Kayıt ol

Cevapla
 
LinkBack Konu Seçenekleri
Eski 20-09-2010, 22:05   #1
306gti
Misafir
 



Antifiriz koymanın bi kurali varmidir?

arabam 306 gti antifiriz koydum garajda duruyodu gozume takılıp duruyodu arabada garajdaydi 3-4 gundur mars basmamistim antifiriz 4 mevsimlik yaziyodu ustunde radyarore koydum ve kutuyu cope attim.sonra tuzladan pendike e5 den giderken araba hararet yapti ama hararet gostergesi normal gosteriyodu bi gariplik sezdim saga cektim kaputu actimki motor yaniyo hararet yapmis.ordan oynatmadim daha cekiciyle kartal sanayiye goturdum radyatore motor yagi karismis bunun nedeni ne olabilir bilgisi olan varsa paylasirsa sevinirim.
  Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:08   #2
 
sinan-s - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2009
Yaş: 31
Şehir: Bostancı/Suadiye/Etiler
Otomobil: Porsche 911 Turbo S - Peugeot 106 GTI



büyük ihtimal yağ soğutucusu arızaya girmiştir..


__________________________________

2001 PEUGEOT 106 GTI SARI (Kıyamıyoruz Şimdilik )
1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)
sinan-s isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:09   #3
 
MeRtCaN - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2005
Yaş: 31
Şehir: Ankara
Otomobil: CivicVTI Motorsiklet:Pcx



havasını aldınmı?
MeRtCaN isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:13   #4
 
utkuselamoglu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Yaş: 28
Şehir: C:\WINDOWS\Microsoft.NET
Otomobil: civic|1bug|tj wrangler|defender|fiorino| rct



utkuselamoglu - ICQ üzerinden Mesaj gönder utkuselamoglu - MSN üzerinden Mesaj gönder
radyatörde su eksilmiş ise kapak harareti düzgün okumaz ve sabit kalır ama o esnada motor ısındıkça ısınır.. en çok hararet sebeplerinden birisidir. ısı müşüründe su olmayınca sıcaklı artmaz net ölçmez ve sen normal sanırsın devam edersin...

büyük geçmiş olsun inşallah çok fazla bi masraflık bi durum yoktur...


__________________________________

utku selamoğlu
utkuselamoglu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:15   #5
306gti
Misafir
 



hava fln almadim o antifiriz 6 aydir duruyodu cope atmak icin kullanimda kalksin dedim oyle actim radyatore doktum kapattim.ne olduysa ondan sonra oldu motorum saat gibi calisiyo 306 larda kronik olan vuruntu sesi bile yok daha rektefiye gormemis bi motor.yag sogutucusu saglammis usta oyle dedi ve ust kapagi soktu.dedigi su su kanali ile yag kanali yanyanaymis o kanallarda catlak olmus olabilir bunu ogrenmek icinde ust kapagi rektefiyeye teste gonderdi bugun testten geldi kapak tertemizmis.simdi altini sokup gondrecek ondami catlak var diye test ettirecek.bende simdi dusunurken acaba o antifirizdenmi oldu hersey diye kafama takıldı konu acim dedim.
  Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:23   #6
 
utkuselamoglu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Yaş: 28
Şehir: C:\WINDOWS\Microsoft.NET
Otomobil: civic|1bug|tj wrangler|defender|fiorino| rct



utkuselamoglu - ICQ üzerinden Mesaj gönder utkuselamoglu - MSN üzerinden Mesaj gönder
eğer hep su kullanıldı ise antifreeze kullanmaya kalkınca eski motorlarda motorun içindeki su kanalları genişliyor açılıyor. mesela bi yerde çatlak var ise o bir şekilde zamanlan tıkanmış ve kaçırma yapmıyor ise antifreeze koyunca o çatlak açılıp su kaçırmaya başlaya biliyor.


__________________________________

utku selamoğlu
utkuselamoglu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:30   #7
306gti
Misafir
 



radyatorde hic antifiriz yoktu sadece su vardi mevcut suya antifiriz ekledim.ve 10 km e5 de bi clio rs ile gazladim araba hararet yapti ama gosterge gostermedi iste.simdi o catlaktan bahsetti usta onu bulmaya calisiyolar.ust kapakta cıkmadi ve ust kapakda sorunda olmamis testten geldi kapak.yarin alti sokulup teste gidecek.pistonlarda sorun gorunmuyo insallah testte sorun cıkmazda catlak bulunursa ne gibi bi masraf cikar acaba?
  Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:41   #8
 
utkuselamoglu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Yaş: 28
Şehir: C:\WINDOWS\Microsoft.NET
Otomobil: civic|1bug|tj wrangler|defender|fiorino| rct



utkuselamoglu - ICQ üzerinden Mesaj gönder utkuselamoglu - MSN üzerinden Mesaj gönder
306gti´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
radyatorde hic antifiriz yoktu sadece su vardi mevcut suya antifiriz ekledim.ve 10 km e5 de bi clio rs ile gazladim araba hararet yapti ama gosterge gostermedi iste.simdi o catlaktan bahsetti usta onu bulmaya calisiyolar.ust kapakta cıkmadi ve ust kapakda sorunda olmamis testten geldi kapak.yarin alti sokulup teste gidecek.pistonlarda sorun gorunmuyo insallah testte sorun cıkmazda catlak bulunursa ne gibi bi masraf cikar acaba?
karter basıncı yağı su sistemine karışmasını hızlandırıyor... ama büyük ihtimallen bloktan dır.. masraf olarak sürtünen malzemeler piston kol yatak krank vs ve kapaktaki malzemelerinde aşıntı yok sa hararet nedeniylen her hangi bir malzemede bozulma yok ise çok fazla bi masraf çıkmaya bilir ama var ise fiyat artıcaktır. bunu malzemelerin durumunu usta değerlendirdikten sonra konuşman en doğrusu gibi görünüyor.


__________________________________

utku selamoğlu
utkuselamoglu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:46   #9
306gti
Misafir
 



utku ust kapakta sorun cıkmadi ondan yırttık yani.simdi yarin altı sokulup teste gidecek insallah ondada hararet nedeni ile asinma bozulma olmadiysa test parasi sokme takma flan filanla kurtuluruz masraftan. bu arada silindir kapak contasi sapa saglam cikti yanmamis yani.ayni contayi tekrar kullanicaz.
  Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:48   #10
 
NerdenS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2010
Yaş: 32
Şehir: İstanbuL Anadolu..
Otomobil: '05 S2000 - '04 Turbo EP3 Type-R - '12 Megane HB 1.5dCi EDC - '71 MK1 Ford Escort Coupe & SW Coupe



ilk olarak; antifiriz eklemek için sistemden bir miktar suyu döymek zorundasınız dolayısı ile antifiriz eklerkende sistemin havasını almanız gerekirdi..
İkinci olarak aracın hararet yapması sizin antifiriz koymanıza kötü bir tesadüf eseri denk gelmiş ilk önce hararet müşürünüzü kontrol ettirin..
son olarak, radyatöre yağ, karter e su girmişse yani rengi baileys gibi olmuşsa silindir kapak contası yanmış/ deforme olmuş demektir..

Silindir kapağının eğri olup olmadığının kontrol edip yeni conta taktığınız zaman sorununuz büyük ihtimalle düzelecektir..

ayrıca şunu belirtmek isterim silindir kapak contaları tek kullanımlıktır mutlaka yenisini takmanız gerekir..
geçmiş olsun umarım en kısa zaman da aracınıza kavuşursunuz..

Son Düzenleyen NerdenS; 20-09-2010 22:50.
NerdenS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:52   #11
 
utkuselamoglu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Yaş: 28
Şehir: C:\WINDOWS\Microsoft.NET
Otomobil: civic|1bug|tj wrangler|defender|fiorino| rct



utkuselamoglu - ICQ üzerinden Mesaj gönder utkuselamoglu - MSN üzerinden Mesaj gönder
kapak ısısı müşüründe bir sorun oldugunu sanmıyorum çünkü hareret yapıpta arabayı durdurdugunda hararet seviyesi orjinal yerinde imiş ve sistemde su kalmamış üst dönüş hortumunda su yok ise müşür ölçemez ve hararet yanlış gösterir net sıcaklıgı veremez su olmadıgı için...


__________________________________

utku selamoğlu
utkuselamoglu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:52   #12
 
makif84 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2008
Yaş: 29
Şehir: ankara
Otomobil: hyundai era dizel



eski contayı kullanmanız pek sağlıklı olmuycaktır.
makif84 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:53   #13
 
utkuselamoglu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Yaş: 28
Şehir: C:\WINDOWS\Microsoft.NET
Otomobil: civic|1bug|tj wrangler|defender|fiorino| rct



utkuselamoglu - ICQ üzerinden Mesaj gönder utkuselamoglu - MSN üzerinden Mesaj gönder
contayı değiştirin bence her zaman


__________________________________

utku selamoğlu
utkuselamoglu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 22:58   #14
306gti
Misafir
 



contayi degistirelim tamamdir.yillardir 306 gti biniyorum bu 4. ilkdefa radyatore yag karistiran 306 bu oldu ilkdefa basima geldi oteki sorunlarin ne ararsan hepsi digerlerinde olmustu ama bu olayi ilkdefa gordum duydum.
  Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 23:00   #15
 
timucintt - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2005
Yaş: 27
Şehir: Hong Kong
Otomobil: CY50 & XRV750 & MZ3 & CA



daha önceden sürekli çeşme suyu koyup sonradan çamurlu sisteme antifreez koyduysan eğer sistmei komple temizletip borularına baktır mutlaka bir yerde yarılma çatlama oluşacaktır... daha kötüsü olduysa cntan bile yanık olabilir...
timucintt isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 20-09-2010, 23:05   #16
306gti
Misafir
 



valla usta motoru komple soktu ust kapak alt kapak olarak teste tabi tutulacak ozaman rektefiyede temizlerler herhalde herseyini bilmiyorum orda ne gibi islemler yapiyolar ama.ustanın bana demesi komple teste tabi tutulmasinin sebebi isi garantiye almak icinmis.yani motoru topladigi zaman gozu arkada kalmayacak temiz bi is yaptik demek icinmis.bencede nekadar hortum boru kanal ne varsa tertemiz olmali madem soktuler tertemiz toplansin tekrar.
  Alıntı ile Cevapla
Eski 21-09-2010, 02:26   #17
 
alpeRS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jun 2009
Yaş: 24
Şehir: Antalya-Girne
Otomobil: Mk2 Clio Sport 1.6 16 V/307 HDİ/96 Escort 1.6 CL



alpeRS - MSN üzerinden Mesaj gönder
conta olabilr..
valla ben clioya 4 senedir biniyorum 1 kere antifreze koymadım antalyanın havasında gerek olmuyor 1 kere bile hararet yarıyı geçmedi 5 kişi dim dik yokuş çıkmama rağmen....
alpeRS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 21-09-2010, 02:49   #18
 
gökberk - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2008
Yaş: 23
Şehir: Adapazarı
Otomobil: Proton Wira - Mitsubishi ASX



gökberk - MSN üzerinden Mesaj gönder
püff..benim de moralim bozuldu...
Radyatör kabında yağ tabakası gördüm sanki...Korkmalı mıyım ??
gökberk isimli üye çevrimiçidir (Online)   Alıntı ile Cevapla
Eski 21-09-2010, 07:20   #19
TechTurkey
 
Maxi - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2008
Yaş: 43
Şehir: istanbul
Otomobil: AlfaRomeo 155Q4



Maxi - MSN üzerinden Mesaj gönder
öncelikle belirtmem lazımki antifreeze sadece kışın donmaya karşı işe yaramaz ,
motor bloğu-üst kapak ve diğer parçaların su mineralleri sayesinde oksitlenmesini - çürümesinide geciktirir . (bu lafım antalyaya)

uzun süre sadece su konmuş motora antifreeze eklendikten sonra
o çürümüş olan bazı yerler kaçırmaya başlayabilir, özellikle su pompası , radyatör gibi yerler.

antifreeze genelde %50 su %50 antifreeze
belki %60 su %40 antifreeze
çok soğuk yerler için kutusunun üzerinde yazan oranlarda eklenebilir .
asla %100 antifreeze koymayın ! motor hararet yapacaktır.

unutmayın,
antifreezinde kalitelisi ve kalitesiz olanları vardır.
+ ömrü vardır, 10 senelik eskimiş ve kutusunda beklemiş antifreeze bence motora zarar verecektir.


bu başlığı açan arkadaş antifreeze ekledikten sonra sürüş sırasında giderken
" bir şekilde " motor sıvısı eksilmiş
artık bir yerden kaçakmı oldu, bloktanmı ? su pompasındanmı ? radyatördenmi ?
eksilen sıvı hararet müşürünün önünün boşalmasına neden oldu,
ntc sensörü havada kaldı, su ile temas etmedi diyelim
o yüzden ısıyı düşük göstermeye devam etti, halbuki motor kavruluyordu

ama arkadaş problemi geçte olsa anladı, baktıki motorda su yok.

motor yağına su karışması demek önce akla kapak contasının yandığını getirir,
eğer öyle birşey yoksa sonraki akla gelen yağ soğutucusu
o da problemli değilse iş zorlaşmaya başlar ki zaten öyle olmuş
bakılan heryer sağlam gözüküyor.

su pompasınada bakın derim eğer bakılmadıysa.
birde kaçak olan yer tam eksozun üstüne denk gelmişse damlayan su eksozda buhar olabiliyor ve yere bakıyorsun hiç su - kaçak yokmuş gibi insanı yanıltabiliyor.


__________________________________

Maxi isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 02:04 ::::