User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
33 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: civic rolanti sorunu (mu) ?

  1. #1
    umuttuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Mesaj
    292
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    civic rolanti sorunu (mu) ?(video eklendi)

    Herkeze merhabalar.
    Aracım 98 model 1.4 is , lpg li , 151000 km de,yağı bujileri vb... 5000 km kadar önce değişti.
    Bi sorun mudur nedir bilemediğim bişey var sizlerin tecrübesinden faydalanmak istiyorum.
    Özellikle lpg de giderken hangi vites olursa olsun boşa attığımda rolanti 250 civarlarına iniyor sonra tekrar olması gereken yere (850 ...) geri geliyor .Stop etme olmuyor ama bariz devir düşüp eski haline geliyor.Rolantide dalgalanma yok gerek benzinde gerek gazda çakılı ibre.Bu sıkıntıyı benzinde de yaşıyorum ama okadar hissedilir değil en çok lpgde hissettiriyor.
    Daha yeni boğaz kelebeğim temizlendi,enjektorler temizlendi.Sanırım usta boğaz kelebeği üzerindeki sensoru de temizledi küçük siyah olan adını hakkaten hatırlayamadım
    Bu işlemlerden önce de vardı ama yaklaşık 1 sene önce boğaz kelebeği tekrar temizlenmişti.
    Sormak istediğim bu durum normal mi?
    Boğaz kelebeği asamblesi sökülüp takıldıktan sonra pc ye bağlanıp adaptasyon yapılması gerekiyor mu?
    Nette biçok konu okudum bazıları normal diyor,bazıları adaptasyon gerekmez diyor,bazıları aküyü sök 30 dk bekle sonra benzinde 10-15 dk çalıştır diyor.
    Başına gelen bu sıkıntıyı yaşayan çözüme ulaşan varsa yazarsanız çok sevinirim.
    (subap ayarları yapıldı+gaz filtresi değişti+lpg ayarı kontrol edildi.)
    IuIkIgI

  2. #2
    By_emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    28
    Şehir
    Zeytinburnu
    Mesaj
    726
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lpg'li honda kullanıcılarına sordum hepsi oluyor dedi tekleme vs yok. Sadece vitesi boşa atınca hafif düşüp tekrar kalkıyor.

    Tanıdığım bir otogazcı hava filtresinin çıkışına gırtlak hortum ile aşağı salın direk hava çarpmasın diye yazmıştı ama sanmıyorum ondan yapsın

    edit: Bir önceki Civic vtec 2'ye kendim lpg taktırmıştım Atiker marka devir düşmesi oluyordu , yeni aldığımız civic vtec 2'de ecotech italyan lpg mevcut aynı düşme oluyor
    05 Civic Vtec ||
    Emre Ayg..

    Herşey Türklük için

  3. #3
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oksijen sensörü
    komançero garage

  4. #4
    umuttuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Mesaj
    292
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen tekleme yok sadece devir inip tekrar rolanti yerine geliyor.
    Oksijen sensoru temizliği oluyor mu peki?direk değişimi mi gerekiyor?Motor üzerinde nerdedir yeri size zahmet olmasa yarın bi bakalım ona da.
    Bu adaptasyon olayı olmuyor diyorsunuz yani
    IuIkIgI

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BEndede aynı sıkıntı var 250 ye kadar dusmuyor 400 lere dusup 800 cakılı kalıyo. Ama tabi bende isterim tak 800 de kalsın Neyse konunun takıbındeyim

  6. #6
    emrekuzdere - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2005 civic'de de 93' Accord da da böyle bir problem yaşamadım. En kolayı dilinden anlayan bir üstaya gösterin siz
    98'ies - 05'vtec2 - 93'Accord - 08'Accord - 05'Jazz - 98'Twingo - 05'vtec2 - FD6 - 07'Accord - E39 - G5Prelude - 99'Crv - 08'Auris
    Alıntı RR-V8 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabayı biz mi getirelim yoksa siz gelip bağlar mısınız?

  7. #7
    umuttuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Mesaj
    292
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İŞte sıkıntımız orada bulunduğum yerde dilinden anlayacak pek kimseler yok.Sensor arızası olsa engine lambasını yakar diye düşünüyorum.Bi çok kişi aynı sıkıntıyı yazmış nette ama hepsi kabullenmiş normal olduğuna kanaat getirmişler.Tecrübeli arkadaşların yardımlarını bekliyoruz.
    IuIkIgI

  8. #8
    emre_277 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu durum gördüğüm birçok civicte vardı bende merak ediyorum takipteyim.

  9. #9
    By_emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    28
    Şehir
    Zeytinburnu
    Mesaj
    726
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    250'ye kadar inmemesi gerekiyor bu arada , Lpg ayarınızı tekrar yaptırın basınç ve karışıma bakınız fakirde kalmasın araç basınçda 1.20,1.30 olsun
    05 Civic Vtec ||
    Emre Ayg..

    Herşey Türklük için

  10. #10
    battalgazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önceki aracım fd6 ya lpg takıldıktan sonra olmaya başladı benzinde hiç sorun yoktu subap ayarı vs hepsini yaptırdım ama düzelmedi ,şimdiki aracım ies ondada aynı sorun var bazı yerlerde lpg montajındakı hatadan bir yerlerden hava aldığını yazmışlar ama ben çözemedim

  11. #11
    umuttuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Mesaj
    292
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava aldığını ben de düşünüyorum hatta dün rampada lpgde kalkarken filtreden pat diye ses geldi bi kere.Nerden hava alır ne yapar geceden beri araştırıyorum 2 tane lpgciye gösterdik ayarlarda bişey çıkmadı.Araştırmaya devam..
    IuIkIgI

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takipteyimm bir sonuca varabilirseniz bizi de bilgilendirin lütfen

  13. #13
    EMRAK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    60
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ''
    Aynı sorunu bende 1998 1.4 iS model aracımda yaşadım. Eğer problem çözülmedi ise;
    Bende aynı subap ayarını yaptırdım, gaz kelebeğini temizlettim, bujileri değiştirttim sorun çözülmedi. Rölantim bazen çok yüksek çalışıyordu, bazende dalgalanıyordu. Ustama gittim, bunun rölantisini ayarla dedim. Bunlarda rölanti motoru var dedi beyin tarafından ayarlandığını ve müdahale edilemediğini söyledi. Birde fırça attı bana. Ben ısrar ettim problemim var diye muhabbet değişti. Bakalım ayar varsa yapalım şeklinde. Baktılar gerçekten gaz kelebeğinin üstünde alyan başlı bir vida var onun yardımı ile rölantim 1400'den 740'a düşürüldü. Dalgalanma devam ediyordu. Onun içinde motorun arka tarafında bir hortumun çıkık olduğu farkedildi. Oda yerine takıldı ve şimdi aracım saat gibi. Bunları denemeden ne gaz kelebeği temizletin nede buji değiştirin. Saygılarımla.''

  14. #14
    battalgazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorun arkasındaki hortum tam olarak nerede resim paylaşabilirseniz olur

  15. #15
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o modeller oyle okadar cıvıc kullandım ve gorduğum hepsı aynı

  16. #16
    chaylak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende de aynı şekilde lpgde 2500-3000 devirin üstünde boşa atınca anlık olarak düşüp tekrar normale dönüyor. benzinde yapmıyor. ama devir 2000 civarında boşa atarsan düşmüyor.

    bu modeller böyle ben 6-7 yıldır aynı şekilde biniyorum
    00' Civic 1.6IES

  17. #17
    BİLAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende aynı sorun var.ben boşverdım ama bogaz kelebegının ordan bıraz hava verınce duzelıyor..
    yanı zengın fakır olayı balans ayarı .bırazda sızde lpg ayarı yaparsan orta yolu bulursun ..
    o2 sensorunude yenilemek gerekli..cunku cogu kullanıcı buna onem vermıyo ..

  18. #18
    umuttuner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Mesaj
    292
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen yorumlarınıza katılıyorum yaklaşık bir senedir o şekilde kullanıyorum zaten ama neden böyle oluyor madem genelde aynı sorun var bi şekilde aynı hata yapılıyor ya da araç lpg sevmiyor.video da ekliyorum

    honda civic devir 25112013 - YouTube

    0:39 ve 0:50 saniyelerinde olayı görebilirsiniz.
    IuIkIgI

  19. #19
    chaylak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen dediğim gibi 2000 devir civarinda boşa atınca normal, daha üstlerde atarsak düşüp geri geliyor. bende de aynı şekilde fakat sorun olarak düşünmemiştim.
    00' Civic 1.6IES

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •