User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Ateşleme avansı AFR'u etkiler mi ?

  1. #1
    delmanicomio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ateşleme avansı AFR'u etkiler mi ?

    Başlıkta belirttiğim gibi

    Buji ateşlemesini avansa yada rötara vermek AFR üzerinde nasıl bir değişkenlik gösterecektir ?

  2. #2
    ahmetuzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    etkiler , avans vurdugunda zengine gıder dıye bılıyorum

  3. #3
    delmanicomio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yabancı forumlardan çok araştırdım
    2 farklı görüş var

    1) değiştirir, araca avans verdikte yakıt fakirleşir (ben avans verince performans artar diye biliyordum)
    2)değiştirmez değişse bile 0.2 civarında değişir, avans ayarı verimliliği artırır deniyor, motora giren yakıt havayı en verimli nasıl yaktığını ayarlarsın deniyor

  4. #4
    ahmetuzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delmanicomio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yabancı forumlardan çok araştırdım
    2 farklı görüş var

    1) değiştirir, araca avans verdikte yakıt fakirleşir (ben avans verince performans artar diye biliyordum)
    2)değiştirmez değişse bile 0.2 civarında değişir, avans ayarı verimliliği artırır deniyor, motora giren yakıt havayı en verimli nasıl yaktığını ayarlarsın deniyor
    avans verdıkce (vurmadıgı sürece ) araba fakıre gıder dıye dusunuyorum güç geldıkce, fakat eger avans vurursa o zaman zengıne gıdıyor olması lazım

    aslında 2 şık da dogru ne kadar degıstırr bılemem ama degıstırecegını dusunuyorum

    2. de anlatılmak ıstenen de farklı bsey oda dogru

  5. #5
    delmanicomio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bakalım dyno testi yapan kafaya takmış olan var mı bu konuyu

  6. #6
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konu uzun, lambda sensoru nasil afr'yi gosteriyordan girip, yanma verimliligi ve suresinden cikmak lazim, satirlarca yazmak istemiyorum.

    Cok kabaca olmakla birlikte, atesleme zamani AFR'yi degistirir. Ancak ne kadar degistirir, avansi arttirdikca lamba degeri artar mi azalir mi gibi sorularin cevaplari tamamen baslangic durumundaki degerler ile bitis durumundaki degerlere rolatif olarak degisir.

    Bir ornekte ateslemeye avans verildikce lambda artabilir, diger bir ornekte azalabilir. Akliniza gelmeyen cok fazla parametre var bu degerlere etki eden ve bunlari burada tek tek anlatmak beni yorar, usenmeyip yazacak baska biri varsa ugrasabilir.

    Kisaca ateslemeye avans verdikce soyle olur ya da boyle olur diye kesin birsey soylemek teknik olarak imkansiz. Sebebi baska parametrelerinde olmasi. "Avans verdikce guc gelir" sozu de tek basina hicbir anlam ifade etmiyor ve dogru denemeyecek kadar eksik. Atesleme zamani olmasi gereken zamanda oldugu zaman bir motor en iyi gucu verir, daha erken ya da gec oldugunda daha dusuk guc uretimi olur. Ayni sey AFR icinde gecerli.

    Bunlar basit konular degil, ezbere konusmak anca cahillik olur.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  7. #7

    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İSTANBUL/ADANA
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Distribitör den avans açarsan yakıtı daha iyi ve yüksek ateşlemede yakacağı için araç fakire kalır rötar'a çekerseniz araç zengine geçer. Avansı yükselttikce yakıtı artırıp avansı azalttıkca yakıtı azaltmak gerekir ideal dengeyi yakalayabilmek için.
    ATATÜRK

  8. #8
    ahmetuzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MKT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Distribitör den avans açarsan yakıtı daha iyi ve yüksek ateşlemede yakacağı için araç fakire kalır rötar'a çekerseniz araç zengine geçer. Avansı yükselttikce yakıtı artırıp avansı azalttıkca yakıtı azaltmak gerekir ideal dengeyi yakalayabilmek için.
    peki diger bi acıdan bakarsak araba ayarlı fakat kötü benzın aldım avans vuruyor zengınmı olur fakırmı ?

  9. #9

    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İSTANBUL/ADANA
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın markasını modelini ve ECU sistemni yazarsan daha net yardımcı oluruz
    ATATÜRK

  10. #10
    ahmetuzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MKT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın markasını modelini ve ECU sistemni yazarsan daha net yardımcı oluruz
    kendı aracım ıcın sormus olim sadece merak edıyorum

    audi s3 oem ecu, arabanın herhangı bı koruma durumuda yok dıye farzedıyorum sadece o ankı afr yı merak edıyorum zengın, fakır ?

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İSTANBUL/ADANA
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmetuzun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki diger bi acıdan bakarsak araba ayarlı fakat kötü benzın aldım avans vuruyor zengınmı olur fakırmı ?
    kötü benzin dediğin yakıtın oktanı düşüktür o yüzden araç normal şartlarda fakire geçer.Ama eğer lambda sensörü varsa araçta ecu otomtik olrak zengine çeker aracı yani avansı rotara çeker.Retard yapar.
    ATATÜRK

  12. #12
    ahmetuzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MKT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kötü benzin dediğin yakıtın oktanı düşüktür o yüzden araç normal şartlarda fakire geçer.Ama eğer lambda sensörü varsa araçta ecu otomtik olrak zengine çeker aracı yani avansı rotara çeker.Retard yapar.
    arabanın koruma alma olayını işin içine katmadıgımızda (avans rotara cekmeden önce)

    benım bıldıgım yıne zengın olması gerekmezmı, yanı araba bellı bı ayara gore gıderken kötü benzınden dolayı avans vuruyor ise o an afr zengın olur dıye dusunuyorum sebebıde o anki düzensiz ateslemeden degıl mı ? araba ateslemeyı duzensız yaptıgı ıcın çig atmazmı benzını ?

    bu arada #7. post da yazıgınıza katılıyorum benım bahsettıgım avans vurdugunda kı durum

  13. #13
    delmanicomio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arabamda beyin yok
    Çift boğaz weber karbüratörlü

    Distribütör saat yönüne doğru 1-3-4-2 diye sıralanıyor, bunu saat yönüne çevirmem avansa mı kaçar yoksa rötara mı ?

  14. #14
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    avans verirsen zengine gider, kısarsan fakire gider.

    açıklamasıda basit. o2 sensör denilen şey egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçer.

    avans artarsa yanma daha uzun süreceği için egzoz gazındaki o2 miktarı azalır ve afr zengine gider.

    kolay gele.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •