User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Sıkıştırma oranı hesabı

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sıkıştırma oranı hesabı

    İki gün önce motoruma kompresyon testi yaptım 4 silindirin de değer 180 psi civarında.Otosanın teknik servis manuel ine bakıyorum 2.0 lt. için 150/130 psi belirtmiş.Motoru aldığım kişi silindir kapağıyla ilgili bir şeyler söylemişti ama şimdi hatırlamıyorum 2.0 taunus lara 1.6 kapağı koyarak sıkıştırmayı yükseltiyorlar sanırım benim motorumda da 1.6 kapak var.

    Kapak sökülmeden sıkıştırmanın kaça yükseldiği hesaplanabilirmi ? Bu arada 1.6 motorun sıkıştırma oranı 9.5/1 2.0 sıkıştırma oranı ise 9/1
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    Brian O'kanır
    Misafir
    Senin ölçtüğün kompresyon değeri sıkıştırmayla alakası yok
    statik dinamik olayları var biraz karmaşık ama dediğin olayı hesaplamak zor gibi

  3. #3
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kompresyon oranıyla sıkıştırmanın tam olarak alakası olmasada azda olsa alakası var sıkıştırmayı hesaplamanın yolu baya uzun kapak sökülücek conta mm değeri vs vs stock arabada az çok bellidir kapak taşlanmışsa pekte takılmanıza gerek yok bence.kompresyon değerinin yüksek çıkmasıda eğer motorunuz rektefe olmuşsa rektefede tölerans biraz sıkı bırakılmıştır buda kompresyonun sıkı olmasına sebep
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  4. #4
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.794
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konu size yardımcı olabilir.

    http://www.techturkey.com/forum/maka...daki-fark.html

  5. #5
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    2.350
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teoride hesaplanır da, bu durumda zor. Hesaplamak için kapak içinde kalan kısmın hacmi (sübapların olduğu çukurluğun), ve conta kalınlığının hacmi ne kadar değiştirdiği gerekir. Söküp ölçmeden bilinmesi zor değerler..

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Brian O'kanır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senin ölçtüğün kompresyon değeri sıkıştırmayla alakası yok
    Evet farkındayım, belki sıkıştırma oranı ve silindir kompresyon basıncı ile bir hesaplama yapılabilir diye düşünmüştüm.

    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teoride hesaplanır da, bu durumda zor. Hesaplamak için kapak içinde kalan kısmın hacmi (sübapların olduğu çukurluğun), ve conta kalınlığının hacmi ne kadar değiştirdiği gerekir. Söküp ölçmeden bilinmesi zor değerler..
    Conta kalınlığı 1.5 mm. ayrıca 1.6 kapağın yanma odası hacmi 38cc, 2.0 ların yanma odası hacmi ise 50cc bu bilgiler doğrultusunda sıkıştırmanın ne olduğu hesaplanabilirmi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    53
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Conta kalınlığı 1.5 mm. ayrıca 1.6 kapağın yanma odası hacmi 38cc, 2.0 ların yanma odası hacmi ise 50cc bu bilgiler doğrultusunda sıkıştırmanın ne olduğu hesaplanabilirmi ?
    gene zor
    çünkü kapak hiçmi taşlanmadı ??
    blok yüzeyinden hiçmi alınmadı?

    yada pistonun tepesi ip gibi dümdüzmü?
    çukurmu tümsekmi? ne kadar yüksek ?

    bütün bunlar gerekiyor

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    53
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor dışarda ama toplanmış olsa çok radikal bir çözümü var aslında

    önce exantrikleri sök sübaplar tam kapalı olsun

    krankı çevir pistonu en aşağıya al
    buji deliğinden ölçekli bir sıvı ile tüm silindirin içini doldur
    atıyorum 475cc aldı.

    bloğu ters çevir tüm sıvı dökülsün
    hava falan tut içeriyi temizle

    sonra krankı gene çevir, pistonu en üst ölü noktaya getir
    tekrar sıvı ile boşluğu doldur
    ne kadar sıvı aldı? atıyorum 45cc

    475 / 45 = 11,5 sıkıştırma oranı ve %100 doğru

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piston tepesi düz abi subap oturma yuvası vs. de yok dümdüz ama kapak bir kere taşlanmış daha doğrusu motoru toplarken işimiz garanti olsun aksilik yaşamayalım diye sadece silmişler ama ne kadar almışlar bilemiyorum tabi
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi dedigini motor arabaya bagliyken benzinle yapabilir. İcerdeki benzini emmek icin bi vakum pompasi yeter..

    Biraz beklendimi kalan kirintilarda buharlasir

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor dışarda ama toplanmış olsa çok radikal bir çözümü var aslında

    önce exantrikleri sök sübaplar tam kapalı olsun

    krankı çevir pistonu en aşağıya al
    buji deliğinden ölçekli bir sıvı ile tüm silindirin içini doldur
    atıyorum 475cc aldı.

    bloğu ters çevir tüm sıvı dökülsün
    hava falan tut içeriyi temizle

    sonra krankı gene çevir, pistonu en üst ölü noktaya getir
    tekrar sıvı ile boşluğu doldur
    ne kadar sıvı aldı? atıyorum 45cc

    475 / 45 = 11,5 sıkıştırma oranı ve %100 doğru
    Bu yöntem iyiymiş abi silindirlerin içinden sıvıyı emerek alabileceğim bir cihaz var bende bu durumda eksantrik leri sökmeye gerekte kalmayacak en kısa zamanda deneyip ne olduğunu öğreneceğim teşekkür ederim
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    53
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olur olur süper olur
    eğer sıvıyı tam çekebileceksen sonuç alırsın

    yanlız sıvı, benzin-su kadar akışkan değil birazcık daha kıvmlı olsa iyi olur bence
    segman aralıklarından kaçak olmasın ufaktan.

    aklıma gelmiyor ne olabilir diye ama mazot biraz daha kalınmıdır?

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mazot mantıklı, heleki eski motorin lerden bulabilirsem tam olur herhalde.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yalniz egzantrik sokmeden olmaz

    Subaplar acilacak yanma odasi tam dolmaz acik subapla

    Dimi?

  15. #15
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    53
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yalniz egzantrik sokmeden olmaz

    Subaplar acilacak yanma odasi tam dolmaz acik subapla

    Dimi?
    bencede
    mutlaka sökmek lazım

  16. #16
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    2.350
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet farkındayım, belki sıkıştırma oranı ve silindir kompresyon basıncı ile bir hesaplama yapılabilir diye düşünmüştüm.



    Conta kalınlığı 1.5 mm. ayrıca 1.6 kapağın yanma odası hacmi 38cc, 2.0 ların yanma odası hacmi ise 50cc bu bilgiler doğrultusunda sıkıştırmanın ne olduğu hesaplanabilirmi ?
    Hakan abi konuya dahil olmuşken daha başka bişey söylemeye gerek yok

    Hesaplamak isterseniz de formülün basitleştirilmiş hali;

    (( piston çapının karesi x pi(3.1415..) ) / 4 + ölü hacimler toplamı*) / (ölü hacimler toplamı)


    ölü hacimler toplamına= kapaktaki boşluğun hacmi, conta kalınlığından doğan hacim, piston şekillerinden kaynaklanan + yada - değerdeki hacim, piston üst ölü noktadayken blok yüzeyine göre olan konumundan dolayı oluşan pozitif yada negatif değerdeki hacim(bloktan yukarıdaysa ölü hacim toplamından çıkarıyoruz, aşağıdaysa dahil ediyoruz.). Velhasıl dediğiniz gibi mazotla ölçmek daha kesin sonuç verir. Bunlardan birisi bilinse öbürü bilinmez

  17. #17
    e-bayraktar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    s.a. kardeşim konuyu hortlattım ama yardımcı olayım diye yazıyorum.

    senin sıkıştırma oranın 10.8:1
    %15 ile %20 arasında güç artışı yapmışlar

    tahminimce
    *en az 2 kez taşlanmış 1.6 kapağı olmalı.
    *2.0 lik kapağı baya baya taşlamışlar. (tanus kapağı görmediğim için kaç mm bilemiyorum)
    *aynı ebatlarda başka piston kullanılmış

    motorun diğer tanuslara göre hafif gürültülü çalışıyodur...
    bir araca bakarım modlu mu,
    birde şöföre bakarım odun mu...

  18. #18
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Oran orantı ile bu kadar çözülür ancak bu denklem, üstte boşuna yazmış o kadar kişi zaten
    AR Giulietta 1.6 jtdm2
    ~ 210hp 420nm (ex setup with gtb1549vk) 22.8 sn -1.8 eğim
    ~ 250hp 500nm (ex setup with gtd1752mvkr - giulia 2.2) 14 sn kadran
    1460 kg scaled
    now back to stock.

  19. #19
    e-bayraktar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen bana gülüyosun ama ben üzülüyorum size. evet boşuna yazmışlar. wallahi billahi sırf senin gibiler doya doya gülsün diye hemen cevap yazmıyorum. ben hepinize kibarca anlatıcam, bildiklerimi paylaşıcam. üzüldüğüm şey koskoca techturkey forumda bu zamana kadar kompresyon testi sıkıştırma oranını anlatan çıkmamış farklı demişler kilo demişler boy demişler yanlış anlatmışlar...
    bir araca bakarım modlu mu,
    birde şöföre bakarım odun mu...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •