Kayıt ol

Cevapla
 
LinkBack Konu Seçenekleri
Eski 02-01-2012, 18:30   #1
 
RafetAraç - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Yaş: 22
Şehir: İSTANBUL/SİLİVRİ
Otomobil: Bmw E36 320i



Performans ve Abarth Egzoz Yapımı Konusu Hakkında

sa arkadaşlar. abart veya performans egzoz yapımı hakkında nereden bilgi edinebilirm acaba ? özellikle egzoz kazanının iç kısmı hakkında ? kazanın iç kısmına nasıl şekil verirsek performans artımı olur ? kaynak kesme taşlama ve diğer tüm işlemlere elim fazlasıyla yatkın fakat performans egzozunun içini merak ediyorum. aranızda egzoz işinden anlayan varsa yardımcı olabilirmi acaba ? eğer mantığını kavrayabilirsem kendim yapacağım kendi egzozumu.
RafetAraç isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 18:38   #2
 
bLackModeL - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2011
Yaş: 27
Şehir: aKSAraY/MerkeZ 68
Otomobil: HS sohc



bLackModeL - MSN üzerinden Mesaj gönder

Otomobillerde egsozun görevi sesi absorbe edip, ses kirliliğinin önüne geçilmesidir. Temel prensip egsoz borusundan susturucuya gelen sesin, birbirleri üzerine yansıyarak kendilerini sönümlemesidir. Bu sönümleme tam verimle gerçekleşemez, dolayısıyla ses azaltılarak dışarı atılmış olur. Egsozu olmayan bir aracın sesi insan kulağını son derece zorlayacak bir şiddettedir. Eğer araçlar böyle çalışsaydı, sokaklarda insanlar birbirlerini duyamaz hale gelirdi.
Ses dalgaları motordaki egsoz valfları açıldığı anda dışarıya yüksek basınçla çıkmak isterler. Dışarıya atılan yanmış gaz artıklarının arasında ses dalgaları ilerler ve dışarıda insan kulağına çarpıp kulak zarını titreştirirler. Biz de bunu ses olarak algılarız. Bu noktada insan kulağı iki şeye dikkat eder; bunlar ses dalgası frekansı ve havanın basınç seviyesidir. Yüksek frekans motorun yüksek devirde çalışmasıyla yani ses dalgası sıklığının arttığı anlarda ortaya çıkar. Yüksek hava basınç seviyesi de ses dalgalarının havanın geniş bir alanına yayılıp ta kulağa gelmesine işaret eder. Yani yüksek ses anlamına gelir.
İnsan kulağına zarar veren frekans ve basınçtaki bu ses dalgalarını engellemek veya seviyesini düşürmek için egsoz sistemi geliştirilmiştir. Ses dalgaları birbiri üzerine binip artarak ilerleyebilir veya karşı karşıya gelip birbirlerini sönümleyebilirler. Bu iki özellik de modern teknoloji alanlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Egsozdaki sistem de birbirini sönümleyen ses dalgalarının hareketidir.
yukarda görüldügü gibi, egsozun içerisi birbirini engelleyen ses dalgaları oluşturacak ve buna yönlendirecek şekilde tasarlanmıştır. Motordan çıkan egsoz giriş borusundan içeri girer. Ses dalgaları yüzlerce küçük deliğin bulunduğu giriş borusundan çıkıp, çıkış borusundaki küçük deliklerden geçer ve dışarı çıkarlar. Bu esnada karşı duvardan yansıyan ses dalgaları ise, dairesel geniş delikten geçerek geri yansırlar. En arkadaki yankılayıcı odasına giren ses dalgaları burada birbiri üzerine yansıyarak sönümlenirler. Bu olay motorda yanma odasında gerçekleşen her patlama çevrimi için gerçekleşir yani ses bir balon patlaması sesi gibi darbeli ve ani şekilde yayılırarak her seferinde burada engellerden yansıyıp birbirlerine çarparak sönümlenir. Daha sonra çıkış borusundan oldukça azaltılmış olarak dışarı çıkarlar.
Paslanmaz çelikten imal edilen egsoz boruları minimum ses çıkışı ve maksimum performans dengesi gözetilerek üretilir. Yanma odasında oluşan gaz dışarıya ne kadar rahat çıkarsa, aracın yanma odasında biriken artık gaz miktarı o kadar düşük olurve motor daha rahat nefes alıp performans yükselir. Çünkü yanma odası içerisine alınabilecek temiz hava miktarı artmış olur, dolayısıyla yanma daha kuvvetli gerçekleşir. Fakatbu durumda ses daha az absorbe edilebildiğindenses çıkışı artar. Bunu en optimum seviyede ayarlayabilen otomobil üreticileri başarılı olurlar.
Her silindirden gelen yanmış gazlar tek bir egsoz borusuna bağlanıp egsoz manifolduyla susturucuya gitmesine izin verilir. Susturucuda sönümlenen ses ve artık gazlar son olarak dışarı atılırlar. Çift egsoz çıkışı olan araçlarda tek borudan gelen artık gazlar ikiye ayrılırlar ve iki ayrı susturucu ile daha verimli şekilde dışarı atılırlar. Ses miktarında bir azalma görülmese de, aynı ses oranıyla daha iyi gaz çıkışı sağlandığından motor performansı üzerinde etkilidir.


alıntı .... üstteki sekli incele altını oku kardesımm


__________________________________

VteC_MaNiaC´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
ayarsız güç güç değildir
iletişim için
v


cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021
bLackModeL isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 20:37   #3
 
RafetAraç - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Yaş: 22
Şehir: İSTANBUL/SİLİVRİ
Otomobil: Bmw E36 320i



bLackModeL´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster

Otomobillerde egsozun görevi sesi absorbe edip, ses kirliliğinin önüne geçilmesidir. Temel prensip egsoz borusundan susturucuya gelen sesin, birbirleri üzerine yansıyarak kendilerini sönümlemesidir. Bu sönümleme tam verimle gerçekleşemez, dolayısıyla ses azaltılarak dışarı atılmış olur. Egsozu olmayan bir aracın sesi insan kulağını son derece zorlayacak bir şiddettedir. Eğer araçlar böyle çalışsaydı, sokaklarda insanlar birbirlerini duyamaz hale gelirdi.
Ses dalgaları motordaki egsoz valfları açıldığı anda dışarıya yüksek basınçla çıkmak isterler. Dışarıya atılan yanmış gaz artıklarının arasında ses dalgaları ilerler ve dışarıda insan kulağına çarpıp kulak zarını titreştirirler. Biz de bunu ses olarak algılarız. Bu noktada insan kulağı iki şeye dikkat eder; bunlar ses dalgası frekansı ve havanın basınç seviyesidir. Yüksek frekans motorun yüksek devirde çalışmasıyla yani ses dalgası sıklığının arttığı anlarda ortaya çıkar. Yüksek hava basınç seviyesi de ses dalgalarının havanın geniş bir alanına yayılıp ta kulağa gelmesine işaret eder. Yani yüksek ses anlamına gelir.
İnsan kulağına zarar veren frekans ve basınçtaki bu ses dalgalarını engellemek veya seviyesini düşürmek için egsoz sistemi geliştirilmiştir. Ses dalgaları birbiri üzerine binip artarak ilerleyebilir veya karşı karşıya gelip birbirlerini sönümleyebilirler. Bu iki özellik de modern teknoloji alanlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Egsozdaki sistem de birbirini sönümleyen ses dalgalarının hareketidir.
yukarda görüldügü gibi, egsozun içerisi birbirini engelleyen ses dalgaları oluşturacak ve buna yönlendirecek şekilde tasarlanmıştır. Motordan çıkan egsoz giriş borusundan içeri girer. Ses dalgaları yüzlerce küçük deliğin bulunduğu giriş borusundan çıkıp, çıkış borusundaki küçük deliklerden geçer ve dışarı çıkarlar. Bu esnada karşı duvardan yansıyan ses dalgaları ise, dairesel geniş delikten geçerek geri yansırlar. En arkadaki yankılayıcı odasına giren ses dalgaları burada birbiri üzerine yansıyarak sönümlenirler. Bu olay motorda yanma odasında gerçekleşen her patlama çevrimi için gerçekleşir yani ses bir balon patlaması sesi gibi darbeli ve ani şekilde yayılırarak her seferinde burada engellerden yansıyıp birbirlerine çarparak sönümlenir. Daha sonra çıkış borusundan oldukça azaltılmış olarak dışarı çıkarlar.
Paslanmaz çelikten imal edilen egsoz boruları minimum ses çıkışı ve maksimum performans dengesi gözetilerek üretilir. Yanma odasında oluşan gaz dışarıya ne kadar rahat çıkarsa, aracın yanma odasında biriken artık gaz miktarı o kadar düşük olurve motor daha rahat nefes alıp performans yükselir. Çünkü yanma odası içerisine alınabilecek temiz hava miktarı artmış olur, dolayısıyla yanma daha kuvvetli gerçekleşir. Fakatbu durumda ses daha az absorbe edilebildiğindenses çıkışı artar. Bunu en optimum seviyede ayarlayabilen otomobil üreticileri başarılı olurlar.
Her silindirden gelen yanmış gazlar tek bir egsoz borusuna bağlanıp egsoz manifolduyla susturucuya gitmesine izin verilir. Susturucuda sönümlenen ses ve artık gazlar son olarak dışarı atılırlar. Çift egsoz çıkışı olan araçlarda tek borudan gelen artık gazlar ikiye ayrılırlar ve iki ayrı susturucu ile daha verimli şekilde dışarı atılırlar. Ses miktarında bir azalma görülmese de, aynı ses oranıyla daha iyi gaz çıkışı sağlandığından motor performansı üzerinde etkilidir.


alıntı .... üstteki sekli incele altını oku kardesımm
hocam yardımın için çok teşekkür ederim gayet bilgilendirici bi yazı ama şekil yok
RafetAraç isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 20:40   #4
 
mehmetRS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2011
Yaş: 30
Şehir: İstanbul
Otomobil: C4 Vtr



bir çeşit elyaf ve delikli sac olduğu kesinde.. ölcüsü, elyafın muhteviyatı kalitesi yada türü nedir bilemiyorum
mehmetRS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 20:52   #5
 
mechanic - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2010
Yaş: 34
Şehir: Adana-kayseri
Otomobil: 4x4 dci ,1.9 TDI



kendin mi yapacaksın?


__________________________________

--
sevdiklerinize ayyakkabı kutusu hediye edin, açana kadar ki heyecanlarına ortak olun
mechanic isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 20:58   #6
 
Alper_ - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2010
Yaş: 32
Şehir: Antalya / Kemer
Otomobil: pd 130



ikinci el egzoz alıp içini açıp nasıl yaptıklarına bakarak deneyebilirsin
Alper_ isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 21:17   #7
TechTurkey
 
Maxi - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2008
Yaş: 43
Şehir: istanbul
Otomobil: AlfaRomeo 155Q4



Maxi - MSN üzerinden Mesaj gönder
abarth eksoz nedir ? öyle bir çeşitmi var ?
yeni yeni icadlarlarmı çıkarıyorsunuz? bizim haberimiz yok

www.abarth.it


__________________________________

Maxi isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 21:18   #8
 
mehmetRS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2011
Yaş: 30
Şehir: İstanbul
Otomobil: C4 Vtr



içini yankı odası şeklinde dizayn edersen cırıltılı güzel bir ses elde ediyormuşsun sanırım..
örn : k-tech racing stealth exhaust
mehmetRS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 21:19   #9
 
mehmetRS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2011
Yaş: 30
Şehir: İstanbul
Otomobil: C4 Vtr



Maxi´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
abarth eksoz nedir ? öyle bir çeşitmi var ?
yeni yeni icadlarlarmı çıkarıyorsunuz? bizim haberimiz yok

ABARTH
arkadaş piyasada bilinen adıyla anmış biz anladık ama ne demek istediğini ddeğil mi.. neyse sizde yanlışını düzelttiniz teşekkürler
mehmetRS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 21:22   #10
 
RafetAraç - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Yaş: 22
Şehir: İSTANBUL/SİLİVRİ
Otomobil: Bmw E36 320i



Maxi´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
abarth eksoz nedir ? öyle bir çeşitmi var ?
yeni yeni icadlarlarmı çıkarıyorsunuz? bizim haberimiz yok

ABARTH
abart özellikle şahinlere sırf gürültü yapsın diye takılan egsozdur. yani sırf sesi değiştirmek amaçlı takılan bi egzozdur. uzun zamandan beri olan bişey bu.yani o çeşit egzoza verilen isimdir. halk ağızıyla hep abart kelimesi kullanılır genelde o tip egzozlar için.

Son Düzenleyen RafetAraç; 02-01-2012 21:28. Sebep: ekleme
RafetAraç isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 21:23   #11
 
mehmetRS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2011
Yaş: 30
Şehir: İstanbul
Otomobil: C4 Vtr



RafetAraç´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
abart özellikle şahinlere sırf gürültü yapsın diye takılan egsozdur. yani sırf sesi değiştirmek amaçlı takılan bi egzozdur. uzun zamandan beri olan bişey bu.
dostum seni kırmayalım dedik içine ettin yahu. biraz oku allah aşkına, abarth sadece fiat v.s. markanın bir kuruluşu.. performans ürünleri v.s. var gibi bir olay düşün.. hondanın mugeni gibi düşün..
Senin yapmak istediğin şey performans egzost

edit : biraz daha detaylandırırsak eğer şöylede diyebiliriz, spor kullanım amaclı performans tip egzost
mehmetRS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 21:40   #12
 
RafetAraç - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Yaş: 22
Şehir: İSTANBUL/SİLİVRİ
Otomobil: Bmw E36 320i



mehmetRS´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
dostum seni kırmayalım dedik içine ettin yahu. biraz oku allah aşkına, abarth sadece fiat v.s. markanın bir kuruluşu.. performans ürünleri v.s. var gibi bir olay düşün.. hondanın mugeni gibi düşün..
Senin yapmak istediğin şey performans egzost

edit : biraz daha detaylandırırsak eğer şöylede diyebiliriz, spor kullanım amaclı performans tip egzost
ha tamam hatlar karıştı pardon. evet benim yapmak istediğim şey performans tipi bir egzoz. ve kazanın içi hakkında bilgi verecek bi arkadaş arıyorum. acaba varmıdır forumda egzoz yapmaktan anlayan yada tekniğini , mantığını bilen ?
RafetAraç isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 21:43   #13
 
mehmetRS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2011
Yaş: 30
Şehir: İstanbul
Otomobil: C4 Vtr



aksaraya gidip orta karar ucuzundan bir tane satın alıp, keserseniz içini, size temel prensibi hakkında bilgi verecektir, yukarıda bir arkadasında dediği gibi.. fakat o içine bir elyaf koyuyorlar, ve kazanın iç düzeni ile birlikte bu elyafın kalitesi, egzostun sesi ve ömrü gibi özellikleri belirleyen faktör oluyor diye biliyorum.
MagnaFlow markasının sitesinden alıntıdır resim.
mehmetRS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 22:35   #14
TechTurkey
 
Maxi - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2008
Yaş: 43
Şehir: istanbul
Otomobil: AlfaRomeo 155Q4



Maxi - MSN üzerinden Mesaj gönder
mehmetRS´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
arkadaş piyasada bilinen adıyla anmış biz anladık ama ne demek istediğini ddeğil mi.. neyse sizde yanlışını düzelttiniz teşekkürler
böyle yanlışlara göz yummayalım
harf veya kelime hatası değil bunlar
komple düşünce yanlış ve sonunda tuhaf yerlere gidiyor ucu ..

senelerce polislerin abart eksoz takmışsın, abart takmışsın diye diye

gelinen nokta şu :
forum başlığı: abarth eksoz takmak istiyorum
veya
polis çevirmesi: "abartı" eksoz takmışsınız, size ceza kesicez..
veya
sahibinden ilan: satılık abartı eksoz !!
gibi

hatta daha geçen gün mevzusu geçti
yıllardır marş selenoidine marşa taşşa demeler falan
başka örneklerde varda uzamasın, neyse devam ...


__________________________________

Maxi isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 02-01-2012, 22:37   #15
 
mehmetRS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2011
Yaş: 30
Şehir: İstanbul
Otomobil: C4 Vtr



Maxi´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
böyle yanlışlara göz yummayalım
harf veya kelime hatası değil bunlar
komple düşünce yanlış ve sonunda tuhaf yerlere gidiyor ucu ..

senelerce polislerin abart eksoz takmışsın, abart takmışsın diye diye

gelinen nokta şu :
forum başlığı: abarth eksoz takmak istiyorum
veya
polis çevirmesi: "abartı" eksoz takmışsınız, size ceza kesicez..
veya
sahibinden ilan: satılık abartı eksoz !!
gibi

hatta daha geçen gün mevzusu geçti
yıllardır marş selenoidine marşa taşşa demeler falan
başka örneklerde varda uzamasın, neyse devam ...
detaya inecek olursak haklısınız, yanlış ifadeler insanları yanlış fikirlere götürebiliyor ki abartı egzost örneği gerçekten güzeldi.

hakkaten bende merak ettim bu egzostun içine koydukları elyaf tarzı şey nasıl bir maddedir acaba? taş yünü v.s. gibi ısıya dayanıklı birşey olması lazım sanırım..


__________________________________

tünayK´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?
EKN Garage
mehmetRS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 03-01-2012, 03:33   #16
 
RafetAraç - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Yaş: 22
Şehir: İSTANBUL/SİLİVRİ
Otomobil: Bmw E36 320i



mehmetRS´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
detaya inecek olursak haklısınız, yanlış ifadeler insanları yanlış fikirlere götürebiliyor ki abartı egzost örneği gerçekten güzeldi.

hakkaten bende merak ettim bu egzostun içine koydukları elyaf tarzı şey nasıl bir maddedir acaba? taş yünü v.s. gibi ısıya dayanıklı birşey olması lazım sanırım..
evet bende şuan onun araştrmasındayım. keşke forumda egzozdan iyi anlayan bi arkadaşımz çıksada izah etse bize şu olayı.
RafetAraç isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 03-01-2012, 07:18   #17
TechTurkey
 
Maxi - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2008
Yaş: 43
Şehir: istanbul
Otomobil: AlfaRomeo 155Q4



Maxi - MSN üzerinden Mesaj gönder
eveet birşeyler yazalım ..

eksoz demeyelim önce buna, susturucu diyelim
çünkü bizim merak ettiğimiz aslında susturucu tasarımı, susturucunun içi.
nasıl dizayn yapıyorlar? nasıl güzel ses veriyorlar?
performans almak için nasıl bir tasarım yapmalı ?
eksoz dersek komple boruları falan dahil etmiş oluruz.


öncelikle size tavsiyem google da "muffler" yazarak görsellerdeki resimlerin tamamını incelemeniz.
Orada birçok tasarımla ilgili şekiller ve resimler var, hatta çok güzel yazılar ve açıklamalar var, tabiki hepsi ingilizce .

kabaca 2 tip susturucu tipi var diyebiliriz .
1. free flow
bu tip susturucuları elinize alın borudan baktığınız zaman öbür tarafı görürsünüz
bir engel yoktur, bu durum da gaz çıkışı çok rahattır ve backpressure minimumdur.
Tabi bunun sonucunda "ses" yutulması azdır, dana gibi bağırır eksoz.


2. perdeli tip (ben öyle diyorum)
aslında çoğu son susturucu perdeli tiptir
arada bölmeler ve çeşitli eğimler vardır, gaz buralardan geçerken hem sesi değişir hem hızı düşer backpressure artar.

Sonuçta bence susturucu tasarımı biraz deneme yanılma üzerine kuruludur
hangi araçtan ? hangi tasarımla performans ve güzel ses alabilmen tamamen tecrübeye dayalı diye düşünüyorum.
Kolay iş olmadığı ortada öyle olsa tüm araçların susturucuları birbirine olur hepsinden performans alırdık.

birkaç resim koyayım







Bakın alt resimdeki tasarım çok güzel, bir kelebek var yaya bağlı.
siz gaza bastıkça daha çok açılıyor ve performans alıyorsun
ama rölantide veya düşük devirlerde bu kelebek kapalı olduğundan
saçma sapan ses çıkmıyor eksozdan bir nevi otomatik qtec gibi birşey işte.




__________________________________

Maxi isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 03-01-2012, 08:11   #18
 
bLackModeL - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2011
Yaş: 27
Şehir: aKSAraY/MerkeZ 68
Otomobil: HS sohc



bLackModeL - MSN üzerinden Mesaj gönder
edit: abi süper bir bilgi olmus bayıldım okurkenn tşkler


__________________________________

VteC_MaNiaC´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
ayarsız güç güç değildir
iletişim için
v


cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021
bLackModeL isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 03-01-2012, 08:58   #19
 
dzkul - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Feb 2008
Yaş: 33
Şehir: İSTANBUL
Otomobil: c4 coupe



Maxi´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
eveet birşeyler yazalım ..

eksoz demeyelim önce buna, susturucu diyelim
çünkü bizim merak ettiğimiz aslında susturucu tasarımı, susturucunun içi.
nasıl dizayn yapıyorlar? nasıl güzel ses veriyorlar?
performans almak için nasıl bir tasarım yapmalı ?
eksoz dersek komple boruları falan dahil etmiş oluruz.


öncelikle size tavsiyem google da "muffler" yazarak görsellerdeki resimlerin tamamını incelemeniz.
Orada birçok tasarımla ilgili şekiller ve resimler var, hatta çok güzel yazılar ve açıklamalar var, tabiki hepsi ingilizce .

kabaca 2 tip susturucu tipi var diyebiliriz .
1. free flow
bu tip susturucuları elinize alın borudan baktığınız zaman öbür tarafı görürsünüz
bir engel yoktur, bu durum da gaz çıkışı çok rahattır ve backpressure minimumdur.
Tabi bunun sonucunda "ses" yutulması azdır, dana gibi bağırır eksoz.


2. perdeli tip (ben öyle diyorum)
aslında çoğu son susturucu perdeli tiptir
arada bölmeler ve çeşitli eğimler vardır, gaz buralardan geçerken hem sesi değişir hem hızı düşer backpressure artar.

Sonuçta bence susturucu tasarımı biraz deneme yanılma üzerine kuruludur
hangi araçtan ? hangi tasarımla performans ve güzel ses alabilmen tamamen tecrübeye dayalı diye düşünüyorum.
Kolay iş olmadığı ortada öyle olsa tüm araçların susturucuları birbirine olur hepsinden performans alırdık.

birkaç resim koyayım







Bakın alt resimdeki tasarım çok güzel, bir kelebek var yaya bağlı.
siz gaza bastıkça daha çok açılıyor ve performans alıyorsun
ama rölantide veya düşük devirlerde bu kelebek kapalı olduğundan
saçma sapan ses çıkmıyor eksozdan bir nevi otomatik qtec gibi birşey işte.


gerçekten çok iyi

bilgi için teşekkürler
dzkul isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 03:02 ::::