User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: s40 2.0t'ye t4 turbosu ?

  1. #1
    BATAK-RC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    s40 2.0t'ye t4 turbosu ?

    aracımdan şuan memnunum fakat turboda ıslık sesi var. bu modellerde bildiğim kadarıyla t3 turbo var ben buna t4 turbosu takmaya kalksam böyle bi düşüncem var yazılımla beraber nasıl olur nelerle uğraşmam gerekir alacağım güç nasıl bişey olur ?
    saygılar...

  2. #2
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    otomatikmi araban ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #3
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2001 senesinde sıfır almıştık s40 T4 olması lazım
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  4. #4
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne? 10karakter
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #5
    BATAK-RC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç manuel performansı şuan tatmin edici fakat ileriye dönük bi düşüncem bu

  6. #6
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    61
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fark edilir derecede gecikme olur. En az 1.000 rpm geç gelir fakat hissedilir derecede güç yükselir.

    Bizim arabalarda T03 de kullanılmış T04 de.
    Fark şu 2.500 rpm yerine 3.500 rpm güç geliyor fakat gerçekten güçlü geliyor..

    Bizim arabalarda örneğin :
    2500 rpm başlar toplam 340 bhp alırsın.
    3500 rpm başlar toplam 420 bhp alısın.

  7. #7
    ErayCerit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    01-33
    Mesaj
    1.443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fark edilir derecede gecikme olur. En az 1.000 rpm geç gelir fakat hissedilir derecede güç yükselir.

    Bizim arabalarda T03 de kullanılmış T04 de.
    Fark şu 2.500 rpm yerine 3.500 rpm güç geliyor fakat gerçekten güçlü geliyor..

    Bizim arabalarda örneğin :
    2500 rpm başlar toplam 340 bhp alırsın.
    3500 rpm başlar toplam 420 bhp alısın.
    peki bunu geriye çekmenin yolları nelerdir ?

  8. #8
    ferhat-a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr / Ank
    Mesaj
    652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende de S40 2.0T var.

    Bu düşünceni bende zamanında yapmak istedim ama.S40 larda basınç arttığı zaman piston kolları yüzünden motor da sıkıntı oluyor. Bu yüzden önce piston kollarını Forged ile değiştir sonra turbonu değiştir. Bariz şekilde güç alırsın ama geç dolar ama erken dolar onu bilemem.


    (Bendeki S40 2000 model ve bu araçlara yakın arkadaşımdan öğrendiğim kadarı ile (Utku SELAMOĞLU) chip yapılamıyormuş. O dedikten sonra araştırmadım işin açıkcası. Eğer turbo değişiminden sonra ayar yaptıra bilirsen veya chip yaptırırsan bu konuda bana bilgi verirsen sevinirim.)

  9. #9
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    61
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ErayCerit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bunu geriye çekmenin yolları nelerdir ?
    Ben T04 için yazılmış bir tane chip rastladım 3.000 civarı geliyordu ve mükemmel güçlüydü. Zannediyorum yazılımla ilgili fakat bence riskli herşeyin bir olur yanı var fazla zorlamak yanlış.


    Turbo büyütülecekse motorun içi buna uygun olmalı ve muhakkak yazılım gerekli yoksa hem güç alınamaz hemde motor zarar görür..Yazılım yoksa bu işe girmeyin derim..

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    s40 2.0T de 12T T4 de 14T tubo var. Çıkar birini tak birini. Flanşa bile gerek yok. Ondan sonra özgüne git yazılımını ona göre ayarlattır. Temiz temiz bin. Ne forged i ne kolu. Motor içleri 2.0 larda aynı sadece 1.9 ile 2.0 da farklı ama 2.0T rahatlıkla 200 hp yi kaldırır merak etme. 300 e kadar yolu var o motor içinin.
    IN BOOST WE TRUST

  11. #11
    BATAK-RC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım yapılıyo diye biliyorum ben ama yanlış olmasın
    hadi diyelim t4 turbo 1.9 motorda kullanıldı fakat s60-s80 lerde 2.0 t5 turbo kullanılıyor fabrika çıkışı 220 beygir.
    şimdi t5 kullanılan motorlar la benimkiyle turbo intercooler yazılım harici ne farklar vardır yani t5 takamazmıyım ?

  12. #12
    TechTurkey SAYGIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    ist/ank
    Mesaj
    9.108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski kasa t5 ler.5 silindirdir öncelikle.
    12t yerine al tak yapılıp 14t takıp remap yaptırmak bu işin en ucuz ve en verimli şeklidir standart eksoz sistemiyle egt yüksek kalır 2.0t lerde.
    s40'ların bazılarında bosch bazılarında Siemens beyin çıkar problem olabiliyordu ama Özgün daha iyi bilir.

  13. #13
    BATAK-RC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet bilgilendirme yaptı 205 beygir şuan yazılımla alabilirmişiz
    t5'lerin 5 silindirliymiş ben bilmiyodum
    acaba diyorum satıp s60 t5'mi almak mantıklı onunla yürümekmi daha iyi olur ama manuel bulmak imkansız...

  14. #14
    TechTurkey SAYGIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    ist/ank
    Mesaj
    9.108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    s40 1210-1240kg ağırlık olarak avantajlıdır..
    14t+yazılım+egzos keyifli gelir.
    s40,s60 a göre parçası ucuz,otomatik şanzımanı daha sağlıklıdır.

  15. #15
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Derdin performanssa s6t5 ayri bir dunya. Direk al.

    Yazilim+turbo mantikli... Ben ilk etapta yazilim dusunuyorum. Uzun vadede turbo degisimini bende dusunebilirim. Bende 13t var t5lerde 16t...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  16. #16
    BATAK-RC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    otomatikte gidişi benimkinden sonra tatmin edici olurmu ?

  17. #17
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayni anda yanyana bastiginizi dusunun t5 ile...


    Sen bir an ayaklarina basarsin ben frenemi bastim diye...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    S60 T5 çok hızlı T4 e göre. Bende manuel T4 varken Yeşilyurttan bir arkadaşım S60 T5 i 0 almıştı. İlk vites yanyana gidioduk sonra S60 koparak gidiodu. S60 T5 daha rahat daha hızlı. Direksiyon onda da rezalet. Yol tutuş aynı şekilde arkası virajda çok gezio. Bi şanzıman problemli.
    Yakıt sarfiyatı s40 a göre çok yüksek. Motor B52 modüler motor. Çok sağlam. İstediğin gibi stroke destroke yapabilirsin. Honlamaya gerek kalmadan 2.7 lt yapabilirsin.
    IN BOOST WE TRUST

  19. #19
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alper bizimkine ne zaman el atacagiz
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •