User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: LPG'de İlginç Bir Sorun

  1. #1
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    LPG'de İlginç Bir Sorun

    Kısaca sorunumu özetleyim:

    - Araç Mitsubishi Lancer 1.8 CVT.Üstündeki LPG sistemi Wentgas.Enjektörler ise Keihin marka.OBD'li bir sistem

    -Sorunum şu.Araç kafasına göre - sanki gaz akışı yeterli gelmiyor gibi yoldayken teklemeye başlıyor.Sonra benzine alıp tekrar LPG geçirdiğimde ise sorun kalkıyor.Bazen ise bu işlemi bir kaç kez tekrarlamam gerekiyor.

    -Teklemeye başladığı an gaza yüklendiğimde ise kesik bir şekilde devir yükseliyor ve sonunda LPG sistemi hata verip ötüyor ve benzine geçiyor.Bu durumda tekrar arabayı durdurup çalıştırmam gerekiyor.

    -Bu akşam köyden dönerken,bozuk yoldan düzgün asfalta çıktığımda tekleme sorunu 1 km sonra felan başladı.Benzine alıp tekrar LPG geçirdiğimde sorun felan kalmadı.

    -Burada 2 tane LPGciye götürdüm ki götürdüğüm zaman LPG filtresini değiştirdim ve tekrar kalibrasyon yaptırdım.Ayrıca yolda da ayar yaptırdım.Bu bakımları sırasında hiç bir tekleme belirtisi vs göstermedi araba.

    Daha önce buna benzer bi durumla karşılaşmış olanınız var mı ? Aklıma akü'den midir acaba diye geliyor ama ? Bujilerden olsa sorun düzelse bile teklemeye devam eder.Sorun yokkken gayet güzel bi şekilde hızlanıyor aracım.

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıcaklık ve rail basınç sensör değerlerini takip edin. Bu sensörlerden biri arızalı olabilir. Özellikle rail basınç sensörü...

    Kesicilerden herhangi biri bozuk olabilir, farketmeden akım kesilip kapanıyor veya kesicinin pistonu düşüp kapanıyor, gaz basıncı düşüyor, benzine geçip tekrar LPG ye geçince selonoid pistonu tekrar yukarı çekiyor ve kesici tekrar açıyor, kesici pistonu tekrar düşene kadar da çekiş güzel devam ediyor olabilir.

    Başka ihtimaller de var ama ilk akla gelenler bunlar.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıcaklık ve rail basınç sensör değerlerini takip edin. Bu sensörlerden biri arızalı olabilir. Özellikle rail basınç sensörü...

    Kesicilerden herhangi biri bozuk olabilir, farketmeden akım kesilip kapanıyor veya kesicinin pistonu düşüp kapanıyor, gaz basıncı düşüyor, benzine geçip tekrar LPG ye geçince selonoid pistonu tekrar yukarı çekiyor ve kesici tekrar açıyor, kesici pistonu tekrar düşene kadar da çekiş güzel devam ediyor olabilir.

    Başka ihtimaller de var ama ilk akla gelenler bunlar.
    Yarın LPGciye gidebilirsem bu dediğiniz parçaları kontrol ettireyim.Yolda da ayar yaptırdım arabaya.LPGcinin bana dediği tüm değerlerin normal olduğuydu.Ama ikinci söylediğiniz teori olabilir gibi geldi şu an bana Yarın bu yazdıklarınızı LPG ustasına okutturayim bakalim ne diyecek.

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ::ZaFeR:: Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yarın LPGciye gidebilirsem bu dediğiniz parçaları kontrol ettireyim.Yolda da ayar yaptırdım arabaya.LPGcinin bana dediği tüm değerlerin normal olduğuydu.Ama ikinci söylediğiniz teori olabilir gibi geldi şu an bana Yarın bu yazdıklarınızı LPG ustasına okutturayim bakalim ne diyecek.
    Araç normal çalışırken herşey normaldir zaten. Sorun oluştuğunda rail basınç sensörüne, madem ustana okutacakmışsın, P1 ve MAP sensörleri ve değerlerine bakmakta fayda var.

    Kesicilerin de içi boşaltılıp denenebilir sırayla.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç normal çalışırken herşey normaldir zaten. Sorun oluştuğunda rail basınç sensörüne, madem ustana okutacakmışsın, P1 ve MAP sensörleri ve değerlerine bakmakta fayda var.

    Kesicilerin de içi boşaltılıp denenebilir sırayla.
    Tamam hocam.Aracı alalı 1 ay oldu neredeyse çok sinir bozucu bir durum.Bakalım inşallah bu yazılanları anlayan bi ustaya denk gelirim Sakarya'da

  6. #6
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün gittim LPGciye.MAP sensörünü bi değiştirelim dedi.Değiştirdim ama durum aynı yine.Burada yazılanlarını da okuttum ama pek bi şey anlamadı sanırım.En son çare İstanbul'da takılan yere götürecem artık.

  7. #7
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sakarya da elbırlık lpg var orayı bul derim baya tecrübeli ve uzmandırlar.
    bbm pin :2B244451

  8. #8
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sakarya da elbırlık lpg var orayı bul derim baya tecrübeli ve uzmandırlar.
    Bakalım orası da aklımda.En son oraya götüreceğim zaten.Eski aracımı hep oraya götürüyordum.Bu seferde tanıdıkların tavsiyesine uydum.

  9. #9
    veliazak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    50
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Marmara Oto Gaz da Sakarya da iyidir... Götürebilirsin...

    Ayrıca; enjektörlerini kontrol ettir... Bir de; en basit çözüm, motta diye bi katkı var ondan bulabilirsen koy, enjektör ve sistem temizliğini yapıyor, ben bu katkı sayesinde tekleme derdinden kurtulmuştum...

  10. #10
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı veliazak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Marmara Oto Gaz da Sakarya da iyidir... Götürebilirsin...

    Ayrıca; enjektörlerini kontrol ettir... Bir de; en basit çözüm, motta diye bi katkı var ondan bulabilirsen koy, enjektör ve sistem temizliğini yapıyor, ben bu katkı sayesinde tekleme derdinden kurtulmuştum...
    Oraya götürdüm ilk seferde ama sonra tanıdık tavsiyesine uyup başka bir yere gittim.
    Bugün LPGciye gittim.Eski MAPı taktık geriye.Arka LPG deposundaki kesicinin bobinini iptal ettim gibi bir şey şöyledi.Bir de enjektörlerin ayarını da değiştirdi ama sonuç yine aynı ufaktan yine bir tekleme var.Bir de araç stop etmeye başladı

  11. #11

    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/Karabük
    Mesaj
    612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gaz kelebeğinizi bir temizletin stop etme sorunu varsa
    SEAT SPORT

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    OBD'den veya okuyabiliyorsa LPG ECU'sundan LTFT(yakıt trim(düzeltme)) değerlerine de bakabildiniz mi?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetelt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gaz kelebeğinizi bir temizletin stop etme sorunu varsa
    en sonki değişikliklerden sonra stop etmeye başladı.LPG ayarlarının kurcalanmasından dolayı büyük ihtimalle

    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OBD'den veya okuyabiliyorsa LPG ECU'sundan LTFT(yakıt trim(düzeltme)) değerlerine de bakabildiniz mi?
    Ustanın bana söylediği tüm değerlerin normal olduğu.Pazartesi gidip tüm herşeyi eski ayarına getirecem.Direkt istanbul'da takıldığı yere getirecem artık.

  14. #14
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun ara sıra olmaya devam ediyor.LPG arayüzünden enjektör tipini 3 ohm olarak ayarladı usta.Çözümü var en azından şu anlık.Tekleme yaptığımdan benzine alıp LPGye geçiriyorum tekrar Artık görev yerime döneceğim için uğraşacak vaktim yok.Ancak 15 tatile gelebilirsem yol üstünde Adana ya da Ankara'da sağlam bi LPG ustasına gösterecem.Ya da bütçeyi uydurabilirsem başka bir LPG kiti taktıracam.

  15. #15

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yuklenen programla alakali oluyor onlar geneldr yani araba benzin gitmeden arabaya atesleme yapmasini soyluyo ama sonrada diyoki noluyor bilader benzin olmadan neden atesleme yapiyorum benzine gecio tekrar gaza dondugunde lpg nin programi tekrar devreye giriyor bu elektronik agirlikli calisan araclarin yaygin problemi bide lancer in prigram tipi nir mits. gibi oomagi icindir derim ben

  16. #16
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hotrod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yuklenen programla alakali oluyor onlar geneldr yani araba benzin gitmeden arabaya atesleme yapmasini soyluyo ama sonrada diyoki noluyor bilader benzin olmadan neden atesleme yapiyorum benzine gecio tekrar gaza dondugunde lpg nin programi tekrar devreye giriyor bu elektronik agirlikli calisan araclarin yaygin problemi bide lancer in prigram tipi nir mits. gibi oomagi icindir derim ben
    Bilmiyorum ama nakit durumunu ayarlabildiğim gibi seti söktürüp başka sistem taktıracam.

  17. #17
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada konuyu hortlatacam ama sorunu çözdüm.Tüm olay LPG ayarlarında ateşlemeyle alakalı bir yere işaretlenmemesiymiş.



    ateşleme sırasını algılayı işaretleyince,herşey düzeldi.
    1994 Honda Civic Si Sedan 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 CVT
    2009 Mitsubishi Colt 1.3 CZ3 2010 Renault Megane 1.5 DCi Sporttourer

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •