kesinlikle yapmak zorundasin diye bisey yok, mumkun oldugunca bildigin istasyondan benzin al kalitesi benzin sevmiyor rx8, devirsiz cok kullanma motorun kurumlanir, arada bir butun devir bandini don buda motorun sagligi icin yararli olacaktir. Eger yay takacaksan mutlaka end link te bul yoksa araba cok sekiyor. 1. vitesten 2. vitese asla cok hizli atma onun disinda istedigin gibi atabilirsin vitesleri sanzimani cok saglam. Bujilerini 5000 kmde bir kontrol ettir cabuk buji bitirir ozellikle devirli kullanimda. Eger cok performans aramicaksan asla orjinal ateslemeden sasma bhr de cok bobin patlatiyor. Eger orta konsolun cok isindigini farkedersen bu normal bisey genelde trafikte dur kalk yaptiginda olan bisey endiselenmeni gerektiricek bi durum yok. Genelde kronik sorunlari aku yemektir. Kendi akusu mazda marka ben degistirmistim o sorun bitmisti.
    Inip binerken, ozellikle arka tarafa binenler recarolara tutunmasin o bosluklardaki plastik parcalar direk disleri kiriliyo serviste tanesi 200 tl civari ama o gelene kadar zirt pirt dusmesi sinir bozuyo. CD changer da asla 6 cd slotunuda dolu kullanma bazen kitleyebiliyor kendini eger bos slot olmazsa kafayi toplayamiyo servise goturmen gerekir o yuzden mutlaka 1 slotu bos birak. Arabayi cold start yaptiginda yag sicakligi 9.000 devir cevirmene izin verene kadar sakin 4000 deviri gecme. Araban dengesiz calisirsa sanki dereceli egzantirik var gibi panik olma kotu benzinden yada bobinden yapiyor. Aklima gelenler bunlar yine soracagin birsey olursa yardimci olmaya calisirm
    LSX

  3. #3
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MTZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayirli ugurlu olsun, rx8 imi satali baya oluyo ama aklimda kaldigi kadar yardimci olmaya calisayim. ustteki yuvarlak full anlamina gelir onu asmamaya calis yag basincin cok yukselir, zaten belli bir seviyenin altinda dustugunde arac sana yag uyarisi veriyo yanip sonerek bip bip bip diye. sen her zaman bagajinda yag bulundur. Zorunda kalmadikca dexeliadan baska yag kullanma. Motor kapaginin hic bir islevi yok sadece goruntu normalde aracta orjinal filtre ve aku kapagi duruyorsa iyi oturmasi gerekir ama takmasanda olur. Filtre olarak KN kesinlikle tercih etme sicak hava cekiyor benim sana tavsiyem aem olur. Egzos olarak bahsettigin tarzda ses icin son susturucu alman yeterli olacaktir, bence iskender ustayla konus onda bi ara guzel bir son susturucu vardi gayet tok ve mutevazi bir ses verir. Eger kat iptali ve headers yaparsan ses tizlesip ziriltilasir. Araci kapatirken 4000 devire getirip motoru kapatman motor sagligin icin yararli olur ama kesinlikle yapmak zorundasin diye bisey yok, mumkun oldugunca bildigin istasyondan benzin al kalitesi benzin sevmiyor rx8, devirsiz cok kullanma motorun kurumlanir, arada bir butun devir bandini don buda motorun sagligi icin yararli olacaktir. Eger yay takacaksan mutlaka end link te bul yoksa araba cok sekiyor. 1. vitesten 2. vitese asla cok hizli atma onun disinda istedigin gibi atabilirsin vitesleri sanzimani cok saglam. Bujilerini 5000 kmde bir kontrol ettir cabuk buji bitirir ozellikle devirli kullanimda. Eger cok performans aramicaksan asla orjinal ateslemeden sasma bhr de cok bobin patlatiyor. Eger orta konsolun cok isindigini farkedersen bu normal bisey genelde trafikte dur kalk yaptiginda olan bisey endiselenmeni gerektiricek bi durum yok. Genelde kronik sorunlari aku yemektir. Kendi akusu mazda marka ben degistirmistim o sorun bitmisti.
    Inip binerken, ozellikle arka tarafa binenler recarolara tutunmasin o bosluklardaki plastik parcalar direk disleri kiriliyo serviste tanesi 200 tl civari ama o gelene kadar zirt pirt dusmesi sinir bozuyo. CD changer da asla 6 cd slotunuda dolu kullanma bazen kitleyebiliyor kendini eger bos slot olmazsa kafayi toplayamiyo servise goturmen gerekir o yuzden mutlaka 1 slotu bos birak. Arabayi cold start yaptiginda yag sicakligi 9.000 devir cevirmene izin verene kadar sakin 4000 deviri gecme. Araban dengesiz calisirsa sanki dereceli egzantirik var gibi panik olma kotu benzinden yada bobinden yapiyor. Aklima gelenler bunlar yine soracagin birsey olursa yardimci olmaya calisirm
    süpersin çok teşekkürler

    günlük kullanmıyorum zaten 106yı kullanıyordum yarın kısmetse satılıyor şirket aracını kullanacağım bundan sonra mazdaya keyfi binicem
    yağı üstteki yuvarlağa yakına tamamlayıp bıraktım 50-100 ml daha alır belki sabah soğukken kontrol edeceğim
    öncelikli tercihim filtre oda sanırım tamponun oraya kadar iniyor kış yağmur çamur geçmeden takmayı düşünmüyorum AEM i not aldım teşekkürler
    egzoz için iskender usta aklımda gidip yüz yüze konuşacağım istediklerim doğrultusunda yapacağını düşünüyorum
    aracı çalıştırdığımda devir saatinin içindeki kırmızılar sönmeden hareket ettirmiyorum yani ortalama 1-2 dk olduğu yerde çalışıyor öyle gidiyorum benden önceki sahibide o şekilde yapıyormuş öyle yapmamı söyledi fakat kapatırken neden 4000dd onu tam anlamadım normalde stop etmeden önce ortalama 30 saniye bekleyip öyle kapatıyorum aracı

    kesinilkle yay vs düşünmüyorum bence arabanın yol tutuşu yeterince iyi ve alcak amortisörler harika yay takmak şuan için ihanet olur gibi düşünüyorum zaten filtreden istediğim homurtuyu alırsam egzoz bile takmayacağım.Şuan 45K kmde 50K da götürmeyi düşünüyorum kısmet olursa ozaman buji vs gerekli değişiklikleri yaptırırım.Benzini hep aynı yerden alıyorum tüm araçlarımda olduğu gibi çok sorun olacağını düşünmüyorum şehir dışı istisna tabiki

    genel olarak tüm yazdıkların için teşekkürler

    acaba cat back tarzı sadece son susturucuyu 76 veya 63 lük varex kullansam gerektiğinde kapatmak için bir sorun olurmu acaba motor için.
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  4. #4
    Serkan_UR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabalisözlüğe yazdığım bir yazı var buraya da ekleyeyim ne kadar çok yerde olursa bilmeyen arkadaşlar daha rahat ulaşabilir.Biraz Uzun Gerçekten İlgilenen okur artık

    Mazda rx 8 2001-2012
    Mazda RX-8, Mazda tarafından Nisan 2002 - Ağustos 2012 arasında üretilen spor otomobildir. Motor olarak Wankel motoru kullanım akadır. Wankel motoru 1308 cc'dir. RX-8'de 192.215.231.240 ve 250 HP gücünde beş adet Wankel motoru vardır. Şanzıman olarak 5 ve 6 ileri düz vites şanzımanın yanı sıra 4 ve 6 ileri otomatik viteste kullanılmaktadır.Bu Seçeneklerden 231 hp lik 6 ileri şanzımanı ile Türkiye’ye ithal edilmiştir.Az sayıda otomatik vites 192 Hp lik versiyonu da vardır.
    2001-2010 Model Series 1 2010-2011 Model Series 2 olarak adlandırabiliriz.
    Bu modeller de kendi İçinde farklı çeşitlere ayrılabiliyor örneğin Series 1 in 2009 da 40.yıl özel seri olarak normalden birkaç farklılığı olan serisi ülkemizde de var.Ayrıca yine 2009 eski kasa yeni kasa melezi modellerde yurt dışında mevcut.
    Series 2 nin de değişik modelleri var bunlardan biriside Ülkemize ithal edilen R3 versiyonu
    Bunun yanında Spirit R vs gibi değişik versiyonla da var.

    SERİES 1 SERIES 2 FARKI NEDİR?

    Genel yapı olarak birbirlerine benziyorlar, ön arka tasarımda ve iç tasarımda fark edilir farklılıklar var.Örneğin series 2 de Recaro koltuk mevcut.Denk geldiğim bilgilere göre series 1 e göre series 2 de 40kg bir hafiflikten bahsediliyor,bunun yanında süspansiyonlarda değişiklikler var series 2 de Blistein amortisörler kullanılıyor vb gibi.
    En çok sorulan sorulardan birisi series 1 ile series 2 motor farkı. Aynı gibi gözükse de özellikle yağlama sistemi ve bazı parçalarda iyileştirme söz konusu,eskisine göre daha geliştirilmiş olarak series 2 ye uygulanmış. Açıklanan bilgilere göre teoride güç değerleri aynı ama uygulamada Series 2 lerin daha performanslı olduğu gözleniyor(İstisnalar olabilir)Yani Ne tamamen aynı denebilir ne de tamamen farklı. Ama sandık motor fiyatları farklı bunu söyleyebilirim.

    RX8 SORUNLU BİR ARAÇMIDIR?
    Üretildiği yıldan itibaren bir çok otomobil severin ilgisini ve sempatisini kazanan RX8 son yıllarda sadece kendisinde bulunan wankel motoru ile de tedirginlik yaratan bir otomobil olmuştur.Zaten bunun dışında herhangi bir probleminden bahsedilmez.Normal şartlarda Mazda markası problemsizliği ile ünlü bir marka .Tam yılını hatırlamıyorum ama zamanında %17 ile en az arıza yapan marka olarak deklare edilmişti internette ayrıntılar bakılabilir.RX8 e gelince ;benim tahminime göre araç yapılırken güçlü bir araç alt yapısı ile yapılmış ve bütün bileşenler buna göre ayarlanmış, ancak elde edilen güç düşünülene göre daha az olduğu için inanılmaz bir dayanıklılık ve sağlamlık söz konusu.Her türlü fantezisini gerçekleştiren arkadaşlarımız oldu ve araçlar hiçbir zaman zorlamaya bağlı sorunlar yaşatmadı..Zaten yaşanan motor arızalarının hemen hemen hiçbirisi gazlamaya bağlı ya da gazlarken gerçekleşen arızalar değil.Hatta gazlama ile kırılan rx8 motoru yok gibi bir şeydir diye düşünüyorum ben denk gelmedim.
    Aracın En Çok Tedirginlik Yaratan Kısmı Wankel Motorudur.
    Wankel Motor :Normal pistonlu motorların aksine daha az karmaşık yapısı yüksek devir çevirme ve hacimsel büyüklüğüne göre yüksek güçler üretmesine bağlı olarak dikkatleri çekmekte ama basit yapısına rağmen özellikle ülkemizde yaygın olarak olmadığı için ve bu motor ile ilgili bilgi ve beceri sahibi çok fazla usta ve servis olmadığı için her zaman şüphe ile bakılmıştır.RX8 de bulunan 13B kodlu motor 654 cc lik 2 adet rotor ve bu rotorların içerisinde bulunduğu Housing denilen bloktan oluşur.
    Motorun yapısı ve genel çalışma prensibini görmek için aşağıdaki youtube linkini kullanarak animasyonunu izleyebilirsiniz.
    https://www.youtube.com/watch?v=cl-8CEfOge8

    Ülkemizde çok kolay ve kısa zamanda arıza veren motor olarak bilinmesi aslında tam olarak nasıl kullanılacağı ve bakılacağı bilinmediği zamanlardan kalan bir söylentidir.Zaten alışılmışın dışında olan bu motoru Mazda markasının ve mühendislerinin ekstra uğraş ve çaba ile ısrarla kullanması bu motora kısa ömürlü ve dayanıksız demenin önyargıdan öte olmadığının göstergesidir.Sonuç olarak kullanıcı bilinçlendikten sonraki motor değişimlerinin azalması bu durumu doğrular.
    Örnek vermek gerekirse , tarihleri günü gününe tutturamayabilirim örnek olması açısından yazıyorum 2003-04 yılında gelen rx8 in belli özelliklerde bir yağa ihtiyaç duyduğu 2006-2007 yıllarında öğrenilmiş ve kullanılması gereken yağ tüketiciye sunulmuştur.Bu süreç içerisinde yanlış kullanılan yağlar nedeni ile bu modellerdeki araçların çoğunun motorları değişmiştir.Buna bağlı olarak da günümüze kadar gelen söylentiler yayılmıştır.Sadece o yağ kullanılmalıdır sabitlemesi aslında görecelidir, aracın neden bu yağa ihtiyaç duyduğunun mantığı anlaşılır ise uygun özelliklerde herhangi bir yağ da kullanılabilir.Ama ülkemizde temini zor olmayan Mazda’nın bu araç için ithal ettiği Dexelia isimli yağını kullanmak en kolay ve net çözüm..

    NEDEN ÖZEL BİR YAĞA İHTİYAÇ DUYUYOR?
    Rx8 motor sistemi gereği motorun iç Kısmına da yağ enjekte ediyor.Yağ pompasının devamında bulunan Oil Metering Pump ile motorun ihtiyacına göre Series 1 lerde “2” Series 2 lerde” 3” enjektör ile motora yağ enjekte ediliyor.Bu sistemin devamında yanma işleminden sonra kullanılan yağın özelliğinin önemi ortaya çıkıyor.Normal yağların yanma odası ile bir işi olmadığı için yapıları ona göre ayarlanmış olduğundan yanma gerçekleştikten sonra kalıntı bırakırlar ve zamanla bu kalıntıların birikmesi motor kompresyonunun düşmesi ve devamında motorun çalışmaması gibi bir sorun ortaya çıkar.Ülkemizde de servisler motorun tamiratını yapamadığı için direk değişim yoluna gidiliyor.Böyle durumlarda motoru reflikiye yapabilen ustalarda mevcut.Fakat kendi yağı kullanıldığında bu durumlar yaşanmıyor ve motor ömrünü etkileyen olumsuzluklar olmuyor..Mutlaka yağdan anlayan ve bu sistemi daha iyi bilen arkadaşlar vardır onlarda bir şeyler yazar ben anlaşılabilir şekilde yazmaya çalıştım.

    NEDEN YAĞ EKSİLTİYOR? NEEN 5000KM DE BAKIM YAPIN DENİYOR?

    Normal araçlarda yağ eksilmesi problem olarak görülebilir.Ancak Wankel motorun çalışma prensibi gereği bu yağı kullandığını bildikten sonra bu eksilmenin sebebi anlaşılabilir oluyor.Yani rx8 yağ eksiltmiyor yağı kullanıyor ve bu asla bir problem değil.Kullanım tarzına göre yağ eksiltme oranı değişebilir bu nedenle yağının sık sık kontrol edilmesi motorun yağsız kalmaması açısından önemlidir.Ayrıca 5000km de yağ değişim tavsiyesinin sebebi ise motor içine enjekte edilen yağın kartelden kullanılmasından dolayı bu yağın olabildiğince temiz ve kalıntı bırakmayacak durumda olmasının motor sağlığı açısından iyi olmasıdır.Aslına bakıldığında,söylendiğinde” bununla mı uğraşı caz” denilse bile bence bu tarz otomobil kullanan bilinçli kullanıcılar zaten araçlarının yağ seviyesini kontrol etmeli ve sık sık yağlarını değiştirmelidir.Mesela ben bu araçtan önceki araçlarımda da zaten bunu yapıyorum ve çevremdeki Cooper S ,S2000, M3 sahibi arkadaşlarımda bu şekilde kullanıyor.

    Bunun dışında çalıştırma prosedürü,stop etme prosedürü diye rx8 için yazılmış prosedürler var.Ama Benim düşüncem; bu prosedürlerin her spor araca hatta her araca uygulanması gereken şeyler olduğu.Şöyle düşünün “Yağlı yemeyin kolesterol olur”,” Tuzlu yemeyin damar sertliği olur” diye uzmanlar söylüyor ve çoğumuz bunu uygulamıyoruz kimimizde bahsedilen sıkıntılar olurken kimimizde de hiç problem olmuyor Bence bu prosedürler bunun gibi bir şey yapılması tavsiye edilen yapılmadığında problem olması ise şansa kalmış durumlar.Ama beim düşüncem spor araç bir tutkudur ve bu araçlara hakkıyla binen arkadaşlarım için bu bahsettiklerim zevkle yapılacak şeylerdir. Örneğin soğukken devir çevirmemek,Stop etmeden önce biraz beklemek vs vs..Ayrıntıya girmiyorum bu prosedürleri ayrıntılı yazacak arkadaşlar vardır.
    Yurt dışında 100.000 mil 150.000 mil kullanılan rx8 ler mevcut.Zaten yurt dışında bizim ülkemizdeki gibi sorunlu imajı da yok.Yan komuşumuz Yunanistan da bile sayısız turbo lanmış ve modifiye edilmiş araç var.

    MAZDA RX-8 ÇOKMU YAKIYOR?
    Evet gelelim en çok merak edilen hatta sahibi olmayan birçok kişinin bile fikir sahibi olduğu yakıt konusu Bu aracı 1308 cc olarak düşünüp yakıtını bu hacme göre bekleyenlerin şaşırması çok normal Aracın Motor sisteminin farklılığından dolayı hacimsel olarak 1308 cc olduğunu hepimiz biliyoruz,yurt dışında bazı yerlerde 2,6 wankel olarak da geçer yani net bir hacim rakamı olmasa da kimileri 6 silindir bir motora denk olduğunu 2500-3000 cc aralığına denk geldiğini söylüyor Yakıt olarak ve elde edilen güce bakıldığında 2500-3000cc atmosferik bir motora denk olduğunu anlayabiliyoruz.Sizlere buradan net litre ya da rakam yazmicam hesaplamadım ancak kıyas yaptığınız araca göre çok veya az yaktığı teşhisi değişebilir.Ben günlük kullanmıyorum bu nedenle beni yormuyor ama günlük kullanıldığında yakıt göze batabilir halihazırda min 2500cc bir araba kullanıyormuşsunuz gibi düşünebilirsiniz..

    RX8 YÜRÜMÜYOR MU ?
    Mühendislerin beklentilerinin daha yüksek olduğu aşikar. Ama ortaya çıkan sonuç beklentileri karşılayıp karşılamaması kişiye göre değişebilir.1400-1500 kg aralığında bir araç olması arkadan itiş ve bunun kayıp olarak güce etkisi birleştiğinde uçan kaçan bir araç olamadığını biliyoruz. Günümüzde fiyat olarak alternatif olamayacak ama kıyas yapılan S2000 ile düşündüğümüzde S2000 in 100 kg civarı kilo avantajı ve teker gücü olarak fazlalığı ve piyasadaki sağlıksız bakımsız rx8 leri göz önünde bulunduğumuzda s2000 rx8 denemesi sonucunda yüzdesel olarak S2000 galip çıkacaktır.Ancak bakımlı bilinçli bir rx8 normal seviyedeki bir s2000 ile baş edebilir.Örnek vermek gerekirse Bu aracın can damarı olan ateşleme sistemi bir çok araçta değişmemiş ama çalışır durumda,fakat tam performans çalışmayan ateşleme sistemi bilinçsiz kullanıcının fark edemeyeceği bir kayıba yol açmaktadır ve en bariz rx8 yürümeme teşhisi olarak söyleyebilirim , tabi ki de başka birçok etken olabilir incelemek lazım...Rolling koşturan ve güzel işler yapan arkadaşlar mevcut ama RX8 in genel Rolling aracı olarak tercih edilmemesinin en bariz sebepleri arasında kilosunu söylemem yanlış olmaz.Eğer aracınızı söküp hafifletebiliyorsanız Series 1 de 18 Series 2 de 19 olan jantlarınızı küçültebiliyorsanız ve aracınızı tanıyorsanız güzel işler çıkacaktır Ama Benim gibi ben aracımın 1 vidasını bile sökmem diyenlerdenseniz Rolling’den uzak durmak en doğrusu olacaktır.Bu arada RX8 ağırlık dengesi olarak %50:50 oranında ayarlanmış bir araçtır özellikle Series 2 nin süspansiyon sistemi de işin içine girdiğinde Orijinalde bile çok iyi yol tutuşu ve dengesi olan bir araçtır ve bu nedenle keyifli bir time trial aracıdır.Bayiden alıp rahatlıkla piste çıkabilirsiniz diye düşünüyorum

    Yazdıklarım kesinlikle kendi araştırma,tespit ve düşüncelerimdir ve beni bağlayan yazılardır.Yanlışım ve eksiğim var ise daha iyi bilen arkadaşlarımın düzeltmesini rica ederim.

  5. #5
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soluksuz okudum tesekkurler
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  6. #6
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nette biraz araştırdım ama pek bulamadım
    karbon kaput - lip - kanat varmı bizim araçlara göre yoksa yurtdışından mı getirtmek gerek
    arkadaşım japonyaya gidicek şubat gibi ondan isteteceğim
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  7. #7
    Serkan_UR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PiscocuK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nette biraz araştırdım ama pek bulamadım
    karbon kaput - lip - kanat varmı bizim araçlara göre yoksa yurtdışından mı getirtmek gerek
    arkadaşım japonyaya gidicek şubat gibi ondan isteteceğim
    TR de rx8 için Ufak defek ler dışında After market ürün bulman zor.Son dönemde Kanat getiren baya arkadaşım oldu 2. eli belki bulunabilir ama ilansız gidiyor zaten düşerse paylaşırım Kaput Kanat ve lip hacimsel olarak büyük olduğu için uçak seyahati ile giden arkadaş getiremeyebilir bakmak lazım.Kanat APR GTC 200 kullanıyoruz gayet kaliteli ve estetik Amerikadan getirilebilir.Kaputlar Japonyadan Yada Amerikadan Temin edilebilir.Lip konusu ise bu araca özel lip re amemia yada odula markalarında var beğenebilcen bunu japonyadan bulabilirsin bnun dışında splitter lip olarak yine Apr de var.

  8. #8
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok yakın bir arkadasım series 2 kullanıyor. yakıt tabikide bir 1.3 arabadan beklenen yakıtlarda degil ama aman aman abartıldıgı kadar atla devede değil.
    hoş şakayla karışık bir keresinde soyle bi dialog geçmişti aramızda aracı ilk aldığı zamanlar, aktarmak istedim

    - bro, yakıt nasıl kaç Lt yakıyo
    + bilmiyorum bro
    - lan olm baksana yol bilgisayarından
    + yokki olm
    - nasıl olmaz lan o kadar donanım içinde nasıl olmaz.
    + manyakmı olm adamlar kansermi edicekler milleti kaç Lt yaktığını gösterip

    huaahaahaa koptuk sonra 2ye düşür gazla şaka bi yana yol tutuş konusundada çooook çok iyi RX8 S-II'ler, arkadan itişin o korkusunu yaşatmadan viraj kasabilio benim gözümde! agırlık denge merkezi %50-50 olarak ayarlı zaten bildiğim kadarı ile o yüzdende drift araçlarında genelde kasa olarak kullanılıyor.
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  9. #9
    karsiyakaliozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    ksk
    Mesaj
    1.820
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 yıldır kullanıyorum sadece haftasonları çıkartırım garajdan kışın 15-20 günde 1 cıkar hava durumuna göre ,internet de çok fazla teknik kaynak mevcut RX8Club.com bu sıteyı özellikle tavsiye ederim dokümanlar servis manuelleri her şey var sayılır takıldığın sormak istersen özelden yazabilirsin bende baya döküman biriktirdim benzin sarfiyatı tamamen kullanıma bağlı 150 tl benzinle 150 km de yaptım 270 km de en önemli nokta yağlama ve ateşleme gazlarsan yağ 5000 km gitmez arada takviye yapman gerek bana yaklaşık 3000 km gidiyor yani yağ değiştiriyorum kalanı bagaja koyuyorum kalanda anca 3000 km de bitmiş oluyor yol tutuş çok iyidir tek sıkıntı olarak gördüğüm fren kabiliyeti biraz zayıf onun dışında sıkıntı yok arkadaşların dediği gibi koltuklara dikkat et boşluk olan kısımlar kolay kırılıyor selamlar .
    ''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN

  10. #10
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Serkan_UR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TR de rx8 için Ufak defek ler dışında After market ürün bulman zor.Son dönemde Kanat getiren baya arkadaşım oldu 2. eli belki bulunabilir ama ilansız gidiyor zaten düşerse paylaşırım Kaput Kanat ve lip hacimsel olarak büyük olduğu için uçak seyahati ile giden arkadaş getiremeyebilir bakmak lazım.Kanat APR GTC 200 kullanıyoruz gayet kaliteli ve estetik Amerikadan getirilebilir.Kaputlar Japonyadan Yada Amerikadan Temin edilebilir.Lip konusu ise bu araca özel lip re amemia yada odula markalarında var beğenebilcen bunu japonyadan bulabilirsin bnun dışında splitter lip olarak yine Apr de var.
    bunların resimlerine bir bakayım ben ozaman direk marka model varmı yoksa APR dedikmi tek bir ürünmü olur
    yer sıkıntısı yok konteyner ile mal getirecek sanırım japonyadan içine attırırız
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  11. #11
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İst
    Mesaj
    2.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MTZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayirli ugurlu olsun, rx8 imi satali baya oluyo ama aklimda kaldigi kadar yardimci olmaya calisayim. ustteki yuvarlak full anlamina gelir onu asmamaya calis yag basincin cok yukselir, zaten belli bir seviyenin altinda dustugunde arac sana yag uyarisi veriyo yanip sonerek bip bip bip diye. sen her zaman bagajinda yag bulundur. Zorunda kalmadikca dexeliadan baska yag kullanma. Motor kapaginin hic bir islevi yok sadece goruntu normalde aracta orjinal filtre ve aku kapagi duruyorsa iyi oturmasi gerekir ama takmasanda olur. Filtre olarak KN kesinlikle tercih etme sicak hava cekiyor benim sana tavsiyem aem olur. Egzos olarak bahsettigin tarzda ses icin son susturucu alman yeterli olacaktir, bence iskender ustayla konus onda bi ara guzel bir son susturucu vardi gayet tok ve mutevazi bir ses verir. Eger kat iptali ve headers yaparsan ses tizlesip ziriltilasir. Araci kapatirken 4000 devire getirip motoru kapatman motor sagligin icin yararli olur ama kesinlikle yapmak zorundasin diye bisey yok, mumkun oldugunca bildigin istasyondan benzin al kalitesi benzin sevmiyor rx8, devirsiz cok kullanma motorun kurumlanir, arada bir butun devir bandini don buda motorun sagligi icin yararli olacaktir. Eger yay takacaksan mutlaka end link te bul yoksa araba cok sekiyor. 1. vitesten 2. vitese asla cok hizli atma onun disinda istedigin gibi atabilirsin vitesleri sanzimani cok saglam. Bujilerini 5000 kmde bir kontrol ettir cabuk buji bitirir ozellikle devirli kullanimda. Eger cok performans aramicaksan asla orjinal ateslemeden sasma bhr de cok bobin patlatiyor. Eger orta konsolun cok isindigini farkedersen bu normal bisey genelde trafikte dur kalk yaptiginda olan bisey endiselenmeni gerektiricek bi durum yok. Genelde kronik sorunlari aku yemektir. Kendi akusu mazda marka ben degistirmistim o sorun bitmisti.
    Inip binerken, ozellikle arka tarafa binenler recarolara tutunmasin o bosluklardaki plastik parcalar direk disleri kiriliyo serviste tanesi 200 tl civari ama o gelene kadar zirt pirt dusmesi sinir bozuyo. CD changer da asla 6 cd slotunuda dolu kullanma bazen kitleyebiliyor kendini eger bos slot olmazsa kafayi toplayamiyo servise goturmen gerekir o yuzden mutlaka 1 slotu bos birak. Arabayi cold start yaptiginda yag sicakligi 9.000 devir cevirmene izin verene kadar sakin 4000 deviri gecme. Araban dengesiz calisirsa sanki dereceli egzantirik var gibi panik olma kotu benzinden yada bobinden yapiyor. Aklima gelenler bunlar yine soracagin birsey olursa yardimci olmaya calisirm
    Gerçekten mükemmel bilgiler hocam çok sağolun

  12. #12
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.398
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    yakıtı dışında tr de kilerin çoğunun bilinçsiz kullanısı yani 2 sıkıntısı var.

    onun dışında her konuda iyi bir araç bende 2009 vardı onda bile çok keyif aldım .
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU

  13. #13
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aklımdaki ses videonun 23. saniyesindeki ses..ilk çalışma esnasındaki tokluk.yine max devirde de bu sesi versin yıkmasın ortalığı tok ağır net bir ses..nasıl yapılır acaba.adam gaza bastıkça bozulma oluyor.acaba iskender usta yaparmı böyle böyle anlatsak

    https://www.youtube.com/watch?v=HQ2y5HV87po

    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  14. #14
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı karsiyakaliozi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 yıldır kullanıyorum sadece haftasonları çıkartırım garajdan kışın 15-20 günde 1 cıkar hava durumuna göre ,internet de çok fazla teknik kaynak mevcut RX8Club.com bu sıteyı özellikle tavsiye ederim dokümanlar servis manuelleri her şey var sayılır takıldığın sormak istersen özelden yazabilirsin bende baya döküman biriktirdim benzin sarfiyatı tamamen kullanıma bağlı 150 tl benzinle 150 km de yaptım 270 km de en önemli nokta yağlama ve ateşleme gazlarsan yağ 5000 km gitmez arada takviye yapman gerek bana yaklaşık 3000 km gidiyor yani yağ değiştiriyorum kalanı bagaja koyuyorum kalanda anca 3000 km de bitmiş oluyor yol tutuş çok iyidir tek sıkıntı olarak gördüğüm fren kabiliyeti biraz zayıf onun dışında sıkıntı yok arkadaşların dediği gibi koltuklara dikkat et boşluk olan kısımlar kolay kırılıyor selamlar .
    arabada bir extra varmı? filtre egzoz vs..çünkü ben şehir içi şehirdışı test ettim 0,55 TL inin üzerine çıkaramadım yakıtı.Tabi her viteste 9K devir çevirmedim 6-7 arası çevirdim 230 Km/H çıktığımda oldu köprü trafiğini 3 saatte geçtiğimde ama 0,55 TL üzerine çıkamadım gerçekten
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  15. #15
    Kekuti* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.066
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aftermarket ürün istiyorsan Arenle görüş
    1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
    2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
    Instagram: @itkopekas #dev20 #project400

  16. #16
    karsiyakaliozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    ksk
    Mesaj
    1.820
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PiscocuK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabada bir extra varmı? filtre egzoz vs..çünkü ben şehir içi şehirdışı test ettim 0,55 TL inin üzerine çıkaramadım yakıtı.Tabi her viteste 9K devir çevirmedim 6-7 arası çevirdim 230 Km/H çıktığımda oldu köprü trafiğini 3 saatte geçtiğimde ama 0,55 TL üzerine çıkamadım gerçekten
    kardeşim senin araba yakmıyor kokluyor o zaman ne mutlu sana bende 207 rc vardı 55 krş onda bile zor görüyordum benim rekorum duz yol otoban cruse kontrol 60 krş
    ''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN

  17. #17
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kekuti* Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aftermarket ürün istiyorsan Arenle görüş
    bugün aricam
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  18. #18
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı karsiyakaliozi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim senin araba yakmıyor kokluyor o zaman ne mutlu sana bende 207 rc vardı 55 krş onda bile zor görüyordum benim rekorum duz yol otoban cruse kontrol 60 krş
    gerçekten herkes 1 TL ye yakın değerlerden bahsediyor.bugün depoyu fulleyip yeniden test edicem
    sürekli aynı benzincinin aynı pompasından alırım değişmez zorda kalmadıkça..bakalım ne çıkıcak

    ayrıca kış geliyor antifiriz varmı yok mu bilmiyorum bakacağım.yok ise bu araca koyuluyormu? mantıken koyulması gerekir tabi ama korkayrum ondan
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  19. #19
    karsiyakaliozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    ksk
    Mesaj
    1.820
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fl 22 kullanır bizim araçlar total imalatı genelde servisler total kullanıyor fl 22 pek bulunmuyor fl22 uzun ömürlü olduğu söyleniyor
    ''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •