User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: e36 m52 Gaz Yememe - Silkeleme

  1. #1
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    951
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    e36 m52 Gaz Yememe - Silkeleme

    Merhabalar,

    95 model m52 motor e36 aracımda, 2500 - 3000 devirden sonra gaz yememe problemi oluyor. Örneğin, 4000 devirde sabit gazla giderken birden gazı bırakmış gibi yapıyor, sonra tekrar veriyor, bunu sık sık tekrarladığı için sıkıntı oluyor. Bazen daha düşük 1500 devirlerde de yapıyor, araba stop ediyor. Bu durumda sağa çekiyorum, biraz bekliyorum, tekrar çalıştırıyorum ve sorun bir nebze azalmış oluyor ama yapıyor yine tabii ki. (bu durum olup stop edince çok zor çalışıyor).

    Araçta düz lpg mevcut, sıralı değil.

    Lpg'de de benzinde de yapıyor aynı sorunu.

    Benim aklıma gelen bujiler, ateşleme bobinleri. Başka birşey aklıma gelmiyor motor bilgisi not found

    Şaka bir yana, enjektör tıkanıklığı olsa, böyle birden kesme birden tekrar verme yapmaz diye düşünüyorum.

    Yorumlarınız nelerdir, neden yapar, nelere bakmak gerekir?
    Custom Electronic Projects

  2. #2
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    m52 ye duz lpg mı?sensor arızası olsa duz lpgde o arızayı vermez atesleme bobınıne bujı bujı kablolarına baktıurın benzınde rolantıde calısırken sılkemele yapıor mu?

  3. #3
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    951
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı samet_61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    m52 ye duz lpg mı?sensor arızası olsa duz lpgde o arızayı vermez atesleme bobınıne bujı bujı kablolarına baktıurın benzınde rolantıde calısırken sılkemele yapıor mu?
    Aracı aldığımda bu şekildeydi lpg'si. Sıralı olması gerektiğini biliyorum elbette, ancak çekiş, tüketim konularında sıkıntı yaşamadığım için henüz bir değişiklik yapmadım, kullanıyorum.

    Rölantide hiç sıkıntı yok, stabil. bobin-buji ve buji kabloları benim de aklımda en kısa sürede baktıracağım.
    Custom Electronic Projects

  4. #4
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.629
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzer sorunu ford mondeoda yaşadım buji değiştirdim düzeldi

  5. #5
    samet_61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracı aldığımda bu şekildeydi lpg'si. Sıralı olması gerektiğini biliyorum elbette, ancak çekiş, tüketim konularında sıkıntı yaşamadığım için henüz bir değişiklik yapmadım, kullanıyorum.

    Rölantide hiç sıkıntı yok, stabil. bobin-buji ve buji kabloları benim de aklımda en kısa sürede baktıracağım.
    elektrıksel sorun olsa rolantıdede arac calısırken dızel gıbı kırkır hıssettırır ama m52 ye duz lpg cıddı ölüm otanı dusuk benzın dahı pıstona zarar verırken o aracta lpgyı dusnemıorum m50 olsa tamam dyecegım...

  6. #6
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Krank ve egzantrik sensörünede baktır. Zaten m52 ise tablete bağladığında hata nerde çıkar.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  7. #7
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bujiler en son ne zaman değişmiş? Bu araçlarda buji değişim süresi baya kısadır. 15-20 bin gibi. Bujiler sağlamsa bobinler ve bobinlerden bujilere uzanan kısımları kontrol edin hatta o parçaların uzeindeki lastiği çıkartıp içerdeki porselen gibi olan malzemede çatlak olup olmadığını kontrol edin.

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eksoz sisteminde oynama yaptınız mı ? lambda sensörleri sağlam mı

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynımıdır bilmiyorum ama, VECTRA GT de elimde opcom (arıza tespit cihazı) yokken çalışmadığından "şüphe" edip akışmetreyi değiştirdim. 70 tl ye yan sanayi akışmetre aldım.

    Araba 1500 - 2000 devir arası yarım gazda silkeleme yapmaya başladı.. opcom gelince orjinali taktım orjinalide sıkıntısız çalışıyormuş silkeleme problemi gitti..

    tamircinde deneme yapma imkanın varsa, problemsiz çalışan bir aracın akışmetresi ile deneme yapmanı öneririm

  10. #10
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    951
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese tek tek teşekkür ederim zaman ayırdığınız için.

    Eksoz sistemi orjinal, pek değişiklik yok.

    Yarın ilk olarak bujiler, buji kabloları, bobinleri kontrol ettireceğim. Sorun çözülmezse diğer senaryoları araştıracağım, sensörler, akışmetre vb.


    Ankara'da bmw nin ateşleme sistemini inceleyebilecek iyi bir usta var mı bildiğiniz?
    Custom Electronic Projects

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •