User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Jant Sorunsalı...

  1. #1
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    796
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Jant Sorunsalı...

    Arkadaşlar, bir arkadaştan almış olduğum 2. el 17'' jant- lastiklerde bir takım sorunlar yaşadım, bir takım bilgilere ihtiyacım var, yardımlarınızı bekliyorum.

    Aracım peugeot 206 1.4 benzinli otomatik vites 2009 model. Jantları aldığım arkadaşımın aracı peugeot 207. Benim bildiğim kadarı ile bu iki modelin jantlarının bijon ölçüsü 4*108; uygun ofset değerleri ise ET 20 ve 25'dir. Arkadaşımdan aldığım jantların da bijon ölçüsü 4*108 ve ET değerleri de 25 olarak görünüyor, sanırım sadece görünüyor çünkü bir sıkıntı yaşadık. Çünkü jantları takmak istediğimizde (205/40/17 lastikler ile ) ön lastiklerin amortisöre, arka lastiklerin ise çamurluğun iç kısmına -tam karşı tarafa- temas etmesi sebebiyle uygulamayı gerçekleştiremedik ki bu durum bizi oldukça şaşırttı, çünkü aynı ebattaki lastik-jant kombinasyonu ile sıkıntısız kullanan kişiler var idi. Aklıma hemen aynı marka jantın bir başka modelini aynı ölçülerde peugeot 206 aracında 1 haftadır kullanan bir arkadaşım geldi, hemen onu aradım yanımıza geldi, onun lastik-jantlarını kendi aracımda denedik sıkıntısız oturttuk, benim lastik-jantlarım onun aracında aynı şekilde sürtme yaptı, ben yine şaşırdım. Sizce bunun nedeni ne olabilir, peugeot 207'ye sıkıntısız olan bir jant-lastik 206'ya neden olmaz, bir de dikkatimizi çeken bir ayrıntı da bijon deliklerini içten incelediğimizde dikkatimizi çekmişti, sanki oynanmış idi, fotoğrafını aşağıda paylaşıyorum, yorumlarınızı bekliyorum, bundan sonra sizce ben nasıl davranmalıyım?



    Arkadaşlar galiba fotoyu paylaşamadım, çıkmadı, ilgili bir arkadaş yardımcı olabilir mi, linki aşağıda veriyorum.

    http://img34.imageshack.us/i/kopyasimag0012.jpg/

  2. #2
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    796
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncel arkadaşlar...

  3. #3
    tegci_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Efeler Diyarı..TR
    Mesaj
    278
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    et olayından kaynaklanmış sorun. bazı 206 ların etsi 16 dır senin elindeki jantın etsi25 ise ki arkada kolların iç kısmında yazıyodur amortisör ve veya iç kısımlara değme yapar jant ancak flanş yaparak dışarı alabilirsin mesela ford grubunun jantlarıda et35 daha içeri konumludur onlarıda takıyoruz bazen pejolara ama hem flansş hem göbeklere takoz işleyip artı uzun bijon kullanarak montajını yapabiliyoruz.aracın 2009 model ise et 25 olduğuna göre yüksek ihtimal sana ford jantı vermişler daha önce kullanan arkadaşta flanşla takmış olabilir.
    Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi olurmuş. Yunus Emre

  4. #4
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    796
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevap için teşekkür ediyorum, aracımın et değerinin 25 olması konusunda şüphe yok, çünkü elimdeki jantların aynı marka olanının başka bir modelini denedik et 25 değerli bileziksiz bir biçimde sıkıntısız oldu, elimdekiler bilezikle dahi olmuyor. Ayrıca eklediğim foto ile ilgili yorumlarınız nelerdir arkadaşlar?

  5. #5
    tegci_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Efeler Diyarı..TR
    Mesaj
    278
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eklediğin foto görünmüyor.bilezik sadece jant göbeğini merkezlemek için kullanılır pejo grubu jantlar göbeği 65,1 sıfır ölçü ile yapılıp bileziksiz takılır direk ölçüdür yani.
    Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi olurmuş. Yunus Emre

  6. #6
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    796
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fotoğraf ben de de görünmüyor, linkle birlikte vermiştim o yüzden (ImageShack® - Online Photo and Video Hosting)

    İlgili arkadaşlar fotoğrafın görünmesi konusunda yardımcı olabilirler mi, bir de daha fazla yoruma bilgiye ihtiyacım var, yardım lütfen.

  7. #7
    makif84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    3.298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Et değerleri aynı olabilir ama jantların 6,5x17 ,7x17,8x17 gibi degerlerinden dolayı oturmuyor olabilir mi ? Onları karşılaştırdınız mı ?

  9. #9
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.036
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nedir bu jantın marka modeli?

    Orjinalde 8 bijon mu? Yoksa o delikleri sonradan mı acmıslar?

    Sordugun soru tamamen ET ile alakalı, et ne kadar yüksek olursa jant o kadar icerde kalır.

    Ama jantın göbeginden de almıs olabilirler, cok dısarda durduysa eski takılı oldugu arabada.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW · AEM · K&N · EIBACH · H&R · VOGTLAND · MILLTEK · BILSTEIN · AIRTEC · TAROX · PROSPORT · POWERFLEX

  10. #10
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    796
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    jantlar lenso sc05 modeli, orjinal 8 delikli diye aldım, fakat aklımı kurcalayan birşeyler var ne olduğunu bilmediğim için net birşey de ifade edemiyorum. ET25 olarak geçiyor, lastikler 205/40/17 ölçülerinde. Daha önce 2007 peugeot 207 1.4 hdi üzerinde takılı idi. Benim aracıma taktığımızda ön lastik amortisöre, arka lastik de çamurluğun iç kısmına sürttü. Asıl bana ilginç gelen nokta ise bu jantlarda böyle sıkıntı yaşamamıza rağmen bir başka arkadaşımın yine 206'sında kullanmış olduğu lenso sc04 model jantlar, kumho marka 205/40/17 lastiklerle birlikte aracımda denediğimizde sıkıntısız sürtme yapmadan oldu, onun değeri de ET25 ayrıca... Bir yerlerde mantığımın açıklayamadığı bir belirsizlik var ama adını koyamadığım için çıkamıyorum işin içinden, ustam spacer ile uygun hale getirebileceğini söyledi fakat ben pek sıcak bakmıyorum, hele ki o bijon deliklerini gördükten sonra asla. İlk araçta ilk jant deneyimi ve ilk hüsran, ne yapacağımı bilmiyorum...

  11. #11

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu jant tornaya bağlanmış ve göbeğinden biraz alınmış gibi görünüyor delikleri de genişletilmiş gibi görünüyor flanş koyarak jantı araca monte edebilirsiniz ancak bana kalırsa diğer oynanmamış delikleri kullanın tabi işin ustasıyla konuşmak gerekir ...

  12. #12
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    796
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oynanmamış delikler uymuyor, 4*100 çünkü...

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu gün bi spacer gördüm orjinal bijonlarla araca takılıyor kendi saplamaları ilede janta monte ediliyor bunun gibi bişiyle hem istediğin gibi biraz dışarı verirsin hemde 4x108 den 4x100 e dönmüş olabilirsin diye düşünüyorum...

  14. #14
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    796
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya şimdilik spacer pek düşünmüyorum, çünkü jantlar güven vermiyor, bir oynama var üzerinde belli, ***** 4 teker üzerinde gidiyoruz, ne olur ne olmaz...

  15. #15

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı C!N Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya şimdilik spacer pek düşünmüyorum, çünkü jantlar güven vermiyor, bir oynama var üzerinde belli, ***** 4 teker üzerinde gidiyoruz, ne olur ne olmaz...
    doğrudur bir kere yapılır orjinal birşey olur

  16. #16
    tegci_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Efeler Diyarı..TR
    Mesaj
    278
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    resimlerd gördüğüm kadarıyla bu jantlar 4x100/114,3 müş 114 olan bijon aralığını aşağı doğru genişleterek 108e uydurmaya çalışmışlar hangi akla hizmetle yaptılarsa artık ayrıca jantların üzerinde et25 olduğu yazıyormu? eğer yazıyorsa alnından torna edip et değerini yükseltmişlerdir.arkadaşının aracına taktığınız jant direk 108 ölçü ile 25 et değeri tam olduğu için birebir uygun olmuştur.
    Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi olurmuş. Yunus Emre

  17. #17
    C!N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ZonguldaK
    Mesaj
    796
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekrar baktım jantların arkasına, ET yazıyor ama karşısında bir değer belirtilmemiş. Bir acemiliktir yaşıyoruz işte. Bir türlü aklımın ermediği nokta ise bu jantlar 207'ye nasıl tam oldu, burada kilitlenip kalıyorum...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •