User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Şanzıman Farkı ve Performansa Etki

  1. #1
    Driver
    Misafir

    Şanzıman Farkı ve Performansa Etki

    Arkadaşlar bilirsiniz ki araçlarımızda şanzıman aracın yürürü ve performansında büyük etki yaratan bir aktarma organıdır. Oranları ise her araca ve devir bandına göre değişiklik gösterebilir. Yani tanım buraya kadar gayet normal şimdi asıl soruya geleyim

    Aracımın orjinal şanzıman oranları ile 6800 kesici için konuşuyorum tam olarak söyleyemicem ama 1.vites 55 civarı 2. 100 3. 150 4. 190 civarı oluyor. Ancak aracımı satın aldıktan sonra şanzıman oranlarının farklı olduğunu farkettim. Sanırım ayna mahruti değiştirilmiş ve bütün oranlar uzamış bu nedenle 1. vites aynı devirde 70 2. 120 3. 190 4. 240 5 ise Allah kerim nerde kestiğihiç belli değil sonuca gelirsek. Araç stock iken diğer normal şanzımanlı stock araçlarla yakın gidebiliyordu en azından 190-200 3.vites sonuna kadar denk gibiydi. Şanzıman pek farkettirmiyormuş derken aracı şuan gırtlak denecek kadar yükledik. Turbo araçlar için ilaç olacak bir şanzıman ise güçlendikçe işimize yarar diye bekledik hep. Fakat egzantrik üst devirleri sevdiği için sanırım işler beklediğimiz gibi olmadı. Hele şuan fazla devir döndüğümüzden 4. vitese hiç gerek bile duymuyor araç diyebilirim. nerdeyse tek viteste roll yapıyorum 200hp 200 tork civarlarında bir araç için bu şanzıman farkı orjinale döndüğünde ne kadar bir fark alırız sadece şanzımandan bunu merak ediyorum sadece ?

    En kısa zamanda değiştirilecek şanzıman inş
    Ama bazı arkadaşlarla bu konu yüzünden tartışıyoruz
    Kimisi devir döndüğün için üstte yakalarsın çevirir yine en azından vites atmıyorsun vites atarkenki zaman kaybın yok diyor
    Kimisi ne olursa olsun her vites atışında diğer araçlara göre hep alt devirde kalıyorsun çevirmeye çalşana kadar diğer araçlar yürür diyor

    Sizce hangisi doğru Araç şuan beklediğim gibi değil açıkçası en azından şanzıman farkından dolayı diye düşünüyorum kuruntumu yapıyorum yoksa arabamı yürümüo .. 180 hp civarında bir clio rs kadar gidiyor şuanda.. Dip not : Araç Megane 2.0 F7R

  2. #2
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    29
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şanzuman oranlarınız ne kadar kısalırsa örneğin orjinalinden %10 daha kısa yani 1. vites 60ta bitiyorsa normalde 54'te bitiyorsa yani %10 daha kısa ise %10 daha fazla tork elde edersiniz.
    RESPECT YOUR ELDERS

  3. #3
    Driver
    Misafir
    Alıntı coder Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şanzuman oranlarınız ne kadar kısalırsa örneğin orjinalinden %10 daha kısa yani 1. vites 60ta bitiyorsa normalde 54'te bitiyorsa yani %10 daha kısa ise %10 daha fazla tork elde edersiniz.

    200hp altı yada 1.6 civarı araçlar için dediğin doğru olabilir.
    Ancak güçarttıkça kısa oran bazen ters etki yapıyor sürekli vites istemesi vs vs çok fazla kısada pek yaramaz gibime geliyor ama benim asıl sorum çok uzun bir şanzımandan normal şanzımana dönmek ne verir asıl sorun bu özellike üst devir egzantrikli üst deviri seven bir araç için

  4. #4
    orcunnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    gebze
    Mesaj
    4.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    öyle arkadaşlarının anlatığı gibi bir dünya yok o zaman bütün araçlar tek vites olsun

    200 hp o kg bir araç düşünürsek ilk üstünde olan sanzıman 1. vitesde 55 olan can olcaktır

    bu araç 280 350 hp olsaydı 2 seçenek 1. vites 70 yapan suanki sanzımandan güç almam içinde 400+ olmam lazım en kötü
    Turbo SN95 Mustang GT AVKSERVİS
    DR.ECU

  5. #5
    orcunnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    gebze
    Mesaj
    4.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    hadi ordan dersen denemesı bedeva
    Turbo SN95 Mustang GT AVKSERVİS
    DR.ECU

  6. #6
    Driver
    Misafir
    bende burda en azından böyle yada buna yakın bir değişiklik yapıp deneyip farkı gören biri varmı diye merak ettim düşüncelerinize yazabilirsiniz. Zaten en kısa zamanda orjinal oranlara dönecem burdan kaç boy fark olduğunuda sizlerle paylaşacam. Tahminleri alalım

    Birde o şekil diyorsunda peki bu araç stock haldeyken uzun oranlı şanzıman ile 190 a kadar nasıl diğer stock f7r larla denk gidiyordu birde en iyi giden f7r lardan bahsediyorum yani diğer araçların kötü olma durumu yok araçlar eşit spec sadece stock ve şanzıman farkı var. Benim aklıma alt devirleri orjinal yazılımla daha iyi dönüyorduda ondanmı böyle birşey oldu onuda merak etmiyor değilim.

  7. #7
    orcunnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    gebze
    Mesaj
    4.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Driver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende burda en azından böyle yada buna yakın bir değişiklik yapıp deneyip farkı gören biri varmı diye merak ettim düşüncelerinize yazabilirsiniz. Zaten en kısa zamanda orjinal oranlara dönecem burdan kaç boy fark olduğunuda sizlerle paylaşacam. Tahminleri alalım
    öyle bir tahmin zor iş fakat ferk edecegı garanti hangi araba ile deneyecegım kaç devirde bacagın vs...

    en kötü 3 4 boyun var olması gerekiyor suankı sanzımanla kıstas alıp aynı araç denersen
    Turbo SN95 Mustang GT AVKSERVİS
    DR.ECU

  8. #8
    Driver
    Misafir
    şuan max gücümüz 7000 d/d civarı..
    Her vites 8000 de atsak direk düştüğüm devir 5000-5500 d/d civarı
    Orjinal şanzıman olarak 8000 çevirirsem üst vitesi yaklaşık 6500 d/d gibi yakalarım en düşük

  9. #9
    GECE8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vites geçişleri seri olduktan sonra kısayla herturlu ara hızlanmalarınız daha ıyı olur he araç daha guclu olsaydı gereksız olurdu o kadar kısa olması ama bu guclerde orjınalı cok daha ıyı gıder bence
    TSI EcuFast Remap

    Alıntı EM-RE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanka benide o kdr sökseler benim 0 100 üm 4 saniye altı çıkmazsa adam değilim...
    hırsız olsan çalıcak bişi bulamazsın o derece

  10. #10
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Renault motorları ile çok haşır neşir birisi değilimdir.
    Ama şunu söyleyim standart motor yapısı opel gsi serisine benzer. Neyi benzer Güç devri tork devri... Yani yapısı gereği çok yüksek devirler çevirmeden güzel güçler ve tork elde edersin. Buna istinaden de fabrika zaten standartında uzun oranlı bir şanzuman öngörmüş. Siz dereceli kullanıp eksantrik yapısını değiştirince aracınız devir sevmeye devirle güç ve tork almaya meğilli hale gelmiştir.
    Tamamen atarak örnek veriyorum... Standart oranda ve 3. viteste max güç devrinde 150 yaparken artık eksantrikten ötürü max güç devri yukarılara çıkacaktır. Onuda atıyorum 3. vites 160... Burada dereceli eksantriği takıp oranı kısaltır iseniz, gene tamamen atıyorum kısa oranlı ve eksantrikli hali ile 3. vites max. güç devrinde hızınız 150 oldu, Burada şunu elde etmiş olacaksınız 150 ye çıkma sürenizi kısaltmış olacaksınız... Haa tabi şöyle bir durum var çok çok kısaltmak yada uzatmak güç verir güç alır diye kesin birşey söylemek yanlıştır. Bunun en sağlıklı ölçümü test cihazları ile ölçerek aracınızdaki motor bileşenlerine yani karakterine en uygununu bulmaktır...

    Son olarak şunu söyleyim aracınızın üzerindeki oran belki aşırı besleme kullansanız kullanılabilirdi. Ama atmosferik 200 hp ve devir çevirmeye meğilli hale getirilmiş bir motor karakteri için viteslerde yapılan süratler aşırı fazla ve gereksiz güç kaybı...
    Tam az yaksın süratli gidiyim ekonomi şanzuman oranı olmuş
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  11. #11
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.016
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eger oran kısalırsa hele ki 3-4 cok farklı guc uretmesı gerekır dusuncesındeyım suan 180 hp lık aynı kg da yuruyen bır araba var sayarsak bu oranla kısaldıgında bas basa gıdılıyorsa 5-6 boy ılerleme olması gerek bence
    powered by:
    Can's


    VOLVO C30 d2 ///97 E36 M3 EVO

  12. #12
    ragıp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi, sizin arabada orijinalden daha uzun oranlı bir diff var. Düşünceme göre, standart diff le bile, yaptığınız yüksek devir seven motordan alacağınız verim yine az olacaktır ki sizde orijinalden daha uzun diff var.

    Yani, ben yerinizde olsam, orijinalden daha kısa bir ayna mahrutiye geçerim.

  13. #13
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o güçte fr bir araç için şuan sahip oldugunuz tek avantaj uzun bir ilk 2 vites..

    Onun dışında 3 ve 4 ,5 iniz daha kısa oranlarda olursa jilet gibi makine olabilir.
    rakam vermek zor ama 4-5 boy hızlanılabilecegini düşünüyorum.
    Üstlerde oranlar cok ciddi farkeder.
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  14. #14
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Okan oem F7R egzantrikleri 7200'de bitiyor bilgin olsun. 7200 üstü ölü bölge. ***** egz dereceleri F7R'ın düşük..

  15. #15
    Driver
    Misafir
    görüşler ve düşünceler için teşekkürler arkadaşlar kafamdaki tek karışan nokta orjinal motorla bu şanzıman çok yüksek süratlere kadar bir fark yaratmaz iken şuan yaratmasının nedeni ne olabilir bununda tek açıklaması sanırım artık aracın egzantrik sayesinde yüksek deviri sevmesi..

    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Okan oem F7R egzantrikleri 7200'de bitiyor bilgin olsun. 7200 üstü ölü bölge. ***** egz dereceleri F7R'ın düşük..
    Biliyorum Eren özellikle barışın araçta yazılım sayesinde üst devirleri görme şansımız oldu orjinal egzantri pistonla gerçekten 7000 üstü f7r için ızdırap gibi ama şu kadar söyleyebilirim benim 286/278 catcams egzantrik ve 12.5cr ile şuan dolu dolu 8200 görüyor yani işin ilginci hiç kesilmede yok döndükçe daha çok istiyor sanki araç keşke bi 9000 ide görsem diyor Yani şimdi böyle bir araçta tabiki düşününce doğal olarak şanzıman gebertiyor aracı Benim asıl merak ettiğim konu ise orjinal şanzımana döndükten sonra 5 boy ve üstü bir hızlanma farkı görebilecekmiyiz bunu merakla bekliyorum

    İstanbula geldiğimde rodaj bitmiş olursa o devir hissini senle birlikte yaşarız şimdilik tadımlık bir foto sadece az önce koydum garaja 300km yi gördük rodajda daha baya var :P

    SS F7R Kısaca spec : 286/278 egzantrik , 12.5cr forged, 40mm itb, ms2 v3.57 beyin orta tadımlık bir ayarda rodajdayız

  16. #16
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şuanki çevirdiği devirle hızlar kaç peki? birde orjinaldeki maks devri kaçtı
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  17. #17
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.016
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok giderli duruyor bakalim gecebilicen mi
    powered by:
    Can's


    VOLVO C30 d2 ///97 E36 M3 EVO

  18. #18
    Driver
    Misafir
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şuanki çevirdiği devirle hızlar kaç peki? birde orjinaldeki maks devri kaçtı

    Orjinal max devir 6800 d/d
    Şuan ms2 beyin ile 8200 limitör koyduk rodajda olduğumdan çevirmedim okadar aşırı ama tahminim 8200 için hızlar

    1- 90km/h
    2- 140 km/h
    3- 220 km/h
    4- 270 km/h
    5 i çevirmek sanırım yürek ister

  19. #19
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah Okan. Bu specler ile şu an Tayyar S2K geçmen gerekir bence diyeceğim sonra çarşı pazar karışır diyede çekinmiyor değilim

    5 boy alamazsın bence ancak oha lan araba kendine geldi dedirtir ve 2 3 boyun olur gibime geliyor.

    Şanzıman konusunda sana pm atıyorum..

    edit: Ben seneye yaz sonu İst.'dayım. Satmazsan gazlarız. Yoksa seni Belçika'ya davet edebilirim en fazla

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •