Kayıt ol

Eski 14-04-2012, 20:30   #1
 
fatihcakin - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 22
Şehir: İzmit/Gölcük
Otomobil: C3



Hava filtresi neden yağlanır ?

Hava filtremi temizlemek için söktüm bildiğin yağlanmış resmen filtre direk yenisini aldım neden filtre yağlanır üst kapaktan bi çıkış yapmışlar direk karbüratörün yani hava filtresinin oldugu yere dogru giriş yapıyor o kanalda yağ pislikleri vardı katı şekilde burdaki amaç ne filtre neden yağlanır ki ?




Resimde yuvarlak içine aldıgım yerden karbüratörün girişindeki yerden yağ pislikleri cıkarttım, peki büyük yuvarlak içine aldıgım havalandırmayı bi ara boruyla aşagı dogru çeksem mantıken sıcak çekiyor +/- neler olur ?


__________________________________

İnstagram
Youtube/fatihcakin
Facebook

Son Düzenleyen fatihcakin; 14-04-2012 21:27.
fatihcakin isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 20:43   #2
 
gökberk - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2008
Yaş: 23
Şehir: Adapazarı
Otomobil: Proton Wira - Mitsubishi ASX



gökberk - MSN üzerinden Mesaj gönder
Külbütörden çıkan yere krank filtresi takabilirsin. Yalnız yağ eksiltme durumu olur.
Hatta genelde oil catch tank kullanırlar turbo araçlarda da .


__________________________________

JDM Don Lastiği...
JDM Kevgir...
JDM Marlboro Lights...
.
.

3rk4n´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.
gökberk isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 20:46   #3
 
bLackModeL - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2011
Yaş: 27
Şehir: aKSAraY/MerkeZ 68
Otomobil: HS sohc



bLackModeL - MSN üzerinden Mesaj gönder
normal olması gereken oo aylık bakımda bı fılıtrenı degıstır ne zamandır bakmıyosunda yaglanmıs


__________________________________

VteC_MaNiaC´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
ayarsız güç güç değildir
iletişim için
v


cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021
bLackModeL isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 20:58   #4
 
997TT - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2011
Yaş: 39
Şehir: istanbul
Otomobil: BMW F30,520,Isuzu D-Max 3.0,Duster 4x4,Mini GP2



Asiri gazlama,yag buhari,fazla yag dolumu...
997TT isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 21:05   #5
TechTurkey
 
Osman Bahadır - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2010
Yaş: 30
Şehir: istanbul
Otomobil: bravo t-jet



PCV(positive crankcase ventilation, karter havalandırma) sebebiyle yağlanır. Zaten gösterdiğin de PCV bağlantı borusu. Catch-can ile çözülür.


__________________________________

Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Osman Bahadır isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 21:28   #6
 
fatihcakin - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 22
Şehir: İzmit/Gölcük
Otomobil: C3



Peki bi ara boru yapıp soguk hava almasını sağlasam + ve - ler nelerdir ?

İlk mesajda daki arkadaşın dediği gibi krank filtresi taksam sıkıntı olur mu acaba ?


__________________________________

İnstagram
Youtube/fatihcakin
Facebook

Son Düzenleyen fatihcakin; 14-04-2012 21:40.
fatihcakin isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 21:50   #7
 
bLackModeL - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2011
Yaş: 27
Şehir: aKSAraY/MerkeZ 68
Otomobil: HS sohc



bLackModeL - MSN üzerinden Mesaj gönder
olmaz hatta daha guzel olur o fılıtre zaten onun ıcın uretılmıs ama soguk hava almaz ordan sadece yag buharını engeller motor ıcıne yayılmamasını saglar fılıtrende yaglanmamıs olurr


__________________________________

VteC_MaNiaC´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
ayarsız güç güç değildir
iletişim için
v


cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021
bLackModeL isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 22:04   #8
 
fatihcakin - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 22
Şehir: İzmit/Gölcük
Otomobil: C3



bLackModeL´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
olmaz hatta daha guzel olur o fılıtre zaten onun ıcın uretılmıs ama soguk hava almaz ordan sadece yag buharını engeller motor ıcıne yayılmamasını saglar fılıtrende yaglanmamıs olurr
Yok ben soguk hava için asıl ana boruyu kast etmiştim ordan bi ara boru ile aşagı dogru serin hava gelebilcek şekilde ufak bi şekil yapsam diye düşündüm, tabi bu aracı yapan vatandaş onu düşünememiş mi soguk hava almasını neden kısa tutmuş ki o karbüratorun borusunu ?


__________________________________

İnstagram
Youtube/fatihcakin
Facebook
fatihcakin isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 22:27   #9
 
serci - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2011
Yaş: 25
Şehir: İstanbul
Otomobil: Akbil



Fatih41´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Yok ben soguk hava için asıl ana boruyu kast etmiştim ordan bi ara boru ile aşagı dogru serin hava gelebilcek şekilde ufak bi şekil yapsam diye düşündüm, tabi bu aracı yapan vatandaş onu düşünememiş mi soguk hava almasını neden kısa tutmuş ki o karbüratorun borusunu ?
Vardır bir bildiği üretenlerin bosver orjınal kalsın aracın psıkolojisyle oynama bence
serci isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 22:31   #10
 
fatihcakin - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 22
Şehir: İzmit/Gölcük
Otomobil: C3



serci´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Vardır bir bildiği üretenlerin bosver orjınal kalsın aracın psıkolojisyle oynama bence


Yakıt tüketimi hesapladım 27 krş şehir içi aklıma takıldı belki etkisi olur diye düşündüm çünkü gerçekten resmen motorun dibinde


__________________________________

İnstagram
Youtube/fatihcakin
Facebook
fatihcakin isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 22:35   #11
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



bLackModeL´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
olmaz hatta daha guzel olur o fılıtre zaten onun ıcın uretılmıs ama soguk hava almaz ordan sadece yag buharını engeller motor ıcıne yayılmamasını saglar fılıtrende yaglanmamıs olurr
Ben bu mantığı anlamıyorum.Oraya ne maksatla filtre koyuluyor ? Orda emiş yok aksine içeriden dışarıya bir sirkülasyon var ısınan yağın buharı o kısımdan dışarıya veriliyor motora emdiriliyor.Zaten o filtre zamanla yağ buharı yüzünden tıkanmıyormu ?


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 14-04-2012, 22:39   #12
 
fatihcakin - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 22
Şehir: İzmit/Gölcük
Otomobil: C3



0M42´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Ben bu mantığı anlamıyorum.Oraya ne maksatla filtre koyuluyor ? Orda emiş yok aksine içeriden dışarıya bir sirkülasyon var ısınan yağın buharı o kısımdan dışarıya veriliyor motora emdiriliyor.Zaten o filtre zamanla yağ buharı yüzünden tıkanmıyormu ?
Evet işte karışıklık orda sımdı biz orayı kapatırsak sıkıntı olucak demek ki ? yağ buharını karbüratörün içine çekiyor zamanla tıkanıyor haliyle, en iyisi oem, ayda bir düzenli temizlik


__________________________________

İnstagram
Youtube/fatihcakin
Facebook
fatihcakin isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 15-04-2012, 02:28   #13
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



Orası kapatılmaz zaten kapatsan bile içeride oluşan basınç bir şekilde çıkar dışarıya.Ben bu filtre olayına anlam veremiyorum hiç bir mantığı yok gibi duruyor..


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 15-04-2012, 09:45   #14
TechTurkey
 
Osman Bahadır - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2010
Yaş: 30
Şehir: istanbul
Otomobil: bravo t-jet



Filtreyle olmaz.

Yağlanma olmasın istiyorsan oil catch can takacaksın veya kendin yapacaksın.

Temizlersen hat temiz kalır. Ama PCV emişi yağlamaya devam eder.


Ekleme;

Gördüğüm kadarıyla aracında tek nokta LPG var. Tek nokta LPG'de PCV'den kaynaklı biraz yağlama subapların için iyidir.


__________________________________

Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Osman Bahadır isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 15-04-2012, 09:54   #15
 
fatihcakin - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 22
Şehir: İzmit/Gölcük
Otomobil: C3



o.b.k´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Filtreyle olmaz.

Yağlanma olmasın istiyorsan oil catch can takacaksın veya kendin yapacaksın.

Temizlersen hat temiz kalır. Ama PCV emişi yağlamaya devam eder.


Ekleme;

Gördüğüm kadarıyla aracında tek nokta LPG var. Tek nokta LPG'de PCV'den kaynaklı biraz yağlama subapların için iyidir.


Tamam artık en mantıklısı oem kalması ve düzenli temizlik...


Teşekkürler yardımcı oldugunuz için...


__________________________________

İnstagram
Youtube/fatihcakin
Facebook
fatihcakin isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 15-04-2012, 09:58   #16
 
bLackModeL - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2011
Yaş: 27
Şehir: aKSAraY/MerkeZ 68
Otomobil: HS sohc



bLackModeL - MSN üzerinden Mesaj gönder
0M42´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Ben bu mantığı anlamıyorum.Oraya ne maksatla filtre koyuluyor ? Orda emiş yok aksine içeriden dışarıya bir sirkülasyon var ısınan yağın buharı o kısımdan dışarıya veriliyor motora emdiriliyor.Zaten o filtre zamanla yağ buharı yüzünden tıkanmıyormu ?
tıkanıyo aynı fılıtre temızlıgı gıbı ıkı haftada bı yada ıstedıgın zaman balata spreyıyle temızlıyosun mantık benımde aklma sıgmıyo ama uretıldıyse kesın bı mantıgı vardır sıteden bırı bıze bu konu hakkında yardımcı olacaktır bence soyle bıde mantık var ordakı yag buhar halınde zaten o fılıtreden buhar oalrak taılıyo yada o.b.k abımın dedıgı gıbı catch tank lar onlar kullanılıyo performans yonunden kesınlıkle bı getırısı var kı kullanılıyoo yoksa o kucukuk fılıtreyı nıye uretsınlerkı ...


__________________________________

VteC_MaNiaC´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
ayarsız güç güç değildir
iletişim için
v


cartech tuning hasan serdar şengül 05438757021
bLackModeL isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 15-04-2012, 13:22   #17
 
0M42 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2010
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Kadett



O filtreler daha farklı amaç için üretilmiş olabilir mesela go kart lar için yada benzer ufak motorlar için üretilmişte olabilir.Bu uygulamayıda biri yapmış diğeri ondan görmüş yapmış sonra diğeri falan derken böyle yaygınlaşmış ta olabilir.Çünkü gerçekten çok mantıksız bahsi geçen yere oil catch tank en uygun çözüm olacaktır.Zaten o filtreler çok kısa zamanda tıkanıyor olması gerekir.Çünkü bahsi geçen yerden özellikle motor ısındığında ciddi anlamda yağ buharı çıkıyor bir avuç filtre sonuçta.


__________________________________

Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 01:23 ::::