Faturali icinden ne cikacagi belli olmayan ve 7 - 10 bin civarinda bir motor b16 biliyosun dimi
Faturali icinden ne cikacagi belli olmayan ve 7 - 10 bin civarinda bir motor b16 biliyosun dimi
'' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v
bence yeni toplanmış yürürü motoru sağlam bir si ye 15 20 ver hiç bu tarz bişeye kalkışma derim b16 adam akıllı yapayım desen 10 15 arası tutar işçilik felan d 16 yı yapmakta motorun durumuna göre 2000 ila 5000 arası tutar
Malesef aynen öyle![]()
'' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v
sana açıklamayı ben yapayım abilerimiz tecrübelerini söylemişlerde işin aslı nedir söylıyeyım.
öncelikle sende ki Sİ motorunun durumu nedir? onu bilmek lazım ve stock mu yapıcaksın yoksa yükliyecekmısın.
stock Sİ motorunu toplamaya kalkarsak herseyı sıfır olarak,
krank 500 tl
piston 150 tl
segmen 150 tl
yataklar 200 tl
yag pompası 500 tl
devirdaim 100 tl
triger seti 150 tl
takım conta 250 tl
rektefiye işçiligi 500-750 tl arasında
motor toplama işçiligi 1000-1500 tl arasında
üst kapak işçiliği 200tl
daha incik boncek civataymış sensörmuş çok olur torna işçiligin olur
yükleme yapıcaksanda
portpolish yaptırsan 500 tl
hedears 300 tl
vtec gaz kelebegi 200 tl
egzos sistemi 200 tl
beyın ayarı 500 tl
crx 3 4 5 dişli takmmasıyla 1000 tl
hava fitresi 150 tl
toplamasını sen yap artık .
swapta 10 bını gecer onuda söylıyeyım...
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
B16 en mantıklısı d nin durumu ve gücü belli teknolojisi belli. Malesef her rektefiyecide d toplayamıyor yatak boşlukları yüzünden. D yi toplayıp herşeyi oem yapmaya kalkarsanız iki tane b parası harcarsınız.
En güzel bilindik bir yerden referans ile b serisine upgrade etmek. forumda bunun acısını çeken çok arkadaş oldu en yakın zamanda Time-R nickli arkadaşa sorun anlatsın. İki kere topladı d serisi iki kerede kırıldı en sonunda doğru yolu buldu b aldı.
İmkanınız varsa b koyun.
D makınada sıkıntı yok asla yapan usta usta ise hiç bir sıkıntı yaşanmaz ama sagolsunlar adına rektefiyeci dedigimiz abilerimiz çok bilmış olurlar kendıleri laftn anlamazlar o boşlukları veremezler ondan tekrar kırılır makına işte iyi usta iyi rektefiyeci ile çalışır ki bir sıkıntı yaşamasın....
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
arkadaşıma bir akıl daha vereyım suan yapılmakta olanda var .
git bir tane 2000 tl ye 1.5 karbiratörlü honda motoru yada euro civic motoru al temiz olur genelde sormuştum o fiyata veriyorlardı faturalı ...
söktür motoru temizlet yeni bir conta takımı al crx piston koy üzerine port polishle geri toplattır oem yataklar standart gömleklerın olur buda guzel birseydir tekrar motor kırmada sorun yaşamazsın giderinde Sİ den daha iyi olur...
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
D serisi motorun çok bitikse, önden arkadan yamalıysa, ustan yoksa fln hiç uğraşma kanser olursun.. ister bitik olsun ister fena değil denilecek durumda olsıun diyelim ki uğraşmaya kalktın; tam sağlıklı hale getirmek için en az 2 defa rektefiye yaptırıcaksın yani 8000-9000 harcayacaksın ve bu kadar harcamana rağmen acaba ne zaman kol bacak çıkarıcam diye dişini sıkarak gezeceksin.. Yok dişini sıkmadan tamam oldu bu motor artık diyerek umursamadan gazlamaya devam edersen ummadığın bi anda o saatli bomba patlayacakemek, para ve hevesin buharlaşıp gidecek.. Sağlıklı yürüyen Si ve CRX yokmu var tabiiki ama kaç tane? Birde git onlara sor araçlarını o şekil sağlıklı yürütmek için ne kadar uğraşmışlar, doğru ustayı buldukları için ne kadar şanslıymışlar, motorları daha ilk alırken yani orijinalinden ne kadar temizmiş, diktirilen kızlık zarı gibi gibi blok yamalımıymış.. acaba sen o kadar şanslı olacakmısın, hırs yapıp o kadar emek ve para harcayabilecekmisin? işin sonu koca bir hiç olabilir.. dohc d16 sorunlu bir motor, piyasadaki dohc d16 ların alayı yamalı, kim ne derse desin bu da bu motorun çok iyi bir motor olmadığının ispatıdır.. Kimse alınmasın yanlış anlamasın kusura bakmasın ama gazlansın gazlanmasın hangi markada hangi modelde böyle kronik kol çıkarma hastalığı olan bir motor var? e30lar, şahinler, 106 lar böyle zorlandığı halde yatak sarar, kitler, kendini bitirirr vs ama kronik bi şekilde kol çıkarmaz... diğer markalarda istisna olur bu işler. dohc d16 da standart doğal birşey. Bu kronik kol bacak çıkarma savunulacak bir tarafı olmayan büyük bir ayıptır, malesef acı ama gerçektir, 1984 yılının teknolojisini barındıran ve fazla hassas bir motor.. Geçmiş dönemde daha iyisi yokken en iyisi oydu eyvallah. otomatik vites Si üzerinde çok uzun ömürlü ve sağlıklı çalışan bir motor olabilir, CRX veya düz vites Si üzerinde gazlandığında ise kısa ömürlü ve belli bir süre için yüksek randıman verip miladı dolunca işi biten bir motor. Çok çok iyi bakılması gereken ve masraftan kaçınılmaması gereken bir motor ancak ozaman verim alınır. En basitinden örneği bi subap ayarı yaptırıp külbütörü söktürsen tekrar yerine kapattıktan sonra bujilere yağ dolması ve külbütör etrafından sızan yağı önlemek için akla karay seçersin. Defalarca sök tak conta vs yaparsın işini gücünü bırakıp böyle saçma sapan işlerle paranı ve zamanını öldürürsün, 50tl deyip geçme bunun gibi bir sürü sıkıntısı akı poku bir araya gelip birleşio bütün keyfi hevesi alıp götürüyo. Tam herşeyi düzelttik bitti artık şkürler olsun dediğin an üzerine yatak sesleri, kol çıkarmalar, duman atmalar, distribütör ve sensör arızaları vs vs eklenince kendini sorun yumağı içinde buluverirsin.. S..erim arabasını tekerini yeter ulan ben bunla mı uğraşıcam kanser oldum, millet suyunu çıkarmış çilesini ben çekiyorum dersin... Tabi çok şanslıysan ve yılmayıp çok emek harcarsan bunların başına gelmeme ihtimali de var.. Bu yüzden bence elindeki d16 çok temiz değilse uğraşmaya değmez. Ha amcadan si bulsan üzerinde zil stock orjinal ellenmemiş tertemiz bi motorun olsa koru, ona çok iyi bak derdim.. ama öyle motor kaldımı? Usta konusundada 10 senedir gördüğüm bir şey var her D16 rektefiye ettiren benim ustam çok iyi der.. bak eminmisin sonra yanlış olmasın diye sorunca tabiiki emminim yapılsında gör orjinal topluyoruz 3500tl parça aldım cevabı alınır.. Bazen çok nadirde olsa gerçekten iyi ustaya denk gelinir adam bir toplatır helal olsun dersin 50.000 100.000km sıkıntısız gider ama bu şansa kalmış bi olay herşeye hazırlıklı olmak lazım.. aynı futbol takımlarının başına yeni getirilen tecrübeli ve başarılı teknik direktörler gibi. sonunun ne olacağını sezon başında kimse bilemez..
Bu benim görüşüm, fikirlerim beni bağlar, kimse üzerine alınmasın, fikirlerime katılmayabilirsiniz..
Pro Stock Garage
d serisiyle her pozisyona girmiş biri olarak söylüyorum d16a9 eninde sonunda seni yarı yolda bırakıcak sen abileri ablaları ustaları boşver en temizi b serisine geçmen .
Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..
yok beaa valla seni anlatmadım, bizle alakası yok.. seninki bambaşka fena gergin kapak olacak laa..
Pro Stock Garage
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)