Kayıt ol

Eski 06-10-2010, 15:04   #1
 
Üyelik Tarihi: Sep 2007
Yaş: 37
Şehir: TÜRKİYE/İSTANBUL
Otomobil: Ex-ex-ex F7R'ci, Ex-ex GC8'ci, Ex DSG TDI'ci, Güncel MK3 TDCI'cı



Rektifiye ücreti hk.

Merhaba,

Mesela km'si yüksek (200k, 250k), dinamometrede de ortalama sonuç veren bir araba aldık diyelim. İçimizin rahat etmesi için motoru açıp rektifiye ederek sıfırlamak ortalama kaç TL'ye mal olur?
Muhtemelen birçok pahalı parça (krank, piston, piston kolu, yataklar vb) tekrar kullanılır, segman, kapak contası vb parçalar değişir, bir ihtimal honlama işlemi yapılır gibi düşünebiliriz.
Model olarak ise 1999 M3, 2001 530i veya 1.6 - 2.0 turbo bir araba falan düşünebiliriz.
DOHC isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:13   #2
 
fatiii - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2007
Yaş: 28
Şehir: AnkarA
Otomobil: 06 RS 200



DOHC´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Merhaba,

Mesela km'si yüksek (200k, 250k), dinamometrede de ortalama sonuç veren bir araba aldık diyelim. İçimizin rahat etmesi için motoru açıp rektifiye ederek sıfırlamak ortalama kaç TL'ye mal olur?
Muhtemelen birçok pahalı parça (krank, piston, piston kolu, yataklar vb) tekrar kullanılır, segman, kapak contası vb parçalar değişir, bir ihtimal honlama işlemi yapılır gibi düşünebiliriz.
Model olarak ise 1999 M3, 2001 530i veya 1.6 - 2.0 turbo bir araba falan düşünebiliriz.
200 250 k daki bir bmw oyle dusuk bir maliyetle toplanmaz yani düşük derken şöyle diyim 4-5 i gene bulur size gore dusuk veya yuksek siz karar verin.bu işin icine 250 k da orjinal motorlu bi M3 girerse ki oyle bi olasılık cok dusuk işler cok degisir 8 ila 10 liraya kadar yolu var...turbo arabnında marka ve modeline gore maliyeti degisir illa turbo olarak tek segmentte parca fiyatı olusturamassınız


__________________________________

remaps.tr & Turbo Zone Garage

Son Düzenleyen fatiii; 06-10-2010 15:16.
fatiii isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:18   #3
 
maxpower - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2006
Yaş: 27
Şehir: ank
Otomobil: leon 2.0tdi



içinizin rahat etmesi için bu işe girmek çok mantıklı değil. gerek varsa yaptırılır

m makineler için fiyat katlanır bu arada
maxpower isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:22   #4
 
mmustu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2007
Yaş: 33
Şehir: İstanbul / Levent
Otomobil: Focus Tdci



mmustu - ICQ üzerinden Mesaj gönder mmustu - AİM üzerinden Mesaj gönder mmustu - MSN üzerinden Mesaj gönder mmustu - YAHOO üzeri ndenMesaj gönder Send a message via Skype™ to mmustu
iş rektefiyeci ile bitse tamamda en kötü çıkan parçalarda sıkıntı yok diyelim

rektefiye işçiliği
takım segman
ana kol yatak
takım conta
yağ ve filtreler
mekanik işçilik

falan filan derken arabasına göre 4-5 liradan aşağı çıkmaz
mmustu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:40   #5
 
EREN34 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2010
Yaş: 30
Şehir: Eastanbul/Mons(Belgique)
Otomobil: 206 hdi / MK4 Golf



mmustu´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
iş rektefiyeci ile bitse tamamda en kötü çıkan parçalarda sıkıntı yok diyelim

rektefiye işçiliği
takım segman
ana kol yatak
takım conta
yağ ve filtreler
mekanik işçilik

falan filan derken arabasına göre 4-5 liradan aşağı çıkmaz

Abi bu bahsettiğin ///M makina içinmidir? Yada şöyle sorayım: Bugün bir e36 3.18is yada 3.20i alsak durum ne olur 3 aşağı 5 yukarı?
EREN34 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:42   #6
 
Üyelik Tarihi: Sep 2007
Yaş: 37
Şehir: TÜRKİYE/İSTANBUL
Otomobil: Ex-ex-ex F7R'ci, Ex-ex GC8'ci, Ex DSG TDI'ci, Güncel MK3 TDCI'cı



M serisini geçelim, 530i falan düşünelim.....
Dizel-benzinli fiyatı fark ettirir mi?
DOHC isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:45   #7
 
EREN34 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2010
Yaş: 30
Şehir: Eastanbul/Mons(Belgique)
Otomobil: 206 hdi / MK4 Golf



DOHC´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
M serisini geçelim, 530i falan düşünelim.....
Dizel-benzinli fiyatı fark ettirir mi?

Benim bildiğim dizel makina toplatmak daha maliyetli bir iş.Daha fazla tecrübe sahibi olan vardır aramızda illaki...
EREN34 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:45   #8
 
mmustu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2007
Yaş: 33
Şehir: İstanbul / Levent
Otomobil: Focus Tdci



mmustu - ICQ üzerinden Mesaj gönder mmustu - AİM üzerinden Mesaj gönder mmustu - MSN üzerinden Mesaj gönder mmustu - YAHOO üzeri ndenMesaj gönder Send a message via Skype™ to mmustu
gülüm rektefiyeciye gittin çok extrem bişi olmadıkça 500-600 lira işçilik alır
ortalama ustanda 700-1000 lira işçilik alır
yağ ve filtreler 80-90 lira ( parçalar yan sanayi )
takım conta 120-170 lira
yataklar 150-180 lira
komple piston segman alsan 450-550 lira

çok kez aldım bu parçaları markasına ve aldığın tükkana göre değişiyor tabi
mmustu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:46   #9
 
EREN34 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2010
Yaş: 30
Şehir: Eastanbul/Mons(Belgique)
Otomobil: 206 hdi / MK4 Golf



mmustu´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
gülüm rektefiyeciye gittin çok extrem bişi olmadıkça 500-600 lira işçilik alır
ortalama ustanda 700-1000 lira işçilik alır
yağ ve filtreler 80-90 lira ( parçalar yan sanayi )
takım conta 120-170 lira
yataklar 150-180 lira
komple piston segman alsan 450-550 lira

çok kez aldım bu parçaları markasına ve aldığın tükkana göre değişiyor tabi
Devir değişti e36 korkulacak bir araba değil yani Niyet var yaza doğru bakalım ksımet.Fırsat buldukça işi bilenlerden bilgi sahibi oluyorum şu an
EREN34 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:48   #10
 
mmustu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2007
Yaş: 33
Şehir: İstanbul / Levent
Otomobil: Focus Tdci



mmustu - ICQ üzerinden Mesaj gönder mmustu - AİM üzerinden Mesaj gönder mmustu - MSN üzerinden Mesaj gönder mmustu - YAHOO üzeri ndenMesaj gönder Send a message via Skype™ to mmustu
e tabi iş bunla bitmiyo çoğu zaman

açıyosun bi bakıyosun
yağ pompası
su pompası
triger seti
gergi bilyası
bujiler
vırık cırık diye gidiyo liste
mmustu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 15:49   #11
 
mmustu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2007
Yaş: 33
Şehir: İstanbul / Levent
Otomobil: Focus Tdci



mmustu - ICQ üzerinden Mesaj gönder mmustu - AİM üzerinden Mesaj gönder mmustu - MSN üzerinden Mesaj gönder mmustu - YAHOO üzeri ndenMesaj gönder Send a message via Skype™ to mmustu
e36 dan korkma 316-318-320 hiç korkma her türlü hallolur sıkıntı yok
mmustu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 16:25   #12
 
EREN34 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2010
Yaş: 30
Şehir: Eastanbul/Mons(Belgique)
Otomobil: 206 hdi / MK4 Golf



mmustu´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
e tabi iş bunla bitmiyo çoğu zaman

açıyosun bi bakıyosun
yağ pompası
su pompası
triger seti
gergi bilyası
bujiler
vırık cırık diye gidiyo liste
mmustu´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
e36 dan korkma 316-318-320 hiç korkma her türlü hallolur sıkıntı yok

Abi kafamdaki bir takım ??? leri kayboldu.Teşekkürler
EREN34 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 16:33   #13
 
hddsheriff - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Yaş: 33
Şehir: 34-54
Otomobil: 2.0 TDİ



hddsheriff - ICQ üzerinden Mesaj gönder hddsheriff - MSN üzerinden Mesaj gönder
DOHC´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Merhaba,

Mesela km'si yüksek (200k, 250k), dinamometrede de ortalama sonuç veren bir araba aldık diyelim. İçimizin rahat etmesi için motoru açıp rektifiye ederek sıfırlamak ortalama kaç TL'ye mal olur?
Muhtemelen birçok pahalı parça (krank, piston, piston kolu, yataklar vb) tekrar kullanılır, segman, kapak contası vb parçalar değişir, bir ihtimal honlama işlemi yapılır gibi düşünebiliriz.
Model olarak ise 1999 M3, 2001 530i veya 1.6 - 2.0 turbo bir araba falan düşünebiliriz.
Koray bin cettana ne işin var rektefiyeyle filan yada git fatihin m3 ü al hafta sonu ilan verecekmiş. İlla bu işe giricem diyorsan gel yanıma rektefiyecide var motorcuda kaportacıda parçacıda
hddsheriff isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 06-10-2010, 17:44   #14
Dou
 
Dou - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2009
Yaş: 25
Şehir: Thornhill, ON.
Otomobil: '08 Honda Civic SI K20Z3



O rektifiye sadece aç değiştirle olmuyor

Ben vaktinde eski aracıma sadece zincir değiştireyim derken yağ pompası, devirdaim pompası, subap lastikleri, tüm contalar, sıvılar, tüm kasnaklar (eksantrik kasnakları dahil), bujiler, buji kabloları, bobinler vs. daha bi sürü şeyi "hadi açılmışken kurcalamışken değişelim bir daha sıkıntı yaratmasın" diye değiştirmiştim. Toplamda 1-1.5 maksimum tutacak bir olay bana tam 6.000 tl ye çıkmıştı.

Bir de şöyle bir şey var, özellikle yaşadığım bir tecrübe, bir şey yaptırırken kağıt üstünde x bir rakam hesapladıysam, mutlaka pratikte x+ %30-40 daha fazla masraf yapmışımdır hep bu yüzden. Buna göre maddi durum ayarlanırsa iyi olur, çünkü motor kapalı kutu içinden ne çıkacağı neyin su koyvereceği belli olmuyor .

Bir de bildiğim kadarıyla, normal bir bmw ile M arasında parça fiyatı olarak inanılmaz fark var. Normalde Alman arabalarının yan sanayi parçaları tahmin edilmeyecek kadar ucuzdur kaç model olursa olsun, ama söz konusu araç m-amg falan olunca iş pek öyle olmuyor


__________________________________

Either do it right the first time, or don't do it at all..

Son Düzenleyen Dou; 06-10-2010 17:48.
Dou isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 10:41 ::::