Kayıt ol

Cevapla
 
LinkBack Konu Seçenekleri
Eski 29-03-2012, 22:56   #1
EmraHonda
Misafir
 



Exclamation Motor ısınınca performans düşüyor ?

Hava filtresi hakkında bişiler okuyordum aklıma geldi. Sıcak hava emmesi performansı düşürür felan yazıyordu.
Arabayı ilk çalıştırdığımda özelikle sabah okula giderken v.s araba canavar gibi gaza dokununca itiyor. Fakat araba bir yarım saat civaında çalışırsa heleki bazen 5000 devire felan çıkınca yarım saatten de erken oluyor gaz pedalından dahi hissediliyor performans düşüyor. Neden olabilir ?
Hava filtrem orjinal motorda bir değişiklik yok. Yağı suyu felan her şeyi tam. Birde 5000 km önce yani arabayı aldığımda yağını değiştirmiştim geçen hafta yağ , yağ çubuğundaki ilk deliğin altına kadar eksilmişti. Ama arabayı dei gibi kullanmıştım sahil yolunda felan kapışıyordum redline çıkıyordum bu yağı etkiler mi ? Tekrar ustaya götürdüğümde Lpg li araç eksiltir dedi.
5000 km de normalmidir ?

Bir diğer sorum şu aracı çalıştırdığımda rolantide devir saati ilk 2000 de çalışıyor araba azıcık ısınınca 1000 e düşüyor ve sonra Lpgye geçiyor.Geçtikten sonra devir saatindeki gösterge 1000 ile az aşağısına inip çıkıyor stop etmekle etmemek arasında kalıp gidiyor. Ama bu sadece ilk çalıştırdığımda oluyor biraz yol gidince aracın çalıştığını hissetmiyorum Lpg enjektör sesi dışında. Gaz ayarıda yeni ?
  Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 00:07   #2
fdl
 
Üyelik Tarihi: Dec 2011
Yaş: 24
Şehir: kayseri-ankara
Otomobil: Vectra C Elegance



lpg baya sorunlu gibi...yağ yakması lpg li araç için normal ama devir saati oynaması heleki stop edecek kadar çok olması anormal o kadar olmaması lazım...kitin bağlanmasında sorun olmuş olabilir yada sonradan ortaya çıkan bir sorun olmasıda mümkün...ayarından veya lpg filtresinden yapıyor olabilir...
en iyisi iyi bir tüpçü bulup baktırmak...geçmiş olsun...
fdl isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 00:10   #3
EmraHonda
Misafir
 



fdl´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
lpg baya sorunlu gibi...yağ yakması lpg li araç için normal ama devir saati oynaması heleki stop edecek kadar çok olması anormal o kadar olmaması lazım...kitin bağlanmasında sorun olmuş olabilir yada sonradan ortaya çıkan bir sorun olmasıda mümkün...ayarından veya lpg filtresinden yapıyor olabilir...
en iyisi iyi bir tüpçü bulup baktırmak...geçmiş olsun...
Lpg 4000-5000 km felan oldu takılalı. Brc marka. Stop etmiyor motorun sesi azalıp çoğalıyor devir düştükçe. ama ilk çalıştığında oluyor sonrasında düzeliyor ve sessiz birşekilde çalışıyor. Yanlız performansın düşmesinin bununla alakası olduğunu sanmıyorum benzindede oluyor.
ama ısındığında düşüyor performans bundan eminim.
  Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 01:03   #4
 
myworld - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2011
Yaş: 30
Şehir: SAMSUN
Otomobil: ayes,esay,vitiay



Motor ısındığında düşüyorsa hava filtre borularının bi yerlerinden yırtık olabilir,bağlantılardan hava alıyor olabilir, sıcağı alıyorsa bayılma olabilir.
Baskı balatanda bitmek üzere olabilir,kullandıkça bundan dolayıda tepkimen düşebilir.
Devir dalgalanması tüp ayarından kaynaklanıyor olabilir yada enjektör memelerinin bir kaç mm büyüğünü taktırıp denettir başka bir ustayada götürmeyi dene birde
tahminlerim bu yönde geçmiş olsun


__________________________________

samsun,cihan,28
myworld isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 01:23   #5
EmraHonda
Misafir
 



myworld´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Motor ısındığında düşüyorsa hava filtre borularının bi yerlerinden yırtık olabilir,bağlantılardan hava alıyor olabilir, sıcağı alıyorsa bayılma olabilir.
Baskı balatanda bitmek üzere olabilir,kullandıkça bundan dolayıda tepkimen düşebilir.
Devir dalgalanması tüp ayarından kaynaklanıyor olabilir yada enjektör memelerinin bir kaç mm büyüğünü taktırıp denettir başka bir ustayada götürmeyi dene birde
tahminlerim bu yönde geçmiş olsun
Anladım yorumun için teşekkürler. Yarın gündüz gözüyle bağlantıları kontrol edeyim yırtığı felan varmı diye.
Lpg markası Brc yeni henüz garantisi var. Taktırdığım yer dışında başka yere göstermem garantiye sıkıntı yapmaz değil mi ?
  Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 10:38   #6
 
aniL43 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2012
Yaş: 22
Şehir: Kütahya
Otomobil: Meg II Faz II



EmraHonda´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Anladım yorumun için teşekkürler. Yarın gündüz gözüyle bağlantıları kontrol edeyim yırtığı felan varmı diye.
Lpg markası Brc yeni henüz garantisi var. Taktırdığım yer dışında başka yere göstermem garantiye sıkıntı yapmaz değil mi ?
yine brc bayisine götürürsen sıkıntı yapamazlar


__________________________________

asot´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
bizim burda böyle bir icat olsa önce şişme bebege can vermeye kalkarlar allah muhafaza hiç gerek yok böyle işlere
aniL43 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 13:38   #7
EmraHonda
Misafir
 



aniL43´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
yine brc bayisine götürürsen sıkıntı yapamazlar
Pekala Teşekkür ederim.
  Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 18:12   #8
EmraHonda
Misafir
 



EmraHonda´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Anladım yorumun için teşekkürler. Yarın gündüz gözüyle bağlantıları kontrol edeyim yırtığı felan varmı diye.
Lpg markası Brc yeni henüz garantisi var. Taktırdığım yer dışında başka yere göstermem garantiye sıkıntı yapmaz değil mi ?

Bağlantılarda sorun yok havafiltresini kontrol ettim. Şuan hava yağmurlu arabayı kullandım. Sorunsuz çekişi felan. Hava soğuk diye ama ısınınca böle olmuyor. Düşüyor performans neden olabilir :/
  Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 19:56   #9
 
megAkrep07 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2011
Yaş: 28
Şehir: Antalya
Otomobil: yok



japon araçlarında ilk çalıştırdığında devri kendisi ayarlar ısındıkça düşer onda bir sorun yok daha sonra stop etmekle etmemek arasında çalışması da lpg den kaynaklanıyor
megAkrep07 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 20:33   #10
EmraHonda
Misafir
 



megAkrep07´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
japon araçlarında ilk çalıştırdığında devri kendisi ayarlar ısındıkça düşer onda bir sorun yok daha sonra stop etmekle etmemek arasında çalışması da lpg den kaynaklanıyor
Ondan bahsetmiyorum motor ısındığı zaman aracın itiş gücü düşüyor mesala 3000 devirde gazı kökleediğim zaman geriye yaslıyabiliyor beni ama ısındıktan sonra hissedilir derecede düşüyor bu. Performans düşüyor yani.
Yada şöyle örnek veriyim Soğukken çok rahat 120 ye çıkıyor daha fazzla basmıyorum. sonrasında ısınmış oluyor 100 ün üstüne çıkmak için araba pek bi isteksiz gidiyor.
  Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 20:40   #11
 
Time-R - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 26
Şehir: Izmir Merkez Komutanligi
Otomobil: Askeri Araç :)



Time-R - MSN üzerinden Mesaj gönder
EmraHonda´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Ondan bahsetmiyorum motor ısındığı zaman aracın itiş gücü düşüyor mesala 3000 devirde gazı kökleediğim zaman geriye yaslıyabiliyor beni ama ısındıktan sonra hissedilir derecede düşüyor bu. Performans düşüyor yani.
Yada şöyle örnek veriyim Soğukken çok rahat 120 ye çıkıyor daha fazzla basmıyorum. sonrasında ısınmış oluyor 100 ün üstüne çıkmak için araba pek bi isteksiz gidiyor.
Debriyaj balatan en son ne zaman degisti bir bilgin var mi? Tamam filtre iyi bir etken, fakat isindiginda debriyaj bitmisse debriyajda kacirir, ikisinin birlesiminde ciddi performans kaybi hissedilir..


__________________________________

In vtec we trust.
"Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
"Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

Mapped by Dr. Ecu
Rebuilt by Hizli Rektifiye
Powered by Sistem Honda
Time-R isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 20:51   #12
EmraHonda
Misafir
 



Time-R´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Debriyaj balatan en son ne zaman degisti bir bilgin var mi? Tamam filtre iyi bir etken, fakat isindiginda debriyaj bitmisse debriyajda kacirir, ikisinin birlesiminde ciddi performans kaybi hissedilir..
Araba 180.000 de honda civic 1.6i es ben aracı 5bin km önce aldım. triger v.s bkımları dışında birşey yaptırmadım. Nee zaman değiştiğini bilmiyorum fakat soğukken sorun yok debriyajla alakası varmıdır ki
  Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 21:01   #13
d16y4
Misafir
 



EmraHonda´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Araba 180.000 de honda civic 1.6i es ben aracı 5bin km önce aldım. triger v.s bkımları dışında birşey yaptırmadım. Nee zaman değiştiğini bilmiyorum fakat soğukken sorun yok debriyajla alakası varmıdır ki
debriyajdır bencede ısınınca çekmiyorsa başka sorn olamaz
  Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 21:14   #14
 
d_8007 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 28
Şehir: TÜRKİYE_İZMİR
Otomobil: CİVİC İES



sorunun debriyajla alakalı gibi geldi .
d_8007 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 21:19   #15
EmraHonda
Misafir
 



d16y4´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
debriyajdır bencede ısınınca çekmiyorsa başka sorn olamaz
d_8007´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
sorunun debriyajla alakalı gibi geldi .

Peki bundan nasıl emin olabilirim Servisemi götürmeliyim ?
  Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 21:20   #16
 
Time-R - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 26
Şehir: Izmir Merkez Komutanligi
Otomobil: Askeri Araç :)



Time-R - MSN üzerinden Mesaj gönder
EmraHonda´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Araba 180.000 de honda civic 1.6i es ben aracı 5bin km önce aldım. triger v.s bkımları dışında birşey yaptırmadım. Nee zaman değiştiğini bilmiyorum fakat soğukken sorun yok debriyajla alakası varmıdır ki
Muhtemelen uzerindeki orjinal baski balatadir, sogukken iyi ceker, isininca kacirir.

Normaldir, simdi sen filtreni kesinlikle halletmelisin ona zaten diyecek birseyim yok, ama birde baski balata setini degistirirsen oem yada exedy cok cok guzel bir degisiklik hissedeceksin ve bir kerede benzinde dene bu degisiklikleri yaptiktan sonra.

Motorda yag kacaklari var mi onuda kontrol ettir yag meselesi icin, birde egzoza bir bak bakalim arac fan actiktan sonra yaktigini nasil bir atisi var egzozdan.

Rolanti ise acik hava filtreli lpgli araclarda dengesizlik yapar.

Servise tabikide git, durumu belirt, once baski balata kontrolu yapacaklardir; zaten sana bitik yada degil o anda soyleyebilirler.


__________________________________

In vtec we trust.
"Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
"Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

Mapped by Dr. Ecu
Rebuilt by Hizli Rektifiye
Powered by Sistem Honda

Son Düzenleyen Time-R; 30-03-2012 21:23.
Time-R isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 21:28   #17
XSi
 
Üyelik Tarihi: Nov 2005
Yaş: 31
Şehir: 34
Otomobil: '12 LINEA 1.6 MJET, '96 VECTRA A GT



90-100 den kaçıran debriyajlı bir araba yerinden kalkmaz arkadaşlar.

debriyajla alakası yok.

He illa debriyajı test etmek istersen, el frenini çek, vites 1 e , gaza basmadan ayağını debriyajdan yavaşça çek, motor duruyorsa debriyaj iyidir gibi genel bir yorum yapılabilir.
XSi isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 21:46   #18
 
Time-R - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 26
Şehir: Izmir Merkez Komutanligi
Otomobil: Askeri Araç :)



Time-R - MSN üzerinden Mesaj gönder
XSi´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
90-100 den kaçıran debriyajlı bir araba yerinden kalkmaz arkadaşlar.

debriyajla alakası yok.

He illa debriyajı test etmek istersen, el frenini çek, vites 1 e , gaza basmadan ayağını debriyajdan yavaşça çek, motor duruyorsa debriyaj iyidir gibi genel bir yorum yapılabilir.
Kalkar bu japon mafyalari oyle bir kalkarki


__________________________________

In vtec we trust.
"Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
"Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

Mapped by Dr. Ecu
Rebuilt by Hizli Rektifiye
Powered by Sistem Honda
Time-R isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-03-2012, 22:02   #19
EmraHonda
Misafir
 



Time-R´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Muhtemelen uzerindeki orjinal baski balatadir, sogukken iyi ceker, isininca kacirir.

Normaldir, simdi sen filtreni kesinlikle halletmelisin ona zaten diyecek birseyim yok, ama birde baski balata setini degistirirsen oem yada exedy cok cok guzel bir degisiklik hissedeceksin ve bir kerede benzinde dene bu degisiklikleri yaptiktan sonra.

Motorda yag kacaklari var mi onuda kontrol ettir yag meselesi icin, birde egzoza bir bak bakalim arac fan actiktan sonra yaktigini nasil bir atisi var egzozdan.

Rolanti ise acik hava filtreli lpgli araclarda dengesizlik yapar.

Servise tabikide git, durumu belirt, once baski balata kontrolu yapacaklardir; zaten sana bitik yada degil o anda soyleyebilirler.
Motorda yağ kaçağı yok alırken ve yağ değişimi yaparken ustama kontrol ettirmiştim.

Yalnız aracımda orjinal hava filtresi var açık değil
XSi´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
90-100 den kaçıran debriyajlı bir araba yerinden kalkmaz arkadaşlar.

debriyajla alakası yok.

He illa debriyajı test etmek istersen, el frenini çek, vites 1 e , gaza basmadan ayağını debriyajdan yavaşça çek, motor duruyorsa debriyaj iyidir gibi genel bir yorum yapılabilir.
2. vitesde araba kalkıyor yürüyüp toparlıyor. El freni çekip 1 e aldığımda debriyaj çektiğimde araba kalkıp gitmeye çalışıyor doğal olarak stop ediyor.
Time-R´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Kalkar bu japon mafyalari oyle bir kalkarki
+1

Son Düzenleyen EmraHonda; 30-03-2012 22:03. Sebep: ekleme
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 11:21 ::::