User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: S-tronic silkeleme sorunu

  1. #1

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    S-tronic silkeleme sorunu

    2011 a3 1.2tfsi aracım var. S-tronic öncelerde yokuş yukarı çıkarken titreme yapıyordu , araştırdım kavrama değişecek dendi. Garantiden Erelde değiştirdirdiler ki araç daha 14 bindeydi. Şimdi yokuş yukarı herhangi bir titreme olmuyor fakat düzelmeyen bir sorun var. Araç yokuş aşağı veya düz yolda 2 nci viteste 10km hızda iken yavaşlıyorum , 6-7km hıza düşünce sürekli sanki frene basıyorum sonra gaz veriyorum gibi silkeleme oluyor. Aracın garantisi bitti götürdüm her şey kontrol edildi mekatronikte, enjektörde , yakıt pompasında sıkıntı yok diyor görevli. Daha önce böyle bir problem yaşayan oldu mu? Okuyup zaman ayıranlara teşekkürler.

    not: araç şuan 16 binde ve shellden başka yerden yakıt almıyorum.

  2. #2
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal bi sorun aslında.Manuel arabayla 6-7 giderken 2de gaza bas bak bakalım.Silkelediğini titrediğini göreceksin.
    Şanzımanın manuel seçeneği varsa alıp 1'de tutabilirsen vitesi,yapmaz diye düşünüyorum.

  3. #3

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal bi sorun aslında.Manuel arabayla 6-7 giderken 2de gaza bas bak bakalım.Silkelediğini titrediğini göreceksin.
    Şanzımanın manuel seçeneği varsa alıp 1'de tutabilirsen vitesi,yapmaz diye düşünüyorum.
    Öyle olsa yokuş yukarı çıkarken yapar diye düşünüyorum ayrıca çok şiddetli bir sarsıntı yani yanımdaki hissediyor.

  4. #4
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz arabayı sürün motor ve şanzıman normal kullanım ısısına ulaşana kadar. Sonra arabayla 2-3 kez arka arkaya hızlı dur kalk yapın, yani araba dururken gaz pedalını ortalama 3/4 basın (dikkat ESP olsa da yüksek tork nedeniyle patinaj atar). En son da bir kez yumuşak kalkışı deneyin. Eğer bu denemelerde araç zıplama ya da silkeleme hareketi yapmazsa güzel. (zıplama yaparsa mekatronik değişmesi lazım, silkeleme yaparsa volan/baskı balatasında sorun var demek)

    2) Sonra bir yokuşa gelip geri viteste bu yokuş yavaşça çıkın, DSG ler normalde çok dik olmayan rampalarda kendini baya bir yukarı çeker, siz bu denemeyi kendiniz gaza basarak yapın, yine zıplama yoksa güzel. (varsa mekatronik değişmesi lazım)

    3) DSG ve Turbo yu denemek için bir test de şu olacak; yine bir yokuş bulun, yokuşta yan durun, yani yokuş yukarı solunuz yokuş aşağı sağınız olsun ve sola dönerek yokuşu orta bir hızda çıkmayı deneyin, zıplama yoksa güzel (varsa mekatronik değişmesi lazım), eğer ama araba ilk anda biraz güçsüz ve aniden uğultuyla hızlanma gerçekleştirirse ya turbo ya da kompresör valvinde sorun var demek. Bu valv pahalı bir şey değil, takması ile birlikte max 300 TL.


    bunları deneyin ona göre hareket edersiniz.İyi niyet garantisinden faydalanabiliyorsanız faydalanın.Fakat sizin dediğiniz silkeleme normal çok fazla olmadıkça.Bana kavrama gibi geldi.Gerçe yeni değişmişsiniz ama olurmu olur

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    25
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SGTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biraz arabayı sürün motor ve şanzıman normal kullanım ısısına ulaşana kadar. Sonra arabayla 2-3 kez arka arkaya hızlı dur kalk yapın, yani araba dururken gaz pedalını ortalama 3/4 basın (dikkat ESP olsa da yüksek tork nedeniyle patinaj atar). En son da bir kez yumuşak kalkışı deneyin. Eğer bu denemelerde araç zıplama ya da silkeleme hareketi yapmazsa güzel. (zıplama yaparsa mekatronik değişmesi lazım, silkeleme yaparsa volan/baskı balatasında sorun var demek)

    2) Sonra bir yokuşa gelip geri viteste bu yokuş yavaşça çıkın, DSG ler normalde çok dik olmayan rampalarda kendini baya bir yukarı çeker, siz bu denemeyi kendiniz gaza basarak yapın, yine zıplama yoksa güzel. (varsa mekatronik değişmesi lazım)

    3) DSG ve Turbo yu denemek için bir test de şu olacak; yine bir yokuş bulun, yokuşta yan durun, yani yokuş yukarı solunuz yokuş aşağı sağınız olsun ve sola dönerek yokuşu orta bir hızda çıkmayı deneyin, zıplama yoksa güzel (varsa mekatronik değişmesi lazım), eğer ama araba ilk anda biraz güçsüz ve aniden uğultuyla hızlanma gerçekleştirirse ya turbo ya da kompresör valvinde sorun var demek. Bu valv pahalı bir şey değil, takması ile birlikte max 300 TL.


    bunları deneyin ona göre hareket edersiniz.İyi niyet garantisinden faydalanabiliyorsanız faydalanın.Fakat sizin dediğiniz silkeleme normal çok fazla olmadıkça.Bana kavrama gibi geldi.Gerçe yeni değişmişsiniz ama olurmu olur
    tamamdır çok teşekkürler çıkıp deniyeyim şimdi , ona göre yazarım buraya.

  6. #6
    evrenalpar
    Misafir
    Alıntı Orhan53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamamdır çok teşekkürler çıkıp deniyeyim şimdi , ona göre yazarım buraya.
    Sonuç ne oldu?

  7. #7
    kemko89
    Misafir
    Alıntı Orhan53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2011 a3 1.2tfsi aracım var. S-tronic öncelerde yokuş yukarı çıkarken titreme yapıyordu , araştırdım kavrama değişecek dendi. Garantiden Erelde değiştirdirdiler ki araç daha 14 bindeydi. Şimdi yokuş yukarı herhangi bir titreme olmuyor fakat düzelmeyen bir sorun var. Araç yokuş aşağı veya düz yolda 2 nci viteste 10km hızda iken yavaşlıyorum , 6-7km hıza düşünce sürekli sanki frene basıyorum sonra gaz veriyorum gibi silkeleme oluyor. Aracın garantisi bitti götürdüm her şey kontrol edildi mekatronikte, enjektörde , yakıt pompasında sıkıntı yok diyor görevli. Daha önce böyle bir problem yaşayan oldu mu? Okuyup zaman ayıranlara teşekkürler.

    not: araç şuan 16 binde ve shellden başka yerden yakıt almıyorum.
    arkadaşım bendede honda civic 1.8 i-vtec araba var aynen dedıgın gıbı durmak ıcın frene basıyorum araba tam durmaya yakın silkeliyor. bu tip vites arabalarda bu normalmıs bende cok arastırdım. tabi sende birşey bulabilirsen burdan paylaşırsan ıyı olur. ve tavsiyem baskı balatanın ömrü için. durmalarda vitesi direk boşa al.

  8. #8

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gunaydin arkadaslar.. iki hafta once sifir mazda 3 hatchback power aldim.. 1.5 skyactive benzinli motora sahip ve otomatik.. 10 kalem problem buldum hepsini tek tek soylemiycem.. bu duracakken stop edecekmis gibi silkelenme bendede var arac 700 kmde daha.. soyle otomatikte iken herzaman yapiyo cok cok sert durmadikca.. normal her durmada manuel araclarda olurya 1.viteste araba durmaya ramak kalana kadar debriyaja basmazsin ve arac sana debriyaja bas bosa al beni der silkelenir vitesteyim diye ayni durum otomatikte iken oluyo... Ama triptonige aldigimda durmadan 1 vitese kendim gecirdigimde dururken boyle silkelenme stop edecekmis gibi yapmiyo.. sunu anliyorum kendimce kavramada sikinti var gibi yani soyle arac 2. Viteste durmaya calisiyo ve son anda geciyo bida 1 saniye kadar silkelenme yapiyor cok rahatsiz edici bir durum.. yasayan cozen arkadas varsa yardimci olabilir mi.. servise gitsem normal diyip gondercekler...

  9. #9
    TGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Russia/Moscow
    Mesaj
    313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gunaydin, 78000 km de A5 aracim 2 gundur bir anda gaza biraz fazla bastigimda vites degistirirken kararsiz kaliyo,yalpalayip devam ediyo gibi bir his var.Havalar bir anda sogudu bununla alakasi varmi bilmiyorum, normal kullandigimda birsey yok normal skntisiz geciyor ama biraz gaza asildiginda dusururken vitesi bir yalpalama,kacirma gibi birsey oluyor,Nedir sikintisi,ne yapmak gerekiyor varmidir bilen?

  10. #10
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TGY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gunaydin, 78000 km de A5 aracim 2 gundur bir anda gaza biraz fazla bastigimda vites degistirirken kararsiz kaliyo,yalpalayip devam ediyo gibi bir his var.Havalar bir anda sogudu bununla alakasi varmi bilmiyorum, normal kullandigimda birsey yok normal skntisiz geciyor ama biraz gaza asildiginda dusururken vitesi bir yalpalama,kacirma gibi birsey oluyor,Nedir sikintisi,ne yapmak gerekiyor varmidir bilen?
    1 de gaza oturduğunuzda ne yapıyor. silkeleme var mı ?

  11. #11
    TGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Russia/Moscow
    Mesaj
    313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayir, bir anda oturdugunda kuculturken silkeliyo sureklide yapmiyo ama 2 gundur boyle birsey var.

  12. #12
    TGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Russia/Moscow
    Mesaj
    313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Guncel....

  13. #13
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.040
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kalibrasyon yaptırın, düzelmezse mekatronik değişmesi gerekebilir.

    Kavrama + Mekatronik değişimi en iyi çözüm, tabii garanti varsa.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW · AEM · K&N · EIBACH · H&R · VOGTLAND · MILLTEK · BILSTEIN · AIRTEC · TAROX · PROSPORT · POWERFLEX

  14. #14
    TGY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Russia/Moscow
    Mesaj
    313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dragger Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kalibrasyon yaptırın, düzelmezse mekatronik değişmesi gerekebilir.

    Kavrama + Mekatronik değişimi en iyi çözüm, tabii garanti varsa.
    Mekatronik degisti onceden rusya da 60 000 km de butun stronicleri degistiriyorlar.Dediginiz gibi konusucam bi kalibrasyon icin,Bu sabah manuel de gazlayarak geldim biraz hicbirsey olmadi sonra d ye alip bi yokus tirmanmaya basladim yine ayni sekilde silkemele yapti.Normal 0 dan kalktigimda hicbirsey yok 60-80 arasi giderken biraz gaza basip kuculttugunde yapiyo,neyse goturucez bakalim ne cikacak.Tesekkur ederim.

  15. #15

    Üyelik
    May 2015
    Şehir
    Tr
    Mesaj
    243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sorun çoğu otomatik vites aracda var . Yığılma gibi oluyor yada yokuslı aşağı giderken sanzumandan dolayı seni kesiyor .

  16. #16
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DSG konularını okurken donanımhaberdeki android telefon konularını okuyor gibi hissediyorum. Herkes arabasının ustası olmuş.

    "Kapatıp, açmayı denediniz mi?"
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •