User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: sıkıstırması yüksek araçalrda ateşleme

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sıkıstırması yüksek araçalrda ateşleme

    arkadaslar gerek atmosferik gerekse turbo araçlarda özellıkle sıkıstırması yuksek olan araçlarda ateşlemenin yüksek güçlü olması ne gibi fayda sağlar acaba bobınler bujıler bujı kablosu v.s gibi aksamların değişmesi kuwwetli olanlarıyla performansda farklılık yaratırmı yürür olarak
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  2. #2
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 2JZ-GTE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar gerek atmosferik gerekse turbo araçlarda özellıkle sıkıstırması yuksek olan araçlarda ateşlemenin yüksek güçlü olması ne gibi fayda sağlar acaba bobınler bujıler bujı kablosu v.s gibi aksamların değişmesi kuwwetli olanlarıyla performansda farklılık yaratırmı yürür olarak
    Yarariyla ilgili o kadar cok detay var ki. Herseyi atesleme ile baslattigin icin, buji, tirnak araligi, kablo kalinligin, bobinlerin vs hepsinin onemi vardir. Ateslemeyi yaptiginde eger olursturdugun ark yererince kuvvetli olmazsa iceride bulunan karisimin tumunu atesleyemeyebilirsin bu da performans kaybindan tut duzensiz patlamaya kadar gider. (Patirdamalar vs) bir gun arkadasimin servisinde bir evoyla ugrasiyorlardi. İstanbulda yapmislar araci sahibi burda bakim yaptirmis bakimdan sonra patirdiyordu arac. Her yere bakmislar patirti kesilmemis bujileri degistirmisler vs. Tecrubeye ciktik basinc gelince patirdayip kesile kesile gidiyordu arac. Tirnak araligini bujide geldigi gibi birakmislar. Ufak bi ayarla aracin patirdamayan halindeki gidisi bile degisti sahibi şok olmustu ilk aldigimda boyle gitmiyordu diye. Kisacasi gerekli durumlarda faydasi cok. Bazen stock atesleme sistemi gerekli gucte olmadigi icin iceride bulunan karisimi patlatmaktan ziyade yakiyor gibi dusun, olusan basinc az oldugu icin pistonu asagi iten kuvvet azalmis oluyor = guc kaybi.

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarariyla ilgili o kadar cok detay var ki. Herseyi atesleme ile baslattigin icin, buji, tirnak araligi, kablo kalinligin, bobinlerin vs hepsinin onemi vardir. Ateslemeyi yaptiginde eger olursturdugun ark yererince kuvvetli olmazsa iceride bulunan karisimin tumunu atesleyemeyebilirsin bu da performans kaybindan tut duzensiz patlamaya kadar gider. (Patirdamalar vs) bir gun arkadasimin servisinde bir evoyla ugrasiyorlardi. İstanbulda yapmislar araci sahibi burda bakim yaptirmis bakimdan sonra patirdiyordu arac. Her yere bakmislar patirti kesilmemis bujileri degistirmisler vs. Tecrubeye ciktik basinc gelince patirdayip kesile kesile gidiyordu arac. Tirnak araligini bujide geldigi gibi birakmislar. Ufak bi ayarla aracin patirdamayan halindeki gidisi bile degisti sahibi şok olmustu ilk aldigimda boyle gitmiyordu diye. Kisacasi gerekli durumlarda faydasi cok. Bazen stock atesleme sistemi gerekli gucte olmadigi icin iceride bulunan karisimi patlatmaktan ziyade yakiyor gibi dusun, olusan basinc az oldugu icin pistonu asagi iten kuvvet azalmis oluyor = guc kaybi.
    ewet teşekkürler bilgi için stock ateşlemenin bir süre sonr yetmediğini düşünüyorum aku gücü azaldıkca araçda performs kaybına ugramalar oluyor kademe kademe su sızıntısı gibi anlamıyor insan akuyu arkaya almak falanda yapılacak hatalarsan biri bence
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  4. #4
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 2JZ-GTE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ewet teşekkürler bilgi için stock ateşlemenin bir süre sonr yetmediğini düşünüyorum aku gücü azaldıkca araçda performs kaybına ugramalar oluyor kademe kademe su sızıntısı gibi anlamıyor insan akuyu arkaya almak falanda yapılacak hatalarsan biri bence
    marş yaptıktan sonra akünün pek bi esprisi kalmıyorki..
    alternatör deseniz neyse de..
    akünün arkada olmasının ateşlemeyle bi alakası yok..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    türkiye-istanbul
    Mesaj
    3.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    marş yaptıktan sonra akünün pek bi esprisi kalmıyorki..
    alternatör deseniz neyse de..
    akünün arkada olmasının ateşlemeyle bi alakası yok..
    arkaya alınan akü zamanla iletkenliğini kaybedince marsada hukmedemiyor bozdugunu duydum kaçdefa yeterlı akımı weremeyınce sağlıklı olarak
    Ya kelebekler hayatı görünce intahar ediyorsa???

  6. #6

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    49
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınız stok sıkıştırmaya yakınsa veya stoksa orjinal bujilerden şaşmayın..

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    2.354
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 2JZ-GTE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkaya alınan akü zamanla iletkenliğini kaybedince marsada hukmedemiyor bozdugunu duydum kaçdefa yeterlı akımı weremeyınce sağlıklı olarak
    "akü zamanla iletkenliğini kaybedince marşa da hükmedemiyor" önde olunca ediyormu yani


    Doğru kablo kalınlığını kullanırsanız öndeymiş arkadaymış önemi olmaz. Kablo uzamasından dolayı verimi çok çok %0.5 yada 1 anca düşer. Diğer etkenler arasında bunun bir önemi de olmaz.

    Araç çalıştıktan sonra akünün de adam akıllı bir işi yok zaten..

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    12.980
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 AWG ölçüsünde kablo ile aküyü arabanın neresine koyarsan koy sorun yaşamazsın.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •