User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Drift Spec - Turbo Benzinli Motorlar

  1. #1

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    29
    Şehir
    ANKARA - Çankaya
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Drift Spec - Turbo Benzinli Motorlar

    arkadaşlar selamlar hayırlı gunler

    bi kaç soru sormak istiyorum.bilgisi olan arkadaşlarım yorumlarını esirgemeyin.

    hafta sonu aracı olarak aradada gazlamadan sehir içi gezmeyi planladıgım bi araç oluşturmak istiyorum.

    arkadan itiş ve manuel olmak zorunda.
    ciddi bir motor gücü istiyorum m50 turbo - s13 s14 turbo gibi.

    ne önerirsiniz. tahmini harcayabilicegim tutar 13 15.tl civarı.aracı aldktan sonra satmak gibi niyetim yok evladiyelik kardeş olarak kalabilir , o yuzden hurdadan toplama yadaa komple boyalı olması dert degil.şimdiden herkese tesk ederm hayırlı gunler
    LiveFastDieYoung ~

  2. #2
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beklentilerin tam olarak nedir orasını bilmediğim için biraz farazi konuşacağım ama umarım yardımcı olabilirim. bizde aynı arayışlar içine girdiğimiz zamanlarda önce drag mı drift mi roll mü ne projesi yapalım diye düşündük ve bir karar verdik.

    benim en başından beri içimden geçen M50 tbo idi. ve öylede oldu. GT35 denen lanet olası turbo tam olarak M50'nin kalibresinde ve alabileceğin max gücü sunuyor. biz 83mm piston tercih ettik 2.9k cc hacim ile 1.2 bara kadar sıkıştırıldı ve gerçekten neler yapabileceğini gördük. hiç s13 s14 kurcalamadım bilemem ama eminim ki onlarda zevklidir.

    tek husus (hem bir avantaj hemde dez avantaj) piyasada bmw'den anlayan çok fazla insan olması. fikir alışverişi yapabileceğin çok bilgili insan var ama yinede en doğru sentezi sen kendi deneme yanılma yönteminle bulacaksın. eğer elindeki motor pistonundan segmanına sıfır bir motor değilse 13-15 bin tl istediğin aracı çıkarmaya yetmeyecektir. sadece beynin ve sıfır bir turbonun 4 bin lirayı geçeceğini varsayarsak.

    Son olarakta sosyal mesaj verecek halim yok tabi de (yediğimiz haltlar ortada ) ciddi bir motor gücü arkadan itiş araçta günlük kullanayım, sıkayım, şu göbeğin bi tozunu alayım, aha bi e350 cgi var az eğleneyim şunla denecek aletler değil. özellikle m50'de 4500d/d gibi gelen basınç arkadan tekme yemiş gibi zıplatır. tekrar söylüyorum derdim sosyal mesaj değil ama sağlam bilek ve motor yarici yürüre yapılmış ciddi bir yatırım gerektiriyor.

    bu konuda ki benim naçisane fikirlerimden ziyade sana bu araçlar yalamış yutmuş olan (Özellikle GökhanOluk ve TurboM3, Hasan Başkara ve daha niceleri..) çok yardımcı olabilirler. 3.5tl lik bir segman bize motor yedirdi. kırılan akislerin diferansiyellerin patlayan manifoldların günde bir biten bujilerin ve ayda bir biten lastiklerin hesabını tutmuyorum bile.

    bu okuduklarından sonra dersen ki yok ben aslında o kadarda ciddi bir motor gücü istemiyormuşum o zaman sende bazı garajların tercih ettiği gibi stock internalle ufak bir turbo takıp standalone beyinle yürütürsen beklediğin ciddi güçlere erişemezsin ama nispeten sorunsuz günlük kullanıma daha uygun bir motorun olur.

    sen satma gibi bir niyetim yok evladiyelik olabilir demişsin buna hazırsın yani o zaman sorun yok

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç ile 13 15 lira mı yoksa üzerine mi ?

    Araç ile harcayacaksanız e30 316 bulup üzerine m50 motor koyup çıtır bir turbo ile tatmin eden güç elde edebilirsiniz. Üzerinden çıkan motoru da satıp bütçe artırabilirsiniz (Sadece bir fikir )
    Bu güce örnek JM 325

  4. #4

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    29
    Şehir
    ANKARA - Çankaya
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beklentilerin tam olarak nedir orasını bilmediğim için biraz farazi konuşacağım ama umarım yardımcı olabilirim. bizde aynı arayışlar içine girdiğimiz zamanlarda önce drag mı drift mi roll mü ne projesi yapalım diye düşündük ve bir karar verdik.

    benim en başından beri içimden geçen M50 tbo idi. ve öylede oldu. GT35 denen lanet olası turbo tam olarak M50'nin kalibresinde ve alabileceğin max gücü sunuyor. biz 83mm piston tercih ettik 2.9k cc hacim ile 1.2 bara kadar sıkıştırıldı ve gerçekten neler yapabileceğini gördük. hiç s13 s14 kurcalamadım bilemem ama eminim ki onlarda zevklidir.

    tek husus (hem bir avantaj hemde dez avantaj) piyasada bmw'den anlayan çok fazla insan olması. fikir alışverişi yapabileceğin çok bilgili insan var ama yinede en doğru sentezi sen kendi deneme yanılma yönteminle bulacaksın. eğer elindeki motor pistonundan segmanına sıfır bir motor değilse 13-15 bin tl istediğin aracı çıkarmaya yetmeyecektir. sadece beynin ve sıfır bir turbonun 4 bin lirayı geçeceğini varsayarsak.

    Son olarakta sosyal mesaj verecek halim yok tabi de (yediğimiz haltlar ortada ) ciddi bir motor gücü arkadan itiş araçta günlük kullanayım, sıkayım, şu göbeğin bi tozunu alayım, aha bi e350 cgi var az eğleneyim şunla denecek aletler değil. özellikle m50'de 4500d/d gibi gelen basınç arkadan tekme yemiş gibi zıplatır. tekrar söylüyorum derdim sosyal mesaj değil ama sağlam bilek ve motor yarici yürüre yapılmış ciddi bir yatırım gerektiriyor.

    bu konuda ki benim naçisane fikirlerimden ziyade sana bu araçlar yalamış yutmuş olan (Özellikle GökhanOluk ve TurboM3, Hasan Başkara ve daha niceleri..) çok yardımcı olabilirler. 3.5tl lik bir segman bize motor yedirdi. kırılan akislerin diferansiyellerin patlayan manifoldların günde bir biten bujilerin ve ayda bir biten lastiklerin hesabını tutmuyorum bile.

    bu okuduklarından sonra dersen ki yok ben aslında o kadarda ciddi bir motor gücü istemiyormuşum o zaman sende bazı garajların tercih ettiği gibi stock internalle ufak bir turbo takıp standalone beyinle yürütürsen beklediğin ciddi güçlere erişemezsin ama nispeten sorunsuz günlük kullanıma daha uygun bir motorun olur.

    sen satma gibi bir niyetim yok evladiyelik olabilir demişsin buna hazırsın yani o zaman sorun yok

    çook çok teşekkr ederim kardeşm sana ciddi anlamda yıkıp geçmişsin konuyu..

    amacım tatli bi 400bg almak.durmadan kırılan bi 600 700hp istemiyorum.
    m50 yi gt 35 yerine gt30 la falan yada daha küçük bir turbo ile desteklesem sonuc gene hüsranmı olur.(akislerrr bujiler falan).

    galiba sende ankaralıymıssın bana kabataslak yol gösterirsen inan cok mutlu olurum.benım amacımda sizinki gibi bastıgımda fazlası ile uzasın ama (prof.drag car olarak degil) amaaa asıldıgımdadaaaa dönüyüm istiyorum.şase olarak 88 89 model bi e30 iş görür galiba..

    bütün yardımların ve yorumların için şimdiden teşekkur ederim saollasın


    HURDA + 15bin düşünüyorum.(araç alcak param kalmıyo)
    LiveFastDieYoung ~

  5. #5
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı atii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çook çok teşekkr ederim kardeşm sana ciddi anlamda yıkıp geçmişsin konuyu..

    amacım tatli bi 400bg almak.durmadan kırılan bi 600 700hp istemiyorum.
    m50 yi gt 35 yerine gt30 la falan yada daha küçük bir turbo ile desteklesem sonuc gene hüsranmı olur.(akislerrr bujiler falan).

    galiba sende ankaralıymıssın bana kabataslak yol gösterirsen inan cok mutlu olurum.benım amacımda sizinki gibi bastıgımda fazlası ile uzasın ama (prof.drag car olarak degil) amaaa asıldıgımdadaaaa dönüyüm istiyorum.şase olarak 88 89 model bi e30 iş görür galiba..

    bütün yardımların ve yorumların için şimdiden teşekkur ederim saollasın


    HURDA + 15bin düşünüyorum.(araç alcak param kalmıyo)
    tabiki kardeşim yol göstermek haddim değil ancak naçisane tavsiye benimki..

    şimdi şöyle anlatayım; işin aslı sen tatlı bir 400 hp de istesen, dolu dolu 600-650ler de istesen işin ilk basamağı yani sıfırdan tam dolu eksiksiz bir blok oluşturma maliyeti yüksek. yani stage 1 bi setup yapacağım 5 bin lira, stage 2 10 bin, stage 3 15 bin diyemiyorsun.

    zaten hali hazırda çıtır bir turbo maliyeti bile olsa sıkıntısız günlük setup sana minimum 10-12 lira gömdürecek o motora. sonra tercihlerine göre üstüne yaptığın eklemeler daha makul kalıyor. o yüzden diyorum sen 400de desen 500de desen zaten ilk gömeceğin para elini kolunu bağlayacak.

    aksi halde tam projenin yarısında bi kapak çatlatırsan sibop yakalarsın..vs bütün proje yalan olur. projenin yalan olması inan zerre umrumda olmazdı (ve benim başıma geldi umrumda olmadı da) ama şevkin kırılıyor o olmasın tek seferde başla bitir diye diyorum.

    Sana en güzel diyeceğim şey bence 6-6.5 liraya bomboş bir e21-e30 alıp 321lik m3 koyman olur. bomboş bir e30 sökük halde 980 kg civarı geliyor hadi 321lik s50b32 ile 1.1 ton de. chip filtre egsoz ile zaten +25 hp cebinde 1.1 ton 340-350 hp atmosferik çıldırtır adamı kg/hp hesaplasan 3.1 yapıyor. (R35 skyline'ın 3.2 olduğunuda belirteyim).

    Gücü yola aktarımına bişey demem hata olur zira o başka bi alan. ön arka kule gergin coillerin ve adam akıllı bi jant lastik gerekli. frenler keza. opsiyon ama bunlar. burda sadece yürütme kısmını konuşuyoruz durmak sonraki iş.

    Kabaca maliyetini söyleyim eli yüzü düzgün bi s50 10-11 bin tl civarlarında. 1 lira şanzıman 1 lira diferansiyel. 13 ediyor 2 de kıvır zıvıra harcarsın egsozunu yazılımını yaptırırsın. anahtar teslimin araba + swapın motor sağlıklıysa kendi opsiyonlarınla 25-28 bin tl aralığında biter. ama yürürü parmak ısırtır.

    Ağzımın suyu aktı şerefsizim kendim yazdım bende mi yapsam diyorum şimdi

  6. #6

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    29
    Şehir
    ANKARA - Çankaya
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahahhahah kardeşm cok teşekkur ederim yakın zamanda tekrar senı rahatsız edicem
    LiveFastDieYoung ~

  7. #7
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Estafurullah hacı sen ne zaman istersen yaz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •