User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: İAT (ısı) sensörü sorusu..

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    İAT (ısı) sensörü sorusu..

    merhaba arkadaşlar.. direk konuya gireceğim...

    bazılarımızın bildiği gibi bi supercharger projemiz var ve sona geldik.. sorun şu: SC setup şu şekilde:

    hava filtresi+ akışmetre (İAT akışmetre üzerinde)+ SC + Gaz kelebeği + emme manifoldu

    bu durumda bizim sisteme ilk giren havanın ısısıyla SC dan sonraki havanın ısısı bir birinden çok farklı.. SC araç çok ısınmışken ciddi derecede ısıtıyo havayı.. amaç İAT 'ı SC dan sonraya koyarak yanma odasına giden havanın gerçek ısısını bularak ECU'ye bildirmek ve ona göre bi yakıt karışımı sağlamak..

    benim IAT akışmetre üzerinde olduğu için onu parçalamak yerine yeni bi ısı sensörü alıp onu kullanmak istiyorum..

    Şimdi gelelim soruya: herhangi bi arabanın ısı sensörü işimi görür mü? yoksa bunların dirençleri/değerleri var mıdır?? konuştuğum birisi hepsi aynı dedi birisi yok farklıdır dedi.. konuyu bilen arkadaşlardan yardım istiyorum.. şimdiden teşekkür ederim..
    E30 - 3.18is supercharged...

  2. #2
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Akışmetreyi SC sonrasına almak ne gibi bir sıkıntı yaratıyor ?

  3. #3
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk aklıma gelen şey: şimdi setup'u tekrar ele alıp uğraşıp o değişikliği yapma sıkıntısını yaratıyor

    onun haricinde gaz kelebeği kapanınca by pass açılana kadar anlık bi basınç aluşuyo SC ile gaz kelebeği arasında.. bu araya akıştreyi koyarsak benim akıştre AFM tarzı olduğu için yani açılıp kapanan bi kapı gibi bi yapısı var- bu anlık basınç zarar verebilir belki akıştreye.. yani o aradaki kapıyı patlatabiliriz teorik olarak ama pratik olarak nasıl olur denemek lazım.. bi akıştreye mal olabilir bize..
    E30 - 3.18is supercharged...

  4. #4
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimde hep aklıma takılan bir olaydır. Sc için bilmiyorum fakat sonradan turbolanmış araçlara baktığımda kimisi turbodan önceye kimisi sonraya alıyor akışmetreyi. Aslında doğru hava debisi ve iat için sonraya alınması gerekli diye düşünüyorum. Heleki araya intercooler girince çok saçma farklar olabilir. Bow u akışmetreden sonra kullanmak çözüm olabilir mi?

  5. #5
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vee biraz düşününce şu sorunda ortaya çıkıyor.. by passın bağlandığ yer itibariyle akıştre önceye gelmek zorunda öyle olunca by pass açıkken akışmetrenin o kapısı hiç açılmayabilir bu da rölantıda içerye giren havayı ölçememek anlamına gelir ve rolantıda durmama problemi çıkartırır.. şu an sistem güzel bi şekilde çalışıyo.. sanırım en kolay ve kestirme yol bi sensör bulup gerekli yere koymak..

    ewet tekrar soruya gelelim: bütün iat sensörleri aynı mıdır?? bildiğim kadarıyla benim ecu 5v referans ile çalışıyor bosch motronic 1,7 bazı beyinler 12v referans ile çalışıyo bu durumda sıkıntı çıkacak mı herhangi bi iat ile..
    E30 - 3.18is supercharged...

  6. #6
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tunerviper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde hep aklıma takılan bir olaydır. Sc için bilmiyorum fakat sonradan turbolanmış araçlara baktığımda kimisi turbodan önceye kimisi sonraya alıyor akışmetreyi. Aslında doğru hava debisi ve iat için sonraya alınması gerekli diye düşünüyorum. Heleki araya intercooler girince çok saçma farklar olabilir. Bow u akışmetreden sonra kullanmak çözüm olabilir mi?
    teorik olarak olması gereken şeyi ikiye ayırmak lazım sanırım: biri giren havanın debisini ölçmek ikincisi giren havanın ısısını ölçmek..

    SC da ben blow off koydum SC ile gaz kelebeği arasına ama bow devreye girince araba stop etmeye başladı onun için şu an kullanmıyorum.. bu konuyu aşırı besleme konusu altında tartıştık..

    tabi iat sensörünün işi giren havanın ısısını ölçüp ecuya bildirip doğru yakıtı ayarlamak olduğuna göre (tek başına yapmıyo tabii bunu) hele de intercooler olan bi sistemde emmeye girmeden hemen öncesine konulan bi iat daha faydalı olacaktır...
    E30 - 3.18is supercharged...

  7. #7
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Resul hocam, MAF tan kurtul MAP a geç ECU değiştir, sensörleri tak bu iş bitsin ya
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #8
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahh ahhhh... gönül neler istiyor da.. şu an bi beyine geçiyim desem 1500-2000 lirayı bulacak.. kesinlikle lazım olduğunu biliyorum ama zamanlama çok kötü..

    bi sesnsör buldum sanırım bu işimi görür..

    Link: IAT Data

    burda referans olarak 5V ve aşağısı diyor ama parça numarası bilgisine erişemedim..
    E30 - 3.18is supercharged...

  9. #9
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AC Delco 213-190 Manifold Air Temperature Sensor

    Delphi TS10077 Air Charge Temperature Sensor

    Standard Motor Products AX1 Air Temperature Sensor

    Standard Motor Products AX1T Air Temperature Sensor

    özellikle son ikisinin specleri lazım ama bulamıyorum..
    E30 - 3.18is supercharged...

  10. #10
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum iat sensörü direk yakıt hava karışımına müdahale etmez önede alsan arkayada koysan çok büyük değişiklikler bekleme hatta sıcak hava okuması daha iyi çünki avansı kısıcaktır bence hiç bozmana gerek yok hee ileride standalone ecu alırsan ozaman ne maf sıkıntı olur nede istediğin iat sensörünü takman sıkıntı olur herhangi birini takar calibre eder kullanırsın

  11. #11
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    53
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende ilk soruya cevap vereyim
    sensorler farklı değerdedir
    maf içerisindeki entegre iat sensor ile sonradan bulduğun x marka sensörün aynı değerlerde olması tam bir mucize gibidir. farklıdır yani.

    en doğrusu detaylarına bakmak genede ama çok zor yani.

  12. #12
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standalone ecuya geçmen çok doğru bi tercih olur şu durumda, lazımsada elimde kullanmadığım amerikadan getirttiğim iat sensörü mevcut çok az kullanıldı bilgine...

  13. #13
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    maghagVE
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en guzelı benım dedıgım gıbı ıat sensorunu ordan sokmek hıc para harcamadan cozulur bu ıs

  14. #14
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    maghagVE
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lınkını koydugun sensorde 5 volt gıbı bı terım goremedım ben sanırım senın gordugun seyın acılımı 5 miliamper anlamına gelıyo oda sensorun cektıgı akım demektır sensorun dogru olcumu yapabılmesı ıcın volttan once ohm lerın senınkıyle aynı olması lazım mesela bu sensorde 32 fahreneıt derecedeyken 95kohm da calısıyo demıs yanı 95000 ohm da 77 fahrenheıt derecedeyende 29kohm yanı 29000 ohm da calısıyomus bunların senınkıyle uyusup uyusmadıgını anlayabılırız aslında bıraz ugrastırır ama ımkansız degıl

  15. #15
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    maghagVE
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence bu sana olmaz cunku sınyal sensorden cıktıktan sonra beyınde 2 adet dırenc kullanılmıs scorpıo ve senınkı bambaska yapıda ıkı arac hıc sanmıyorum tutacagını 5 voltla calısıyomus yenı gordum ama onemlı olan calıstırmak degıl dogru olcumu almak buda ohm ıle oluyo

  16. #16
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en guzelı benım dedıgım gıbı ıat sensorunu ordan sokmek hıc para harcamadan cozulur bu ıs
    ciddi değilsin sanırım
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #17
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    maghagVE
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ciddi değilsin sanırım
    gayet cıddıyım orda ne ısıne yarayacak soker ıse yarayan kısma montaj ederız

  18. #18
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gayet cıddıyım orda ne ısıne yarayacak soker ıse yarayan kısma montaj ederız
    arkadaşlar, ne yazık ki dünya bazen sizin istediğiniz gibi dönmüyor, bazı kuralları var... bir gün site diyecek ki 'buyur yap kardeşim o zaman neden konu açıyorsun?'... şunu yap, o gereksiz, bunu yap, ona gerek yok, şunu ayarla, onunla alakası yok...


    sonuçta içten yanmalı motor hakkında konuşuyoruz arkadaşlar, uzay mekiğinin hidrojen yakıtlı jet motorunun ısı sensöründen değil... ısı sensörünü sök, ucunu ön ızgaradan çıkart ki hep soğuk hava alsın, bak araba nasıl yürüyor... eğer bu tarz önerilerde bulunacaksanız, bulunmayın, bırakın içinizde kalsın, kendiniz arabanıza yaparsınız... araba yapıp 50bin km yürüten arkadaşlarla alay eder gibi yazıyorsun bazen, ben yaptım olduyla olmaz bu işler, sen de yapıp 10bin km sorunsuz yürütürsün ondan sonra önerilerde bulunursun, yoksa emin ol daha ne fikirler çıkar siteden, klima borusundan emmeye soğuk hava alalım, akışmetreyi söküp atalım, filtresiz kullanalım, ucuna pervane takalım gibi...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  19. #19
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    off yaa iki gün giremedim ne kıyametler kopmuş...

    Ghibli06 hocam Leklek sensörü ordan sök derken akıştre üzerinde bulunan orjinal sensörünü sök bu sensörü istediğin yere taşı demek istemiş söküp kullanmayalım demek istemedi sanırım siz böyle anladınız (değilse de ben yanlış anladım)

    boosted pug: yorumun için teşekkür ederim öncelikle.. benim sessörün ölçtüğü hava ilk girişte soguk ama emmeden içeriye giren SC dan sonra olduğu için oldukça sıcak.. ben zaten direk burdan aldığı bilgiye göre ecu yakıt ayarlaması yapıyo demedim illaki diğer sensörlerden gelen bilgilerden sonra bi correction yapıyo ecu.. hatta sıcak hava okuması daha iyi demişsiniz ama tam tersi burum var soğuk okuyo sıcak hava giriyo.. beklediğim çooooook büyük değişiklikler değil ama olması gerekene yakın bişeyler yapmak yapmaya çalışmak daha doğrusu..

    peki o zaman on puanlık soru şu: Leklek özellikle zana benimsensörün speclerini nasıl öğrenecez??? (bu arada elektronik bana biraz uzak olduğu için resmin kimi taraflarını görüyor kimi taraflarını göremiyorum.. bu konuda yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim)
    E30 - 3.18is supercharged...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •