Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 20 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 19 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Performans ve Abarth Egzoz Yapımı Konusu Hakkında

  1. #1
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mart.2011
    Yaş
    23
    Şehir
    İSTANBUL/SİLİVRİ
    Mesaj
    1,073

    Performans ve Abarth Egzoz Yapımı Konusu Hakkında

    sa arkadaşlar. abart veya performans egzoz yapımı hakkında nereden bilgi edinebilirm acaba ? özellikle egzoz kazanının iç kısmı hakkında ? kazanın iç kısmına nasıl şekil verirsek performans artımı olur ? kaynak kesme taşlama ve diğer tüm işlemlere elim fazlasıyla yatkın fakat performans egzozunun içini merak ediyorum. aranızda egzoz işinden anlayan varsa yardımcı olabilirmi acaba ? eğer mantığını kavrayabilirsem kendim yapacağım kendi egzozumu.

  2. #2
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    28
    Şehir
    aKSAraY/MerkeZ 68
    Mesaj
    3,702

    Otomobillerde egsozun görevi sesi absorbe edip, ses kirliliğinin önüne geçilmesidir. Temel prensip egsoz borusundan susturucuya gelen sesin, birbirleri üzerine yansıyarak kendilerini sönümlemesidir. Bu sönümleme tam verimle gerçekleşemez, dolayısıyla ses azaltılarak dışarı atılmış olur. Egsozu olmayan bir aracın sesi insan kulağını son derece zorlayacak bir şiddettedir. Eğer araçlar böyle çalışsaydı, sokaklarda insanlar birbirlerini duyamaz hale gelirdi.
    Ses dalgaları motordaki egsoz valfları açıldığı anda dışarıya yüksek basınçla çıkmak isterler. Dışarıya atılan yanmış gaz artıklarının arasında ses dalgaları ilerler ve dışarıda insan kulağına çarpıp kulak zarını titreştirirler. Biz de bunu ses olarak algılarız. Bu noktada insan kulağı iki şeye dikkat eder; bunlar ses dalgası frekansı ve havanın basınç seviyesidir. Yüksek frekans motorun yüksek devirde çalışmasıyla yani ses dalgası sıklığının arttığı anlarda ortaya çıkar. Yüksek hava basınç seviyesi de ses dalgalarının havanın geniş bir alanına yayılıp ta kulağa gelmesine işaret eder. Yani yüksek ses anlamına gelir.
    İnsan kulağına zarar veren frekans ve basınçtaki bu ses dalgalarını engellemek veya seviyesini düşürmek için egsoz sistemi geliştirilmiştir. Ses dalgaları birbiri üzerine binip artarak ilerleyebilir veya karşı karşıya gelip birbirlerini sönümleyebilirler. Bu iki özellik de modern teknoloji alanlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Egsozdaki sistem de birbirini sönümleyen ses dalgalarının hareketidir.
    yukarda görüldügü gibi, egsozun içerisi birbirini engelleyen ses dalgaları oluşturacak ve buna yönlendirecek şekilde tasarlanmıştır. Motordan çıkan egsoz giriş borusundan içeri girer. Ses dalgaları yüzlerce küçük deliğin bulunduğu giriş borusundan çıkıp, çıkış borusundaki küçük deliklerden geçer ve dışarı çıkarlar. Bu esnada karşı duvardan yansıyan ses dalgaları ise, dairesel geniş delikten geçerek geri yansırlar. En arkadaki yankılayıcı odasına giren ses dalgaları burada birbiri üzerine yansıyarak sönümlenirler. Bu olay motorda yanma odasında gerçekleşen her patlama çevrimi için gerçekleşir yani ses bir balon patlaması sesi gibi darbeli ve ani şekilde yayılırarak her seferinde burada engellerden yansıyıp birbirlerine çarparak sönümlenir. Daha sonra çıkış borusundan oldukça azaltılmış olarak dışarı çıkarlar.
    Paslanmaz çelikten imal edilen egsoz boruları minimum ses çıkışı ve maksimum performans dengesi gözetilerek üretilir. Yanma odasında oluşan gaz dışarıya ne kadar rahat çıkarsa, aracın yanma odasında biriken artık gaz miktarı o kadar düşük olurve motor daha rahat nefes alıp performans yükselir. Çünkü yanma odası içerisine alınabilecek temiz hava miktarı artmış olur, dolayısıyla yanma daha kuvvetli gerçekleşir. Fakatbu durumda ses daha az absorbe edilebildiğindenses çıkışı artar. Bunu en optimum seviyede ayarlayabilen otomobil üreticileri başarılı olurlar.
    Her silindirden gelen yanmış gazlar tek bir egsoz borusuna bağlanıp egsoz manifolduyla susturucuya gitmesine izin verilir. Susturucuda sönümlenen ses ve artık gazlar son olarak dışarı atılırlar. Çift egsoz çıkışı olan araçlarda tek borudan gelen artık gazlar ikiye ayrılırlar ve iki ayrı susturucu ile daha verimli şekilde dışarı atılırlar. Ses miktarında bir azalma görülmese de, aynı ses oranıyla daha iyi gaz çıkışı sağlandığından motor performansı üzerinde etkilidir.


    alıntı .... üstteki sekli incele altını oku kardesımm
    BİG turbo hdi full boost
    iletişim için
    v


    cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021

  3. #3
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mart.2011
    Yaş
    23
    Şehir
    İSTANBUL/SİLİVRİ
    Mesaj
    1,073
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Otomobillerde egsozun görevi sesi absorbe edip, ses kirliliğinin önüne geçilmesidir. Temel prensip egsoz borusundan susturucuya gelen sesin, birbirleri üzerine yansıyarak kendilerini sönümlemesidir. Bu sönümleme tam verimle gerçekleşemez, dolayısıyla ses azaltılarak dışarı atılmış olur. Egsozu olmayan bir aracın sesi insan kulağını son derece zorlayacak bir şiddettedir. Eğer araçlar böyle çalışsaydı, sokaklarda insanlar birbirlerini duyamaz hale gelirdi.
    Ses dalgaları motordaki egsoz valfları açıldığı anda dışarıya yüksek basınçla çıkmak isterler. Dışarıya atılan yanmış gaz artıklarının arasında ses dalgaları ilerler ve dışarıda insan kulağına çarpıp kulak zarını titreştirirler. Biz de bunu ses olarak algılarız. Bu noktada insan kulağı iki şeye dikkat eder; bunlar ses dalgası frekansı ve havanın basınç seviyesidir. Yüksek frekans motorun yüksek devirde çalışmasıyla yani ses dalgası sıklığının arttığı anlarda ortaya çıkar. Yüksek hava basınç seviyesi de ses dalgalarının havanın geniş bir alanına yayılıp ta kulağa gelmesine işaret eder. Yani yüksek ses anlamına gelir.
    İnsan kulağına zarar veren frekans ve basınçtaki bu ses dalgalarını engellemek veya seviyesini düşürmek için egsoz sistemi geliştirilmiştir. Ses dalgaları birbiri üzerine binip artarak ilerleyebilir veya karşı karşıya gelip birbirlerini sönümleyebilirler. Bu iki özellik de modern teknoloji alanlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Egsozdaki sistem de birbirini sönümleyen ses dalgalarının hareketidir.
    yukarda görüldügü gibi, egsozun içerisi birbirini engelleyen ses dalgaları oluşturacak ve buna yönlendirecek şekilde tasarlanmıştır. Motordan çıkan egsoz giriş borusundan içeri girer. Ses dalgaları yüzlerce küçük deliğin bulunduğu giriş borusundan çıkıp, çıkış borusundaki küçük deliklerden geçer ve dışarı çıkarlar. Bu esnada karşı duvardan yansıyan ses dalgaları ise, dairesel geniş delikten geçerek geri yansırlar. En arkadaki yankılayıcı odasına giren ses dalgaları burada birbiri üzerine yansıyarak sönümlenirler. Bu olay motorda yanma odasında gerçekleşen her patlama çevrimi için gerçekleşir yani ses bir balon patlaması sesi gibi darbeli ve ani şekilde yayılırarak her seferinde burada engellerden yansıyıp birbirlerine çarparak sönümlenir. Daha sonra çıkış borusundan oldukça azaltılmış olarak dışarı çıkarlar.
    Paslanmaz çelikten imal edilen egsoz boruları minimum ses çıkışı ve maksimum performans dengesi gözetilerek üretilir. Yanma odasında oluşan gaz dışarıya ne kadar rahat çıkarsa, aracın yanma odasında biriken artık gaz miktarı o kadar düşük olurve motor daha rahat nefes alıp performans yükselir. Çünkü yanma odası içerisine alınabilecek temiz hava miktarı artmış olur, dolayısıyla yanma daha kuvvetli gerçekleşir. Fakatbu durumda ses daha az absorbe edilebildiğindenses çıkışı artar. Bunu en optimum seviyede ayarlayabilen otomobil üreticileri başarılı olurlar.
    Her silindirden gelen yanmış gazlar tek bir egsoz borusuna bağlanıp egsoz manifolduyla susturucuya gitmesine izin verilir. Susturucuda sönümlenen ses ve artık gazlar son olarak dışarı atılırlar. Çift egsoz çıkışı olan araçlarda tek borudan gelen artık gazlar ikiye ayrılırlar ve iki ayrı susturucu ile daha verimli şekilde dışarı atılırlar. Ses miktarında bir azalma görülmese de, aynı ses oranıyla daha iyi gaz çıkışı sağlandığından motor performansı üzerinde etkilidir.


    alıntı .... üstteki sekli incele altını oku kardesımm
    hocam yardımın için çok teşekkür ederim gayet bilgilendirici bi yazı ama şekil yok

  4. #4
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Ocak.2011
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2,200
    bir çeşit elyaf ve delikli sac olduğu kesinde.. ölcüsü, elyafın muhteviyatı kalitesi yada türü nedir bilemiyorum

  5. #5
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Mayıs.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana-kayseri
    Mesaj
    3,216
    kendin mi yapacaksın?
    --
    sevdiklerinize ayyakkabı kutusu hediye edin, açana kadar ki heyecanlarına ortak olun

  6. #6
    Alper_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01.Nisan.2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5,351
    ikinci el egzoz alıp içini açıp nasıl yaptıklarına bakarak deneyebilirsin

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Mayıs.2008
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3,508
    abarth eksoz nedir ? öyle bir çeşitmi var ?
    yeni yeni icadlarlarmı çıkarıyorsunuz? bizim haberimiz yok

    www.abarth.it

  8. #8
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Ocak.2011
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2,200
    içini yankı odası şeklinde dizayn edersen cırıltılı güzel bir ses elde ediyormuşsun sanırım..
    örn : k-tech racing stealth exhaust

  9. #9
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Ocak.2011
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2,200
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abarth eksoz nedir ? öyle bir çeşitmi var ?
    yeni yeni icadlarlarmı çıkarıyorsunuz? bizim haberimiz yok

    ABARTH
    arkadaş piyasada bilinen adıyla anmış biz anladık ama ne demek istediğini ddeğil mi.. neyse sizde yanlışını düzelttiniz teşekkürler

  10. #10
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mart.2011
    Yaş
    23
    Şehir
    İSTANBUL/SİLİVRİ
    Mesaj
    1,073
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abarth eksoz nedir ? öyle bir çeşitmi var ?
    yeni yeni icadlarlarmı çıkarıyorsunuz? bizim haberimiz yok

    ABARTH
    abart özellikle şahinlere sırf gürültü yapsın diye takılan egsozdur. yani sırf sesi değiştirmek amaçlı takılan bi egzozdur. uzun zamandan beri olan bişey bu.yani o çeşit egzoza verilen isimdir. halk ağızıyla hep abart kelimesi kullanılır genelde o tip egzozlar için.
    Konu RafetAraç tarafından (02.Ocak.2012 Saat 22:28 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme

  11. #11
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Ocak.2011
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2,200
    Alıntı RafetAraç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abart özellikle şahinlere sırf gürültü yapsın diye takılan egsozdur. yani sırf sesi değiştirmek amaçlı takılan bi egzozdur. uzun zamandan beri olan bişey bu.
    dostum seni kırmayalım dedik içine ettin yahu. biraz oku allah aşkına, abarth sadece fiat v.s. markanın bir kuruluşu.. performans ürünleri v.s. var gibi bir olay düşün.. hondanın mugeni gibi düşün..
    Senin yapmak istediğin şey performans egzost

    edit : biraz daha detaylandırırsak eğer şöylede diyebiliriz, spor kullanım amaclı performans tip egzost

  12. #12
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mart.2011
    Yaş
    23
    Şehir
    İSTANBUL/SİLİVRİ
    Mesaj
    1,073
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum seni kırmayalım dedik içine ettin yahu. biraz oku allah aşkına, abarth sadece fiat v.s. markanın bir kuruluşu.. performans ürünleri v.s. var gibi bir olay düşün.. hondanın mugeni gibi düşün..
    Senin yapmak istediğin şey performans egzost

    edit : biraz daha detaylandırırsak eğer şöylede diyebiliriz, spor kullanım amaclı performans tip egzost
    ha tamam hatlar karıştı pardon. evet benim yapmak istediğim şey performans tipi bir egzoz. ve kazanın içi hakkında bilgi verecek bi arkadaş arıyorum. acaba varmıdır forumda egzoz yapmaktan anlayan yada tekniğini , mantığını bilen ?

  13. #13
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Ocak.2011
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2,200
    aksaraya gidip orta karar ucuzundan bir tane satın alıp, keserseniz içini, size temel prensibi hakkında bilgi verecektir, yukarıda bir arkadasında dediği gibi.. fakat o içine bir elyaf koyuyorlar, ve kazanın iç düzeni ile birlikte bu elyafın kalitesi, egzostun sesi ve ömrü gibi özellikleri belirleyen faktör oluyor diye biliyorum.
    MagnaFlow markasının sitesinden alıntıdır resim.

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Mayıs.2008
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3,508
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaş piyasada bilinen adıyla anmış biz anladık ama ne demek istediğini ddeğil mi.. neyse sizde yanlışını düzelttiniz teşekkürler
    böyle yanlışlara göz yummayalım
    harf veya kelime hatası değil bunlar
    komple düşünce yanlış ve sonunda tuhaf yerlere gidiyor ucu ..

    senelerce polislerin abart eksoz takmışsın, abart takmışsın diye diye

    gelinen nokta şu :
    forum başlığı: abarth eksoz takmak istiyorum
    veya
    polis çevirmesi: "abartı" eksoz takmışsınız, size ceza kesicez..
    veya
    sahibinden ilan: satılık abartı eksoz !!
    gibi

    hatta daha geçen gün mevzusu geçti
    yıllardır marş selenoidine marşa taşşa demeler falan
    başka örneklerde varda uzamasın, neyse devam ...

  15. #15
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Ocak.2011
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2,200
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    böyle yanlışlara göz yummayalım
    harf veya kelime hatası değil bunlar
    komple düşünce yanlış ve sonunda tuhaf yerlere gidiyor ucu ..

    senelerce polislerin abart eksoz takmışsın, abart takmışsın diye diye

    gelinen nokta şu :
    forum başlığı: abarth eksoz takmak istiyorum
    veya
    polis çevirmesi: "abartı" eksoz takmışsınız, size ceza kesicez..
    veya
    sahibinden ilan: satılık abartı eksoz !!
    gibi

    hatta daha geçen gün mevzusu geçti
    yıllardır marş selenoidine marşa taşşa demeler falan
    başka örneklerde varda uzamasın, neyse devam ...
    detaya inecek olursak haklısınız, yanlış ifadeler insanları yanlış fikirlere götürebiliyor ki abartı egzost örneği gerçekten güzeldi.

    hakkaten bende merak ettim bu egzostun içine koydukları elyaf tarzı şey nasıl bir maddedir acaba? taş yünü v.s. gibi ısıya dayanıklı birşey olması lazım sanırım..
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?
    EKN Garage

  16. #16
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mart.2011
    Yaş
    23
    Şehir
    İSTANBUL/SİLİVRİ
    Mesaj
    1,073
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    detaya inecek olursak haklısınız, yanlış ifadeler insanları yanlış fikirlere götürebiliyor ki abartı egzost örneği gerçekten güzeldi.

    hakkaten bende merak ettim bu egzostun içine koydukları elyaf tarzı şey nasıl bir maddedir acaba? taş yünü v.s. gibi ısıya dayanıklı birşey olması lazım sanırım..
    evet bende şuan onun araştrmasındayım. keşke forumda egzozdan iyi anlayan bi arkadaşımz çıksada izah etse bize şu olayı.

  17. #17
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Mayıs.2008
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3,508
    eveet birşeyler yazalım ..

    eksoz demeyelim önce buna, susturucu diyelim
    çünkü bizim merak ettiğimiz aslında susturucu tasarımı, susturucunun içi.
    nasıl dizayn yapıyorlar? nasıl güzel ses veriyorlar?
    performans almak için nasıl bir tasarım yapmalı ?
    eksoz dersek komple boruları falan dahil etmiş oluruz.


    öncelikle size tavsiyem google da "muffler" yazarak görsellerdeki resimlerin tamamını incelemeniz.
    Orada birçok tasarımla ilgili şekiller ve resimler var, hatta çok güzel yazılar ve açıklamalar var, tabiki hepsi ingilizce .

    kabaca 2 tip susturucu tipi var diyebiliriz .
    1. free flow
    bu tip susturucuları elinize alın borudan baktığınız zaman öbür tarafı görürsünüz
    bir engel yoktur, bu durum da gaz çıkışı çok rahattır ve backpressure minimumdur.
    Tabi bunun sonucunda "ses" yutulması azdır, dana gibi bağırır eksoz.


    2. perdeli tip (ben öyle diyorum)
    aslında çoğu son susturucu perdeli tiptir
    arada bölmeler ve çeşitli eğimler vardır, gaz buralardan geçerken hem sesi değişir hem hızı düşer backpressure artar.

    Sonuçta bence susturucu tasarımı biraz deneme yanılma üzerine kuruludur
    hangi araçtan ? hangi tasarımla performans ve güzel ses alabilmen tamamen tecrübeye dayalı diye düşünüyorum.
    Kolay iş olmadığı ortada öyle olsa tüm araçların susturucuları birbirine olur hepsinden performans alırdık.

    birkaç resim koyayım







    Bakın alt resimdeki tasarım çok güzel, bir kelebek var yaya bağlı.
    siz gaza bastıkça daha çok açılıyor ve performans alıyorsun
    ama rölantide veya düşük devirlerde bu kelebek kapalı olduğundan
    saçma sapan ses çıkmıyor eksozdan bir nevi otomatik qtec gibi birşey işte.



  18. #18
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Eylül.2011
    Yaş
    28
    Şehir
    aKSAraY/MerkeZ 68
    Mesaj
    3,702
    edit: abi süper bir bilgi olmus bayıldım okurkenn tşkler
    BİG turbo hdi full boost
    iletişim için
    v


    cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021

  19. #19
    dzkul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Şubat.2008
    Yaş
    34
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    86
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eveet birşeyler yazalım ..

    eksoz demeyelim önce buna, susturucu diyelim
    çünkü bizim merak ettiğimiz aslında susturucu tasarımı, susturucunun içi.
    nasıl dizayn yapıyorlar? nasıl güzel ses veriyorlar?
    performans almak için nasıl bir tasarım yapmalı ?
    eksoz dersek komple boruları falan dahil etmiş oluruz.


    öncelikle size tavsiyem google da "muffler" yazarak görsellerdeki resimlerin tamamını incelemeniz.
    Orada birçok tasarımla ilgili şekiller ve resimler var, hatta çok güzel yazılar ve açıklamalar var, tabiki hepsi ingilizce .

    kabaca 2 tip susturucu tipi var diyebiliriz .
    1. free flow
    bu tip susturucuları elinize alın borudan baktığınız zaman öbür tarafı görürsünüz
    bir engel yoktur, bu durum da gaz çıkışı çok rahattır ve backpressure minimumdur.
    Tabi bunun sonucunda "ses" yutulması azdır, dana gibi bağırır eksoz.


    2. perdeli tip (ben öyle diyorum)
    aslında çoğu son susturucu perdeli tiptir
    arada bölmeler ve çeşitli eğimler vardır, gaz buralardan geçerken hem sesi değişir hem hızı düşer backpressure artar.

    Sonuçta bence susturucu tasarımı biraz deneme yanılma üzerine kuruludur
    hangi araçtan ? hangi tasarımla performans ve güzel ses alabilmen tamamen tecrübeye dayalı diye düşünüyorum.
    Kolay iş olmadığı ortada öyle olsa tüm araçların susturucuları birbirine olur hepsinden performans alırdık.

    birkaç resim koyayım







    Bakın alt resimdeki tasarım çok güzel, bir kelebek var yaya bağlı.
    siz gaza bastıkça daha çok açılıyor ve performans alıyorsun
    ama rölantide veya düşük devirlerde bu kelebek kapalı olduğundan
    saçma sapan ses çıkmıyor eksozdan bir nevi otomatik qtec gibi birşey işte.


    gerçekten çok iyi

    bilgi için teşekkürler

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •