Arkadaşlar bilirsiniz ki araçlarımızda şanzıman aracın yürürü ve performansında büyük etki yaratan bir aktarma organıdır. Oranları ise her araca ve devir bandına göre değişiklik gösterebilir. Yani tanım buraya kadar gayet normal şimdi asıl soruya geleyim
Aracımın orjinal şanzıman oranları ile 6800 kesici için konuşuyorum tam olarak söyleyemicem ama 1.vites 55 civarı 2. 100 3. 150 4. 190 civarı oluyor. Ancak aracımı satın aldıktan sonra şanzıman oranlarının farklı olduğunu farkettim. Sanırım ayna mahruti değiştirilmiş ve bütün oranlar uzamış bu nedenle 1. vites aynı devirde 70 2. 120 3. 190 4. 240 5 ise Allah kerim nerde kestiğihiç belli değil sonuca gelirsek. Araç stock iken diğer normal şanzımanlı stock araçlarla yakın gidebiliyordu en azından 190-200 3.vites sonuna kadar denk gibiydi. Şanzıman pek farkettirmiyormuş derken aracı şuan gırtlak denecek kadar yükledik. Turbo araçlar için ilaç olacak bir şanzıman ise güçlendikçe işimize yarar diye bekledik hep. Fakat egzantrik üst devirleri sevdiği için sanırım işler beklediğimiz gibi olmadı. Hele şuan fazla devir döndüğümüzden 4. vitese hiç gerek bile duymuyor araç diyebilirim. nerdeyse tek viteste roll yapıyorum 200hp 200 tork civarlarında bir araç için bu şanzıman farkı orjinale döndüğünde ne kadar bir fark alırız sadece şanzımandan bunu merak ediyorum sadece ?
En kısa zamanda değiştirilecek şanzıman inş
Ama bazı arkadaşlarla bu konu yüzünden tartışıyoruz
Kimisi devir döndüğün için üstte yakalarsın çevirir yine en azından vites atmıyorsun vites atarkenki zaman kaybın yok diyor
Kimisi ne olursa olsun her vites atışında diğer araçlara göre hep alt devirde kalıyorsun çevirmeye çalşana kadar diğer araçlar yürür diyor
Sizce hangisi doğru Araç şuan beklediğim gibi değil açıkçası en azından şanzıman farkından dolayı diye düşünüyorum kuruntumu yapıyorum yoksa arabamı yürümüo .. 180 hp civarında bir clio rs kadar gidiyor şuanda.. Dip not : Araç Megane 2.0 F7R