Toplam 16 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 16 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: BMW E30 (1983-1991 3 Serisi), Tüm açıklamaları

  1. #1
    utkucan
    Misafir

    Cool BMW E30 (1983-1991 3 Serisi), Tüm açıklamaları




    Arkadaşlar bilindiği üzere bir E30 sevdasıdır gidiyor, şimdi size şu ana kadarki yaptığım araştırmalar sonucu, E30 hakkında tüm açıklamaları paylaşıyorum. Yazının tamamı bana aitdir, bilgilerin bazılarını internette birkaç siteden derledim.

    Bmw 3 serisinin E21den sonraki 2. nesili olan modelidir, E30 bu modelin kasa kodudur.
    1982 de üretime başlamış, 1991 de üretimi sonlandırılmış (1992 ve 1993 yıllarında bazı modelleri sınırlı sayıda yine üretilmiş) ve yerini E36 seri (Uzay kasa) modeline bırakmıştır.

    Sedan, coupe, cabrio, station vagon ve M serisine ait Coupe, cabrio modelleri bulunmaktadır, 1987 yılında e30 üzerinde bazı değişiklikler yapılmıştır, bunlar; Ön panel, arka panel, ön arka tamponlar, mercekli farlar, daha geniş stoplar ve iç aksamında bazı değişikliklerdir. Bu yapılan değişikler sonrasındaki modeller halk arasında M40 kasa olarak bilinir, fakat M40 316i ve 318i motorlarına ait kodtur.


    Motor kodları, hacimleri, güçleri ve kullanıldığı yıllar;


    4 Silindirli motorlar;
    1982 - 1987 316 - 1.6 - M98, 90 hp
    1982 - 1990 316 - 1.8 - M10 B18, 90 hp
    1987 - 1993 316i - 1.6 - M40 B16, 102 hp
    1982 - 1987 318i - 1.8 - M10 B18, 105 hp
    1987 - 1993 318i - 1.8 - M40 B18, 115 hp
    1989 - 1991 318is - 1.8 - M42 B18, 136 hp Dohc
    1988 - 1990 320is - 2.0 - S14 B20 - 192 hp *Bu model, özel bir versiyon, M3 Motorlu.

    6 Silindirli Motorlar;
    1982 - 1985 320i - 2.0 - M20 B20, 125 hp
    1985 - 1991 320i - 2.0 - M20 B20, 129 hp
    1982 - 1986 323i - 2.3 - M20 B23, 150 hp
    1985 - 1991 325i - 2.5 - M20 B25, 170 hp
    1986 - 1991 325iX - 2.5 - M20 B25, 170 hp
    1984 - 1991 325e - 2.7 - M20 B27, 121 hp
    1986 - 1991 325es - 2.7 - M20 B27, 121 hp
    1987 - 1991 325i/is - 2.5 - M20 B25, 168 hp
    1988 - 1991 325ix - 2.5 - M20 B25, 168 hp
    1989 - 1991 325is - 2.7 - 197 hp
    1991 - 1992 325is - 2.7 - 210 hp
    1984 - 1990 333i - 3.2 - M30 B32, 197 hp

    Dizel Motorlar, yine 6 Silindirli,
    1985 - 1991 324d - 2.4 - M21- 86 hp
    1987 - 1991 324td - 2.4 - M21 - 115 hp

    M3 Modeline ait Motorlar, 4 Silindirli;
    1986 - 1988 M3 - 2.3 - S14 B23, 200 hp*
    1989 - 1991 M3 Evo - 2.5 - S14 B25, 215 hp*
    1990 - 1992 M3 Evo2 ve Cecotto - 2.5 - S14 B25, 238 hp*
    *Bu modellerde Katalizörlü-katalizörsüz modeller arasında güç farkı çıkmaktadır, verilen rakamlarda değişikşik olabiliyor.

    "Sports Car İnternational dergisi" 80 yıllarda E30 M3'ü En iyi spor araçlardan seçmiştir.

    S14 Seri Motorlara ait bir görüntü;



    kapı eşigi

    Spoiler çeşitleri;

    Orjinal Recaro koltuklar;

    Süet M3 direksiyon;


    Özel seriye ait, iç aksamda kullanılan bir plaka;


    Katolog görüntüsü, M3 Sport Evolution;


    Üretildiği yıllarda M sadece M3 olarak değil, Mtechnic1 ve Mtechnic2 olarak M Paket modellerini normal modellerde opsiyon olarak sunmuştur.

    Mtechnic I - 333i


    Mtechnic II - 320is

  2. #2
    Mst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Ekim.2006
    Yaş
    31
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    718
    Post Thanks / Like
    Çalıntıdır.

    Teşekkürler utkucan.
    Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptallar küstahça kendinden emindir..

  3. #3
    cem36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Ocak.2008
    Yaş
    26
    Şehir
    İstanbul - Erenköy
    Mesaj
    1,036
    Post Thanks / Like
    Türkiye'de cecotto edit. varmı ? Yalan olmasın bir kere gördüm sanki ?

  4. #4
    utkucan
    Misafir
    Alıntı MST_ONLINE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çalıntıdır.

    Teşekkürler utkucan.

    keas leyn kanka alla alla ya ne olmuş sanki

  5. #5
    SerkanKurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Temmuz.2007
    Yaş
    25
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    983
    Post Thanks / Like
    Güzel bir bilgi paylaşımı olmuş Bir tane 170hp lik m20 almak lazım aslında

  6. #6

    Üyelik
    02.Ağustos.2006
    Yaş
    31
    Şehir
    türkiye/adana01
    Mesaj
    3,126
    Post Thanks / Like
    güzel paylaşım olmuş. teşekkürler.
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı
    99 yaşında bi amcada vardı 99 model 99 binde noldu kimbilir bulupta müzeye koymak lazım aslında çok değerli

  7. #7
    Mst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Ekim.2006
    Yaş
    31
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    718
    Post Thanks / Like
    Alıntı cem36 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de cecotto edit. varmı ? Yalan olmasın bir kere gördüm sanki ?
    Bildiğim kadarıyla Cecotto Türkiyede yok, Evo serilerinden var.
    Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptallar küstahça kendinden emindir..

  8. #8
    ///KDrÖZER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21.Aralık.2010
    Yaş
    22
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    519
    Post Thanks / Like
    bu m20 6 silindir motorlar kaç valf

  9. #9
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04.Mart.2007
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3,177
    Post Thanks / Like
    Alıntı ///kdrözer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu m20 6 silindir motorlar kaç valf
    m20 ler 12
    m50 ve sonrası 24 valfdir
    Konu h.guroglu tarafından (30.Mayıs.2011 Saat 10:09 ) değiştirilmiştir.
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  10. #10
    ///KDrÖZER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21.Aralık.2010
    Yaş
    22
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    519
    Post Thanks / Like
    Alıntı M power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    m20 ler 12
    m50 ve sonrası 24 valfdir

    m50 mi daha uygun motor modifiyesi için yoksa m20 mi

  11. #11
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23.Ağustos.2008
    Yaş
    28
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    3,718
    Post Thanks / Like
    yawrum cecotto


    '93 ZZR 1100 (1990-1995 Fastest Production Motorcycle)

  12. #12
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04.Mart.2007
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3,177
    Post Thanks / Like
    yapacağın işleme göre değişir kimine göre m20 kimine göre m50 daha uygundur

    m20 atmosferik olarak 400+ güçlere çıkan araçlar biliyorum

    m50 yi genelde turbo yapanlar tercih ediyor turboda m20 göre daha verimlidir m50
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  13. #13
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19.Şubat.2010
    Yaş
    22
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3,580
    Post Thanks / Like
    325ix + 3.2 stroke + biturbo. Hep hayalimdir.

    @M power?

    M20 atmosferik 400+ mı? : O
    Konu Kakus tarafından (30.Mayıs.2011 Saat 12:17 ) değiştirilmiştir.
    K.

  14. #14
    ///KDrÖZER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21.Aralık.2010
    Yaş
    22
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    519
    Post Thanks / Like
    Alıntı Kakus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    325ix + 3.2 stroke + biturbo. Hep hayalimdir.
    benimde e30 bulabilirsem temiz bir m40 cabrio

    güzel bir renk döşeme kapsamlı restarasyon

    individual throttle body atmosferik bi m20b25 makina

    toplamak da işte bakalım herşey bu sene belli olacak...

  15. #15
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04.Mart.2007
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3,177
    Post Thanks / Like
    Alıntı Kakus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    325ix + 3.2 stroke + biturbo. Hep hayalimdir.

    @M power?

    M20 atmosferik 400+ mı? : O
    ewet doğru okudun 400+ atmosferik şu anda iş yerindeyim foto ekliyemiyorum nette araştırayım bulabilirsem eklerim hemen buraya yoksa akşam evden eklerim
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  16. #16
    06 ANIL 38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Eylül.2007
    Yaş
    38
    Şehir
    TURKEY/ANKARA
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Alıntı Kakus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    325ix + 3.2 stroke + biturbo. Hep hayalimdir.

    @M power?

    M20 atmosferik 400+ mı? : O
    benim bildiğim en fazla 274hp
    400 hp imkansız gibi atmosferik olarak
    0-400 = 10.4sn.
    AUDİ QUATTRO & 1.8t gt3582R+HALTECH ECU+NOS+ECUFAST =
    E39 ///M5
    AUDİ S3 8L

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •